Vatsalaukku / syömisrytmi

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Asiaa tutkimatta ajattelin kysäistä viisaammilta ns. vatsalaukun venymisestä/palautumisesta.

Olin juuri 10pv kurssilla, jossa jatkuvasti murkinoitiin isoja annoksia sapuskaa. Monipuolinen ja terveellinen oli tarjonta, annokset vain suunnattomia. Kiltisti (opittuna) söin toki lautasen tyhjäksi jos vain pystyin.

Parin päivän kuluessa vatsa alkoi jo murista ennen ruoka-aikaa (??) = 3-4h edellisestä isosta annoksesta.
Normaalisti syön miten sattuu..
Saatan jättää aamiaisen väliin kokonaan, napostella jotakin (porkkana suikaleita tms.) päivänmittaan, yksi kunnon ateria ja ilta mutustellen jotain jos sitäkään..
Juoda toki muistan

Elikkä..
Tottuuko vatsa siihen, että se venyy edestakaisin ja onko se hyväksi kropalle?
Epäilen.

Myöntää täytyy, että hiukan hiukoo nytkin.. kotiuduin vasta ja viime sapuskasta on jo (huh!) 12h!
Taas toiminta vei ja syöminen unohtui!
Njaa.. olenhan mä puoli pussia sipsejä tässä mutustanut kirjoittelun ohessa – eli suolatasapaino ok?

Kommentit (2)

Vierailija

Sen verran tiedän, että säännöllinen ruokailu on terveydelle parempi kuin jatkuva pieni napostelu... mahalaukkukin kyllä venyy ja palautuu, mutta venymiseen menee (kai?) vähemmän aikaa kuin siihen oikeaan kokoon palautumiseen.

Pussissa sipsejä on moninkertainen määrä suolaa päivän todelliseen tarpeeseen verrattuna. Ja rasvaa.

Vierailija

Ai jaa, itse olen kuullut päinvastaista, että kannattaa syödä usein ja vähän kerrallaan, niin elimistö rasittuu vähemmän. Isot satsit tuppaa pistää munuaiset koville.

Uusimmat

Suosituimmat