BOINC (nyt: eternityII)

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

BOINC - hajautettu verkko tietokonelaskennalle, http://boinc.berkeley.edu/ , - on toivon mukaan joillekin sen verran tuttu, että voisi antaa vinkin minulle sopivasta BOINC-projektista. Nyt ajan Einstein@Home-projektia, mutta siinä minulle on ongelmana se, että kun paketin arvioitu ajoaika on esimerkiksi 90 tuntia ja sen on oltava valmis viimeistään 14 vuorokauden kuluessa, minun olisi ajettava sitä koneessani päivittäin keskimäärin 90/14 = 6 tuntia. Tuohon en välttämättä pysty, enkä edes halua.

Teknisesti siis tarvitsisin BOINC-projektin, jossa on erittäin nopeasti laskettavat pienet paketit, ja joita ei tule sitten kasapäin, tai sitten nopeasti laskettavat, mutta kuitenkin pitkällä dead-line-ajalla (saatan olla pois kotoa useita päiviä).

Noiden perusteella jos löytyy sopiva, jää vielä katsottavaksi laskennan kohde, tarkoitus.

Kriittisestä suhtautumisestani BOINCiin voi lukea viestistä
http://www.tiede.fi/keskustelut/viewtopic.php?t=17061

Kommentit (9)

DerMack
Seuraa 
Viestejä1839
Liittynyt16.3.2005

Einsteinissa on uuden päivityksen mukana tullut joku pikku bugi matkaan, se antaa todella epärealistisen pitkiä laskenta-aika-arvioita, Setillä kosahti viime viikolla pääserveri ja uutta ei olla saatu vielä pelittään ja rosettakaan ei suostu latamaan mitään koska boincci luulee koneen olevan ylibuukattu johtuen Einsteinin antamista vääristä aika-arvioista

ei tämä kyllä aikaisemmin _näin_ keturallaan ole ollut

Vierailija
DerMack
Einsteinissa on uuden päivityksen mukana tullut joku pikku bugi matkaan, se antaa todella epärealistisen pitkiä laskenta-aika-arvioita, Setillä kosahti viime viikolla pääserveri ja uutta ei olla saatu vielä pelittään ja rosettakaan ei suostu latamaan mitään koska boincci luulee koneen olevan ylibuukattu johtuen Einsteinin antamista vääristä aika-arvioista

Ja mulla ainakin loppui setin pyörittäminen koneessa sen jälkeen kun BOINC tuli. Se syö kaikki koneen resurssit ja kone käy ylikuumana! Samalla se uusi 3d-screensaver on idioottimainen. Onko tuo parantunut nyt kun olen ollut ohjelmasta pari vuotta poissa? En vitsisi uudelleen alkaa kokeilemaan jos softa on yhtä paska kuin ennen. Vanha seti oli huomattavasti parempi!

DerMack
Seuraa 
Viestejä1839
Liittynyt16.3.2005

ei se ole setin vika jos sun koneessa ei ole tuuletus/jäähdytys kunnossa, enkä mä ole havainnut siinä vielä mitään sen kummempaa vikaa, sen älyttömän 3d härpäkkeenkin saa katoamaan kun laittaa asetuksista go to blank screenin päälle, siis windowssin näytönsäästäjä välilehti ja sieltä settings

edit ja se boincci kannattaa olla valittuna kun sen settingsin valkkaa

edit2 sitäpaitsi boinc tilin asetuksista pystyy määrittelemään kuinka monta prosenttia boincci saa maksimissaan käyttää koneen muistista ja prosessori tehosta, notta sikäli

edit3 näemmä tuo onkin suht uus feature, clientin 5.6 versiosta eteenpäin eli kehitystä tapahtuu

Vierailija
DerMack
Einsteinissa on uuden päivityksen mukana tullut joku pikku bugi matkaan, se antaa todella epärealistisen pitkiä laskenta-aika-arvioita, Setillä kosahti viime viikolla pääserveri ja uutta ei olla saatu vielä pelittään ja rosettakaan ei suostu latamaan mitään koska boincci luulee koneen olevan ylibuukattu johtuen Einsteinin antamista vääristä aika-arvioista :shock:

No Einsteinin osalta vahvistan: laskennan edetessä arvioitu jäljellä oleva laskenta-aika vähenee huomattavasti nopeammin kuin laskentaan käytetty aika.

Epäselväsi sanottu? Oli. Suomeksi: "Einstein antaa todella epärealistisen pitkiä laskenta-aika-arvioita".

Hyvä. voin jatkaa näpertelyäni.

Koska BOINCissa on monta projektia, on aina suurempi mahdollisuus, että useitakin projekteja on samaan aikaan keturallaan.

Vierailija
odyseus
Ja mulla ainakin loppui setin pyörittäminen koneessa sen jälkeen kun BOINC tuli. Se syö kaikki koneen resurssit ja kone käy ylikuumana! Samalla se uusi 3d-screensaver on idioottimainen. Onko tuo parantunut nyt kun olen ollut ohjelmasta pari vuotta poissa? En vitsisi uudelleen alkaa kokeilemaan jos softa on yhtä paska kuin ennen. Vanha seti oli huomattavasti parempi!

Uusissa BOINC-managereissa voidaan konekohtaisesti rajoittaa prosessorin suoritusastetta.

Näytön säästäjä ei tehokkuuden kannalta ole kiva asia. Tietenkin, jos siinä näytössä on kiinnostavaa infoa, käytä vaan. Mulla on monitori power save-tilassa muutaman minuutin idlen jälkeen (kaikessa käytössä).

Vierailija

kysymys BOINC-clientista:

Kun paketti (workunit, wu) on laskettu ja palautettu serverille, wu:n tilaksi clientilla tulee 'Ready to report". Mikä on tämän tilan merkitys clientin ja pistelaskun kannalta? Wu poistuu suoritettavien pakettien luettelosta kun käyn 'Projects'-välilehdestä päivittämässä projektin, johon wu kuului. Ikäänkuin vain pakotettaisiin huomaamaan, että jotain on valmistunut...

Vielä testissä olevat clientit (managerit) on näköjään monikielisiä, myös suomi löytyy kielivalikoimasta. Hetken aikaa suomennosta ihmeteltyäni otin enkun kielisen takaisin käyttöön.

Vierailija

BOINCissa on nyt joku uusi juttu: http://eternity2.net/

Suomeksi löytyy myös aiheesta: http://fi.eternityii.com/

"Tervetuloa Eternity II:n kotisivuille

Eternity IIEternity II on palapeli, jonka ensimmäiseksi ratkaissut voittaa huikeat 2 miljoonaa dollaria. Peli lanseerataan maailmanlaajuisesti 28.7.2007."

Onko joku mukana tuossa tai kuullut siitä jotain. Miten BOINC liittyy asiaan? Olisiko ensimmmäinen BOINC-projekti, johon osallistumisesta pitäisi maksaa? Joskushan kuviteltiin, että hajautettuun laskentaan osallistumisesta maksettaisiin.

Tiede.fi-niminen BOINC-tiimikin on olemassa, mun avaama:

http://einstein.phys.uwm.edu/team_displ ... eamid=7752

Uusimmat

Suosituimmat