Mitä jos venäjä(neuvostoliitto) ja kiina olisivat alkaneet k

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Mitä jos venäjä(neuvostoliitto) ja kiina olisivat alkaneet kapitalismiin heti toisen maailmansodan jälkeen?

Olisiko öljy jo loppunut?
Mitä muuta olisi tapahtunut?
Maailmanloppu?
Paratiisi maanpäällä?

Kommentit (8)

Vierailija

Siirtymävaihe kesti n. 30 vuotta ja tehtiin kansan tietämättä. Saavutettiin se etu, että moni uskoi vielä taloudellisesti tasa-arvoiseenyhteiskuntaan siitä huolimatta, että jotkut sumeilematta rohmusivat kapitalistiseen tapaan kaiken. Kapitalismi topimii vasta sitten, kun vähemmistö on taloudellisesti orjuutettu tekemään töitä. Jos kaikki lähtisivät samalta viivalta, joutuisi kaikki hommiin. Sitähän ei rikas eliitti halua. Sille riittää että omistaa kaiken. Työt ei kiinnosta. Pööbelin hommaa.

Vierailija
Jumalruoska
Mitä jos venäjä(neuvostoliitto) ja kiina olisivat alkaneet kapitalismiin heti toisen maailmansodan jälkeen?

Olisiko öljy jo loppunut?
Mitä muuta olisi tapahtunut?
Maailmanloppu?
Paratiisi maanpäällä?

No varmaan Euroopasta olisi sitten tullut sosialistinen ...

Vierailija
Armitage
Siirtymävaihe kesti n. 30 vuotta ja tehtiin kansan tietämättä. Saavutettiin se etu, että moni uskoi vielä taloudellisesti tasa-arvoiseenyhteiskuntaan siitä huolimatta, että jotkut sumeilematta rohmusivat kapitalistiseen tapaan kaiken. Kapitalismi topimii vasta sitten, kun vähemmistö on taloudellisesti orjuutettu tekemään töitä. Jos kaikki lähtisivät samalta viivalta, joutuisi kaikki hommiin. Sitähän ei rikas eliitti halua. Sille riittää että omistaa kaiken. Työt ei kiinnosta. Pööbelin hommaa.

niin mikä siirtymävaihe? perestroikako?? kiitos amerikkalaisten sekä ei pelastanu NL

Vierailija
Armitage

Mitään "samalta viivalta lähtöä" ei ole ollut yhdessäkään valtiossa ihmiskunnan historian aikana ...
Vapaus antaa heikommallekkin mahdollisuuden menestyä, valvonta on aina sen valvontaa, jolla ei ole valtaa itseensä.

Kapitalismia ei sinänsä ole koskaan ollut missään olemassa, koko sana kuuluu kommunistien vastustajan kuvaamiseen sosialistisessa järjestelmässä ja sen vastustajan yhteiskuntajärjestyksen demonisointiin.

Vierailija

Aina syytetään "rikasta eliittiä" jos ei elämässä kaikki mene kuin elokuvissa.Jos et ole elämääsi tyytyväinen ja haluat rahaa niin asialle voi tehdä myös itse jotain.
1.kävele paikalliseen työvoimatoimistoon kyselemään
2.keksi jokin hyvä yritysidea
3.perusta habbo hotelli aikuisille
4.voita lotossa
5.ryöstä pankki tai pari

Vierailija
palpatine
Aina syytetään "rikasta eliittiä" jos ei elämässä kaikki mene kuin elokuvissa.Jos et ole elämääsi tyytyväinen ja haluat rahaa niin asialle voi tehdä myös itse jotain.
1.kävele paikalliseen työvoimatoimistoon kyselemään
2.keksi jokin hyvä yritysidea
3.perusta habbo hotelli aikuisille
4.voita lotossa
5.ryöstä pankki tai pari

On kaksi asiaa, joita ei voi eroittaa toisistaan ...

Ne on tulot ja menot.

Mikäli tulot ei riitä, eikä niitä kykene nostamaan, niin silloin menoja täytyy karsia.
Muuten syödään pääomaa, eli henkilökohtaista pesämunaa ...

Vierailija

Nämä laulun sanat ovat pohdituttaneet minua paljon: "Voinko mä rakentaa tuhkasta taivaan?" Itse en ole tähän vielä täyttä vastausta saanut.

Ainakin kemian tietämys täytyisi olla huipussaa. Voisiko edes teoriassa tuhkasta erottaa käsin eri aineita? Mahdolliesti tuhka ei ole täyttä purua, vaan siellä on isompiakin kappaleita. Sulattaminen on mahdotonta, koska ei ole mitään palavaa ainetta, valoa tai vastaavaa energianlähdettä.

-Hapen puute tappaa minuuteissa
-kylmyys varmaan tappaisi myös minuuteissa
-Nestehukkaa tappaa päivissä
-Ravinnon puute tappaa viikoissa tai kuukausissa
-Tyhjiö häiritsee työtilaa

Avaruuspuvun, happilaitteen ja juoman avulla voisi pärjätä aika pitkäänkin. Jos tuhkaa olisi paljon, niin se muodostuisi planeetaksi, jossa on painovoima. Nykyihmiselle tälläisestä selviäminen ei onnistuisi, mutta ehkä teoriassa mahdollista.

Mitä mieltä te olette?

Vierailija
Tuppu L
Nämä laulun sanat ovat pohdituttaneet minua paljon: "Voinko mä rakentaa tuhkasta taivaan?" Itse en ole tähän vielä täyttä vastausta saanut.

Ainakin kemian tietämys täytyisi olla huipussaa. Voisiko edes teoriassa tuhkasta erottaa käsin eri aineita? Mahdolliesti tuhka ei ole täyttä purua, vaan siellä on isompiakin kappaleita. Sulattaminen on mahdotonta, koska ei ole mitään palavaa ainetta, valoa tai vastaavaa energianlähdettä.

-Hapen puute tappaa minuuteissa
-kylmyys varmaan tappaisi myös minuuteissa
-Nestehukkaa tappaa päivissä
-Ravinnon puute tappaa viikoissa tai kuukausissa
-Tyhjiö häiritsee työtilaa

Avaruuspuvun, happilaitteen ja juoman avulla voisi pärjätä aika pitkäänkin. Jos tuhkaa olisi paljon, niin se muodostuisi planeetaksi, jossa on painovoima. Nykyihmiselle tälläisestä selviäminen ei onnistuisi, mutta ehkä teoriassa mahdollista.

Mitä mieltä te olette?

Niin kyllä Viinalla saa pään sekaisin, mutta miten se tehdään kissalla ...

Uusimmat

Suosituimmat