EU tappamassa TV:n!

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Ei ihme, että netin käyttö ja suosio on levinnyt niin voimakkaasti !

http://www.yle.fi/uutiset/24h/id60948.html

Kommentit (5)

Volitans
Seuraa 
Viestejä10670
Liittynyt16.3.2005

Mitenköhän tätä tuotesijoittelua voidaan valvoa?

Jos joku soittaa kännykällä, niin jonkun merkkinenhän sen on oltava. Tai auto, merkit niilläkin kaikilla on. Pitääköhän kaikki merkit piilottaa? Piilotin muuten juuri digikamerani tuotemerkin - tosin ihan muista syistä.

Vierailija

En saa linkkiä aukeamaan, joten viitsisikö joku lainata...
Oikeastaan se olisi pitänyt jo aloituksessa tehdä.

DerMack
Seuraa 
Viestejä1839
Liittynyt16.3.2005

http://www.yle.fi/uutiset/24h/id60948.html

EU suitsii piilomainontaa TV:ssä
Julkaistu 24.05.2007, klo 19.29 (päivitetty 24.05.2007, klo 20.07)

Euroopan unioni aikoo panna kuriin televisio-ohjelmissa rehottavan tuotemerkkien piilomainonnan eli tuotesijoittelun.

EU-maiden viestintäministerit hyväksyivät uuden audiovisuaalista mediaa koskevan direktiivin eli lainsäädäntöohjeen torstaina Brysselissä.

Direktiivin mukaan tuotemerkkien näyttäminen on kielletty. Jäsenmaat voivat kuitenkin halutessaan sallia sen kevyissä ohjelmissa, kuten elokuvissa, sarjoissa, urheiluohjelmissa ja viihdeohjelmissa.

Tuotesijoittelusta on kerrottava selvästi ohjelman alussa ja lopussa sekä mainoskatkojen jälkeen. Lastenohjelmissa tuotemerkkien näyttäminen on kielletty.

Liikenne- ja viestintäministeriön viestintäneuvoksen Ismo Kososen mukaan kielto koskee lastenohjelmien lisäksi esimerkiksi uutisia sekä ajankohtais- ja asiaohjelmia.

Mainoskatkojen määrä ei muutu

Mainoskatkoja saa edelleen olla enintään 12 minuuttia tunnissa, mutta katkojen tiheyttä ei säädellä. Elokuvissa, lastenohjelmissa ja uutisissa katko saa olla vain kerran 30 minuutissa.

Suomi ajoi direktiiviä voimakkaasti jo omalla EU-puheenjohtajakaudellaan. Kosonen arvelee, että lakimuutoksen valmistelu aloitetaan Suomessa heti ensi syksynä.

Direktiivi koskee tv-ohjelmien lisäksi esimerkiksi tv-kanavien internetpalveluita. YLEn tv-ohjelmissa ei näytetä mainoksia.

YLE Uutiset

en nyt sit tiedä miten tuo piilomainonnan rajoittaminen kasvattaa netin suosiota...

Vierailija

"Ohjelma saattaa sisältää Thomsonin, Nokian ja Toyotan tuotemerkkejä, eikä näin ollen sovellu herkimmille katsojille."

No, en nyt näe tämän tappavan TV:tä tai lisäävän netin suosiota. Kieltohan koski myös TV:n nettipalveluita.
Mutta mitenköhän tämä vaikuttaa kuluttajille suunnattuihin asiaohjelmiin? Saattaa hieman vaikeuttaa tuotetestien tulosten julkistamista.

DerMack
Seuraa 
Viestejä1839
Liittynyt16.3.2005
bdbdbd
Mutta mitenköhän tämä vaikuttaa kuluttajille suunnattuihin asiaohjelmiin? Saattaa hieman vaikeuttaa tuotetestien tulosten julkistamista.

heh no tuo ei kai kuulu direktiivin 'henkeen' mutta ei sitä koskaan tiedä...

Uusimmat

Suosituimmat