Mediakontrolli

Seuraa 
Viestejä7527
Liittynyt17.2.2006

Olen tässä hieman tutkiskellut USAn ja Venäjän yhteiskunnissa harjoitettavaa mediakontrollia ja ihmettelen suuresti,miksi ihmiset suostuvat elämään"itse aiheutetun"totalitaarisen järjestelmän alistamina.

Tällä hetkellä molemmissa valtioissa on havaittavissa,että"normaalien"ihmis-
ten hämmentynyt lauma on syrjäytetty päätöksenteosta,jossa se hämättynä,paniikissa karjuu isänmaallisia iskulauseita(Viron venäläiset viimeksi),pelkää henkensä edestä ja palvoo pelonsekaisella kunnioituksella
johtajaa,joka pelastaisi heidät"tuholta".

Samaan aikaan koulutetut massat marssivat käskystä laumassa ja hokevat iskulauseita,joita heidät on koulutettu toistamaan ja yhteiskunnat päätyvät lopulta palvelemaan väkivaltaista palkkasoturivaltiota toivoen,että muut maat maksavat heille"pahojen"valtioiden ja yhteisöjen murskaamisesta.

Sodankäynnistä on tullut ed.mainituille valtioille samalla tuottoisaa businesta.

" Käsittämätöntä luonnossa on sen käsitettävyys. " Albert Einstein

Sivut

Kommentit (239)

Vierailija

Jokainen eliittiin kuulumaton kansalainen on tuhat vuotta jäljessä siitä, mikä on meininki. Näitä n-kertaisia totuudenvääristelyitä on niin paljon "ilmassa", että ei voi tietää kyllä mistään mitään. Kun kaikki tieto perustuu valheeseen, on vaikeaa sanoa mikä on totta. Todelliset motiivit sodille ja miksi aseita tai heroiinia valmistetaan, tai ylipäätänsä mitään sellaista, mitä on jo jatkunut vuosikymmeniä tai satoja ilman, että kukaan on sellaisille mitään voinut, pysyvät tavallisen pulliasen tiedon ulottumattomissa. Ne tietävät, jotka tietävät ja vielä muistavat. Muut eivät tiedä.

Eikä muille kerrota. Jos kerrotaan, niin 40 vuoden päästä, kun tiedolla ei enää pääse kärryille. Se on niin perseestä, että tekisi mieli painua vaan vuorille, ja antaa kaiken paskan valua pois päästä.

Vierailija

Ruokavalion muutoksen seurauksena ihmisen olemukseen kehittynyt syöpä, ego, on mikä tähän oli ensiaskel.

Meidän lapsista tuli minun lapsia, meidän naisista tuli minun nainen, meidän sadosta tuli minun sato. Pian ensimmäiset kylät muodostu sen myötä kun suojauduttiin ryöväreiltä. Primitiivisessä heimossa/kylässä luonnollisesti miehen asema oli suurempi, jonka myötä yhdessä egon kanssa alkoi kehittyä "male dominant" kulttuuri.

Aina siitä asti ihminen on koettanu saada kaiken kontrolliin. Uusien ongelmatilanteiden edessä haettiin uusia ratkasuja ja pikkuhiljaa ihmiseen istu tavote ja näkemys täydellisesti toimivasta kylästä, mitkä nykyään on valtioita. Uskonnot vanhoina lakeina on korvattu ihan konkreettisilla laeilla.

Mediakontrolli on helppoa, koska sitä ei suurin osa näe. Propaganda muokkaa selvästi yksilöä ja yhteiskuntaa. Nämä ihmiset haluavat tietosesti asua tuossa totalitaarisessa alistavassa yhteisössä, koska niin monelle se on näkemys siitä, kuinka homma parhaiten toimii ja mikä on oikein.

Vierailija
skOh
Nämä ihmiset haluavat tietosesti asua tuossa totalitaarisessa alistavassa yhteisössä, koska niin monelle se on näkemys siitä, kuinka homma parhaiten toimii ja mikä on oikein.

Kyllä, koska median ja yhteiskunnan "arvojen" välityksellä näille ihmisille ollaan manipuloitu alitajuntaan ajatus, että näin on paras. Kastijärjestelmä on samanlainen suuri huijaus. Alhaiset kastit kasvavat lapsesta asti ajatukseen, että ansaitsevat asemansa. Länsimaiden kastijärjestelmä perustuu suvun varallisuuteen. Sen ylläpitäminen perustuu siihen, että köyhemmillä ei ole mahdollisuutta tai varaa hankkia huippukoulutusta huippuyliopistoissa, joka vaaditaan siihen, että pääsee mukaan porukkaan, jolla on paljon suuremmat mahdollisuudet. Suomessa voi onneksi kouluttautua pisteeseen, että saa kelvollisen työn, mutta suuren yrityksen toimitusjohtajaksi on hyvin hankala päästä, ellei rikkaiden golfklubeilla vietä aikaansa tuttujen kanssa. On tietenkin poikkeuksia, jotka vahvistavat tämän säännön. Hyvin lahjakkaat voivat pärjätä, ja päästä hyvinkin köyhistä olosuhteista taloudellisesti riippumattomaan asemaan. Mutta ne köyhät, jotka ovat tasavertaisia kyvyiltään rikkaiden kanssa, polkevat paikallaan. Se on minusta väärin.

Tietenkin on lahjakkaita rikkaitakin, mutta moni rikkaaseen perheeseen kuuluva, ainakin mitä olen katsellut, on ihan tavallinen mölli, ja monasti vielä vähän vähemmänkin lahjakas, mutta pärjää hyvin, koska on varaa palkata muita lahjakkaampia tekemään jo olemassaolevalla varallisuudella lisää varallisuutta, jolla voi sitten rauhassa loikoilla sohvalla ja matkustella ja ostella mitä ikinä huvittaa. Ilman, että pistää tikkua ristiin. Millä helvetin oikeudella, kysyn vaan?

Tavalliselle kansalaiselle jää mahdollisuus lotota. Se ei ole paljoa se.

Kuinkakohan moni syntymärikas lottoaa?

En tarkoita, että kaikilla pitää olla tasan tarkkaan samat mahikset, mutta joku roti pitäisi olla, joku systeemi yhteiskunnassa, jolla omaisuutta pyritään tasaamaan. Nykyään varallisuuseroja tietoisesti kasvatetaan. Kuilu levenee. Yhteiskunnan tarkoitus olisi muuttaa kuilu railoksi, ei kahdeksi eri mantereeksi. Miksi näin ei ole?

Vierailija
John Carter
Olen tässä hieman tutkiskellut USAn ja Venäjän yhteiskunnissa harjoitettavaa mediakontrollia ja ihmettelen suuresti,miksi ihmiset suostuvat elämään"itse aiheutetun"totalitaarisen järjestelmän alistamina.

Mikä saa sinut päättelemään, että sitä ei ole Suomessa?
Mä ihmettelen syvästi, että ihmiset ovat nykyaikanakin valmiita toistamaan kaiken maailman median tai aatelobbareiden puffaamia iskulauseita, vaikka pienellä vaivalla nettiä käyttäen löytää laajemmat taustat ja kokonaiskuvan aiheeseen kuin aiheeseen.

Mutta ehkä se on kivempaa kuulua joukkoon kuin tietää totuus.

Vierailija
mvd
John Carter

Mikä saa sinut päättelemään, että sitä ei ole Suomessa?
Mä ihmettelen syvästi, että ihmiset ovat nykyaikanakin valmiita toistamaan kaiken maailman median tai aatelobbareiden puffaamia iskulauseita, vaikka pienellä vaivalla nettiä käyttäen löytää laajemmat taustat ja kokonaiskuvan aiheeseen kuin aiheeseen.

Eihän Carter missään vaiheessa ole ehdottanu ettei niin Suomessa olis. Lähinnä pointti lienee siinä, että kuinka noin äärimilleen saattaa ilmiö kehittyä.

Vierailija
skOh
Eihän Carter missään vaiheessa ole ehdottanu ettei niin Suomessa olis. Lähinnä pointti lienee siinä, että kuinka noin äärimilleen saattaa ilmiö kehittyä.

Kyse on lähinnä hienostuneista metodeista. Kun väkivaltaa ei käytetä keinona, niin ihmisille pitää asettaa luulo päätäntävallasta. Sitten täytyy vain muokata ihmisiä tekemään SE OIKEA ratkaisu.

Toivottavasti en toista sitä mitä kaikki muut jo tietävät.

Neutroni
Seuraa 
Viestejä26890
Liittynyt16.3.2005
mvd

Tuossa se syy on kokonaisuudessaan. Ihminen on laumaeläin, jonka yksilöistä suurin osa haluaa kuulua rivijäsenenä laumaan, jossa joku muu sanoo miten ollaan, mitä tehdään ja miten ajatellaan, jotta voisi tuntea olevansa hieman parempi kuin muut. Se pieni prosentti, jotka ovat luonteeltaan johtajia, vie lammaslaumaa miten tahtoo. Ne itsenäisesti ajattelevat, joilla ei johtajanlahjoja ole, pystyvät käytännössä vaikuttamaan hyvin rajallisesti mihinkään, kun johtajat aivopesevät massan hokemaan omia ajatuksiaan.

Totuudenpuhujia ei arvosteta missään. Vain ne pärjäävät, jotka osaavat puhua sitä mitä kansa haluaa kuulla.

Vierailija
John Carter

Tällä hetkellä molemmissa valtioissa on havaittavissa,että"normaalien"ihmis-
ten hämmentynyt lauma on syrjäytetty päätöksenteosta,jossa se hämättynä,paniikissa karjuu isänmaallisia iskulauseita(Viron venäläiset viimeksi),pelkää henkensä edestä ja palvoo pelonsekaisella kunnioituksella
johtajaa,joka pelastaisi heidät"tuholta".

Samaan aikaan koulutetut massat marssivat käskystä laumassa ja hokevat iskulauseita,joita heidät on koulutettu toistamaan ja yhteiskunnat päätyvät lopulta palvelemaan väkivaltaista palkkasoturivaltiota toivoen,että muut maat maksavat heille"pahojen"valtioiden ja yhteisöjen murskaamisesta.

Sodankäynnistä on tullut ed.mainituille valtioille samalla tuottoisaa businesta.

joo no sitten suomessakin on mediakontrolli... täälläkin päättäjät tekevät mitä lystä ja tavalliset pulliaiset ovat sormisuussa.

mitä viroon tulee... ja niihin mellakoihin... missä suomen media oli kun viron SS joukkojen edustajat olivat marssinet pitkin tallinnaan valtion lupilla... jos kaikki nä jutut ois kerrottu saman syssyyn niin tuski nuo "mellakkaat" ja venäjän reaktio ois tullu yllätyksenä maailmalle

John Carter
Seuraa 
Viestejä7527
Liittynyt17.2.2006

Olen kanssasi hyvinkin samoilla linjoilla Neutroni.

Intellektuellit on vaiennettu monessa paikassa vähin äänin.

Vierailija

"Carter", puhu sinä vain Venäjän mediakontrollista, USA:ssa sitä EI
ole, laitoit tuon vain, koska "täytyyhän USA:ssa kaiken olla pahaa",
right ? Jos olet edelleen samaa mieltä, annapa esimerkki media-
kontrollista USA:ssa ? Meillä hommaa kutsutaan "itsesensuuriksi",
"itse":n osoite on Moskova !

John Carter
Seuraa 
Viestejä7527
Liittynyt17.2.2006

Ei,kyllä minä puhuin myös USAssa harjoitettavasta mediakontrollista ja propagandasta.

Irakin sotaan johtaneet propaganda tiedot käyvät varmaan riittäväksi esimerkiksi.

Vierailija
John Carter

Melkein joka valtiossa on jonkin lainen mediakontrolli. Media kontrolloi esim. tabuja, niistä ei saisi lehdissä kirjoittaa. Se joka sen tekee, saa kuulla kunniansa, kun uskalsi ottaa tabu-asian esille. Tabuista on esim. median mielestä vaiettava ja näin ollen odotetaan että kansalaisetkin vaikenisi tabuiksi tehdyistä aroista aiheista. Media kontrolloi raivokkaasti että tabuja ei tuotaisi esiin.

Jotta ei ihme että moni kansalainen seuraa median mielipidettä. Oli sitten kysymys mistä tahansa. "Laumasieluisia" yksilöitä on maailma täynnä. Individualisteja sitäkin vähemmän.

Vierailija
John Carter
Ei,kyllä minä puhuin myös USAssa harjoitettavasta mediakontrollista ja propagandasta.

Irakin sotaan johtaneet propaganda tiedot käyvät varmaan riittäväksi esimerkiksi.

Mitä pirua yrität sanoa? Jos oletetaan, että jenkkien saastainen hallitus levittää propagandaansa lehdistötilaisuuksissa ja muutenkin, niin sekö on mielestäsi mediakontrollia?

USA:ssa ja muualla oikeassa maailmassa ilmestyy esimerkiksi lukematon määrä julkaisuja, joissa löylytetään poliittista johtoa oikein olan takaa. Sinä päivänä kun Suomessa tällaista näkee, niin voi kyllä pudottaa silmät päästään, eli kyllä tämä massojen rakentama "totalitarismi" löytyy lähempää kuin luuletkaan, jos sellaista haluat etsiä.

Suomi on myös mediavapauden irvikuva, kun valtiolla on suoraan hallussaan käytännössä noin puolet valta tv- ja radiokanavista. Suorastaan sairas ajatus, jos menet joltakin "totalitarismin" keskellä elävältä republikaanilampaalta kysymään.

Vierailija

Suurvaltaa ei luoda eikä ylläpidetä silkkihansikkain, molemmat valtiot on suurvaltoja.

Molemmissa maissa on myös voimakas yleinen mielipide sen puolesta, että maan myös täytyy toimia suurvaltana ja olla suurvalta.

Vierailija
John Carter

HALLINTO ehkä salasi, kuten aina ja kaikkialla pyrkii tekemään,
mutta ei media ! Meillä esimerkkejä kyllä riittää, nyt joissain asioissa
mm. Helsingin Sanomat on ihailtavan avoin, mutta vaikkapa ilmaston-
muutoksessa se ei uskalla rikkoa "konsensusta" ja laske kriitikoita
palstoilleen. Samasta aiheesta TV-kanavat ovat todella "sopuleja"
viimeisin TV-3:n "ilmastokeskustelu" oli VITSI, "uskovien" hartaus-
tilaisuus !!! Onneksi kilpaileva konserni on rohkeampi tässä.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat