Viinapään kehitys?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Paraneeko ns. viinapää juomalla, eli mitä enemmin ja useammin juo alkoholia, niin sietääkö sitä sitten paremmin?

Lähinnä ajattelin, että jos tällainen heiveröinen tyttö kuten minä ottaa muutaman oluen tässä joka ilta, niin pystyykö sitä sitten vappuaattona paremmin pysymään tolkuissaan, kun tulee ryypättyä kunnolla?

Sivut

Kommentit (52)

Vierailija
Besame Mucho
Paraneeko ns. viinapää juomalla, eli mitä enemmin ja useammin juo alkoholia, niin sietääkö sitä sitten paremmin?

Lähinnä ajattelin, että jos tällainen heiveröinen tyttö kuten minä ottaa muutaman oluen tässä joka ilta, niin pystyykö sitä sitten vappuaattona paremmin pysymään tolkuissaan, kun tulee ryypättyä kunnolla?

Jep, naiset alkoholisoituu miehiä helpommin. Kaks olutta jo päivittäin riittää.

Vierailija
Besame Mucho
Lähinnä ajattelin, että minkälainen hoitovaste tuossa viinapään kehityksessä on.

Mä oon ottanu joskus buranaa tai kookosmaitoa hoitovasteeks seuraavana päivänä.

Vierailija
Maukka Perusjatka
Besame Mucho
Lähinnä ajattelin, että minkälainen hoitovaste tuossa viinapään kehityksessä on.

Moukka Peruspätkä, tuo ei liity mitenkään tähän asiaan.

Volitans
Seuraa 
Viestejä10670
Liittynyt16.3.2005

Toleranssia kehittyy toki.

Joillekin ilmeisesti tulee alkoholista kovakin krapula. Itselläni ei onneksi - tai epäonneksi ole koskaan tullut pahempaa oloa, mitä nyt hieman pidempään viihtyy sängyssä.

Parhaiten pystyssä kuitenkin tulee, kun nauttii maltilla. Ei se oikeasti niin vaikeaa ole.

Vierailija
Volitans

Joillekin ilmeisesti tulee alkoholista kovakin krapula. Itselläni ei onneksi - tai epäonneksi ole koskaan tullut pahempaa oloa, mitä nyt hieman pidempään viihtyy sängyssä.

Parhaiten pystyssä kuitenkin tulee, kun nauttii maltilla. Ei se oikeasti niin vaikeaa ole.

Joskus oon huomannut eroa jos juon jotain energiajuomapitoista, esim kossu- tai jekkupattereita, mutta ei ole mitään luotettavia tutkimustuloksia.

Eikä tuo krapula niinkään pelota. Pitäisi vaan pysyä hereillä koko yö.

Vierailija
Besame Mucho
Maukka Perusjatka
Besame Mucho

Moukka Peruspätkä, tuo ei liity mitenkään tähän asiaan.

Miten nii ei?
Hoitovaste viinan käytössä menee kyllä yli ymmärryksen.

Pahimmillaa "hoitovaste" ja säikky olo voi kestää parikin päivää.

Vierailija

Kyllähän se viinansietokyky kasvaa, kun säännöllisesti ryyppää. Tosin kerta-annokset pitää olla melkoisen suuria. Iän karttuessa sitten krapula kyllä pahenee sangen ikävällä tavalla.

En tuota viinan siedätyshoitoa oikein suosittele kenelläkään. Käy pitkän päälle rankaksi, kun et tiedä missä olet aamulla. Viina meinaan riittävästi nautittuna sekoittaa kuupan,olet sitten treenannut vaikka kuinka paljon juomista.

Nyt aloitettuna harjoitus ei auta kyllä tänä vappuna. Jos jaksat joka päivä ryypätä, olet kyllä ensi vuoden vappuna melkoisen vahvassa humalassa, vaikkei kukaan noteeraa sinua.

Vierailija

Mitä järkeä on yleensäkkään kehittää toleranssia?
Jos teet sitä voidaksesi juoda enemmän, ni eikö olisi helpompi juoda miedompia juomia?

Toleranssia kehittämällä saat lähinnä orastavan alkoholismin ja perkeleelliset vieroitusoireet. (vahva sietokyky=suuremmat annokset=kovemmat viekkarit)

Vierailija
Besame Mucho
Volitans

Joskus oon huomannut eroa jos juon jotain energiajuomapitoista, esim kossu- tai jekkupattereita, mutta ei ole mitään luotettavia tutkimustuloksia.

Eikä tuo krapula niinkään pelota. Pitäisi vaan pysyä hereillä koko yö.

Vedä pirii

Vierailija

ykkös kalja toimii pienellä tytöllä, kuten kepu meikäläiseen.

ykkösen alkoholipitoisuus n. 2,6%
komosen alkoholipitoisuus n. 4,6%
nelosen alkoholipitoisuus n. 5,5%

On tullut itsekkin joskus juotua ykköstä, ihan sillä ettei ois niin lärvit loppuillasta.

edit2 (parempi esimerkki)
Suunnilleen samaan päihtymistilaan voit juoda joko:
a) 3 kpl. nelosta
b) 4 kpl. kolmosta
tai
c) 6 kpl. ykköstä

Vierailija
Syfilis
ykkös kalja toimii pienellä tytöllä, kuten kepu meikäläiseen.

ykkösen alkoholipitoisuus n. 2,6%
komosen alkoholipitoisuus n. 4,6%
nelosen alkoholipitoisuus n. 5,5%

On tullut itsekkin joskus juotua ykköstä, ihan sillä ettei ois niin lärvit loppuillasta.

No juurikin noin, juoda hissukseen tai matalaprosenttisia. Aivan älytöntä meininkiä joku toleranssin nostaminen järkevän kulutuksen sijaan.

Vierailija

Viinapään kehitys on samanlainen kuin elämänkin, kuin kivenheitto.

Toleranssi ja kestävyys paranee lakipisteeseen asti, jonka jälkeen maksa alkaa olla lopussa, ja alamäki alkaa.

Neutroni
Seuraa 
Viestejä26870
Liittynyt16.3.2005
Besame Mucho

Kyllä se sietokyky kehittyy. Kokeneet alkoholistit voivat olla 1,5 promillen humalassa selvän oloisia ja pystyvät kävelemään tai ajamaan autoa vielä 4-5 promillen humalassa. Sellainen alkoholipitoisuus tappaa normaali-ihmisen. Tosin kun aivot tarpeeksi vaurioituvat, puliukkovaiheessa voikin tulla änkyräkänniin parista keskikaljasta.

Nyt on myöhäistä tehdä mitään tälle vapulle. Toleranssi kehittyy hitaasti vuosien myötä. Alkoholi on aivan todellinen terveyshaitta, sitä ei ole todellakaan syytä juoda siksi, että saisi toleranssia tai että pääsisi pätemään juomalla paljon. Naisille se aiheuttaa haittoja pienempinä määrinä ja nopeammin kuin miehille.

Sen sijaan pitkälle pääsee kun opettelee juomaan oikein. Ei ole ollenkaan vaikeaa juoda koko yötä kirkasta viinaa niin, että juhlatunnelma pysyy maksimissaan. Juo hitaasti ja tunnustele oloasi. Huomaa, että alkoholi vaikuttaa puolen-yhden tunnin viiveellä. Ei lasin tarvitse olla koko aikaa huulilla, eikä tarkoitus ole tyhjentää matkassa olevaa viinalastia määräajassa tai kilpailla muita vastaan. Kun alkaa päästä heittää ja askel hapuilla, on hyvä juoda väliin lasi pari alkoholitonta. Niin tekevät raavaat miehetkin, ainakin ne jotka juhlivat täyttä päätä vielä aamuseitsemältä. Ja vesilasi aina parin viinalasin tai kaljan välein vähentää krapulaa aiheuttavaa elimistön kuivumista. Ja muista syödä. Kännissä on se hyvöä puoli, että melkein mikä vaan ruoka kelpaa. Ellet ole ruokatarjoilun äärellä, ota mukaan vaikka lenkkimakkaraa tai jotain muuta energiapitoista ruokaa ja syö sitä kylmänä. Ota tarpeeksi ruokaa, saat nimittäin paljon kavereita kaivamalla yöllä makkarapaketin esiin.

Parempi on juoda liian vähän kuin liikaa. Alkoholin positiiviset vaikutukset, seurallisuus ja sosiaalisten estojen pieneneminen, tulee esiin jo varsin maltillisilla juomamäärillä, siitä yli menevä alkoholipitoisuus ei enää lisää mielihyvää, vaan altistaa ainoastaan onnettomuuksille, väkivallalle ja typerille tempauksille. Muista, että koskaan et tule yhtään ottamatta jäänyttä paukkua katumaan.

Vierailija

Neutroni puhut asiaa. Itse suosittelen eritoteen ennen juomista että syö vähäsen edes. Ei käy alkoholi niin nopeasti päähän, eikä tule ylöskään niin nopeasti ja tulee sitä kesken juomisenki jotain popsittua aina. Niinhän ne sanoo että viina on viisasten juomaa. Eikös suomalainen alkon tutkimus jossain välissä todennut että krapula johtuu lähinnä hormoonien epätasapainosta aiheutuvasta keskushermoston ja aivojen ylikierroksilla käynnistä. Itsellä on aika harvoin krapulaa, mutta siihen auttaa ainakin kun kerkee vähän selviämään ennen kun menee nukkumaa, jolloin nukkuu helpommin krapulan yli. Ei toleranssin kasvattamisesta mitää järkeä ole minunkaan mielestä ole, niinkun sen moni muukin täällä jo todennut.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat