Krapulan hyödyt terveydelle

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Tulipa mieleen että onko krapulasta minkäänlaista hyötyä terveydelle. Alkoholin palamistuote asetaldehydi on toki myrkky, mutta niin on itse alkoholikin ja siitä on kuitenkin pieninä määrinä havaittu olevan terveydellistä hyötyä. Voisiko siis lievä krapulakin olla hyödyllinen.

Kommentit (11)

JuurikinNiin
Seuraa 
Viestejä1887
Liittynyt4.3.2007

Siihen lieväänkin krapulaan saa hörsiä sen verta paljon, että ei taida kovin hyödykäs olla!

Sitäpaitsi krapulassa kait suurempi riski saada sydäriä, yms. Tämä tosin vain niin sanotussa isossa krapulassa, elikäs jysärissä...

Mä mitään krapulasta tiedä...

Suomen uusriistokapitalismin pääjehu on Sauli Niinistö. -Pirta-

Vierailija
Heppu
Tulipa mieleen että onko krapulasta minkäänlaista hyötyä terveydelle. Alkoholin palamistuote asetaldehydi on toki myrkky, mutta niin on itse alkoholikin ja siitä on kuitenkin pieninä määrinä havaittu olevan terveydellistä hyötyä. Voisiko siis lievä krapulakin olla hyödyllinen.

Mutuna heittäisin, että taitaa mistä tahansa olla jotakin hyötyä jollekkin. Terveelle ihmiselle tuskin on hyötyä sen enempää asetaldehydistä (mitä lienee?), kuin alkoholistakaan.

edit: jos oikeen kaivellaan hyötyjä, niin sellainen tuli mieleen että krapulasta lienee hyötyä seksualisesta haluttomuudesta kärsiville....

Vierailija

Halut kyllä nousee, mut jos on tarpeeksi kovassa krapulassa, taitaa fyysiset kyvyt olla vähän häviksissä. Ei ainakaan minulle tulisi mieleen krapulassa mitään hirveitä urheilusuorituksia tehdä. Tosin voihan sitä rauhallisestikin harrastaa.

Ja kai sitä voi pitää terveellisenä, että osalla jää epäterveelliset ruoat vähemmälle kun ei saa syötyä .

Vierailija

Itse olen usein pitänyt krapulaa alkoholin parhaimpina puolina, koska silloin kykenee ottamaan rauhallisesti ja miettiä erilaisia asioita. Kovaa pahoinvointia kun en krapulassa tunne, niin siitä se varmaan johtuu.

Vierailija
Tuppu L
Itse olen usein pitänyt krapulaa alkoholin parhaimpina puolina, koska silloin kykenee ottamaan rauhallisesti ja miettiä erilaisia asioita.

Jostakin olen joskus kuullut/lulkenut että intiaanit olisivat aluksi luulleet että kapula on se tila jota alkoholia juomalla tavoitellaan ja se humala olisi vain ikävä välivaihe.

Vierailija
Syfilis
Tuppu L
Itse olen usein pitänyt krapulaa alkoholin parhaimpina puolina, koska silloin kykenee ottamaan rauhallisesti ja miettiä erilaisia asioita.

Jostakin olen joskus kuullut/lulkenut että intiaanit olisivat aluksi luulleet että kapula on se tila jota alkoholia juomalla tavoitellaan ja se humala olisi vain ikävä välivaihe.

Mitä tavoittelen sitä aivan fantastisen normaalia oloa joka tulee kännin ja krapulan jälkeen.

Vierailija
re
Syfilis
Tuppu L

Mitä tavoittelen sitä aivan fantastisen normaalia oloa joka tulee kännin ja krapulan jälkeen.

Niin kovin filosofista. Mutta kuitenkin, kaikkein paras olohan silloin on kun krapula on ohi.

No tietysti krapulan terveyttä edistävät vaikutukset kohdistuvat siihen, että krapula hillitsee juomista. Olettaen tietenkin, että krapula pääsee joskus tulemaan.

Vierailija

Hyvä krapula tekee uudestisyntyneen olon. Huono krapula taas ei ole sen väärti. Iän myötä krapulat pahenee. Joten nauttikaa te krapuloista jotka siihen vielä kykenette. Mulla ei enää ole noin viiteen vuoteen ollu mukavaa krapulassa.

Vierailija
Syfilis

Ei ne mitään oo luullu. Ovat pitäneet sitä tilana, jossa pääsee yhteyteen jumalien kanssa. Krapula voi kyllä olla semmosen henkisen valaistumisen tila, itte olen sen kerran kokenu. Se on vaan saatanan tarkkaa sen juomisen kanssa

Piru Naiseksi
Seuraa 
Viestejä3164
Liittynyt16.3.2005

joidenkin meistä halua humaltua ja siten ehkäisee meitä nauttimasta elimistölle kiistatta myrkyllistä ainetta liiallisia määriä.
Mutta miksi viinaksien yltiömääräistä viljelyä seuraava surkia olo ei estä kaikkia tavoittelemasta humalatilaa, jota väistämättä seuraa ... krapula?

Vierailija

Krapulallahan on aivan merkittävä terveydellinen vaikutus; ainoa asia mikä ehkäsee tuntuvasti liialta kulutukselta, normijärjen ohella luonnollisesti.

Uusimmat

Suosituimmat