Apua prosenttilaskuun

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Teht: Bensiinin hinnankorotuksen jälkeen ajokilometrien määrä vähentyi 6,7%, mutta polttoainekulut kasvoivat silti 4,5%. Kuinka monta prosenttia bensiinin hinta nousi?

Tuon tehtävän kun joku kehtaisi vääntää rautalangasta niin pelastaisit päiväni!

Sivut

Kommentit (16)

Vierailija

Aina tasaisin väliajoin tänne tulee joku kyselemään vastauksia kotitehtäviinsä. Tapana on ollut, että läksyt tekee ne jolle ne on annettu. Esittele oma ratkaisusi niin katsotaan yhdessä missä on saattanut mennä pieleen. Muuten et ikinä opi mitään.

Vierailija

Jotain tällaista moraalisaarnaa osasin odottaakin.

Asia on kuitenkin niin, että kouluni olen käynyt ja työelämääkin on takana jo muutaman vuoden verran.

Törmäsin kyseiseen laskuun kun tuttavani pyysi apua pääsykokeisiin preppauksessa.

Ja kiitos jo etukäteen oikeasti avuliaille ihmisille.

MUOK: Ja itse yritin lähteä tilanteesta muodostelemaan yhtälöä, mutta tiedä häntä

Vierailija
skOh
Niin, tai sitten vaan et osaa tehä läksyjäs.

Puuh, mikä teitä ihmisiä vaivaa?

Jos jokin viesti ei miellytä niin miksi ihmeessä pitää tuhlata aikaa siihen vastaamiseen?

Vierailija
jutasa
skOh
Niin, tai sitten vaan et osaa tehä läksyjäs.

Puuh, mikä teitä ihmisiä vaivaa?

Jos jokin viesti ei miellytä niin miksi ihmeessä pitää tuhlata aikaa siihen vastaamiseen?

No ku on kiva keljuilla ihmisille, jotka ei osaa tehdä läksyjään

Vierailija
jutasa
Jotain tällaista moraalisaarnaa osasin odottaakin.

Ja päätit silti yrittää.

jutasa
Asia on kuitenkin niin, että kouluni olen käynyt ja työelämääkin on takana jo muutaman vuoden verran.

No sitten tuon ei pitäisi olla mitenkään ylitsepääsemätön ongelma. Lukiopohjalla varsinkaan.

jutasa
Törmäsin kyseiseen laskuun kun tuttavani pyysi apua pääsykokeisiin preppauksessa.

Kiva.

jutasa
Ja kiitos jo etukäteen oikeasti avuliaille ihmisille.

Avuliaat maan perii. Laiskoille ei jää mitään, ei edes vastauksia kotitehtäviin.

Vierailija
jutasa
Sanaton. Olen. Minä.

MUOK: Miten täältä nörttifoorumilta pääsee poiiis?!

Yleisin ja nopein keino on painaa oikealta yläkulmasta tuota rastia. Toinen keino on kirjottaa osotteen paikalle toinen.

Ja tosiaan, sietää ollakki sanaton. Avauksessa kävi päivän selvästi ilmi, että haet suoraa vastausta johonkin toisen asteen koulutuksen kotitehtävään. Pääsykokeeseen lukeva, jos mielii päästä läpi, ei varmasti kysy rautalankamallia mihinkään tehtävään. Ja sinunko päivä olis pelastunu jotenki? Niinhän sanoit. Vai olisiko se pelastunu sillä, että olisit mennyt valmiin rautalankamallin kanssa pätemään kaverilles sillä kuin omana tietonas?

Paska avaus, paskat vastaukset.

Vierailija

Älkää nyt liioitelko, ei tämän vaikeaa pitäisi olla peruskoulupohjallakaan.

Jutasa, kaikkein helpoimmin saat sitä apua, jos lähdet ihan muiden kanssa ratkaisemaan tehtävää ja esität oman ajatuksesi kuinka tämä ratkaistaan. Minäpä autan vähän alkuun.
Bensan alkuperäinen hinta on siis 100...

Vierailija

Mies ajaa 100km. Polttoainetta kuluu 1€:n arvosta kilometrillä, joten polttoaine kulut ovat 100€. Seuraavaksi mies ajaakin 93,3 km, mutta polttoainetta onkin palanut 104,5€:n edestä. Kuinka paljon gasoliiniin on nyt kulunut rahaa kilomeriä kohti?

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat