Homofobiasta taas teoria

Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005

Homofobia johtuu monesti siitä että näillä on vietti ollut voimakas, ja 50-luvulla ja 40- luvulla syntyneet ja sitä ennen on kovimpia homofobian harrastajia.

Nämä eivät ole voineet 20 vuotiaana 60, 70 luvulla jne homoilla vaikka ovat siihen tunteneet kovaa viettiä, koska se on yksinkertaisesti ollut laitonta.

Nyt ne on nykyajan homoille vihasia, koska he voivat elää "normaalia" elämää.

Homous ei ole kielettyä nykyään 2000 luvulla.

Sivut

Kommentit (69)

Neutroni
Seuraa 
Viestejä26832
Liittynyt16.3.2005

Jos tuota "teoriaa" laajennetaan hieman, suljetun paikan kammo johtuu siitä, että on lapsena ja nuorena kasvatettu tynnyrissä, ja hämähäkkifobia siitä, että nuori on kokenut olevansa hämähäkki, mutta ei ole väärästä ruumiinrakenteesta johtuen voinut toteuttaa lajinomaista käyttäytymistä. Sitten se on loppuikänsä katkera hämähäkeille ja takoo niitä kirkuen nuijalla aina kuin näkee. Kerrassaan nerokasta psykologiaa, mutta onkohan asia sittenkään ihan noin.

Vierailija
Yrjö Puska
HAISTA ***** !!!

Taisi selvitä mistä kännipaalin homofobia johtuu, kun hän on vanha kääkkä, ei saa enää persettä(eikä ota eteen), mikä aiheuttaa vitutusta.
Itse olen hetero, en osaa sanoa onko teoria oikea.

Stinger
Seuraa 
Viestejä4719
Liittynyt18.2.2006

Naisen sukuelimen kansanomaisen nimen käyttäminen kirosanana näyttäisi myös vahvistavan tätä teoriaa...

”Tietämättömyys antaa ihmiselle paljon luultavaa.”
-George Eliot

Vierailija
Yrjö Puska
HAISTA sinäkin tuplavittu !!!

Arvasin näköjään oikein, eikö kannattaisi käydä keskustelemassa ammattiauttajan kanssa, jonkinlainen terapia voisi auttaa katkeruuteesi.

Neonomide
Seuraa 
Viestejä14017
Liittynyt23.6.2005

Suosittelen tiäremiästä ja muitakin homofobiasta kiinnostuneita lukemaan Michael S. Kimmelin antologian Manhood in America (1997). Maasta pilviin kehutussa teoksessa käsitellään maskuliinisuuden historiallista konstruoituneisuutta jenkkiläisesssä kulttuurissa ja päädytään mm. toteamaan että tuntemamme hysteerisen naurettava homofobisuus liittyy suurelti miesten välisten yhteiskunnallisten kilpailuasetelmien muodostumiseen ja on siten monin tavoin ideologisesti ylläpidetty ja rakennettu maskuliinisuuden kyhäelmä.

From Publishers Weekly:
In a startling, original study, Kimmel, a professor of sociology at the State University of New York, makes a persuasive case that manhood has been a constantly changing social construct in American culture. Once rooted in genteel land-ownership or in the pride of independent artisans, shopkeepers and farmers, manhood was transformed by the industrial revolution, which made American males, by the mid-19th century, insecure, mobile, competitive, chronically restive and seeking a sense of themselves as men through their economic success. Men attempted to prove their manliness through sports, business, bodybuilding, clothes, fraternal organizations, participation in two world wars and the Depression ("emasculating both at work and at home").

In 1936, Lewis Terman, inventor of the IQ test, introduced a sexist "M-F scale" that supposedly measured children's masculinity and femininity and their likelihood of "successfully" acquiring gender identity. Men today, observes Kimmel, spout angry antifeminist rhetoric in men's rights groups, or beat a defensive retreat via the men's movement's embrace of cosmic archetypes. Drawing on a wealth of material?advice manuals, union struggles, the symbolism of presidential campaigns, Tocqueville, Thoreau, contemporary films, novels and men's magazines?Kimmel's humane, pathbreaking study points the way toward a redefinition of manhood that combines strength with nurturing, personal accountability, compassion and egalitarianism.

Neonormanni
Homofobisuus ja homoseksuaalimiesten syrjintä on yhdistetty erittäin vakuuttavasti hegemoniseen maskuliinisuuteen. (ks. Messner 1997; Seidler 1997; Kimmel 1994; O' Neill 2000; Nead 1998; Weeks 2000; Connell 1995; Clare 2000; May 1998; Leverenz 1986; Toch 1998; Hagedorn 1998; Newborn and Stanko 1994; Lesko 2000; Mac an Ghaill 1994; Barrett 1996, 2001; Chapple 1998; Hearn 1998; Jackson 1999; May 1998; Weeks 1995, 2000; Segal 1997; Hollway 1984; Rich 1980; Brittan 1989; Mirande 1997; Mackinnon 1982)

Noilla päässee karkeasti alkuun.

Pretending to be certain about propositions for which no evidence is even conceivable—is both an intellectual and a moral failing. —Sam Harris

Vierailija

Homofobia näyttää olevan miesten ongelma. Olen nainen ja tunnen useita homoja, mutta ei heidän suuntauksensa minua häiritse. Sitten kyllä häiritsee, jos on kyse pedofiileistä, jotka toimivat himojensa mukaan.

Vierailija
liis@
Homofobia näyttää olevan miesten ongelma. Olen nainen ja tunnen useita homoja, mutta ei heidän suuntauksensa minua häiritse.

Kyllä monet tuntemani naiset inhoavat syvästi rekkalesboja - vaikka olisivat muuten lipiraaleja immeisiä.

Vierailija
jukteri?
Yrjö Puska
HAISTA ***** !!!

Taisi selvitä mistä kännipaalin homofobia johtuu, kun hän on vanha kääkkä, ei saa enää persettä(eikä ota eteen), mikä aiheuttaa vitutusta.
Itse olen hetero, en osaa sanoa onko teoria oikea.

Onhan se osittain totta. Mutta todennäköisempi syy on se että jotkut (=monet) eivät kykene elämään edes omassa mielikuvituksessaan homona, eli eivät kykene hyväksymään homouttaan. Stressi siitä että joutuu elämään ns. rinnakkaiselämää, joutuen peittämään todellista minäänsä, miettimään jokaista liikettään ja sanaansa aiheuttaa turhautuneisuutta ja stressiä joka sitten purkautuu ko." raivona". Jotkut menevät äärimmäisyyksiin peitellesssään homouttaan muilta ja ennenkaikkea itseltään "en voi olla homo, en vain voi", siksi hankkivat vaimon ja lapsia, kunnollisen peitetarinan joka entisestään lisää tuskaa itselle kuin jo myös muille, täten ihminen vain lisää umpikujien määrää joista ei enää pääsekään niin helposti karkuun.

Vierailija

Missä tätä "homofobiaa" näkee? En ole huomannut. Sen sijaan jotkut naiset ja naismaiset miehet tuntevat fobiaa normaaleja miehiä kohtaan. Onkohan tästä fobiasta tehty tutkimuksia?

Vierailija
mvd
liis@
Homofobia näyttää olevan miesten ongelma. Olen nainen ja tunnen useita homoja, mutta ei heidän suuntauksensa minua häiritse.

Kyllä monet tuntemani naiset inhoavat syvästi rekkalesboja - vaikka olisivat muuten lipiraaleja immeisiä.

Jos oma lapsi osoittautuisi lesboksi/homoksi, menisi ajatusmaailma uusiksi kertaheitolla tai suhde aikuiseen lapseen katkaistaan. Voi vanhoilla päivillä kaduttaa.

Vierailija
Arnold Goyakla
Missä tätä "homofobiaa" näkee? En ole huomannut. Sen sijaan jotkut naiset ja naismaiset miehet tuntevat fobiaa normaaleja miehiä kohtaan. Onkohan tästä fobiasta tehty tutkimuksia?

""Fobialla tarkoitetaan tiettyihin tilanteisiin tai kohteisiin liittyvää kohtuuttoman vahvaa pelkoa, kammoa tai kauhua, jota pelko-oireinen ei pysty hallitsemaan. Vastenmielisyys esimerkiksi jotain eläinlajia kohtaan ei ole vielä fobia. Fobiat luokitellaan ahdistuneisuushäiriöihin.""

Onko homovastaisuus fobiaa?, ehkei ylläolevilla kriteereillä ainakaan kaikilla.
Jos näin olisi se olisi ehkä jo visuaalisesti näkyvä oire.

Miksi homoutta sitten ollaan vastaan?
Sellaiset jotka kokevat vastustavansa homoutta voisivat kuvailla tunnetilojaan tai syitä niihin.

Vierailija
liis@

Homofobia näyttää olevan miesten ongelma...

Ai miten niin?? Homovastaisuus ei edes täytä fobian kriteereitä kuin ehkä muutamilla henkilöillä, turha sitä on yleistää fobian tasolle.
En näe mitään eroa siinä miksi naiset kokisivat vähemmän vieroksuntaa lesboja kohtaan kuin miehet homoja. Kyse on erilaisuuden torjumisesta, sitä esiintyy molemmissa sukupuolissa tasapuolisesti, erilaisin ilmenemismuodoin.

liis@

Jos oma lapsi osoittautuisi lesboksi/homoksi, menisi ajatusmaailma uusiksi kertaheitolla tai suhde aikuiseen lapseen katkaistaan. Voi vanhoilla päivillä kaduttaa.

Niin siis miksihän näin kävisi? Itse tajuan sen että homous ei ole kenenkään valinta. Sellaiset ihmiset jotka miettivät itsensä sairaaksi toisen homouden takia niin ovat äärimmäisen tyhmää ja tietämätöntä sakkia.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat