Miksi Äiti itkee?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015
Kaneli
Maukka Perusjatka

Ihan vaan yleisesti tuli mieleen.
Kuinkahan moni miespuolinen on jättänyt perheensä huomatessaan olevansa homo? Kun kerran mainitsit...

Niin... Koska yleinen suvaitsevaisuus seksuaalisuutta kohtaan on sitä mitä on, kuvittelisin, että sanat kulissiavioliitto sekä kaappihomo, eivät tässä kohtaa ole tuulesta temmattuja kuvaamaan kyseistä asiaa.

Salarakkaus ei siis ymmärtääkseni ole vain heteroparien käyttämä keino täyttää parisuhteessa seksuaalisuuden osalta olevia tyydyttämättömiä aukkoja.

Kaneli, vastaan itse tuohon kysymykseeni seuraavalla tarinalla.

Suomessa käydessä muutamaviikko sitten,
Kaivoin taas käsiini ex tyttöystäväni. Se on se joka vei Maukalta seittemäntoista kesäsenä poikuuden. Me oltiin kimpassa yli kolme vuotta silloin. Erottiin koska oltiin kokemattomia ja haluttiin nähdä maailmaa.
Välillä tavattii toisiamme vuosien takaa. Vietettiin öitä yhdessä. Oltiin molemmat varattuja välillä, erottuja ja mitä lie. Kuitenkin aina pystyttiin kekustelemaan, avoimesti.

Korkeesti koulutettu, sivistyny ja herkkä hän on.

Nyt hällä on tytär. Siro nätti pikku pirpana. Tuntellinen ja oivaltava, kuin äitinsä. Leikin sen kassa. Tyttö halus soittaa mulle kannelta nuoteista.

Eronnut hän on, parisen vuotta sitten.
Äijä tuli väkivaltaseks. Äiti ja tytär pakeni välillä pesuhuoneeseen, oven kahva ylhäällä.

Seksi ei sujunut. Mies halusi sitä todella harvoin. Ehkä muutamia kertoja vuodessa. Hyvän perheen poika, näyttävä ammatti. Saanut sovinistisen kasvatuksen kotona.

Tyttö kertoi Maukalle, että oli ajatellu mua monia kertoja. Muisteli edelleen sitä kun mun kanssa oli asiat aina "hyvin".

Kerto, että äijänsä oli Englannin matkalla vieraillut kaverinsa kanssa homobaarissa...

Likan eksä soittikin, keittiöstä alko kuulua nyyhkytystä. Lapsi pakeni omaan huoneeseensa. Tilanne raukesi, juotiin kahvit ja sanoin, että anna sen tulla tänne vaan tuomaan niitä tyttäres kamoja. Ei se mua häiritse.

Parkkipaikalla hyvästeltiin. Halasin...
Hän puskahti hervottomaan itkuun.
Pikkulikka kieto kätensä Äitin ymärille hämillään, turvaa hakien, halasin molempia, miksi Äiti itkee...

Kommentit (11)

Vierailija
Mestariampuja PiPi
Oliko surullinen kun ex-mies oli ollut paska?

Jos kirjotuksiaan joutuu selittelemään niin silloin ne eivät ole riittävän hyvin kirjotettu. Muokkasin tuota viimestä lausetta. En selitä.

Vierailija
Maukka Perusjatka
Pikkulikka kieto kätensä Äitin ymärille hämillään, turvaa hakien, halasin molempia, miksi Äiti itkee...

Oletan että kyseessä on osin siitä, ettei lohduttajana ole se joka on satuttanut, toisekseen; menetettyä aikaa ei koskaan saa takaisin.
Joskus vaan purskahtaa itkuun senkin vuoksi, että joku vain on paikalla myötätuntoineen, jolloin tunteet pääsevät valloilleen.
Tuo tuosta, en voi sanoa mitään muuta sillä jokainen elää elämänsä itse enkä omien kokemusteni perusteella voi arvella toisen reaktiota omaan elämäänsä liittyen kolmannen osapuolen kertomana.

Vierailija
Kuukkeli
Maukka Perusjatka

Oletan että kyseessä on osin siitä, ettei lohduttajana ole se joka on satuttanut, toisekseen; menetettyä aikaa ei koskaan saa takaisin.
Joskus vaan purskahtaa itkuun senkin vuoksi, että joku vain on paikalla myötätuntoineen, jolloin tunteet pääsevät valloilleen.
Tuo tuosta, en voi sanoa mitään muuta sillä jokainen elää elämänsä itse enkä omien kokemusteni perusteella voi arvella toisen reaktiota omaan elämäänsä liittyen kolmannen osapuolen kertomana.

Eka järkevä vastaus tähän ketjuun.
Vastasin alunperin Kanelille omaan kysymykseeni tällä tarinalla.

No, paljon jätin kertomatta, osa on sen verta koskettavaa ettei raaski.
Jos olis ajat toiset niin juoksisin sinne takas pää kolmantena jalkana.

Uusimmat

Suosituimmat