Aselait hyviä suomessa

Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005

Toivottavasti eivät hippit ja viherpiiperöt vaikeennuta meidän hyviä lakeja.

Toisaaltaan voisi toki sarjatuliaseitakin sallia urheiluammuntaan, en koe että ovat sen vaarallisempia kun puoliautomaattiaseet. Rynnäkkökivääri ei ole sarjalla niin vaarallinen kun kertatulella.

Metsästykseen voisi sallia varsijouset.

Sivut

Kommentit (64)

Vierailija

Onhan Suomessa luvallisia sarjatuliaseita aina Maxim-konekivääreistä lähtien. Aselain mukaan niihin ei YLEENSÄ myönnetä lupia koska ovat ERVA-luokassa (erityisen vaarallinen ase) kuten singot, raketinheittimet, takaaladattavat tykit ja kranaatinheittimet.

Itse aselaki on ihan OK. Kunhan vielä luvansaantikäytännöt olisivat yhteneväisiä valtakunnan joka kolkassa.

Vierailija
tiäremiäs
tulihevonen
tiäremiäs

Kalastukseen käsikranaatit.

Mitenkä liittyy tähän, mee tonttu trollaileen muualle.

Kyllä noin paskaan avaukseen liittyy yhtä paljon kovat ku kykloopitki

Vierailija

Ja täälä taas paasaa pyssyistä tää heebo joka ei ole ku hädin tuskin armeijaiässä eikä aio sitäkään käydä. Käyppä tiäremiäs ampumassa itkk:lla ja vaikkapa kessillä sekä sillä rynkyllä ensin ja tule sitten intoilemaan tänne sarjatulien ja kertatulien vaaroista. Heitä ohimennen pari sirpalekranaattia metsään ja maastoudu kuunnellen miten ne sirpaleet vinkuu kivasti kun ne lentää pään yli.

tiäremiäs
Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005
Antero
Ja täälä taas paasaa pyssyistä tää heebo joka ei ole ku hädin tuskin armeijaiässä eikä aio sitäkään käydä. Käyppä tiäremiäs ampumassa itkk:lla ja vaikkapa kessillä sekä sillä rynkyllä ensin ja tule sitten intoilemaan tänne sarjatulien ja kertatulien vaaroista. Heitä ohimennen pari sirpalekranaattia metsään ja maastoudu kuunnellen miten ne sirpaleet vinkuu kivasti kun ne lentää pään yli.

Kyllä mää tiedän aseista enempi kun moni kuka käynyt armeijan. Olen jo peräti iältäkin kohta 22

Vierailija
tiäremiäs
Antero

Kyllä mää tiedän aseista enempi kun moni kuka käynyt armeijan. Olen jo peräti iältäkin kohta 22

ohoh, en tiedä miksi, mutta oletin että tiäremiähen ikä on 40 paikkeilla.. saat ottaa kohteliaisuutena.

Vierailija
tiäremiäs
Antero

Kyllähän sitä tietoa saa vaikka netistä tai kirjoista kun rillit huurussa lukee. Mites käytännön laita? Ookkos ampuillu muillakin ku hernepyssyillä nääs?

Vierailija
tiäremiäs
Toivottavasti eivät hippit ja viherpiiperöt vaikeennuta meidän hyviä lakeja.

Toisaaltaan voisi toki sarjatuliaseitakin sallia urheiluammuntaan, en koe että ovat sen vaarallisempia kun puoliautomaattiaseet. Rynnäkkökivääri ei ole sarjalla niin vaarallinen kun kertatulella.

Aivan samaa mieltä. Myös käsijousen käyttöä metsästyksessä pitäisi laajentaa koskemaan kaikkea riistaa.

JuurikinNiin
Seuraa 
Viestejä1887
Liittynyt4.3.2007

Mä oon luullu tiäremiästä ehkä 17-vuotiaaksi...

Mutta, tiedätkö kuitenkaan mistä puhut? ->
Miten niin rk ei ole sarjalla niin vaarallinen kuin kertatulella??? Tilanteesta riippuen se on ihan hitosti vaarallisempi (lue: väärissä käsissä, paikassa jossa paljon ihmisiä). Jos kerran intin olet käynyt niin tiedät kuinka ko. ase toimii...

Muistathan: tähtäys, 3-5 kutia, tähtäys 3-5 kutia jne...

Kai sä muistat.

Suomen uusriistokapitalismin pääjehu on Sauli Niinistö. -Pirta-

Vierailija
JuurikinNiin
Mä oon luullu tiäremiästä ehkä 17-vuotiaaksi...

Mutta, tiedätkö kuitenkaan mistä puhut? ->
Miten niin rk ei ole sarjalla niin vaarallinen kuin kertatulella??? Tilanteesta riippuen se on ihan hitosti vaarallisempi (lue: väärissä käsissä, paikassa jossa paljon ihmisiä). Jos kerran intin olet käynyt niin tiedät kuinka ko. ase toimii...

Muistathan: tähtäys, 3-5 kutia, tähtäys 3-5 kutia jne...

Kai sä muistat.

Kertatulella asiansa osaava saa ruumiita aikaan yhtä monta mitä lippaassa on patruunoita. Sarjatulella tämä sensijaan on mitä epätodennäköisintä. Itse olisin uhrina väkijoukossa, johon latvalaho pärskäyttelee sarjaa, mielummin kuin joukossa johon sama latvalaho ampuu tähdättyjä, nopeita, kertalaukauksia.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat