Rikkaiden palvonta

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Suomessa on ajauduttu siihen tilaan, että rikkaita palvotaan kuin mitäkin.

Varallisuusvero on poistettu
Perintöveroa poistetaan yrityksiltä ja maatiloilta
Osinkoja ollaan poistamassa
Prog. verotusta ollaan poistamassa

Ehdotan, että valtio sosialisoi rikkaiden omaisuuden.

Sivut

Kommentit (72)

Vierailija

Ehdotuksesi on käsitelty, tuomio on hylkäys.

Perustelut: Ehdotus on tehty henkilökohtaisista syistä, joiden pontimena on ollut kauna kanssaihmisiä kohtaan.

Jatkotoimenpiteet: suositellaan siirtymistä astetta vahvempaan lääkitykseen.

Vierailija

Eikö valtio voisi sitten samantien sosialisoida kaikkien omaisuuden? Muuten käy vähän epäreilusti noille harvoille.

Hyvä pointti tuo verotuksen muutos sinällään. Ihmettelen tätä perintöveron poistamista suuryrityksiltä, kun sen idean piti olla, että pienet perheyritykset voisivat tehdä sukupolvenvaihdoksen ilman että se tulisi kestämättömän kalliiksi.

Vierailija
Lapin Mies

Perustelut: Ehdotus on tehty henkilökohtaisista syistä, joiden pontimena on ollut kauna kanssaihmisiä kohtaan.

Sinun saattaisi olla viisasta vähentää lääkitystäsi, opetella käytöstapoja ja opetalla lukemaan viestini loppuun. Ymmärrettävää, että liian vahvat lääkket
aiheutaa särkyä, mutta koeta kestäää. Vika ei ole sinun, vaan yhteiskunnan.
Suomalaisiahan me koko kansa olemme. siksi meidän pitäisi pitää yhtä etenkin näinä epäilyksen hetkinä, jolloin Venäjän presidentti Vladimir Putin alkaa käydä vanhaksi ja Venäjällä kommunistit aikovat siirtyä yksipuoluejärjestelmään ja raivata kilpailijat tieltään.

iisakka
Seuraa 
Viestejä848
Liittynyt30.9.2005

Älä viitsi olla ilkeä, Lapin Mies. Yhden nimimerkin ottaminen silmätikuksi ei yhtään nosta arvostustasi muiden silmissä, päin vastoin. Vaikka onhan meillä kaikilla inhokkimme, inhimillistähän sekin vain on. Yritä nyt silti keskustella asioista ja jätä nälviminen vähemmälle. Se ei kaunista ketään.

Itse asiasta olen sitä mieltä, että huonoon suuntaan mennään jos tuloeroja vielä nykyisestään kasvatetaan, joten rikkaita suosivasta meiningistä en pidä. Mutta raaka sosialisointi nyt ei ole keinona millään lailla järkevä. Historian luulisi opettaneen.

Vierailija
iisakka
Älä viitsi olla ilkeä, Lapin Mies. Yhden nimimerkin ottaminen silmätikuksi ei yhtään nosta arvostustasi muiden silmissä, päin vastoin. Vaikka onhan meillä kaikilla inhokkimme, inhimillistähän sekin vain on. Yritä nyt silti keskustella asioista ja jätä nälviminen vähemmälle. Se ei kaunista ketään.

Itse asiasta olen sitä mieltä, että huonoon suuntaan mennään jos tuloeroja vielä nykyisestään kasvatetaan, joten rikkaita suosivasta meiningistä en pidä. Mutta raaka sosialisointi nyt ei ole keinona millään lailla järkevä. Historian luulisi opettaneen.

Puhut vähän, mutta asiaa.

Vierailija
Lapin Mies

Jotenkin minusta tuntuu, että Lapin Miehellä ja Pantterilla on jotain henkilökohtaista skismaa?

Tuo osinkojen poisto vaikuttaa minusta päinvastoin rikkaiden etuoikeuksien karsimiselta. Köyhillä ei ole varaa sijoittaa, eivätkä siis saa osinkoa kuitenkaan.

Vierailija

Kuka palvoo rikkaita? En ole nähnyt yhtään. Pikemminkin on paljon kateellisia.

Tällaisena tavallisena veronmaksajana ei valtion mittasuhteissa marginaalinen esim. rikkaiden osingot tai perintöverot paljoa kiinnosta.

Sosialisointi ja työntekijän palkan ulosmittaus ennen tilille siirtoa on ryöstöä. Myös tulonsiirrot ovat veroa.

Suomalaisen työntekijän ostovoimaa tulisi parantaa sille tasolle, jolle se euroopassa kuuluisi. Vain taloudessa kiertävä euro tuottaa pidemmällä juoksulla taloudelle hyvää.

Suomalaisia verotetaan elämisestä liikaa - rahat riittävät juuri ja juuri asuntoon, ruokaan ja töissä käyntiin

Vierailija
iisakka

Itse asiasta olen sitä mieltä, että huonoon suuntaan mennään jos tuloeroja vielä nykyisestään kasvatetaan, joten rikkaita suosivasta meiningistä en pidä.

Tuloerot kasvavat vain silloin kun on nousukausi, laman aikana tuloerot pienenevät. Eli toivokaamme tuloerojen kasvua.
Minua ei ole koskaan haitannut jos joku on tiennannut enemmän minä, itseasissa olen tuntenut erään kaverin joka tienasi n 5 milliä kuukaudessa.(Puhtaana käteen. Optioita meinaan) Minua se ei haitannut yhtään.

Vierailija

"esim. rikkaiden osingot"
Onko osingot ylipäätään reiluja? Onko reilua, että yritystä tyhjennetään laillisesti yksityisille ihmisille?

"Suomalaisen työntekijän ostovoimaa tulisi parantaa sille tasolle, jolle se euroopassa kuuluisi." "rahat riittävät juuri ja juuri asuntoon, ruokaan ja töissä käyntiin"
Suomalaisilla menee enemmän rahaa asumiseen, se on huomioitava. Vika on myös vapaassa markkinataloudessa, joka kannustaa ihmisiä ostamaan kaikkea turhaa ja helposti hajoavaa tavaraa. Vika on myös siinä, että ihmiset eivät osta pesukoneita, tiskikoneita, jääkaappeja, pakastimia, kirjoja, videoita, tv:itä, autoja, saunoja, tietokoneita yhteiskäyttöön vaan jokainen ostaa itselleen omaksi. Vielä ihmetellään, ettei resurssit riitä kaikkeen. Vertical Cityssä, voisi asua erittäin edullisesti ja viettää semmoista elämää kuin haluaa. Kaikki olisi kävelymatkan päässä, autoja ei myöskään tarvittaisi sisäiseen liikenteeseen.

Vierailija

Antaa varakkaiden pitää kaikki mitä heillä on, mutta siirretään kaikki ihmiset oikeisiin töihin ja tehdään kaikille hienot omakotitalot ja autot.

Sitten vaan neljän tunnin työpäivillä kaikille kaikkea ja shamppanjaa virtaamaan.

;):)

Kansanedustajat ovat entisaikojen kuninkaallisia, joiden työstä ei synny mitään mitä ihminen tarvitsee.

Kansanedustajat tarvitsevat turhan työntekijöitä eli pankki-virkailijoita, verotomiston työntekijöitä, muiden turhan työn virastoja ja niiden työntekijöitä jne jne.

Nykyisellä teknologilla pitää saada kaikille kaikkea puolta lyhyemmillä työpäivillä, mutta emme saa koska tuhlaamme aikaa ja energiaa rahan käsittelyyn.

Onesimple

;):)

iisakka
Seuraa 
Viestejä848
Liittynyt30.9.2005
Cicero
iisakka

Itse asiasta olen sitä mieltä, että huonoon suuntaan mennään jos tuloeroja vielä nykyisestään kasvatetaan, joten rikkaita suosivasta meiningistä en pidä.

Tuloerot kasvavat vain silloin kun on nousukausi, laman aikana tuloerot pienenevät. Eli toivokaamme tuloerojen kasvua.
Minua ei ole koskaan haitannut jos joku on tiennannut enemmän minä, itseasissa olen tuntenut erään kaverin joka tienasi n 5 milliä kuukaudessa.(Puhtaana käteen. Optioita meinaan) Minua se ei haitannut yhtään.

Periaatteessa olen kyllä samaa mieltä siitä, että rikastukoon rikkaat paljon jos samalla köyhätkin rikastuisivat edes vähän... Käytännössä eriarvoisuuden lisääntyminen on kuitenkin huolestuttava juttu, ei siitä mihinkään pääse. Suurten tuloerojen maiden esimerkit eivät houkuttele. Kaikki tietävät Venäjän tilanteen: pieni joukko superrikkaita ja köyhä enemmistö. Toisena erimerkkinä USA, jossa minimipalkalla ei monissa paikoissa elä. Kahdella minimipalkalla ehkä, eli ei muuta kuin samanaikaisesti kahta työtä tekemään...

Onkos Suomessa köyhimmänkin kansanosan elintaso noussut viime vuosina? Jos niin on, niin sitten ok! Löytyykö tilastoa?

Vierailija
pantteri
"

Vika on myös vapaassa markkinataloudessa, joka kannustaa ihmisiä ostamaan kaikkea turhaa ja helposti hajoavaa tavaraa.

Paino sanalla "vapaassa"

pantteri
"
Vika on myös siinä, että ihmiset eivät osta pesukoneita, tiskikoneita, jääkaappeja, pakastimia, kirjoja, videoita, tv:itä, autoja, saunoja, tietokoneita yhteiskäyttöön vaan jokainen ostaa itselleen omaksi.

Hah Hah ja vielä kerran HAH.....
OMG

pantteri
"
Vielä ihmetellään, ettei resurssit riitä kaikkeen. Vertical Cityssä, voisi asua erittäin edullisesti ja viettää semmoista elämää kuin haluaa. Kaikki olisi kävelymatkan päässä, autoja ei myöskään tarvittaisi sisäiseen liikenteeseen.
RoLffffffff.....

Vierailija

Eriarvoisuuden lisääntyminen saa aikaan lopulta räjähdyksen. Kysymys ei ole siitä tapahtuuko se vaan mistä ja milloin se alkaa. Tuskin se kuitenkaan ALKAA täältä suomesta. Vanha sanonta kuitenkin on: mitä isot edellä, sitä pienet perässä.

Vierailija
Savor
Antaa varakkaiden pitää kaikki mitä heillä on, mutta siirretään kaikki ihmiset oikeisiin töihin ja tehdään kaikille hienot omakotitalot ja autot.

En kyllä ymmärrä, mitä järkeä on tehdä jokaiselle autot ja muut turhuudet. Minusta parempi on vuokrata asunto, mersu ja huolehtia, että joku muu korjaa sen puolestani, että minä voin kuluttaa aikani johonkin muuhun ja jos minua huvittaa voin vuokrata sen. Omakotitalossa asuminen ei ole juurikaan kivempaa, kuin kerrostalossa.

Vierailija
Moses Leone
Lapin Mies

Jotenkin minusta tuntuu, että Lapin Miehellä ja Pantterilla on jotain henkilökohtaista skismaa?

Tuo osinkojen poisto vaikuttaa minusta päinvastoin rikkaiden etuoikeuksien karsimiselta. Köyhillä ei ole varaa sijoittaa, eivätkä siis saa osinkoa kuitenkaan.

Skisma, mikäli sellainen on näkyvissä tulee varmaan siitä, että tämä "pantteri" aiemmin määrittelu "yrittäjän" rikollisen synonyymiksi.
Ilman minkään valtakunnan perusteluja ...

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat