Ateismi on tosi.

Seuraa 
Viestejä7527
Liittynyt17.2.2006

Ateismi on tosi,vai voiko joku toisin todistaa?

Todellisuus on aineellinen ja myös tietoisuus on aineellinen,se riittää Carterille ateismin todistukseksi.

" Käsittämätöntä luonnossa on sen käsitettävyys. " Albert Einstein

Sivut

Kommentit (338)

Vierailija
John Carter

Todellisuus on aineellinen ja myös tietoisuus on aineellinen,se riittää Carterille ateismin todistukseksi.

Ovatko ajatukset aineellisia? Mistä ajatukset tulevat, jos ne kerran ovat aineellisia? Kuinka monta ajatusta mahtuu kiloon? Entä litraan? Enpä usko, että voit aineellisuuden perustella todistaa ateismin oikeaksi(ateismi=ei jumalaa). Ei riitä ainakaan minulle.

Toope
Seuraa 
Viestejä23162
Liittynyt23.7.2006
John Carter

Varmaan olet nämä asiat todistanut muissa ketjuissa, mutta millä tavalla todellisuus on todistettavasti aineellista, samoin kuin tietoisuus, vai puhutko vain tuubaan keskiviikkoillan kunniaksi, kuten minä?

"Siirtolaisuuden hyväksyminen kehitysmaista oli pahin virhe, jonka länsimaat tekivät Toisen Maailmansodan jälkeen." - Toope

Peili olisi se keksintö, jota arabialainen ja islamilainen maailma tarvitsisi. He voisivat sen kautta nähdä syyllisen siihen, miksi omat yhteiskunnat eivät toimi.

http://tinyurl.com/jbs6kqp

Vierailija

Ajattelen itse olen siis ateisti. Siinä se on lyhyesti sanottuna.

Onhan tuo ateismi vaatinut melkoisesti ajatustoimintaa. On pitänyt miettiä kaikenlaisia asioita ja huomannut, ettei sitä jumalaa oikeasti tarvita mihinkään.

Vierailija
kimmosal

Onhan tuo ateismi vaatinut melkoisesti ajatustoimintaa. On pitänyt miettiä kaikenlaisia asioita ja huomannut, ettei sitä jumalaa oikeasti tarvita mihinkään.

Jos ateismia puolustella täytyy, niin todisteita voi kaivella luonnontieteistä. Ei tarvitse ainakaan itse miettiä päätään puhki.

John Carter
Seuraa 
Viestejä7527
Liittynyt17.2.2006

Ota poika kirja käteen ja tutki mitä eroa on ajatuksella ja tietoisuudella.

Ei ajatus ja ajatuksen kohdekaan ole samoja asioita.

" Käsittämätöntä luonnossa on sen käsitettävyys. " Albert Einstein

Vierailija
John Carter
Ota poika kirja käteen ja tutki mitä eroa on ajatuksella ja tietoisuudella.

Ei ajatus ja ajatuksen kohdekaan ole samoja asioita.

Mielestäni en niitä toisiinsa yhdistänytkään.

Vierailija
kimmosal

"Ajattelevaisuutesi" vuoksiko Jumalaa ei ole?
Voisiko ola mahdollista, että Jumala olisi, vaikka et sitä voi käsittää?
Voit vapaasti vetää omat johtopäätöksesi, mutta en usko, että kukaan voi
tässä asiassa ainakaan päättää toisen puolesta.
Jos perustaa näkemyksensä tieteeseen, joka on vielä hyvin epätäydellistä, niin se riittää perusteeksi kannallesi, omalta kohdaltasi.
Ei Bigbang selitä maailman alkua, onpahan vain paras tieteellinen selitys asialle tähän asti.
Jumalan olemassaolo ei ole mitenkään sidoksissa siihen, että tarvitaano häntä.
Kuka tarvii, kuka ei.

Vierailija

Ateismi on totta sinä päivänä, kun yksikin ateisti riskeeraa terveytensä tai henkensä suojellakseen Afganistanissa asuvan kanssa-ateistin ihmisoikeuksia paikallisen mullahin edessä.

Näitä ei historia tunne. Ei nappaa. Mieluummin etsivät elämän sisältöä aikuisviihteestä sen kuluttajana tai tuottajana.

Olispa pidempi tai paksumpi. Näyttäisi paremmalta videolla.

Vierailija
oge
Ateismi on totta sinä päivänä, kun yksikin ateisti riskeeraa terveytensä tai henkensä suojellakseen Afganistanissa asuvan kanssa-ateistin ihmisoikeuksia paikallisen mullahin edessä.

Amnesty International. Parempi järjestäytyä, kuin yksin mennä mullahille päätään aukomaan.

Lähetyssaarnaajat tuskin jonkun pahaisen ateistin puolesta henkensä riskeeraavat. Mihin jäikään se kanssaihmisestä välittäminen?

Vierailija

>Lähetyssaarnaajat tuskin jonkun pahaisen ateistin puolesta henkensä riskeeraavat. Mihin jäikään se kanssaihmisestä välittäminen?

No näköjään 164 000 kuolee joka ikinen vuosi.

http://marty-center.uchicago.edu/sighti ... 1499.shtml

Usein he palvelee sairaaloissa ja kouluissa. Kiinalaisten, hindujen tai muslimien parissa. Ateistit ei ole niin murhanhimoisia, luulisin. Vai mitä luulet, oletko itse ?

Nyt kun ateistien määrä alkaa olla Suomessa aika suuri, niin voisi viritellä jotain yhteistoimintaa, joka toteutuu lähinnä tuolla ongelmamaissa. Esim on aika per*eestä, jos rikollinen voi lähettää vaimonsa linnaan sijaiskärsijäksi itsensä sijasta.

Vierailija
oge
>Lähetyssaarnaajat tuskin jonkun pahaisen ateistin puolesta henkensä riskeeraavat. Mihin jäikään se kanssaihmisestä välittäminen?

No näköjään 164 000 kuolee joka ikinen vuosi.

http://marty-center.uchicago.edu/sighti ... 1499.shtml

Usein he palvelee sairaaloissa ja kouluissa. Kiinalaisten, hindujen tai muslimien parissa. Ateistit ei ole niin murhanhimoisia, luulisin. Vai mitä luulet, oletko itse ?

Nyt kun ateistien määrä alkaa olla Suomessa aika suuri, niin voisi viritellä jotain yhteistoimintaa, joka toteutuu lähinnä tuolla ongelmamaissa. Esim on aika per*eestä, jos rikollinen voi lähettää vaimonsa linnaan sijaiskärsijäksi itsensä sijasta.

Onhan niitä olemassaolevia tahoja, joita voi ateistina tukea, kuten vaikkapa Punainen Risti, eihän se kuitenkaan mikään uskonnollinen ole, nimestään huolimatta. Tosin eipä sen toimialaan oikein tuo ihmisoikeuksien valvominen kuulu.

Perustaakko Amnestyn radikaalijaosto, joka lähtee ruohonjuuritasolla asiaa ajamaan ongelmakohteisiin?

Vierailija
aquamarineOnion

Perustaakko Amnestyn radikaalijaosto, joka lähtee ruohonjuuritasolla asiaa ajamaan ongelmakohteisiin?

Sen verran mitä olen täällä pari viikkoa ateisteihin tutustunut, niin kyllähän heidän kollegansa ulkomailla ansaitsisivat elää, ja siksi voisi alkaa edistämään, että Amnesty kiinnittäisi huomiota esim ulkomaiden linnaan heitettyihin ateisteihin.

Viime vuosina Amnestyn johto on kantanut huolta mm. homoseksuaalien ja sivareiden oikeuksista Suomessa. Mielestäni siinä ei heijastu ihmisarvon kunnioitus, jos he valitsee kainaloonsa tiettyjä itselleen aatteellisesti mieluisia ryhmiä. Yksi tapa lieventää tätä, olisi laajentaa heidän "salkkuaan" esim ateistella, jotka todellakin kituu jossain rottien näykittävinä ulkomailla.

Esim ulkoministeri Kanervalle voisi tehdä selväksi ettei hänen kuulu ajaa "Suomen etua", vaan suomalaisten tahtoa. Mieluummin kärsitään vähän kauppapolitiikassa Uzbekistanin kanssa kuin sallitaan syyttömien kidutus. Pitkällä aikavälillä nämä eivät edes ole poissulkevia. Joku päivä siellä on pressana paikallinen Nelson Mandela.

Vierailija
John Carter

Nyt heitit aika pahan haasteen, hyvä John Carter.

Perustelusi kuulostaa Anneli Jäätteenmäen kerran heittämältä tokaisulta: Niin on jos siltä näyttää.

Eikä muuta todistusta tarvita.

Jos olisit elänyt keskiajalla, väittäisit maapallon olevan litteä. Koska se siltä näyttää.

Olen moittinut sinua ennenkin tästä samasta asiasta, parahin mr. Carter. Tiede ja usko ovat kaksi aivan eri asiaa. Niitä ei pitäisi sotkea toisiinsa. Useat toki tuntuvat tekevän niin.

Heitänpä vastaherjan. Pimeä energia. Onko sitä todellisuudessa olemassa. Uskotko sen olemassaoloon? Ja mikäli uskot, niin mitä hemmettiä...oletko nähnyt, tuntenut tai maistanut. Vai mikä saa uskomaan.
Tai Hawkingin säteily...

Uskon asiat ovat tieteen ulottumattomissa. Ei voida todistaa sen paremmin oikeiksi kuin vääriksi, eikä niitä pitäisi tuoda esille tiede keskusteluissa.

Ainoa hyväksyttävä usko on ihmisen sisällä. Uskonnot opettavat ihmisiä harhaan.

Ateisti tekee aivan oikein ollessaan uskomatta uskontoihin. Vielä kun ateisti keskittyy tieteen tekemiseen, eikä julista ateismia toisillekaan, niin asiat pysyvät puhtaina ja kauniina.

Vierailija

Ajatus on kyllä täysin aineellinen prosessi, muistin reaktio, vastavaikutus ulkoiseen.
Ilman tuota muistia, ei ole ajatustakaan.

Vierailija

Voidaan myös kysyä, mitä on energia silloin, kun se ei ole sidottu mihinkään muotoon, eli aineeseen?

Onko se ainetta, vai hengeä? No ainehan, ihminen ei tätä voi ymmärtää, sillä ihmisen ymmärryskyky on vertaamista, ja jos ei ole mitään verrattavaa, on ajatus voimaton ymmärtämään.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat