Kheopsin pyramidi

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Kun ajatellaan kyseistä pyramidia todisteiden valossa, voidaan helposti tulla siihen lopputulokseen, etteivät sitä rakentaneet vaihe vaiheelta egyptiläiset. Sitä eivät itse asiassa rakentaneet ketkään vaihe vaiheelta.

Kheopsin pyramidi nimittäin luotiin kerralla sellaisenaan ulkopuolisen olennon toimesta. Tätä mm. tukee se, ettei mitään kuvia tai videonauhoja ole jäänyt pyramidin kehitysvaiheista, emmekä voi itse nähdä niin suuren pyramidin rakentuvan hiljalleen silmiemme edessä sen aikaisella tekniikalla.

Nykypäivänä ei ole tuon ajan tekniikkaa hyväksi käyttäen saatu mitään niin isoa pyramidia aikaan, kuin mitä Kheops on. Toki jokainen voi pieniä pyramideja itse väsätä, mutta ne eivät ole koskaan kasautuneet yhtä suuriksi kuin Kheopsin pyramidi.

Minua huolestuttaa tässä se, että kouluissamme opetetaan totuutena egyptiläisten (tai yleensä kenenkään) rakentaneen Kheopsin pyramidin (ja muitakin isoja pyramideja) vaihe vaiheelta, vaikka mitään selviä todisteita ei tästä ole. On vain isoja pyramideja, jotka sijaitsevat Egyptin alueella. Heh, tämähän on kuin jos sanoisi muutaman jokseenkin samannäköisen lajin fossiilin perusteella, että yksi niistä lajeista on esi-isä muille, alkuperäisestä lajista hiljalleen evolvoituneille lajeille. Varsinkaan, kun nykyisin ei ole nähty yhtään lajin evolvoitumista toiseksi. Vain pienempää, lajin sisäistä muuntumista.

Siksi minä suosittelisin, että tämän Kheopsin pyramidi -uskonnon opetukset siirretään uskonnontunneille, minne pyramidiuskovaiset voivat mennä rauhassa laukomaan omia, todisteettomia "totuuksiaan".

Sivut

Kommentit (36)

Vierailija
Kaarle Suuri
Kun ajatellaan kyseistä pyramidia todisteiden valossa, voidaan helposti tulla siihen lopputulokseen, etteivät sitä rakentaneet vaihe vaiheelta egyptiläiset. Sitä eivät itse asiassa rakentaneet ketkään vaihe vaiheelta. ...klips...

Kyllä maapallolakin osataan rakentaa. Vai mitä?

Vierailija

Niinpä! Itse olen aina suosinut selitystä, jonka mukaan pyramidit rakennettiin kerralla ja siirrettiin suuren orja-armeijan saattelemana paikoilleen.

Balkanin niemimaalla on tavattu muinaisia pyramideja ja siellä ne on kuulemma rakennettu kerralla, eikä esim. vaihe vaiheelta. On suorastaan häkellyttävä insinöörityön saavutus, kun Kheopsin pyramidia on tuotu Välimeren ylitse ponttooneitten päällä!

Vierailija
Volitans
Koskas se lääke pitikään ottaa?

Historiallisesti ottaen: Paras kommentti koko ketjussa.
Avohoitoa tulisi rajoittaa!

Vierailija

Lääkkeitä on otettu aivan tarpeeksi. Haluaisin lisäksi kuulla, miten evoluutio(teoria)n vastaiset ihmiset suhtautuvat asiaani.

Todisteita pyramidin rakentumisesta vaihe vaiheelta on nimittäin yhtä vähän/paljon kuin lajien muuttumisesta toiseksi ja täten uskon, että saan kreationisteista ja ID-ihmisistä suuren kannattajajoukon taakseni.

Ongelma tosin on se, että kun kerrotaan Kheopsin pyramidin rakentuneen vaiheittain ihmisten toimesta, se ei uhkaa kenenkään lähes koko elämän kestänyttä uskoa Jumalaan ja elämän perustaa. Luottoni on silti kova siihen, että kreationistit noudattavat menestyksekkääksi osoittautunutta logiikkaansa ja asettuvat minun tiedemaailmaa horjuttavan väitteen taakse.

Jotkut saattavat nauraa teorialleni, mutta muistakaa, ettei esim. Jeesusta tai Kopernikustakaan aluksi otettu laajalti todesta. Pysykää lujana, toverit.

Vierailija

Tämähän on selvä juttu, vain koska jostain ei ole todisteita on sen PAKKO OLLA YLILUONNOLLISTA. Esimerkki, näin metsässä kaatuneen puun, mutta koska kukaan ei ole ottanut videokuvaa tai piirtänyt kuvia sen puun kaatumisesta on totta kai niin että se OLI LUOTU KAATUNEENA! Maailmankaikkeus on yht'äkkiä paljon selvempi paikka, kiitän.

Vierailija
Hummeri
Tämähän on selvä juttu, vain koska jostain ei ole todisteita on sen PAKKO OLLA YLILUONNOLLISTA. Esimerkki, näin metsässä kaatuneen puun, mutta koska kukaan ei ole ottanut videokuvaa tai piirtänyt kuvia sen puun kaatumisesta on totta kai niin että se OLI LUOTU KAATUNEENA! Maailmankaikkeus on yht'äkkiä paljon selvempi paikka, kiitän.

Missä on nämä välimuodot näistä puista, jotka ovat kallellaan 60-astetta, 45-astetta ja niin edespäin?

DedMoroz
Seuraa 
Viestejä18367
Liittynyt16.3.2005

Minulla oli luja usko siihen, että tässä linkissä saattaisi olla jotain älyllistä elämää.

Mutta ei, uskon sijaan olen yhä vakaammin kallistunut tiedepalsta-hörhöilyn kannalle - on ne niin yliluonnollisia ilmiöitä ne järkiavaukset olleet viimeaikoina.

Voihan perse!

I usually give people more chances than they deserve but once I'm done, I'm done.

Vierailija

Hahhah. Naurattaa, että alun kommentoijat eivät selvästikään yhdistäneet aloitusviestiä kreationistien argumentointiin. Hyvä aloitus.

Vierailija
Canccu
Hummeri

Missä on nämä välimuodot näistä puista, jotka ovat kallellaan 60-astetta, 45-astetta ja niin edespäin?

Aloitusviestistä päättelen että puu jonka näet kaatuvan onkin vain sarja puun eri olomuotoja jotka suurempi voima poistaa ja korvaa toisella niin nopeasti että se näyttää yhdeltä liikkeen sarjalta. Tästä pääsemmekin suureen Puu-teoriaan joka kumoaa kaikki fysiikan lait.

EDIT: +e

Mr Bauglir
Seuraa 
Viestejä1672
Liittynyt10.4.2005

sarkasmi on vaikeasti tajuttava taiteenlaji

Oikeiston ja vasemmiston erohan on nykyisin taantumuksellisuus ja uudistusten halu.-Puuhevonen-
Verkkomedia ja Venäjän ääni ovat asiallisia ja antavat oikeata tietoa. -pinklin1-
Huumekauppaa ei säätele mikään lainsäädäntö -:)lauri

Vierailija

Ihmiset hei, aika turhauttavaa tollane et jokaiseen vähänkää "normaalista" poikkeavaan ja ilmalentoiseen teoriaan kommentoidaan jotakin tällästä "millon ne lääkkeet pitikää ottaa" tai muuta vastaavaa kun vois keskustella rakentavasti ja puhua ASIAA. En itsekkää uskois tuohon et joku esim. avaruudesta tullut ois rakentanu pyramidin mut en silti nauras sitä heti maanrakoon. Maailma ois tylsä paikka ilman erilaisia näkökulmia.

DedMoroz
Seuraa 
Viestejä18367
Liittynyt16.3.2005
Kaarle Suuri
[nips]On vain isoja pyramideja, jotka sijaitsevat Egyptin alueella. Heh, tämähän on kuin jos sanoisi muutaman jokseenkin samannäköisen lajin fossiilin perusteella, että yksi niistä lajeista on esi-isä muille, alkuperäisestä lajista hiljalleen evolvoituneille lajeille. Varsinkaan, kun nykyisin ei ole nähty yhtään lajin evolvoitumista toiseksi. Vain pienempää, lajin sisäistä muuntumista.[naps]
Isojen pyramidien vertaaminen fossiileihin olisi ollut osuva, jos olisit lisäksi selittänyt kaikkien kerrostalojen olevan pyraamidien evoluutiotuotteita. Ja samaan syssyyn vielä tehnyt meille tietämättömille selväksi, että kotamuotoiset rakennelmat toimivat tässä asiassa välimuotoina ja näinollen todistavat asian luonteen kiistatta. Lisäksi olisi voinut huomauttaa, että Etelä-Amerikan pyramidit ollen tasakattoisia kuuluvat taas toiseen sukuhaaraan ollen kaikkien tasakattoisten rakennelmien kantamuoto.

Mutta kun tällainen tarkempi asian selostaminen jäi tekemättä, niin harhautuu tässä hölmömpikin epäilemään aloittajaa uudeksi palstamessiaaksi.

I usually give people more chances than they deserve but once I'm done, I'm done.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat