Mikä ärsyttää työpaikalla eniten?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Meillä Ruotsissa on tehty tutkimus ja ovat todenneet että työpaikoilla ihmiset ärsyyntyvät kaikkein eniten juoruiluun ja toisen selän takana puhumiseen. Seuraavaksi eniten ärsyttää pihtaavat pomot/esimiehet.

Kyllä minunkin mielestäni se on niin että selän takana puhuminen ja juoruilu on aika kurjaa. Mutta jos sitä harrastetaan penessä määrin, niin sitä on usein sanottu sosiaaliseksi toimeksi, kaiketi sen takia että kaikki joskus puhuu toisista heidän selän takana ja juoruilee. Se on sitten yhtä ja samaa mitä puhuu. Ei kaikki edes tykkää hyvää vaikka "juoruilu" olisi positiivisesti puhuttua. Selän takana puhuminen on aina selän takana puhumista.

Ok. kaikki me taidamme sellaista harrastaa jonkin verran. Työpaikalla olisi parasta pitää suunsa kiinni siinä mielessä että ei juttele muitten kanssa työkavereista, jotka ei ole paikan päällä.

EDIT
Lisäys : Tarkoitin pomoja/esimiehiä, jotka pihtaavat tietoja, eivät anna tarpeeksi tietoja työläisilleen.

Sivut

Kommentit (38)

Vierailija
Ayla
Seuraavaksi eniten ärsyttää pihtaavat pomot/esimiehet.

Voi, voi onpa teillä hankalaa siellä lahden takana. Onneksi meillä
Suomessa löytyy reilumpia yrittäjiä. Harmi vaan, kun verottaja
ajaa usein parhaimmat konkurssiin. Juuri ne jotka eivät pihtaa.

Vierailija
henkiset
Ayla
Seuraavaksi eniten ärsyttää pihtaavat pomot/esimiehet.

Voi, voi onpa teillä hankalaa siellä lahden takana. Onneksi meillä
Suomessa löytyy reilumpia yrittäjiä. Harmi vaan, kun verottaja
ajaa usein parhaimmat konkurssiin. Juuri ne jotka eivät pihtaa.

Oj, olisi kai pitänyt selittää hieman paremmin. Tarkoitin pomoja/esimiehiä, jotka pihtaavat tietoja, eivät anna tarpeeksi tietoja työläisilleen. Rahasta eikä muusta pihtaamisesta ei kyllä nyt tainnut olla kysymys.

Vierailija
Ayla
Oj, olisi kai pitänyt selittää hieman paremmin. Tarkoitin pomoja/esimiehiä, jotka pihtaavat tietoja, eivät anna tarpeeksi tietoja työläisilleen. Rahasta eikä muusta pihtaamisesta ei kyllä nyt tainnut olla kysymys.

Jeps, olen huomannut saman ilmiön: työohjeet ovat usein puutteelliset, epäselvät tai vanhentuneet. Sitä saa aina kysellä vanhemmilta työntekijöiltä, että mitenkäs tämä homma nyt oikein toimii, kun ei piirros ole enää ajan tasalla...

Vierailija
Fëanor
Ayla

Jeps, olen huomannut saman ilmiön: työohjeet ovat usein puutteelliset, epäselvät tai vanhentuneet. Sitä saa aina kysellä vanhemmilta työntekijöiltä, että mitenkäs tämä homma nyt oikein toimii, kun ei piirros ole enää ajan tasalla...

Tuosta tuskin on kyse. Kyllä ne kapitalisti siat yleensä pimittävät tietoja tulevista työpaikkaa tai henkilön omaa työtä koskevista muutoksista. Ja hännystelevät pikku nilkit seuraavat kieli ruskeana perässä.

Vierailija

Minua ärsyttää tämä nykypäivän ajattelu, eli yksilöltä tai työntekijältä vaaditaan yhä enempi joustavuutta ja sitoutumista yritykseen, sen kulttuuriin ja toimintatapoihin, mutta vastaavasti yritys ei sitoudu yhtään enempi työntekijäänsä.
Eli työntekijä ei saa mitään vastineeksi "sielunsa" myymisestä ...

iisakka
Seuraa 
Viestejä848
Liittynyt30.9.2005

Työtehtävissä ja työkavereissa ei ärsytä juurikaan mikään. Toisin sanoen tykkään työstäni paljon. Jos jotain negatiivista pitää hakemalla hakea niin se ettei ole joustavuutta siihen suuntaan että saisi tehdä pidempiä työpäiviä silloin kun aikaa ja innostusta olisi. Siis siten että ylimääräisistä töistä myös maksettaisiin, on meillä kyllä niitäkin jotka tekevät ylimääräistä iltaisin ja viikonloppuisin ihan omalla ajallaan.

Vierailija
kapitalisti siat

Kaikki ei-kommunistitko ovat kapitalistisikoja? Aika mustavalkoista.

Herää hyvä ihminen Tarkista kalenterista vuosiluku.........

-:)lauri
Seuraa 
Viestejä26990
Liittynyt13.5.2005
Ayla
Meillä Ruotsissa on tehty tutkimus ja ovat todenneet että työpaikoilla ihmiset ärsyyntyvät kaikkein eniten juoruiluun ja toisen selän takana puhumiseen. Seuraavaksi eniten ärsyttää pihtaavat pomot/esimiehet.

hmm... Meillä Suomessa tuota kutsutaan verkostoitumiseksi.

Riittoisampi keskustelukumppani.

Vierailija
Lapin Mies
Minua ärsyttää tämä nykypäivän ajattelu, eli yksilöltä tai työntekijältä vaaditaan yhä enempi joustavuutta ja sitoutumista yritykseen, sen kulttuuriin ja toimintatapoihin, mutta vastaavasti yritys ei sitoudu yhtään enempi työntekijäänsä.
Tosta tuli entisessä työpaikassa avauduttua muutama kerta. Kysytään perjantaina just ennen kotiolähtöä, että teetkö vielä tämän ja kun vastaa, että olis muuta menoa alkaa hirvee vonkaaminen ja valittaminen. Lopuks kun on kieltäytyny jäämästä töihin yötä myöten sanotaan, että tämä muistetaan. Kerran sitten pinna katkse ja tuli huudettua pomolle aika kovaa ja pitkään, että montako kertaa muistat mun jääneen tekemään jonkin muun hommia kun on ollu kiire. Pomo oli hölmistyneen näkönen ja ei edes tajunnu mistä on kyse. Sen mielestä oli kai itsestäänselvää, että kaikki jää mielellään uhraan vapaa-aikaansa firman eteen aina kun kysytään. Siellä laskettiin vain miinuksia. Tuli sellanen olo, että mitään positiivista ei muistettu. Työntekijä ei jätäkään lähtiessään yleensä firmaa vaan huonon pomon.

Siis paskat pomot rassaa eniten ja täydellinen joustamattomuus.

Vierailija
Köppä
Lapin Mies
Tosta tuli entisessä työpaikassa avauduttua muutama kerta. Kysytään perjantaina just ennen kotiolähtöä, että teetkö vielä tämän ja kun vastaa, että olis muuta menoa alkaa hirvee vonkaaminen ja valittaminen. Lopuks kun on kieltäytyny jäämästä töihin yötä myöten sanotaan, että tämä muistetaan. Kerran sitten pinna katkse ja tuli huudettua pomolle aika kovaa ja pitkään, että montako kertaa muistat mun jääneen tekemään jonkin muun hommia kun on ollu kiire. Pomo oli hölmistyneen näkönen ja ei edes tajunnu mistä on kyse. Sen mielestä oli kai itsestäänselvää, että kaikki jää mielellään uhraan vapaa-aikaansa firman eteen aina kun kysytään. Siellä laskettiin vain miinuksia. Tuli sellanen olo, että mitään positiivista ei muistettu. Työntekijä ei jätäkään lähtiessään yleensä firmaa vaan huonon pomon.

Perjantai ilta töitä etukäteen ilmoittamatta, on varma tapa hankkia työpaikalle aikaan konflikti ...
Sellainen pitäisi ilmoitaa ainakin viikkoa aikaisemmin tai hyvittää tosi ruhtinaallisesti.

Ylitöiden teettäminen ei ole läheskään niin kannattavaa kuin yleisesti luullaan, yksi yrittäjä tuttavani oli tutustunut niistä tehtyihin tutkimuksiin ja lopetti ylitöiden teettämisen firmassaan täysin.
Siellä ei nykyään tee ylitöitä edes yrittäjä itse, kaikki tekevät kahdeksan tuntia päivässä ja työt suunnitellaan niin hyvin, että aikataulut pitää.
On kuuleman jaksaminen paljon parempaa, sairaspoissaolot pudonneet ja hukka, vika, sekä takuutyöt vähentyneet oleellisesti.

Vierailija

[quote="Lapin Mies

Ylitöiden teettäminen ei ole läheskään niin kannattavaa kuin yleisesti luullaan, yksi yrittäjä tuttavani oli tutustunut niistä tehtyihin tutkimuksiin ja lopetti ylitöiden teettämisen firmassaan täysin.
Siellä ei nykyään tee ylitöitä edes yrittäjä itse, kaikki tekevät kahdeksan tuntia päivässä ja työt suunnitellaan niin hyvin, että aikataulut pitää.
On kuuleman jaksaminen paljon parempaa, sairaspoissaolot pudonneet ja hukka, vika, sekä takuutyöt vähentyneet oleellisesti.[/quote]

Tuohan oli mielenkiintoinen tieto. Olen kyllä aina ollut vaistonvaraisesti sitä mieltä, että työt pitää ehtiä tehdä 8:ssa tunnissa, ellei kyse ole poikkeustilanteesta. Olen pitänyt ammattitaidottomina niitä, jotka kehuvat sillä, miten pitkää päivää he tekevät jatkuvasti.

Vierailija
Lapin Mies
Köppä
Lapin Mies

Perjantai ilta töitä etukäteen ilmoittamatta, on varma tapa hankkia työpaikalle aikaan konflikti ...
Sellainen pitäisi ilmoitaa ainakin viikkoa aikaisemmin tai hyvittää tosi ruhtinaallisesti.

On kuuleman jaksaminen paljon parempaa, sairaspoissaolot pudonneet ja hukka, vika, sekä takuutyöt vähentyneet oleellisesti.

No ei varmasti kannata nii jos ne duunit voi hoitaa normaalillaki aikataululla. Taitaa olla tuttavas hituse väärällä alalla

Vierailija
skOh
Lapin Mies
Köppä
Lapin Mies

No ei varmasti kannata nii jos ne duunit voi hoitaa normaalillaki aikataululla. Taitaa olla tuttavas hituse väärällä alalla

Miten niin, perustele.
Tuttavani muutti totuttuja käytäntöjä, lopetti turhien kalliiden ylitöiden teettämisen, ylitöitä tehdään vain erittäin harvoin ja poikkeustilanteissa.
Paremmalla suunnittelulla ja ennakoinnilla saatiin aikataulut pitämään, vika-ja takuutyöt vähemmälle, sekä ylimääräiset palkkakulut mitä ylitöistä tulee niin pois, sekä sairaspoissaolot vähenemään.
Nyt yritys kannattaa paremmin, työntekijät on terveempiä, sekä toimitusvarmuuden takia asiakaskunta vakaampi ja ostouskollisempi.
Se on myös itse paremmassa kunnossa, mikä tässä oli virhe.

Vierailija
Lapin Mies

Miten niin, perustele.

Sanojes mukaan teetti turhaan kallista ylityötä. Mikäs siinä jäi epäselväks?

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat