pari kysymystä

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Joo, eli olisi pari kysymystä (olen kujalla)

1. Miksi aurinko ei vedä Maata itseensä "kiinni", vaan Maa kiertää sitä?

2. Onko galakseissa moniakin aurinkokuntia?

Anteeksi tyhmyyteni

Sivut

Kommentit (19)

Vierailija
panssiasi
Joo, eli olisi pari kysymystä (olen kujalla)

1. Miksi aurinko ei vedä Maata itseensä "kiinni", vaan Maa kiertää sitä?

2. Onko galakseissa moniakin aurinkokuntia?

Anteeksi tyhmyyteni

Jos maapallo pysähtyisi kiertoradallaan, aurinko tietysti nielaisisi sen, päättele siitä.
Muita aurinkokuntia on varmaankin miljardeja.

Vierailija

Teijosterille tiedoksi. Se hakee kyllä muodostumisvaiheessaan sen oikean paikan itse ilman mitään "jumalaa", joka muka panee sen paikalleen.

Vierailija
kimmosal
Teijosterille tiedoksi. Se hakee kyllä muodostumisvaiheessaan sen oikean paikan itse ilman mitään "jumalaa", joka muka panee sen paikalleen.

Miten se sen tekee?

Vierailija
kimmosal

Mikä on jumala?? Onko se syötävää tai pantavaa?

Vierailija
teijoster
kimmosal

Miten se sen tekee?

Miten vesi osaa valua lavuaarista viemäriin? Miten superpallo osaa nousta maasta, kun se kimmahtaa ylös? No tietenkin jumala hämmentää lavuaarissa olevaa vettä saadakseen aikaan pyörivän liikkeen ja sitten hän puhaltaa veteen, jotta vesi menisi alas viemäriputkeen. Vastaavasti hän vetää superpalloa ylöspäin, jotta pallo nousisi ylöspäin kimmahtaessaan maasta. Ja jotta pallo palaisi kimmahduksen jälkeen takaisin maan pinnalle, niin jumala tietenkin tönäisee palloa tämän efektin aikaan saamiseksi. Kun superpallo vihdoin ja viimein lakkaa poukkoilemasta, on se merkki siitä, että jumala ei ole enää leikkituulella.

Tai sitten kaikki aine koostuu atomeista joilla on tiettyjä ominaisuuksia...

CE-hyväksytty
Seuraa 
Viestejä29006
Liittynyt30.4.2005
teijoster
Ai, evot ei siis tiedä.

Muistaakseni on olemassa lainalaisuuksia koskien erilaisten kappaleiden liikettä ja vuorovaikutuksia toisiinsa. Sile on olemassa ihan oma tieteenhaara. Fysiikka tjms... Sitten on olemassa myös muistaakseni matematiikka-niminen työkalu näitä asioita varten.

Vierailija
CE-hyväksytty
teijoster
Ai, evot ei siis tiedä.

Muistaakseni on olemassa lainalaisuuksia koskien erilaisten kappaleiden liikettä ja vuorovaikutuksia toisiinsa. Sile on olemassa ihan oma tieteenhaara. Fysiikka tjms... Sitten on olemassa myös muistaakseni matematiikka-niminen työkalu näitä asioita varten.

Missä laki, siellä lainlaatija.

CE-hyväksytty
Seuraa 
Viestejä29006
Liittynyt30.4.2005

"teijoster kirjoitti:

Olen samaa mieltä. Mutta onko väärin selvitellä miten Jumalamme on maailman rakennellut?

Ps. En aloita kre/evo-keskustelua.

Vierailija
teijoster
Ai, evot ei siis tiedä.

Yksinkertaisesti niin, että aineella on tapana paakkuuntua, paakkuuntuminen on materian keskeinen fysiologinen ominaisuus. Laita vaikka jauhoja vesikattilaan ja hämmennä hieman, huomaat että jauho paakkuuntuu. Kaava on: p = r * F. Paakun koko = Hämmennyksen sädekehä * Jauhojen määrä.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Aurinkokunta#Aurinkokunnan_synty

Lue vaikka tuolta, jopa Wikipedia osaa tähän vastata.

Vierailija
teijoster

Kuka laati lain, että 1+1=2? Ei sitä lakia ole tarvinnut erikseen laatia, se on järjellä selitettävissä.

Jotta jumala voisi olla olemassa, hänen pitäisi koostua jostakin. Hän ei ole voinut luoda itseään, vaan hänen on pitänyt muodostua jostakin, joka oli ennen kuin hän itse oli olemassa. Jos mahdollisesti olemassa oleva enemmän tai vähemmän jumalan kaltainen olento koostuisi aineesta, olisi aine siis ollut olemassa ennen jumalaa.

Toki voi olla olemassa ihmistä viisaampia ja kyvykkäämpiä olentoja, jotka ehkä tuntevat sellaisia mystisiä energiamuotoja, joita ihmiset eivät tunne. Mutta se ei ole mikään välttämättömyys, koska aineen siis on pakko olla ollut olemassa ennen mahdollista jumalaa, ja koska ihmiset koostuvat aineesta, jumalaa ei ole välttämättä tarvittu ihmisen luomiseen. Ihmiset ovat voineet muodostua aineesta ihan kuten joku muukin olento, jumalan kaltainen tai ihmisen kaltainen, sillä ei ole merkitystä.

Tämä ei tietenkään todista, etteikö joku olisi voinut olla peukaloimassa ihmisen syntyä, mutta on mahdollista, että tässä tapauksessa ei ole ollut luojia.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat