Urantiakirja ja vastaavat...

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Mietin seuraavaa:
Otan ja kopioin urantia kirjan, muokkaan sisältöä uudestaan ja painatan siitä kiinassa 10000 kopiota.
Ulkoisesti identtisiä muihin jaossa oleviin vain sisältö on muunneltua...
Oletettavasti ihmiset lukevat sitä mutta eivät tiedä että eivät lue aitoa tekstiä.
Osa lukijoista omaksuu tiedon absoluuttisena totuutena ja yliolennon sanomana ja alkaa sitä levittää.

Kysymykseni onkin nyt teille Urantian tai vastaavan kirjan lukijoille/kannattajille:
Mistä tiedätte että näin ei ole jo käynyt?

Kommentit (8)

salai
Seuraa 
Viestejä7266
Liittynyt17.3.2005

Urantia-kirja on avaruustupsuhäntäteekkarien vappujulkaisu 1930-luvulta. Sitähän joku nuhjaantunut ikiteekkari vieläkin tyrkyttää suu kuivana kadunkulmissa saadakseen "matkarahat kotiplaneetalle".

Samaa genreä siis kuin Äpy, Julkku ja hieman älyllisempi Pahkasika.

Mitä tahansa edellä esitetyistä väitteistä saa epäillä ja ne voidaan muuttaa toisiksi ilman erillistä ilmoitusta. Kirjoittaja pyrkii kuitenkin toimimaan rehellisesti ja noudattamaan voimassa olevia lakeja.

luxlapis
Seuraa 
Viestejä553
Liittynyt3.4.2007
ratpack
Mietin seuraavaa:Otan ja kopioin urantia kirjan, muokkaan sisältöä uudestaan ja painatan siitä kiinassa 10000 kopiota.

Kysymykseni onkin nyt teille Urantian tai vastaavan kirjan lukijoille/kannattajille:

Toki voit muokata, mutta mitä järkeä on tuottaa epäloogisuuksia?

Jos tosiaan pystyt loogisesti kirjoittamaan kirjan uudeksi, niin tiedän, ettet enää sen jälkeen pystyisi nimeämään sitä Urantiaksi ja antamaan sen myynnistä tulevat manit Urantia Foundationizuunille.

Vierailija
sinenmaa
ratpack
Mietin seuraavaa:Otan ja kopioin urantia kirjan, muokkaan sisältöä uudestaan ja painatan siitä kiinassa 10000 kopiota.

Toki voit muokata, mutta mitä järkeä on tuottaa epäloogisuuksia?

Jos tosiaan pystyt loogisesti kirjoittamaan kirjan uudeksi, niin tiedän, ettet enää sen jälkeen pystyisi nimeämään sitä Urantiaksi ja antamaan sen myynnistä tulevat manit Urantia Foundationizuunille.

nyt saa vastauksia niiltä jotka ovat samalla linjalla oman näkemykseni kanssa... tarkoitukseni on lähinnä selvittää miten kukaan voi kuvitella että mikään minkä ihminen on kirjoittanut voisi olla absoluuttisen totuuden lähde...
vaikka olettaisimme että alkuperäinen kirja olisi ylemmän olennon vaikutuksesta syntynyt teos, pelkästään kieleltä toiselle kääntäminen ja lukuisat vuosien varrellta tapahtuneet korjaukset aiheuttavat sen että sisältö on muuttunut alkuperäisestä ja näin ollen kysyn vain että miten kukaan voi vetää sen kirjan sisällön todisteeksi yhtään mistään? muuta kuin ihmisen tarpeesta uskoa asioihin mille ei ole mitään näyttöä...

Vierailija

Matematiikkaa ei voida matematiikan keinoin osoittaa ristiriidattomaksi (Gödelin epätäydellisyysteoreema). Urantia-kirja voi hyvinkin olla sisäisesti ristiriidaton, mutta vertailu ulkomaailmaan voipi osoittaa, että kirja sisältää totuusarvoltaan epämääräistä tai suorastaan epätotta aineistoa eli niin sanottua huuhaata. Tässä vertailuna käytetty matematiikka taas on reaalimaailmasta niin irrallaan, että siihen on hankalampi käydä käsiksi.

luxlapis
Seuraa 
Viestejä553
Liittynyt3.4.2007
ratpack
nyt saa vastauksia niiltä jotka ovat samalla linjalla oman näkemykseni kanssa... tarkoitukseni on lähinnä selvittää miten kukaan voi kuvitella että mikään minkä ihminen on kirjoittanut voisi olla absoluuttisen totuuden lähde...

Et siis ole lukenut Urantiaa, et edes sen alkusanoja!

Jos olisit edes hieman vaivautunut tutkimaan asiaa, niin tietäisit, ettei Urantia-kirjaa väitetä absoluuttiseksi totuudeksi. On tietysti joitakin asioita, jotka eivät koskaan muutu, mutta nekin totuudet on jokaisen aikakauden itse tehtävä eläväksi totuudeksi suhteuttamalla ne kulloiseen ihmisen kehitysvaiheeseen.

Silti pätee, että yksilöihminen on aina vapaa elämään elämänsä jumalallisten arvojen mukaan. Jumala ei ole sitonut ihmistä, vaan ihminen sitoo itse itsensä esimerkiksi vaatimalla itselleen parempaa asemaa kuin on valmis antaman muille.

Vierailija
sinenmaa
vaatimalla itselleen parempaa asemaa kuin on valmis antaman muille.

Eiköhän jokainen päätä asemansa itse, ei niitä kukaan jaa missään.
Vaikka oletkin katkera kun muut menestyvät elämässä, asemastasi voit syyttää vain itseäsi, turha muita on syyllistää.
Olisi kannattanut hankkia tutkinto, eikä lopettaa kesken, lisäksi olisi kannattanut valita ala minkä opiskeluun älykkyytesi (tai sen puute) riittää.

salai
Seuraa 
Viestejä7266
Liittynyt17.3.2005
sinenmaa
Jos olisit edes hieman vaivautunut tutkimaan asiaa, niin tietäisit, ettei Urantia-kirjaa väitetä absoluuttiseksi totuudeksi. On tietysti joitakin asioita, jotka eivät koskaan muutu, mutta nekin totuudet on jokaisen aikakauden itse tehtävä eläväksi totuudeksi suhteuttamalla ne kulloiseen ihmisen kehitysvaiheeseen.

Täh? Minun tietoni Urantia-kirjaan pohjautuvat Stefan Tallqvistin vuosikausia jatkuneeseen höpinään, jonka sisältö on: "Minun tutkimukseni ei anna mitään mutta mahdollisuutta kuin ajatella että ”The Urantia Papers” on aito kosminen viesti ihmiskunnalle. Siis ei minkäänlaista muuta mahdollisuutta, ja jolle väitteelle tämä hörhö vaatii vähän väliä hyväksyntää muiltakin.

Tuollaisia absoluuttisia totuuksia ja niitä esittäviä "tiedemiehiä" tulen parhaani mukaan kyseenalaistamaan.

PS. En muuten usko, että olet aito Kati Sinenmaa, ennen kuin alat hysteerisesti naama sinisenä kirkumaan ateistisista tiedemiehistä.

Mitä tahansa edellä esitetyistä väitteistä saa epäillä ja ne voidaan muuttaa toisiksi ilman erillistä ilmoitusta. Kirjoittaja pyrkii kuitenkin toimimaan rehellisesti ja noudattamaan voimassa olevia lakeja.

luxlapis
Seuraa 
Viestejä553
Liittynyt3.4.2007
salai
sinenmaa

Täh? Minun tietoni Urantia-kirjaan pohjautuvat Stefan Tallqvistin vuosikausia jatkuneeseen höpinään, jonka sisältö on: "Minun tutkimukseni ei anna mitään mutta mahdollisuutta kuin ajatella että ”The Urantia Papers” on aito kosminen viesti ihmiskunnalle. Siis ei minkäänlaista muuta mahdollisuutta, ja jolle väitteelle tämä hörhö vaatii vähän väliä hyväksyntää muiltakin.

Minäkin tiedän, että Urantia K:n sponsorit ovat kosmoksen kansalaisia. He tosin myöntävät, että he eivät ole erehtymättömiä, koska ainoa erehtymätön on Paratiisin Jumala, ja Paratiisin Jumalan ajallisuuteen astuneet Jumalan Pojat, joille Paratiisin Jumaluus delegoi koko olemuksensa, kuten huomattiin Kristus Jeesuksesta.

Ei pitäisi vängätä muiden erehtymättömyydestä, jos luulee itse omaavansa erehtymättömän totuuden. Jos haluat olla erehtymätön Urantia K:n suhteen, niin lue silloin se ymmärryksellä itse.

Uusimmat

Suosituimmat