Pax-huijaus

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Oletteko törmänneet jo PAX-pastilleihin? Niitähän on taas joka nurkassa.

Mikä "hauskinta", pastillit ovat eri näköisiä, eivätkä maistu PAXeille, vaan sisu-pastilleille. Eli aski on PAX-aski, sisältö jotain muuta. Eikä kukaan tunnu huomaavan mitään. Maistelevat PAXeja ja selittävät, ah, tältä ne lapsena maistuivat. Vaikka eivät maistuneet eivätkä näyttäneet. Onko joku muu huomannut saman?

Sivut

Kommentit (28)

Neutroni
Seuraa 
Viestejä26853
Liittynyt16.3.2005
Armitage

Mikä "hauskinta", pastillit ovat eri näköisiä, eivätkä maistu PAXeille, vaan sisu-pastilleille. Eli aski on PAX-aski, sisältö jotain muuta. Eikä kukaan tunnu huomaavan mitään. Maistelevat PAXeja ja selittävät, ah, tältä ne lapsena maistuivat. Vaikka eivät maistuneet eivätkä näyttäneet. Onko joku muu huomannut saman?

Olen katsellut niitä, mutta en ole vielä tullut ostaneeksi. Eikä ilmeisesti taida kannattaa, odotan kuitenkin samaa kuin lapsena ja sitten petyn jos pastillit ovat vähänkin erinäköisiä ja -makuisia.

Onko muuten niitä normaalisisuja enää? Aina kun katson, ne ovat jotain ihmeellisiä nykyajan höpöhöpökorvikkeita, maustettuja, sokerittomia tai vastaavia.

Vierailija

Ei taida olla, ja nuoki Paxit taitavat olla tosiasiassa sokerittomia sisuja. VOin olla väärässäkin toki. Pitää tehdä sokkotesti kotona. Masentavaa.

Eikös vanha pax-pastilli ollut aika lituska, musta, missä oli keskellä kohoristi, ja jotain kirjaimia reunoilla?

Nämä ovat kuin ylöspäin suippenevia muffinseja, joissa F-kirjain. Pantteri-pastillit taitaa näyttää samalle.

Vierailija

Ei olleet kyllä vanhat PAXit minun mielestä Sisua lähelläkään. Valkoisia muistaakseni ja olisiko olleet jotain mintunsuuntaan maku?

Vierailija
Tuuskaaja
Ei olleet kyllä vanhat PAXit minun mielestä Sisua lähelläkään. Valkoisia muistaakseni ja olisiko olleet jotain mintunsuuntaan maku?

Kyllä ne oli sisun värisiä, ehkä tummempia, ei niin pehmeitä. Mausta muistan että tyyppiä Läkerol/Sisu olivat.

Vierailija

Kyllä minä myös muistaisin, että ne tavalliset Paxit olivat Sisun kaltaisia arabikumi pastilleja.

Mitä sen Sisun makuun tulee, niin mielestäni se lähti vaivihkaa muuttumaan jo siinä vaiheessa kun tupakkitehdas Rettig osti Sisuja valmistaneen Tehdas-osakeyhtiö Sereksen.

Ota pax, ota pax, ota fazerin paxeja kaks

Vierailija

Mutta Brunbergin Alku karkit ovat pahasti muuttuneet vuosien myötä. Rakenne ja koko on eri, myös maku on nykyisin lähempää "tavallisia" kermatoffeita. Lisäksi kun paperikäärekin on muuttunut, niin kyllä nämä nykyiset alkut ovat aika kaukana noin 10-15 vuoden takaisiin verrattuna.

Vierailija

Pantterit on myös varjo entisestä. Kaikki kunnon salmiakkikarkit on gone.

EDIT: Tein eilen sokkotestin, ja sisu oli paljon voimakkaamman makuinen. Eli olin hivenen väärässä. Silti, ei se musta maistunu paxille...

Vierailija

Ennen oli kaikki paremmin, vaikka itse asiassa kukaan ei näytä enää muistavan, millä tavalla asiat olivatkaan.

Eikös vanha pax-pastilli ollut aika lituska, musta, missä oli keskellä kohoristi, ja jotain kirjaimia reunoilla?

Kyllä minä myös muistaisin, että ne tavalliset Paxit olivat Sisun kaltaisia arabikumi pastilleja.
Neutroni
Seuraa 
Viestejä26853
Liittynyt16.3.2005
Snaut
Mutta Brunbergin Alku karkit ovat pahasti muuttuneet vuosien myötä. Rakenne ja koko on eri, myös maku on nykyisin lähempää "tavallisia" kermatoffeita. Lisäksi kun paperikäärekin on muuttunut, niin kyllä nämä nykyiset alkut ovat aika kaukana noin 10-15 vuoden takaisiin verrattuna.

Joskus hukkasin Alkupussin ehkä vuodeksi. Kun sen sitten löysin, Alut muistuttivat rakenteeltaan sitä kun muistan niiden lapsena olleen. Makueroja en muista. Olisiko sitten aikaisemmin karkit lojuneet pitempään varastoissa myyntiketjun eri vaiheissa.

Neutroni
Seuraa 
Viestejä26853
Liittynyt16.3.2005
Scylla
Ennen oli kaikki paremmin, vaikka itse asiassa kukaan ei näytä enää muistavan, millä tavalla asiat olivatkaan.

En minä paremmasta tiedä. Kuitenkin kun näkee lapsuusvuosilta tutun tuotemerkin, ostaa tuotteene ja toteaa ettei se ole sitä mitä siltä odotti, pettymyshän siitä tulee, vaikka tuote olisikin niin hyvä, että uudella tuotenimellä niitä ostaisi.

Vierailija

Ilmeisesti muisti pettää tai sitten sekoitan johonkin muuhun pastilliin sen PAXin.
Täytynee kysyä, jos isä muistaisi paremmin kuin minä. Kun olin penska niin söi usein niitä

salai
Seuraa 
Viestejä7264
Liittynyt17.3.2005
Scylla

Ainakin kahvipaketeissa oli autojen keräilykuvia 50-luvulla ja purkissa Beatleseja ja muita keräilyjutskia 60-luvulla. Naiset olivat kaikkein anteliaimpia 70-luvulla.

Mitä tahansa edellä esitetyistä väitteistä saa epäillä ja ne voidaan muuttaa toisiksi ilman erillistä ilmoitusta. Kirjoittaja pyrkii kuitenkin toimimaan rehellisesti ja noudattamaan voimassa olevia lakeja.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat