Reiki-hoidot

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Tulipahan jälleen luettua juttu reiki-hoidon ihmeellisistä vaikutuksista. Juttu oli tietenkin jossain naistenlehdessä, en muista missä

Jotain mystistä energiaa virtaa solkenaan ja patoutumia purkautuu, stressi häviää ja lapsuudenmuistoja tulvii mieleen. Ihmeellinen terapiamuoto!

Minä sanon, että paskaa. Hoito sisältää rauhallisen musiikin kuuntelemista, koskettelua ja hieromista --> rentoutuminen ja virkistyminen on ihan odotettava vaikutus. Ei siihen mitään käsistä virtaavia energiavirtoja tarvita. Kun vielä muistetaan, että ennen hoitoa "perehdytetään" asiakas perinpohjaisesti tulevaan hetkeen ja siihen, mitä sen aikana tulee tapahtumaan, ei ole ihme, että koetaan niitä asioita, joista puhutaan ennen hoitoa.

Vierastan aina viittaamista mystisiin energiavirtoihin. Kuulostaa juuri siltä, että kun vaikutus onkin pelkkää placeboa tai hölynpölyä, pitää keksiä joku hienolta kalskahtava vakuutus hoidon toimivuudesta. Onko missään koskaan havaittu viitteitä tällaisten energiavirtojen olemassaolosta?

Mielipiteitä, tutkimuksia?

Sivut

Kommentit (31)

CE-hyväksytty
Seuraa 
Viestejä29006
Liittynyt30.4.2005

Kyllä kun aikidoa kakarana harrastin, niin siirtelin esteitä kin voimalla. Nykyäänkin siitä on hyötyä kun superjuntit nahkatakkeineen yrittää kaupungilla kiusata.

Vierailija

Itsellä on, noh melko läheisiäkin kokemuksia Reiki:stä. Läheinen on käynyt reikikursseja ja kertonut niistä.. Tieteellistä näyttöä tuollaisista hoidoista tuskin on, mutta taitaa se perimmäinen toive-vaikutus olla juuri psykosomaattinen. Kun ajatellaan mitä hoidon aikana voi tulla tapahtumaan "aiemmin polvessa ollut kipu häviää kun kosken tähän...". On hyvin mahdollista, että myös niin tulee käymään.

Jos menee sängylle makaamaan ja kuuntelee rentouttavaa musiikkia niin mitä voi lopputuloksesta odottaa..

En tosin allekirjoita, etteikö siinä voisi EHKÄ olla jotain perääkin.

ps. aquamarineOnion, allekirjoitus sai vedet silmiin

Vierailija
CE-hyväksytty
Kyllä kun aikidoa kakarana harrastin, niin siirtelin esteitä kin voimalla. Nykyäänkin siitä on hyötyä kun superjuntit nahkatakkeineen yrittää kaupungilla kiusata.

Miten ki:tä oppii käyttämään ja miltä sen käyttäminen tuntuu? Jotenkin telkkarissa ne esitykset, missä joku näyttää sen toimintaa, näyttää niin feikeiltä.

Falconia
ps. aquamarineOnion, allekirjoitus sai vedet silmiin

Tule toki keskustelemaan homopupuista tänne.

CE-hyväksytty
Seuraa 
Viestejä29006
Liittynyt30.4.2005

En minä oikeaoppisesti ki:tä osaa käyttää. Ehkä se on joskus pitänyt pystyssä. Mulla ei riitä kärsivällisyys kovin pitkälle, enkä sitä filosofiapuoltakaan jaksa allekirjoittaa. Mulla on oma versio. Sen nimi on hullun raivo. Vaikka natsiportsari olisi kakssataakiloinen, se häviää mulle väännön, koska mä en pelkää. Pakoreititkin on syytä tarkistaa ennalta.

CE-hyväksytty
Seuraa 
Viestejä29006
Liittynyt30.4.2005

Niistä mystisistä energiavirroista sen verran, että kun tarpeeksi uskoo, kaikki on mahdollista. Tsykolokiaa siis. Kyllä uskovainen sotilaskin on rohkeampi kuin järkimies. Järkimies perääntyy, mutta ei osaa ennalta huomioida hullun seuraavaa siirtoa. Tulee kuolo.

vihertaapero
Seuraa 
Viestejä6081
Liittynyt7.3.2006

Taannoin, joitain vuosia sitten, tuli lihas kipeäksi jalassa. Satuimme kaveriporukalla kylättelemään paikassa jossa oli vieraana myös paikallisesti jossain määrin tunnettu ja arvotettu reiki -hoitaja. Niinpä porukalla hoitoon ja oli jännä huomata miten reiki toimii vain ja ainoastaan plasebona. Ne henkilöt jotka suhtautuivat myönteisen uteliaasti, sanoivat tuntevansa jotain ja mahdolliset vaivat lievenivät mutta allekirjoittanut ja porukan fyysikko taisi olla ainoat jotka emme saaneet irti muuta kuin hupia.

Menee samaan sarjaan sähköallergian, atomifobian ja uskontojen kanssa. PennTeller voisi osuvasti kommentoida jotain härän eritteistä..

Konsta: ...joten jäähdytysvesi on varmasti erittäin korkeaktiivista.
Brainwashed: En tosiaankaan pidä itseäni minään asiantuntijana...

Vierailija
vihertaapero
Taannoin, joitain vuosia sitten, tuli lihas kipeäksi jalassa. Satuimme kaveriporukalla kylättelemään paikassa jossa oli vieraana myös paikallisesti jossain määrin tunnettu ja arvotettu reiki -hoitaja. Niinpä porukalla hoitoon ja oli jännä huomata miten reiki toimii vain ja ainoastaan plasebona. Ne henkilöt jotka suhtautuivat myönteisen uteliaasti, sanoivat tuntevansa jotain ja mahdolliset vaivat lievenivät mutta allekirjoittanut ja porukan fyysikko taisi olla ainoat jotka emme saaneet irti muuta kuin hupia.

Menee samaan sarjaan sähköallergian, atomifobian ja uskontojen kanssa. PennTeller voisi osuvasti kommentoida jotain härän eritteistä..

Juuri näin ajattelinkin. Plasebohoitoa siis. Eiköhän noita palveluja käytäkin lähinnä hyväuskoiset...

Vierailija

Mikäs ihmeen tarve monilla ihmisillä on saada tietää se oikea syy tai vaikutusmekanismi? Jos jotain ihmistä reiki auttaa, minulle on aivan sama asia johtuuko se

1) Rentoutuneesta tilasta, mukavasta olosta ja hieronnasta
2) Placebo -vaikutteesta
3) Astraalienergiasta

Uskoisin että tällä ei myöskään kohteelle ole mitään merkitystä, pääasia että toimii. Vaan taitaa "Tiede" -foorumi olla vähän väärä paikka kysyä tällaisia.

Vierailija
jussist
Mikäs ihmeen tarve monilla ihmisillä on saada tietää se oikea syy tai vaikutusmekanismi?

Se on sitä uteliaisuutta. Sen takia meillä on kaikenlaisia yleishyödyllisiä asioita kuten sähkö tai keinovalo tai radioaallot. Olisiko mukavaa, jos kukaan ei olisi halunnut tietää mitä salama on tai miksi tulee staattista sähköä?

Vierailija
jussist
Mikäs ihmeen tarve monilla ihmisillä on saada tietää se oikea syy tai vaikutusmekanismi? Jos jotain ihmistä reiki auttaa, minulle on aivan sama asia johtuuko se

2) Placebo -vaikutteesta
3) Astraalienergiasta

Uskoisin että tällä ei myöskään kohteelle ole mitään merkitystä, pääasia että toimii. Vaan taitaa "Tiede" -foorumi olla vähän väärä paikka kysyä tällaisia.

Voihan se näin ollakin, mutta kyrsiihän se (hölmöjen puolesta) kun tästä musiikki- ja hivelytuokiosta laskutetaan ihan perseettömiä hintoja. Kai nyt jokaisella joku poppikone on, ja kaveri joka vähän rutistelee niskalihaksia!

Vierailija
IFEUN
jussist

2) Placebo -vaikutteesta
3) Astraalienergiasta

Voihan se näin ollakin, mutta kyrsiihän se (hölmöjen puolesta) kun tästä musiikki- ja hivelytuokiosta laskutetaan ihan perseettömiä hintoja. Kai nyt jokaisella joku poppikone on, ja kaveri joka vähän rutistelee niskalihaksia!
jep. Nimenomaan siksi, että kun väitetään hoitojen perustuvan johonkin muuhun kuin mitä todellisuus näyttää, on kyse huijauksesta. Hyväuskoisilta rahat pois, näinkö se menee?

Sitä paitsi lumehoito on kyllä useimmiten tehottomampaa kuin mitä joku "oikea" hoitomuoto olisi

Vierailija

Kattokaahan vielä kukkatipat. Kaikkee sitä löytyy. Voi stana sentään.
Miten olen tullut toimeen ilman kukkatippoja...

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat