Tyhmät päivät/viisaat päivät

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Olen keski-äkäinen mies. Etsin elämääni vaihtelua; sen vuoksi kirjoittelen tännekin. Useinmiten vitsejä, mutta pyrin toki ottamaan kantaa myös luonnontieteellisiin asioihin, sikäli kuin koen tietäväni asioista jotakin.

Suvussani (=perintötekijöissäni) ei ole havaittu häiriöitä eli mielenvikaisuuteen viittaavia tekijöitä. Siitä huolimatta minusta itsestäni tuntuu (useita kertoja per kuukausi) että olen ”hullu”; minua kiinnostavat vain joko kolme-viisivuotiaiden lasten jutut (olen erittäin suosittu lasten seurassa, aivan kuten klovnit sirkuksessa), tai sitten muuten vain pähkähullut asiat.

Jonakin päivänä minusta tuntuu siltä, että olen erittäin älykäs ihminen; sitten taas toisena päivänä koen, että itseäni tyhmempää olentoa ei saata ollakaan!

Miten teillä muilla on? Maanis-depressiivisillä ihmisillä sanotaan olevan ”kaksisuuntainen mielialahäiriö”, eli mielialan jaksottaisuudet masennuksen ja mielihyvän välillä, mutta miten teillä normaaleilla ihmisillä on? Onko teillä ”viisaita päiviä” ja ”tyhmiä päiviä”? Voitaisiinko ajatella, että ”terveilläkin” ihmisillä on samantyyppisiä mielialankiertojaksoja, kuin sairaiksi luokitelluilla ihmisillä?

Kommentit (13)

Herra Tohtori
Seuraa 
Viestejä2613
Liittynyt18.3.2005
Tarkkailija
Olen keski-äkäinen mies.

Niin minäkin. En yleensä suutu kovin helposti mutten toisaalta ole täysin flegmaattinenkaan ärsykkeiden suhteen.

Capito tutto, perchè sono uno
Persona molto, molto intelligente...

-Quidquid latine dictum sit, altum viditur.

If you stare too long into the Screen, the Screen looks back at you.

Vierailija
Tarkkailija

Miten teillä muilla on? Maanis-depressiivisillä ihmisillä sanotaan olevan ”kaksisuuntainen mielialahäiriö”, eli mielialan jaksottaisuudet masennuksen ja mielihyvän välillä, mutta miten teillä normaaleilla ihmisillä on? Onko teillä ”viisaita päiviä” ja ”tyhmiä päiviä”? Voitaisiinko ajatella, että ”terveilläkin” ihmisillä on samantyyppisiä mielialankiertojaksoja, kuin sairaiksi luokitelluilla ihmisillä?

Tyhmiä päiviä ei ole kuin krapulassa, viisaita ei koskaan.
Ei mielialakaan vaihtele pahemmin, joskus tietysti jos siihen on hyvä syy.
En ole nähnyt kovin montaa viestiäsi, ei niistä lukemistani kuitenkaan tyhmä tule mieleen.

Vierailija

AAMUISIN olen niin HELEVETIN äreä ......

Olen 5 vuotta syönyt päivittäin tabletin protonipumpun salpaajaa
tuon pirun vatsahapon takia, voisiko johtua siitä .. ?

ENNEN en ollut näin äreä, v....tuttaa melkein joka asia, nuoriso
erityisesti .....

HEI .. luen myös hesarin aamupaskalla ... siitä suutun erityisesti ...
TAAS on KOMUKAT riehuneet jossain .... kele !!!

NAPPI OTSAAN !!!

ILLALLA helpottaa !!!

Stinger
Seuraa 
Viestejä4719
Liittynyt18.2.2006

Lieköhän miehilläkin jonkinlainen kausittainen hormonitasojen vaihtelu, joka aiheuttaa sitten noita juttuja? Sehän saattaisi selittää ketjun aloittajan oireet. Herra Puskalla saattaa lääkkeiden sivuvaikutuksen lisäksi olla myös sitten siihen omaan sairauteen suhtautumiseen liittyvät ongelmat jotenkin syynä, jos ei pysty hyväksymään sitä ja tietty usein sitä varmaan vanhetessa sitten käy se sietokyky asioiden suhteen lyhyemmäksi, joten ehkä tulee sitten purettua aggressioita täällä, jos ei tosielämässä oikein onnistu.

”Tietämättömyys antaa ihmiselle paljon luultavaa.”
-George Eliot

Vierailija

Stringer kirjoitti m.m:
"Lieköhän miehilläkin jonkinlainen kausittainen hormonitasojen vaihtelu, joka aiheuttaa sitten noita juttuja?"

Saatat olla oikeassa; miehilläkin voi olla "kuukautiset", vaikka ne eivät ilmenekään niin selkeästi lääketieteelliseesä mielessä kuin naisilla. Jos kerran naisilla tai maanisdepressiivisillä ihmisillä on omat jaksonsa, miksi ei sitten muillakin ihmisillä? Ihmettelen vain sitä, miksi tätä asiaa ei ole sen enempää tutkittu? Tai ainakaan en ole aiheesta lukenut.

Miesten kuukautiset! Siinäpä tohtorinväitösaihe jollekulle...

Stinger
Seuraa 
Viestejä4719
Liittynyt18.2.2006
Tarkkailija
Stringer kirjoitti m.m:
"Lieköhän miehilläkin jonkinlainen kausittainen hormonitasojen vaihtelu, joka aiheuttaa sitten noita juttuja?"

Saatat olla oikeassa; miehilläkin voi olla "kuukautiset", vaikka ne eivät ilmenekään niin selkeästi lääketieteelliseesä mielessä kuin naisilla. Jos kerran naisilla tai maanisdepressiivisillä ihmisillä on omat jaksonsa, miksi ei sitten muillakin ihmisillä? Ihmettelen vain sitä, miksi tätä asiaa ei ole sen enempää tutkittu? Tai ainakaan en ole aiheesta lukenut.

Miesten kuukautiset! Siinäpä tohtorinväitösaihe jollekulle...

Ja voi siinä olla sekin, että mikäli Tarkkailija-nimimerkillä on naispuolinen partneri asumassa yhdessä, niin hänen hormonitoimintansa voi vaikuttaa ehkä myös sinun hormonitoimintaasi. Naisillahan on yhdessä asuessa tämä kuukautisten synkronointuminen eli reagoivat tietämättään sitten toistensa hormonitasoihin. Miksei myös sitten mieskin voisi vastaavasti reagoida sen oman hormonitoimintansa suhteen yhdessä elävän naisen hormonitoimintaan. Muistaakseni tällä palstallakin taisi olla juttua vai luinko muualta, että parisuhteessa elävä mies yleensä tiedostamattomasti tietää milloin naisella on ovulaatio ja on sitten herkempi vahtaamaan, ettei muita miehiä pääsisi lähelle yms.

-George Eliot

salai
Seuraa 
Viestejä7264
Liittynyt17.3.2005
Yrjö Puska
ILLALLA helpottaa !!!
. . . kun äiti napsauttaa illalla klo 21 reikä reikä koneen kiinni.

Mitä tahansa edellä esitetyistä väitteistä saa epäillä ja ne voidaan muuttaa toisiksi ilman erillistä ilmoitusta. Kirjoittaja pyrkii kuitenkin toimimaan rehellisesti ja noudattamaan voimassa olevia lakeja.

Vierailija

Stinger: Kiitos, kun otit kantaa ja vieläpä hyvin mielenkiintoisesti perustellen!

Täytyypä mutustella asioita nyt äitienpäivänä!

Stinger
Seuraa 
Viestejä4719
Liittynyt18.2.2006
Tarkkailija
Stinger: Kiitos, kun otit kantaa ja vieläpä hyvin mielenkiintoisesti perustellen!

Täytyypä mutustella asioita nyt äitienpäivänä!

Mitäpä kiittämistä tuossa on, aiheena on aika mielenkiintoinen siinäkin suhteessa, että mikäli on hormonitoiminnasta ja sen vaihteluista johtuvaa, niin tekisi mieli tietää enemmänkin. Naisten vastaavista jutuista paljon puhutaan, mutta miehistä vähemmän ainakin julkisuudessa tuntuu olevan juttua. Kyllähän se miehilläkin paljon itseymmärrystä helpottaisi, jos näitä alettaisiin tutkimaan tarkemmin ja myöskin puhumaan sitten niistä asioista. Jotenkin epäluonnolliselta sekin tuntuisi, että vain naisella hormonitasojen vaihtelut vaikuttaisivat ja miehellä ei sitten olisi mitään vastaavaa...

-George Eliot

Vierailija

Tarkkailijan kuvaamat oireet eivät sovi klassiseen PMS:ään. Siinähän mieliala heittelee arvaamattomasti laidasta toiseen.

Tässä ansiokkaasti kuvatussa "Tarkkailijan syndroomassa" potilaan älyllinen taso heiluu holtittomasti eestaas.

Ehdotan kliiniskoomisen tapausselostuksen diagnoosiksi joko
- epästabiili inteligenssi tai
- kohtauksellinen idiotia. . Harvinainen, mutta mahdollinen vaihtoehto on
- fluktuoiva itsekritiikki.

Mitä arvoisa palstapatologinen raati pitää todennäköisimpänä??

Vierailija

Itse oon selvänä symppis, ja kännissä pirun hauska.
Hauskan ja naurettavan ero on kyllä aika häilyvä.
Huumormiehiä olen ollu syntymästä saakka, lapsiveden mukana tuli kuulemma kumiankka.

Vierailija

Kiitos tähänastisista kommenteista!

Mielestäni tuo Mummon yksi määritelmä:

- "kohtauksellinen idiotia"

sopisi itseeni toistaiseksi parhaiten.

Yritän tulla toimeen tämän asian kanssa, vaikka se silloin tällöin hankalaa onkin! Lisäkommentit ovat tervetulleita!

Juoni
Seuraa 
Viestejä1461
Liittynyt20.10.2005

Itselläni (nuori mies) samanlaista kognitiivisten kykyjen holtitonta kvalitatiivista heittelyä.

Noin 87% ajasta, eli useimmiten monta viikkoa putkeen, mikään älyllinen ei kiinnosta p*skan vertaa, vaikka tiedän oikeasti kiinnostaa. Kumma juttu. Ei vaan saa kiinni mistään ajatuksista, tai oikein yhtään mistään muustakaan.

Tällaiset kaudet täytän sitten milloin milläkin täyteharrastuksella parhaani mukaan, vaikka tiedän että tällä tavalla korkeintaan vain ruokin älyllistä degeneroitumistani.

Uusimmat

Suosituimmat