Nestehukka?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Sellaista tulin miettineeksi tuossa suihkussa ollessani että auttaako suunnattomasta nestehukasta kärsivän mennä veteen? Siis imeekö kroppa nestettä ilman että juo sitä? Voisin selvemminkin sanoa mutta en osaa:)

Kommentit (7)

Vierailija
Marian
Sellaista tulin miettineeksi tuossa suihkussa ollessani että auttaako suunnattomasta nestehukasta kärsivän mennä veteen? Siis imeekö kroppa nestettä ilman että juo sitä? Voisin selvemminkin sanoa mutta en osaa:)

Kyllä iho imee jonkin verran vettä, ei se kuitenkaan varmaan nestehukkaan auta yhtään.

Vierailija

Nyt kun muistelen mitä bilsan kirjassa sanottiin ihon tehtävistä, niin vastaisin että nestehukasta kärsivä ei vedessä olostä hyödy. Ihon tehtäviin kuuluu suojata kehoa bakteereilta, kemikaaleilta ja vedeltä. Pitkällä uintimatkalla voisi keho laimeta aika pahasti ellei iho tehokkaasti vettä torjuisi. No, ehkä sen ihon läpi jokunen millilitra imeytyy.

Vierailija

Kai se vettä imee, sillä jos on kauan uimassa, niin sormethan rypistyy aika pahan näköisiksi....

En tiedä, se on vain arvaus.

Vierailija

Niinhän se ilmapallokin "rypistyy", kun siihen puhalletaan ilmaa tai täytetään vedellä.

Ryppyvoiteet sisältävät kosteuttavia aineosia, kuten esim. ureaa, joka sitoo vettä ja silottaa (turvottaa) ihoa.

Rusinakin rypistyy, kun se kuivuu ja silenee ja turpoaa, kun liuotetaan vedessä.
Mutta ihminen ei turpoa vedessä.

Uintimatkalla toimii hieneritys, mutta vähäisessä määrin, koska vesi viilentää.

Iho ei ole tarkoitettu imemään vettä, vaan erittämään/hikoilemaan ulospäin.

vihertaapero
Seuraa 
Viestejä6081
Liittynyt7.3.2006
MD

Mutta ihminen ei turpoa vedessä.

Paitsi jos likoamista tapahtuu tarpeeksi. Tämä tosin edellyttää ihmisen menemistä epäkuntoon, eli hukkumista jonka jälkeen alkaa ruho turpoamaan.

Konsta: ...joten jäähdytysvesi on varmasti erittäin korkeaktiivista.
Brainwashed: En tosiaankaan pidä itseäni minään asiantuntijana...

Vierailija
JuurikinNiin
Käsittääkseni kyllä.

Voin olla väärässäkin.

Olen itse kokenut kerran rajun lämpöhalvauksen hiekka-autiomaassa vain vajaan päivän juomattomuuden takia - sairaala!
Yhä olen asunut tropiikissa jo yli 20 vuotta ja uskon tuohon teoriaasi kokemuksen syvällä rintaäänellä.

En kuitenkaan ole tohtooooori!

Uusimmat

Suosituimmat