Vulva-ketju

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Olen aiemmin kuullut tarinoita ääliöistä mm. Volvo kuskeista mutta myös Bemari-ajajia on haukuttu.

Nyt puoli vuotta Helsingin keskustassa aktiivisesti autolla ajaneena voin sanoa että liikenteestä selkeästi löytyy kylähullujen klusteri jossa autojen merkkinä on nimenomaan Audi, Mersu ja Volvo.

En siis ole kerännyt tätä kolmen auton listaa ennakkoluulojen perusteella vaan tämä on silkkaa empiriaa.

Ajotavoissa korostuu seuraavat:

- Pujottelu kaistojen välillä. Pujottelija voittaa puoli minuuttia aikaa mutta muut joutuvat jarruttamaan.
- Torven soittelu jos kaistalla edetään hitaasti.
- Yleinen ajotaidottomuus, kaistojen suuntamerkintöjä ei ymmärretä ja tungetaan miten sattuu.

Kuten sanoin alussa, Biiberikuskeja on myös legendoissa haukuttu mutta kokemusteni perusteella en ole tälläistä yleistystä nähnyt tarpeelliseksi.

Tässä viimeaikoina olen huomannut liikennedorkailun keskittyneen näihin kolmeen mainitsemaani merkkiin. Googlasin ja huomasin että esimerkiksi "volvokuskit" ja "mersukuskit" ovat googlessa hakusanoja joilla löytyy aiheesta luettavaa, mm. keskustelupalstoja.

Mainitsemani merkit ovat muuten yleisiä taksiautoja. Jostain syystä olen nähnyt Nissan, Volkswagen ja vaikka Opel takseja. Nämä ovat ajaneet jostain syystä kuitenkin pääasiassa normaalist. Ja jostan toisesta syystä ei tule mieleen yhtään dorkailutapausta ko. merkeillä vaan lähes pelkästään mennään otsikossa mainituilla merkeillä. Onko teillä ajatuksia mistä tämä johtuu? Hakeutuuko umpihullut tiettyjen merkkien pariin vai onko kyseiset autot yksinkertaisesti ajettavuudeltaan niin haastavia ettei normaali liikennekäytös onnistu?

Sivut

Kommentit (16)

Volitans
Seuraa 
Viestejä10670
Liittynyt16.3.2005

Joo, mennävuosinahan MB kehitti parempiin malleihinsa vilkun, joka vilkutti 4-5 kertaa riippumatta kuinka pitkään vilkkua kuski käytti - MB oli huolissaa imagostaan.

Vierailija
Volitans
Joo, mennävuosinahan MB kehitti parempiin malleihinsa vilkun, joka vilkutti 4-5 kertaa riippumatta kuinka pitkään vilkkua kuski käytti - MB oli huolissaa imagostaan.

No tästä taasen tuli mieleen se kun eläintarhantiellä edelläni ajoi joku (taisi olla V:llä alkava) joka vilkutti seuraavissa risteyksissä tasan vain sen verran kun ehkä tarvitsi. Sen jälkeen viiksi suoraksi ja kaahaten. Luoja.

Vierailija

Mitä yhteistä on bemarilla ja kortongilla?

-Molemmissa on mulkku sisällä

Onko tämän keskustelun tarkoitus liittyä evoluutioon jollakin tavalla? Haetaanko tässä takaa sitä että bemarimiehellekin löytyy paikkansa evoluutiossa... ensin kehittyi volvomies, sitten bemarimies ja viimeisimpänä mersumies, teiden suvereeni hallitsija.

Vierailija

Voisikohan olla, että Mersu, Volvo ja Audi on niin tukevasti rakennettuja autoja, että niillä ajavilla hämärtyy todellisuuden raja ajaessa? Ainakin S80 oli sellainen sohva että huh. Siinä autossa ei ollut ajamisen iloa ollenkaan. Jos on joku 2CV alla, jossa helmat lepattaa ja räppänä pysyy jotenkuten tiellä, niin ei ehkä tule otettua enää mitään turhia riskejä, eikä tehtyä ohitteluja ja kiilauksia.

Vuosituhannen vaihteessa kun kortti poltti taskussa, oli Focus-kuskit niitä vaarallisimpia tielläliikkujia. Ei ollut yksi eikä kaksi kertaa, kun joku tuli Focuksella kolmion takaa eteen, luullen että ehtisi alta pois. Silloin oli televisiossakin mainos, jossa oli Ferrari ja punainen Focus vierekkäin. Esittelijä esitteli että "tässä on Ferrari ja tässä on Ford". Ymmärsin että mainoksessa haluttiin kertoa uusille Focus-kuskeille, että se alla oleva auto ei todellakaan ole suorituskyvyltään mikään Ferrari, vaikka se sellaiselta saattaa välillä tuntua. Focushan, ainakin se ensimmäinen malli, on erittäin hyvä auto ajaa. Siinä tavallinen perheenisä unohti ettei ollutkaan Kimikimikimi, tai Mikamikamika, eikä ajopeli Hopeanuoli tai edes Maranellon korski Ori.

Vierailija

Olen ihan samaa mieltä aloittajan kanssa. Ja nimenomaan ne on ne joilla on ihan uudet autot. Saatana. Aika usein huomaa myös, että naiset ovat vaarana muulle liikenteelle ja vanhukset ja sellaiset helvetin amispellet joilla on tuunatut "vitun hienot" autot. Perkele. Ja sitten ihmetyttää sellanen päätön kiihdyttely ja ohittaminen liikenteessä. Vittu. Toissapäivänä ajoin kolmekaistaista keskellä ja ajattelin vaihtaa kaistaa vasemmalle. Olin jo aikaisemmin katsonut, että vasemmalla ajava oli ajanut ihan tasaisesti. Katsoin taas peiliin ja tilaa näytti olevan ja se auto oli varmaan jonkun 10 metriä takana päin. No sitten kun minulla oli jo vilkku päällä vaihtaakseni kaistaa niin eikö tämä saatana kiihdyttänyt niin että olikin yht äkkiä rinnallani. Jumalauta. Ja se katto vaan vihasesti, "että vittuako toi kylkeen meinaa tulla". Ja taisi olla joku perkeleen mersukuski vielä. Mitä jumalauta sentään se alkoi siellä takana kiihdyttelemään? Ihan turhaan. Oli se nyt perkele!

Vierailija

Jaa-a, eipä automerkin perusteella taida pystyä kovin pitkälle meneviä johtopäätöksiä vetää liikennekäyttäytymisestä. Itselläni on ollut Volvoja (automaattisellaisia) nyt viimeisten 10 vuoden ajan ja ajelen kyllä hyvinkin rauhallisesti tienopeuksia noudattaen ja kiilailematta, päinvastoin pyrin aina antamaan tietä muille kaistanvaihtotilanteissa ja vastaavissa.

Ajelen myös paljon eteläisessä Itä-Suomessa ja Venäjän puolella Svetojen seutuvilla ja siellä ne pahimmat kamikazet ovat kyllä ihan venäläisautoilijat aivan automerkistä riippumatta. Tietty voimakkaalla autolla sielläkin saa aikaan paljon "näyttävämpiä" ohituksia.

Vierailija

Itse painelen joka arkiaamu ja ilta turku-hesa moottoritietä. Motarilla ohi painaa huomattavalla ylinopeudella lähinnä volvot, erityisesti farmarivolvot ja naiskuskit merkistä riippumatta.

Luoko sosiaalista painetta....kyllä se luo vaikka yritän ottaa rauhallisesti. Adrenaliini on kumma juttu.

Toope
Seuraa 
Viestejä23135
Liittynyt23.7.2006
re
Mainitsemani merkit ovat muuten yleisiä taksiautoja. Jostain syystä olen nähnyt Nissan, Volkswagen ja vaikka Opel takseja. Nämä ovat ajaneet jostain syystä kuitenkin pääasiassa normaalist. Ja jostan toisesta syystä ei tule mieleen yhtään dorkailutapausta ko. merkeillä vaan lähes pelkästään mennään otsikossa mainituilla merkeillä. Onko teillä ajatuksia mistä tämä johtuu? Hakeutuuko umpihullut tiettyjen merkkien pariin vai onko kyseiset autot yksinkertaisesti ajettavuudeltaan niin haastavia ettei normaali liikennekäytös onnistu?

Taksikuskikin varmaan hankkii auton, johon sillä on varaa. Varmasti löytyy paljonkin taksikuskeja, jotka välittävät liikennesäännöistä, mutta paljon löytyy myös näitä aivoinvalideja. Taksikuskeja on hyvä morkata täällä, koska yhtäkään taksikuskia emme koskaan tule näkemään kommentoimassa tiede.fi:n keskustelupalstalla. Pari kertaa on ollut aika lähellä, etten ole jäänyt taksikuskin alle, heillä kun nuo ajonopeudet näyttävät olevan vähän suuremmat kuin normaalikuskeilla. Epäilemättä se johtuu siitä, että he osaavat ajaa mersuaan niin paljon paremmin. Luulisin siis, että taksikuskeiksi hakeutuu paljon sosiopaatteja, joille ihmishenki ei paljon merkitse.

"Siirtolaisuuden hyväksyminen kehitysmaista oli pahin virhe, jonka länsimaat tekivät Toisen Maailmansodan jälkeen." - Toope

Peili olisi se keksintö, jota arabialainen ja islamilainen maailma tarvitsisi. He voisivat sen kautta nähdä syyllisen siihen, miksi omat yhteiskunnat eivät toimi.

http://tinyurl.com/jbs6kqp

Vierailija

Mikään mainituista merkeistä ei kulje järin kovaa, mutta
joku merkillinen urbaanilegenda väittää niin ja siksi suharin on
ajettava aina talla pohjassa.

Joskus piruuttani nöyryytän jenkilläni noita, se
ottaa niillä tosi lujille.

tiäremiäs
Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005
re
Olen aiemmin kuullut tarinoita ääliöistä mm. Volvo kuskeista mutta myös Bemari-ajajia on haukuttu.

Nyt puoli vuotta Helsingin keskustassa aktiivisesti autolla ajaneena voin sanoa että liikenteestä selkeästi löytyy kylähullujen klusteri jossa autojen merkkinä on nimenomaan Audi, Mersu ja Volvo.

En siis ole kerännyt tätä kolmen auton listaa ennakkoluulojen perusteella vaan tämä on silkkaa empiriaa.

Ajotavoissa korostuu seuraavat:

- Pujottelu kaistojen välillä. Pujottelija voittaa puoli minuuttia aikaa mutta muut joutuvat jarruttamaan.
- Torven soittelu jos kaistalla edetään hitaasti.
- Yleinen ajotaidottomuus, kaistojen suuntamerkintöjä ei ymmärretä ja tungetaan miten sattuu.

Kuten sanoin alussa, Biiberikuskeja on myös legendoissa haukuttu mutta kokemusteni perusteella en ole tälläistä yleistystä nähnyt tarpeelliseksi.

Tässä viimeaikoina olen huomannut liikennedorkailun keskittyneen näihin kolmeen mainitsemaani merkkiin. Googlasin ja huomasin että esimerkiksi "volvokuskit" ja "mersukuskit" ovat googlessa hakusanoja joilla löytyy aiheesta luettavaa, mm. keskustelupalstoja.

Mainitsemani merkit ovat muuten yleisiä taksiautoja. Jostain syystä olen nähnyt Nissan, Volkswagen ja vaikka Opel takseja. Nämä ovat ajaneet jostain syystä kuitenkin pääasiassa normaalist. Ja jostan toisesta syystä ei tule mieleen yhtään dorkailutapausta ko. merkeillä vaan lähes pelkästään mennään otsikossa mainituilla merkeillä. Onko teillä ajatuksia mistä tämä johtuu? Hakeutuuko umpihullut tiettyjen merkkien pariin vai onko kyseiset autot yksinkertaisesti ajettavuudeltaan niin haastavia ettei normaali liikennekäytös onnistu?

mutua.

Vierailija

Tunnetteko elokuvaa nimeltä Kauhun kilometrit? Siinä tuskaisen hikisenä pitkin maanteitä ajelevaa autoilijaa vainoaa epämääräinen rekka.

Entä onko tuntematon kuski ohittanut teitä koskaan neljää kertaa normaalissa liikenteessä noin tunnin aikana? Minua on.

Tänään (yllätysyllätys) sellainen pahimmanlainen kartanovulva roikkui perässäni Loviisan kohdilla vaikka ajoin navigaattorinkin mukaan lievää ylinopeutta (~107 km/h). Peilistä näkyi vihreä suorakulmio missä säleikössä se Vulvan poikkiviiva merkki. Tämä laatikko oli vielä pitkältä sivultaan keskiviivan kohdalla ja etureuna ei-kovinkaan-monen-metrin päässä perästäni. Sitten Volvo posotti ohi ja jatkoi matkaa.

Hetken päästä Porvoon moottoritiellä näin taas tutun vihreän kartanotraktorin. Ohitin. Hetken päästä vulva raivolla ohitti minut, piti huomattavan nopeutensa ja katosi kauas.

Noh, lähempänä Östersundomia saavutin tämän metallilaatikon ajamassa jonossa sitä oikeaa pitkin. Vulvisti selvästi tunnisti minut ja äkkiä vihreä duplo-palikka irtosi jonosta ja lähti berserkkinä kaahaamaan kohti horisonttia. En siis ohittanut.

Jatkoin. Edessä oli veneenhinaajaa ja rekkaa, ajoin letkassa ohituskaistaa pitkin ja rajoitus muuttui lähempänä itäkeskusta sataseksi. Olosuhteiden pakosta "jouduin" jatkamaan hetken huomattavaa ylinopeutta. Mutta mitä! No tämä vihreä pötkylä oli siinä taas, ohitin!

Volvon ohittaminen on syntiä, varsinkin näillä japsivehkeillä. Ottikohan kyseinen teiden ritari rekkarini ylös, kaivaa tietoni AKE:sta ja kohta asuntoni oveen on ammuttu naulapyssyllä broileri? Tai sitten auton peltiin tuolla kadulla nirhataan avaimella jotain henkevää tyyliin "homo".

Sitten vielä vähän tekniikkaa:

Volvo S70:ssä on volvokuskeille sangen hyödyllinen lisävaruste joka auttaa havaitsemaan ja estämään nöyryyttävät ohitukset:

Sivupeileihin sijoitetut kamerat reagoivat, kun ohittava auto on 10 metrin päässä ja varoitusvalo A-pilarissa ilmoittaa lähestymisestä.

Lähde: http://www.karjalainen.fi/Karjalainen/Teemat/ruotsalaista_makeaa_maantie...

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat