Geenien mutaatiot evoluutiokehityksessämme

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Mielenkiintoinen kirjoitus osui tiistaina 30. maaliskuuta 2004 silmään Helsingin Sanomista. Tässä seuraavassa joitakin pieniä siteerauksia erään biokemisti maisterin kirjoituksesta. Hän on suuntautunut evoluutiotutkimukseen.

Kädellisten perimään ilmaantui evoluutiossa ryöpsäyksinä ainakin kahdesti DNA: kahdentumia.

Ihmisen perimästä arviolta viisi prosenttia on melko uusia kahdentumisia. Arvioidaan, että kahdentumiset saivat alkunsa hyppivistä dna-nauhan alu-jaksoista. Niiden päätarkoitus on kopioida itseään ja levittää kopioita perimässä. Kopiot tarjosivat raaka-ainetta mutaatioille. Joskus mutaatio edisti lajin säilymistä.

4 - 6 miljoonaa vuotta sitten ihmisen sukuhaara erkaantui muista suurista apinoista.

Geenin lukuisat kahdentumiset lisäsivät ihmisen mahdollisuuksia kehittyä nopeasti.
Erityisesti geenien kahdentuminen oli keskeistä. Myös geenien toimintaa säätelevät alueet ovat yksi ydin kysymys.
Näistä vapaista ja ohjailevista perimän alueista tuli evoluutiossa tekijöitä, joilla ihmisen edeltäjät kehittivät pärjäämistään ja kekseliäisyyttään. Samalla aivot kasvoivat kasvamistaan, mutaatio mutaatiolta.

Geenien säätely toteutuu geenejä ympäröivien dna-jaksojen ja säätelyproteiinien vuorovaikutuksesta.

mielenkiintoista eikö totta?...

Ja muualta...

Science News julkaisi 17.elokuuta 1996 seuraavanlaisen tutkimustuloksen.
Tässä muutama lainaus:

Noin 1 % siitä väestöstä, jota oltiin vuoteen 1996 mennessä testattu, on kehittynyt geneettinen mutaatio, joka tekee heidät vastustuskykyisiksi HIV tartunnalle. Tällöin puhutaan maailmanlaajuisesti noin 60 miljoonasta ihmisestä, joille oli jo tapahtunut geneettinen mutaatio. Noista vuosista on määrä kasvanut suuresti.

Tohtorin arvon saanut Dr. Berrenda Fox on tutkinut geneettistä mutaatiota. Hänen raportissaan vudelta 2002 seuraavanlaista:

Kaikilla ihmisillä on DNA-kaksoisspiraali. Se mitä nyt on löytynyt on, että on muodostunut toisia spiraaleja. Kaksoisspiraalissa on olemassa kaksi DNA-standardia kiertynyt spiraaliksi. Hän jatkaa: Käsitykseni mukaan me kehitymme kaksitoista spiraalisiksi. Tänä aikana, joka näyttää alkaneen ehkä 5-20 vuotta sitten, me olemme läpikäyneet mutaatiota. Tämä on tieteellinen selitys. Mihin tämä meidät johtaa, sitä emme vielä pysty sanomaan.

Hän on työskennellyt kolmen lapsen kanssa ja tutkii heissä ilmeneviä hämmästyttäviä kykyjä. Tämä perustuu tosiasiaan, että uusi muodostunut DNA auttaa herättämään näitä kykyjä näissä lapsissa. Näille lapsille on kehittynyt telepaattinen kyky. He siirtelevät esineitä huoneessa vain keskittymällä kohteeseen. Täyttävät lasin vedellä telepaattisesti jne.

Nämä lapset edustavat sitä tulevaa henkistä ihmistä, millaiseksi ihmiset ovat kasvamassa muutamien seuraavien vuosikymmenten saatossa.
Tämä tutkimus on vahva todiste siitä, että DNA mutaatio mahdollistaa näiden kykyjen ilmenemisen.

Tutkimuksissa on ilmennyt, että myös joillakin aikuisilla on muodostumassa toinen DNA.spiraali. Jotkut ovat saamassa jopa kolmatta spiraalia itselleen. Nämä ihmiset ovat läpikäymässä paljon suuria siirtymiä heidän tietoisuudessaan ja fyysisessä ruumiissa, koska se on kaikki yhtä.

Tutkijoiden mukaan Maa ja kaikki täällä on kohoamassa värähtelyssään. Monet lapset, jotka ovat äskettäin syntyneet, ovat magneettisesti kevyempiä. Ne meistä, jotka olemme jo vanhempia ja valitsemme muutoksen tien itsellemme, täytyy käydä läpi monia muutoksia kehostossamme.

Kommentit (6)

Vierailija

Mä olen yrittänyt etsiä lisää tietoa tosta dna kehityksestä, mutta en oikein tiedä mistä etsiä. Mä olen tutkinut mielenlaajentamisen ja eri aineiden vaikutuksista intuition kehittämisessä jollain tavoin hallittavaksi ominaisuudeksi. Osa turhaa kokeilua, mutta mielenkiintoisia kokemuksia kyllä on takana. Mistä olen siirtynyt etsimään tietoa uuden ajan tulosta, mutta tuntuu olevan vielä kaikki niin uutta monelle, etteivät edes vielä ymmärrä mitä uusi paradigma todellakin pitää sisällään ja kuinka se vaikuttaa koko ihmiskunnan kehityksen nousuun tai jopa laskuun, jos sitä ei malteta tutkia ja ymmärtää oikein. Teoistamme, puheistamme ja nyt jopa ajatuksistamme olemme vastuussa aivan uudella tavalla, koska ajatusenergia -käsitteen monimuotoisuus alkaa hahmottua jo nuoremman sukupolven mielissä. Minä itse tiesin käsitteen jo yli 15 vuotta sitten, mutten osannut selitttää tieteelliseltä kantilta mistä siinä on kyse, nyt siihen alkaa jo olla työkaluja sekä motivaatiota, koska on sen aika tullut...

Uusimmat

Suosituimmat