Miten joku KEHTAA ajaa dieselillä ?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

TRAKTORINMOOTTORISTA on tullut jonkilainen muoti-ilmiö autoissa ?

Tulipa asia mieleeni, kun eräs nokivasarabelarus pöläytti saatananmoiset
noet naamalleni kiihdyttäessään !

EN näe YHTÄÄN syytä siirtyä kolkuttavaan dieseliin, auto kalliimpi ja
veron maksettuaan pitää ajaa vähintään 30 000 vuodessa, että mak-
saa saman, kuin mukava bensa-auto ???

SÄÄSTÄÄ sentin ? NO, näiden penninvenyttäjien takia kärsimme kaikki
tuolla liikenteessä ! KESTÄÄ isältä pojalle ja pojanpojalle ?
JOOPA, siksihän täällä on maailman vanhin autokanta, jonka kuulee,
näkee ja haistaa liikenteessä !!! Auto ostetaan pe-
rintökaluksi !

PERUSTAN kansaliikkeen "NOKIVASARAN VASTUSTAJAT r.y." !!!

SHAME on you, traktoristit, PELTO on oikea paikkanne !!!

Sivut

Kommentit (102)

Vierailija

Miten joku kehtaa ajaa autokoulussa henkilöautolla ?
Itse ajan mieluiten mukavasti dieselillä, oli se sitten pieni tai vähän isompi auto.

TRAKTORINMOOTTORISTA on tullut jonkilainen muoti-ilmiö autoissa ?

Onhan noita "traktorinmoottoreita" ollut iät ajat. Eivät ne ihan hiljattain ole tulleet.
Tulipa asia mieleeni, kun eräs nokivasarabelarus pöläytti saatananmoiset
noet naamalleni kiihdyttäessään !

Menivätkö meikkisi pilalle ? Ripsi- ja luomivärisi. Huulipunasi ja kynsilakkasi mustuivat ?
SÄÄSTÄÄ sentin ? NO, näiden penninvenyttäjien takia kärsimme kaikki
tuolla liikenteessä

Joo. Pitäisi laittaa dieselvero myös busseille. Näkisi hienostelijatkin, mitä bussilippu maksaa sen jälkeen.
PERUSTAN kansaliikkeen "NOKIVASARAN VASTUSTAJAT r.y." !!!

Minä perustan kansanliikkeen NOKIVASARAN PUOLUSTAJAT r.y.

Vierailija
Yrjö Puska

Tulipa asia mieleeni, kun eräs nokivasarabelarus pöläytti
noet naamalleni kiihdyttäessään,EN näe YHTÄÄN

.

Vierailija
Ertsu
Itse leikit panssarivaunukuskia sillä jenkkimaasturillasi.

Aikoinansa autoihin suunniteltiinkin kaasuturbiinia, mutta suuren tyhjäkäyntikulutuksen takia se sitten jäi vain haaveeksi. helikopterin 3000 hv kaasuturbiinista riittäisi potkua vaativammallekin kuljettajalle.

Vierailija
Yrjö Puska

Tulipa asia mieleeni, kun eräs nokivasarabelarus pöläytti
noet naamalleni kiihdyttäessään,EN näe YHTÄÄN

Sinun olisi pitänyt syntyä neekeriksi ilman aisteja, voisi olla elämäsi helpompaa, ei nokinen naama haittaisi, etkä ottaisi stressiä turhista asioista.
Miten niin et näe yhtään, kirjoittaako joku puolestasi vai hapuiletko ulkomuistista näppäimistöltä nappulat, joiden yhdistelmästä tulee "tarpeellisia" viestejä.

Vierailija

Kolkuttava dieseli
Toyotan 1,4 tarkoin polttava dieselmoottori toimii kuin bensaauto, mutta huomattavasti pienemmällä kulutuksella. 4,2 l/100km kesäkeleillä maantieajossa. Talvella hätnäppää 5l.

Puskan dieselit on 50-luvulta saksasta. Japanilaiset ovat autoteollisuuden huippuvalmistajat, mutä tulee tekniikkaan.

Vierailija

EN ole vielä tavannut dieseliä, joka ei tyhjäkäynnillä kolkuttaisi niin
että auto heiluu. Vedossa momentti on ihan omituisissa kohdissa, kun
on tottunut bensakoneen tasaiseen vääntöön, ensin ei tapahdu juuri
mitään, sitten kiskoo pienillä kierroksilla niin saatanasti, että säikähtää.

JA ne dieselin päästöt ! Kun bensakoneen päästöt on katalyytein saatu
hyvin kuriin jo vuosikymmeniä sitten, hieman saattaa liikaa pelkistä-
välle puolelle säädetty rikkivetyä haistattaa, mutta se on vaaratonta,
H2S:lla vain on niin alhainen ärsytyskynnys. Hiilidioksidia tietenkin tulee,'mutta sehän ei ole saaste vaan ravinne !

MUTTA diesel, typen oksideja, jotka ovat vaarallisia kuin mitkä ja nokea,
jonka sadat karsinogeenit aiheuttavat syöpää ja hiukkaset menevät
keuhkorakkulohin ( dieselistä tulee runsaasti juuri alle 2 mikronin par-
tikkeleita, jotka pääsevät keuhkokorakkuloihin asti ja aiheuttavat syö-
pää ).

USA:ssa, johtavassa automaassa ei dieseliä näe henkilöautoissa, Eu-
roopassa syy on tietenkin se, että pitää hyödyntää bensiinin jalostuksen
jätekin, dieselöljy, kun vallanpitäjät ryöväävät bensaveroja maahan-
muuttajien hyysäämiseen ja imbesillien humalassa nussittujen kaka-
roiden turhaan koulutukseen .

MINUN hienonhieno amerikkalaiseni kehrää kuin kissa 201 hp:n V-kuto-
sellaan, moottorin ääntä eikä tien ääniä ei ajossa kuule ollenkaan ja
ajo on kuin toisessa maailmassa verrattuna kaikenmaailman keskeltä
katkaistuihin riisikiikkuihin. Mainitsinko vielä, että kuka kehtaa ajaa
OIKEAN auton itäkopiolla, tekniikka yleensä vuosikymmenen jäljessä
( mainitsinko, että japsikiikuissa oli taittumaton ohjausakseli vielä yli
10 vuotta sen jälkeen, kun se lännessä kiellettiin ?). Kinkkiautot eivät
menneet missään testissä jenkeissä läpi turvattomina, ehkäpä vuosi-
kymmenen päästä ...

VÄITÄN, että kaikki alle 1,5 tonnin autot alle 2,5 litran bensakoneella ovat
turvattomia kuolemankiikkuja, katettuja mopoja, ei muuta !

Vierailija

tällä TDi "natsikiikulla" pörhältää yrjön Sebringin ohi että viuhahtaa

BMW 335 CdA

- 3.0L
- 286 hv
- 580 Nm

0 - 100 km/h 6,1s

ja moottorin ääni ei juuri kutos bensakonetta häpeä

EDIT: kuvaan eksyin bensaversio, mutta sama kori dieselissäkin.

Vierailija
tavu
tällä TDi "natsikiikulla" pörhältää yrjön Sebringin ohi että viuhahtaa

BMW 335 CdA

- 3.0L
- 286 hv
- 580 Nm

0 - 100 km/h 6,1s

ja moottorin ääni ei juuri kutos bensakonetta häpeä

JA maksaa triplaten ja talvella dieselöljy hyytyy, tulee "Saksan seisoja" Nokivasarassa tulee kylmäkin, pitää hankkia bensalämmitin ja toi-
nen tankki lämmittimelle ja KAHTA löpöä juoksee ...

Vierailija
Yrjö Puska

MUTTA diesel, typen oksideja, jotka ovat vaarallisia kuin mitkä ja nokea,
jonka sadat karsinogeenit aiheuttavat syöpää ja hiukkaset menevät
keuhkorakkulohin ( dieselistä tulee runsaasti juuri alle 2 mikronin par-
tikkeleita, jotka pääsevät keuhkokorakkuloihin asti ja aiheuttavat syö-
pää ).




wikipedia

Diesel-powered cars generally have a better fuel economy than equivalent gasoline engines and produce only about 69% of the greenhouse gases. This greater fuel economy is due to the higher energy per-liter content of diesel fuel and also to the intrinsic efficiency of the diesel engine. While diesel's 15% higher volumetric energy density results in 15% higher greenhouse gas emissions per liter compared to gasoline,[3] the 20–40% better fuel economy achieved by modern diesel-engined automobiles offsets the higher-per-liter emissions of greenhouse gases, resulting in significantly lower carbon dioxide emissions per kilometer.[4][5]

On the other hand, diesel fuel often contains higher quantities of sulfur. European emission standards and preferential taxation have forced oil refineries to dramatically reduce the level of sulfur in diesel fuels. In contrast, the United States has long had "dirtier" diesel, although more stringent emission standards have been adopted with the transition to ultra-low sulfur diesel (ULSD) starting in 2006 and becoming mandatory on June 1, 2010 (see also diesel exhaust). U.S. diesel fuel typically also has a lower cetane number (a measure of ignition quality) than European diesel, resulting in worse cold weather performance and some increase in emissions. High levels of sulfur in diesel are harmful for the environment because they prevent the use of catalytic diesel particulate filters to control diesel particulate emissions, as well as more advanced technologies, such as nitrogen oxide (NOx) adsorbers (still under development), to reduce emissions. However, the process for lowering sulfur also reduces the lubricity of the fuel, meaning that additives must be put into the fuel to help lubricate engines. Biodiesel is an effective lubricant.

Vain jenkeissä, vain jenkeissä..

Vierailija
Yrjö Puska
TRAKTORINMOOTTORISTA on tullut jonkilainen muoti-ilmiö autoissa ?

Tulipa asia mieleeni, kun eräs nokivasarabelarus pöläytti saatananmoiset
noet naamalleni kiihdyttäessään !

EN näe YHTÄÄN syytä siirtyä kolkuttavaan dieseliin, auto kalliimpi ja
veron maksettuaan pitää ajaa vähintään 30 000 vuodessa, että mak-
saa saman, kuin mukava bensa-auto ???

SÄÄSTÄÄ sentin ? NO, näiden penninvenyttäjien takia kärsimme kaikki
tuolla liikenteessä ! KESTÄÄ isältä pojalle ja pojanpojalle ?
JOOPA, siksihän täällä on maailman vanhin autokanta, jonka kuulee,
näkee ja haistaa liikenteessä !!! Auto ostetaan pe-
rintökaluksi !

PERUSTAN kansaliikkeen "NOKIVASARAN VASTUSTAJAT r.y." !!!

SHAME on you, traktoristit, PELTO on oikea paikkanne !!!

Taitaa vaan olla nämä nykyajan dieselit niin hyviä ominaisuuksiltaan, että
ei voi nokipytystä puhua muuten kuin provokatorisessa mielessä.
Jos pitää tiheää autonvaihtoa itseisarvona, niin kannattaa ostaa bensajenkki, joka vielä kuluttaakin mielettömästi.
Uusilla dieseleillä voi hyvinkin ajaa 500 000 km, pienellä kulutuksella ja ympäristöystävällisesti.
Koetas Puska sitä ja pistä kertyneet rahat vaikka USA:n matkailuun tai...

Vierailija

500 000 km ... saatana, kärryhän on silloin sata vuotta vanha,
ruostunut rotisko ja turvallisuudessa ym. ajastaan jäljessä monta
sukupolvea. En koskaan aja kahta vuotta enempää ( viimeiset kaksi
vaihtoa 1,5 vuoden välein ) autolla, sillä tavoin pysyy aina uusim-
massa tekniikassa, tosin tiellä ovat riskinä nämä maailman automuseon
kaatopaikkavehkeet . Autonkäyttöfilosofia on tänne iskostunut
ryssälästä ja on PERSEESTÄ !!!

Neutroni
Seuraa 
Viestejä26848
Liittynyt16.3.2005
Yrjö Puska
Autonkäyttöfilosofia on tänne iskostunut
ryssälästä ja on PERSEESTÄ !!!

Kyllä se on suomalaisten omaa keksintöä. Jos joku mielenvikainen verovirkailija ehdottaisi Venäjällä mitään edes etäisesti Suomen autoverotukseen viittaavaa, hän löytäisi itsensä karjavaunusta seuraavasta Siperiaan menevästä tavarajunasta. Olisi tullut siirto Verhojanskiin poronpaskoja laskemaan.

Vierailija
auto kalliimpi ja veron maksettuaan pitää ajaa vähintään 30 000 vuodessa, että maksaa saman, kuin mukava bensa-auto

Saksasta kun ostaa, niin ei ole hinnassa mitään eroa, eikä tarvitse ajaa kuin 10 000 km niin "käyttövoimavero" on kuitattu

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat