Valehtelusta

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Valehteluna yleensä pidetään muunnellun totuuden tai kokonaan fiktion puhumista.
Kysynkin miten tietyistä asioista vaikeneminen voi olla valehtelua, jos itse valhe on muodostunut toisen omassa päässä?
Vaikeneminenhan ei voi olla valehtelua? Vai voiko?

Kommentit (2)

Vierailija
Texa
Valehteluna yleensä pidetään muunnellun totuuden tai kokonaan fiktion puhumista.
Kysynkin miten tietyistä asioista vaikeneminen voi olla valehtelua, jos itse valhe on muodostunut toisen omassa päässä?
Vaikeneminenhan ei voi olla valehtelua? Vai voiko?

Minusta vastasit jo itsekin omaan kysymykseesi. Vaikeneminen ei ole valehtelua.

Vaikenemisella et ikinä anna väärää todistusta kenestäkään. On tietysti minun mielipiteeni.

Itse asiassa näissä tiede palstan keskusteluissakin jokaisen pitäisi korostaa sanomansa olevan oma mielipiteensä, ellei kyseessä ole lähdetieto (linkki) tai todistettavasti fakta.

Tällöin välttyisimme levittämästä vääriä tietoja ihmisille, jotka haluavat tietoa.

Myönnän, että itsekin syyllistyn siihen silloin tällöin. On hieman ikävää, että vastuu on lukijalla. Toiset meistä uskovat helpommin huuhaajuttuja tosiasioina. Ja valitettavasti täälläkin tiede palstalla on näitä huuhaan levittäjiä.

Vierailija
tulihevonen

Ja valitettavasti täälläkin tiede palstalla on näitä huuhaan levittäjiä.

Näin on. Valitettavasti uskovaisia ei saada pidettyä täältä millään pois. Onneks sentään user hide auttaa edes osittain tilanteeseen.

Uusimmat

Suosituimmat