Autoliikenne maanpäällisiin tyhjiötunneleihin

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Olisi energian säästön kannalta varmaan fiksua, jos etenkin pitkät kaupunkien väliset matkat kuljettaisiin vaikka maanpäälle rakennetuissa tunneleissa, mistä olisi pumpattu lähes kaikki ilma pois. Lisäksi kulkupelit voisivat liikkua magneettilevitaation avulla. Tunneleista olisi tällöin moninkertainen hyöty, koska:
- Matkustusnopeudet kasvaisivat huimasti.
- Samalla onnettomuudet poistuisivat lähes kokonaan,
- Aurauskulut poistuisivat. Huonot sääolosuhteet eivät myöskään haittaisi liikennettä.
- polttoainetta säästyisi huimasti,
- kuljetusyritykset säästäisivät merkittävästi sekä polttoaineessa, että kuljettajien palkoissa.
- yksityisautoilijat säästäisivät polttoainekuluissa
- Valtio säästäisi koska ulkomaille menisi vähemmän polttoainerahoja + valtion omat kustannussäästöt
- Automaation ansiosta bussi/juna-liikenne voitaisiin siirtää tunneleihin jolloin kaikilla olisi käytössään junaa edullisempi taksi millä pääsee mihin tahansa, nopeasti.
- Liikenteen vaatima energia voitaisiin syöttää suoraan valtakunnan verkosta, jolloin se voitaisiin tuottaa parhaalla mahdollisella tavalla. Esim. ydinvoimalla tai tuulienergialla (riippuen nyt siitä kuka mitäkin vaihtoehtoa parhaana pitää, tästä ei tarvitse alkaa tappelemaan tässä ketjussa, sitä on tehty tarpeeksi jo muuallakin.)
- Itse rakennustyöt toisivat valtavasti työpaikkoja Suomeen, osaaminen kasvaisi ja mahdollisesti loisi bisnesmahdollisuuksia lukuisiin muihin kaupunkeihin.

Käytännössä etuja olisi aivan huimasti. Haitat puolestaan olisivat:
- Rakennuskustannukset olisivat suuret, mutta koska rakennusalustana voitaisiin käyttää jo olemassaolevia valtateitä yms. säästyisi paljon rahaa. Valtio luonnollisesti saisi tuosta veroina rahaa takaisin aika suuren osan.
- Tieliikenne olisi hyvin haavoittuva, sähköntuotannon katkaiseminen lamauttaisi samalla liikenteen. Lähinnä ongelma vain sodassa, mutta sodassa ei tuo ole välttämättä ainoa ongelma.
- Putken rikkoutuminen lamauttaisi liikenteen tilapäisesti. Tosin jos putket tehdään jostain kestävästä materiaalista, ei ongelma välttämättä ole suuri. Lisäksi eri tiehaaroja voitaisiin automaation avulla eristää aina toisistaan tarpeen mukaan.

Koska putkien rakentaminen kaikille pikkuteille ei ainakaan ihan heti toteutuisi, voisi käyttää myös hybridivaihtoehtoa. Tunnelissa voisi liikkua myös siten, että oma auto ajetaan kuljetuslaatikkoon. Laatikossa liikutaan sitten tunnelissa niin pitkälle kuin päästään ja sen jälkeen loppumatka vanhalla autolla, joka tosin voisi olla vaikka sähköauto tulevaisuudessa.

Sivut

Kommentit (27)

salai
Seuraa 
Viestejä7264
Liittynyt17.3.2005

- Pikkuteillä voisi mielestäni käyttää tavallista levitaatiota, josta olen aivan sattumoisin kehittämässä kaupallista tuotetta.

Verkkosivut ovat kohta valmiina, mutta jo nyt voi osakkeita ostaa lähettämällä rahat ruskeassa kirjekuoressa eri lähettäjänimellä varustettuna postilokerooni (annan YV:llä).

Mitä tahansa edellä esitetyistä väitteistä saa epäillä ja ne voidaan muuttaa toisiksi ilman erillistä ilmoitusta. Kirjoittaja pyrkii kuitenkin toimimaan rehellisesti ja noudattamaan voimassa olevia lakeja.

Vierailija

Putkien rakentaminen teiden ympärille on liian kallista siitä koituviin hyötyihinkään nähden kun putket vielä pitäisi tyhjentää ilmasta ja täydentää magneettilevitaatiojärjestelmillä sekä pitäisi uusia autoja jne.. Nykyään on hädin tuskin varaa pitää asfaltti ja sillat kunnossa, vaikka luulisi että maanteistä ja silloista on niistäkin hyötyä.

Vierailija

Pienen pieni miinus olisi se, että kaikki autot tarvitsisi uusia. Otto-moottori tai diesel-moottori eivät käy tyhjiössä vaan tarvitsevat ilmaa.

Vierailija

Ei tuo ole mikään ongelma. Moottoreihin on myytävänä sieppauspumppuja jotka siirtää ilmavirtaa moottoriin ja ottaa käyttövoiman tyhjiön pinnalta.

salai
Seuraa 
Viestejä7264
Liittynyt17.3.2005
Köppä
Pienen pieni miinus olisi se, että kaikki autot tarvitsisi uusia. Otto-moottori tai diesel-moottori eivät käy tyhjiössä vaan tarvitsevat ilmaa.
Polttoaine syntyisi kätevästi tyhjiössäkin hajottamalla vesi hapeksi ja vedyksi jatkuvakiertoisessa systeemissä. Siitä käytetään (epäloogisesti toki) nimitystä OHO-moottori.

Mitä tahansa edellä esitetyistä väitteistä saa epäillä ja ne voidaan muuttaa toisiksi ilman erillistä ilmoitusta. Kirjoittaja pyrkii kuitenkin toimimaan rehellisesti ja noudattamaan voimassa olevia lakeja.

Vierailija
Gravity
Olisi energian säästön kannalta varmaan fiksua, jos etenkin pitkät kaupunkien väliset matkat kuljettaisiin vaikka maanpäälle rakennetuissa tunneleissa, mistä olisi pumpattu lähes kaikki ilma pois.

Sepä olisikin sitten kivaa, kun pirssin ikkuna hajois ja matkustajat tukehtuisivat kuoliaaksi. Paineilmasäiliöt ja ilmatiiviys vaatisivat varmaan saman verran lisäenergiaa (lisääntynyt kulkuneuvon massa) kuin ilmanvastuksettomuus säästäisi. Puhumattakaan ilman pumppauksesta tunnelista, ilmalukkojen käytöstä jne.

Vierailija
salai
Köppä
Pienen pieni miinus olisi se, että kaikki autot tarvitsisi uusia. Otto-moottori tai diesel-moottori eivät käy tyhjiössä vaan tarvitsevat ilmaa.
Polttoaine syntyisi kätevästi tyhjiössäkin hajottamalla vesi hapeksi ja vedyksi jatkuvakiertoisessa systeemissä. Siitä käytetään (epäloogisesti toki) nimitystä OHO-moottori.

Eikös HOHHOHmoottori ennemmin, (H2O)
Tyhjiötunneli on muuten hyvä idea mutta siinä ei ole mitään järkeä.

salai
Seuraa 
Viestejä7264
Liittynyt17.3.2005

Kirjaanpa yhden plussan tuosta putkistosta:
Anarkistinen sinne-tänne-siellä-täällä-autoilu loppuisi melkein kokonaan.

Siis jollei osta minulta juuri valmistuvassa olevaa levitaattoria. Siihen saa lisävarusteena "levitaatioloppu"-valon, jonka voi kytkeä huomaamattomasti päälle, kun/jos joutuu tisseillä varustetun matkustajan kanssa metsätielle.

PS. Kuten jukteri? huomautti, elvisten ja muiden elämässään paremmin menestyneitten kannattaa toki sijoittaa rahansa HOHHOH-moottoriin.

Mitä tahansa edellä esitetyistä väitteistä saa epäillä ja ne voidaan muuttaa toisiksi ilman erillistä ilmoitusta. Kirjoittaja pyrkii kuitenkin toimimaan rehellisesti ja noudattamaan voimassa olevia lakeja.

salai
Seuraa 
Viestejä7264
Liittynyt17.3.2005
Ertsu
Eikös tuulitunneli olisi parempi kuin tyhjiötunneli. Autot kulkisivat siinä ilman omaa konevoimaa.
Hyvä idea! Toisessa päässä tunnelia siitä tuulesta voisi tuottaa energiaa tuulimyllyllä.

Hmmm. . . pitäisi vaan päättää edullisin siipimäärä niille tuulitunnelin puhaltimille, onkohan kellään ehdotuksia.

Mitä tahansa edellä esitetyistä väitteistä saa epäillä ja ne voidaan muuttaa toisiksi ilman erillistä ilmoitusta. Kirjoittaja pyrkii kuitenkin toimimaan rehellisesti ja noudattamaan voimassa olevia lakeja.

salai
Seuraa 
Viestejä7264
Liittynyt17.3.2005
Mikkikii
Mitäs sitte ku aukasee vahingossa ikkunan
Pitää kieltää lailla avaamasta avaruuden ikkunaa.

Mitä tahansa edellä esitetyistä väitteistä saa epäillä ja ne voidaan muuttaa toisiksi ilman erillistä ilmoitusta. Kirjoittaja pyrkii kuitenkin toimimaan rehellisesti ja noudattamaan voimassa olevia lakeja.

Vierailija
salai
Mikkikii
Mitäs sitte ku aukasee vahingossa ikkunan
Pitää kieltää lailla avaamasta avaruuden ikkunaa.

Optista- vai radioikkunaa?

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat