Seuraa 
Viestejä10670

Televisiosta MTV3:lta tuli juuri mainos, jonka seurauksena meni juoma ns. "väärään kurkkuun". Siinä aivan pokkana väitettiin, että:

"89% suomalaisista pitää Actimelia hyödyllisenä"

Perustui oikein tutkimukseen, jonka on tehnyt Taloustutkimus.

Actimel on jokin Danonen valmiste. En tiedä mikä, en ole nähnyt, enkä kuullut, vaikka monia Danonen valmisteita olen useasti ja säännöllisesti ostanutkin.

Ainakaan minulta ei ole asiaa kysytty? Onko foorumilaisilta?

On tämä tilastotiede ihmeellistä. Olisi mielenkiintoista tietää mitä haastateltavilta, ehkä noin tuhannelta on kysytty? Tuskin ainakaan, että "Pidättekö Actimelia hyödyllisenä?", jonka kuvan esitetystä väitteestä kuitenkin saa.

Meni muuten samalla kertaa luottamus sekä Taloustutkimus Oy:öön, että Danonen mainososastoon.

Vai olenko sittenkin pahasti erehtynyt? Eli onko Actimel tuttu? Ja onko omakohtaista tietoa sen hyödyllisyydestä?

Sivut

Kommentit (35)

Herra Tohtori
Seuraa 
Viestejä2613

En ainakaan ole koskaan kuullutkaan...

Capito tutto, perchè sono uno
Persona molto, molto intelligente...

-Quidquid latine dictum sit, altum viditur.

If you stare too long into the Screen, the Screen looks back at you.

Herra Tohtori
Seuraa 
Viestejä2613

...saati sitten nähnyt tai kokeillut ko. tuotetta.

Capito tutto, perchè sono uno
Persona molto, molto intelligente...

-Quidquid latine dictum sit, altum viditur.

If you stare too long into the Screen, the Screen looks back at you.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Olen kuullut siitä, ei harmainta aavistustakaan hyödyllisyydestä. Kuka nyt enää mainoksiin uskoo yhtään? Tuotteiden ylistykseen? Kuluttajillehan valehdellaan koko ajan niin paljon, ettei mitään rajaa, siinä olisi melkoinen työsarka että saataisiin mainospuheet vielä vastaamaan todellisuutta. Laihdutustuotteet? Ei vaikutusta. Selluliitinpoisto? Ei vaikutusta. Iho sileämmäksi blaa blaa, ei vaikutusta, listaa voisi jatkaa...

Duski
että saataisiin mainospuheet vielä vastaamaan todellisuutta. Laihdutustuotteet? Ei vaikutusta. Selluliitinpoisto? Ei vaikutusta. Iho sileämmäksi blaa blaa, ei vaikutusta, listaa voisi jatkaa...

Ei laihduttamiseen ole mitään muuta lääkettä kuin ettei makaa sohvalla, ahmi perunalastuja ja suklaata.
Kannattaa unohtaa kaikenlainen herkuttelu kokonaan ja syödä vähärasvaista ruokaa kohtuullisia määriä.
Rasvaa enintään yhteensä 50 grammaa päivässä.

Pikku Gen
Seuraa 
Viestejä3210

Pelottavaa on se, että on ihan oikeasti olemassa ihmisiä, joihin tuo uppoaa kuin U-kirja... sori. Mutta kun ottaa huomioon, että ihmisen keskivertoälykkyys on 100, niin typerimpäänkin mainosväitteeseen joku aina uskoo. Olettekos katselleet aitoja Jenkkilän ostos-TV-vedätyksiä? Keskiverto suomalaisen lukionkin käynyt katsoo suu auki, että ostaako joku oikeasti tuommoista noilla perusteilla. No, valitettavasti ostaa...

Ikävää on se, siteeratakseni M. Kajoa.

"Ubi est actio hic?" Missä täällä on säpinää?

salai
Seuraa 
Viestejä8204

Tähän (Actimel) mainosteemaan sopinee kaikkien mainosten uhrien tyyppiesimerkki Kelju K. Kojootti (Wile E. Coyote), joka tietää että Acme myy roskaa, mutta siitä huolimatta ostaa pyyntivehkeensä sieltä.
[list:3rq93vkf]"Wile E. isn't just some foolish coyote after a scrawny bird, but can be interpreted as an allegory for obsession. Early on in the series, such as his debut in 1949's "Fast and Furry-Ous.", he was just hungry, and had a REASON to chase Roadrunner. But soon it became apparent that Wile E.Coyote was obsessed by his pursuit of Roadrunners. He had become addicted. Just like a real person addicted to gambling, alcohol, drugs, caffiene, nicotine, or anything else, Wile E. is addicted to chasing. He knows that he will never catch Road Runner. He knows that ACME sells faulty products. If you analyze this close enough you might find that YOU stay loyal to a certain company, even if it does nothing for you. But why overanalyze? These are some of the greatest animated films of all time, they are universally enjoyable, and they are just plain funny."[/list:u:3rq93vkf]
Kelju K. Kojootista suomeksi: Maantiekiitäjä (Roadrunner)
PS. Tämä olisi varmaan sopinut paremmin vaikka tuonne TV-shoppi ketjuun, mutta kun tuosta Actimelista tuli heti Acme mieleen.

Mitä tahansa edellä esitetyistä väitteistä saa epäillä ja ne voidaan muuttaa toisiksi ilman erillistä ilmoitusta. Kirjoittaja pyrkii kuitenkin toimimaan rehellisesti ja noudattamaan voimassa olevia lakeja.

salai
...He knows that he will never catch Road Runner...

Itseasiassa ei täysin todellisuutta vastaava väite. Herra kojootti "sai" kerran maantiekiitäjän kiinni.. Ajattelin tässä kaivaa jopa jakson nimen esille, mutta päädyin samantien katsomaan niitä. Muokkaan tätä vastaustani, jos sattuu repeilyltäni tulemaan vastaan..

Toivottavasti kukaan ei usko, että jonkun muun gallupin (esim. vaalit) otos olisi yli tuhat. Harvemmin. Kaikkea ne tutkii noilla aika pienillä määrillä. Toki väittämät voisi mainoksissa esittää vähän asiallisemmin.

Actimel ei muuten ole laihdutusvalmiste (ettei kenellekään jää väärää kuvaa). Kallista, mutta tekee masulle ihan hyvää, kuten monet muutkin pelastajabakteerivalmisteet..

Tunnen Actimellen ja olen käyttänyt, mainosta en ole nähnyt.

Minulla on ruokakaupassakin tapana olla kuin shoppailemassa, katselen löytyykö mitään kivaa uutta. Kerran löysin Actimellen ja ostin. Hyvänmakuista.

Otin purkin töihin välipalaksi. Siellä työtoverit, kun näkivät purkkini, kertoivat, että saa kuulemma rahansa takaisin, jos ei tehoa.

En oikein tiedä mihin pitäisi tehota; virkeyttä kai lisätä.

No tjaa, unohdin koko Actimellen ensimmäisen neljän annospurkin jälkeen. Nyt kun näin tämän, muistin taas ja kävin kaupassa ostoksilla ja nappasin Actimel purkkipakkauksen myös mukaani.

Muistia ei ainakaan ole parantanut, lieko kenties vienyt loputkin. Onneksi vielä kaupassa kuitenkin muistin, yhtä hyvin olisin voinut mennä ostamaan pelkkää Actimelliä ja ostanut kaikkea muuta, mutta en sitä, mitä varsinaisesti menin hakemaan.

Itse olen syönyt Danonen valmisteita vuosikaudet tosin täällä Danone on sama kuin suomessa Valio.
Missä vika kun Valion tuotteita ei saa mistään, Arlan löytyy, eikö suomalainen osaa myydä tuotteitaan ulkomaille? (paitsi Venäjälle, jonne kelpaa mitä vaan)

Volitans
Televisiosta MTV3:lta tuli juuri mainos, jonka seurauksena meni juoma ns. "väärään kurkkuun". Siinä aivan pokkana väitettiin, että:

"89% suomalaisista pitää Actimelia hyödyllisenä"

Perustui oikein tutkimukseen, jonka on tehnyt Taloustutkimus.

Actimel on jokin Danonen valmiste. En tiedä mikä, en ole nähnyt, enkä kuullut, vaikka monia Danonen valmisteita olen useasti ja säännöllisesti ostanutkin.

Ainakaan minulta ei ole asiaa kysytty? Onko foorumilaisilta?

On tämä tilastotiede ihmeellistä. Olisi mielenkiintoista tietää mitä haastateltavilta, ehkä noin tuhannelta on kysytty? Tuskin ainakaan, että "Pidättekö Actimelia hyödyllisenä?", jonka kuvan esitetystä väitteestä kuitenkin saa.

Meni muuten samalla kertaa luottamus sekä Taloustutkimus Oy:öön, että Danonen mainososastoon.

Vai olenko sittenkin pahasti erehtynyt? Eli onko Actimel tuttu? Ja onko omakohtaista tietoa sen hyödyllisyydestä?

Tulen kesälomalle suomeen elokuussa ja toivon näkeväni tuon mainoksen ennen kuin saan tarpeekseni.
Taloustutkimus Oy tutkii eri asioita, syy taitaa vaan olla idiooteissa vastaajissa.

Eikös se on sellainen funktionaalinen elintarvike, juotava jogurtti pienessä epäekologisessa pakkauksessa joita myydään kuin olutta 6-pakkauksina tai 4 kpl..? Olen muistaakseni maistanutkin. Siinä kehoitetaan juomaan sitä joka päivä - tietysti. Ihmettelen, miten sitä on ennen osattu elää ollenkaan kun ei näin tarpeellista ravintovalmistetta ole ollut saatavilla.

Funktionaaliset elintarvikkeet ovat ihan jees, mutta kun markkinointi on kuin Crazy Frogin ja Valittujen Palojen yhdistelmä, ei homma oikein nappaa. Ja sen lisäksi, tuotteessa on todella paljon hukkapakkausta. Pieni annoskoko, paksua muovia ja pahvikääreessä + painovärit. Oluttakin kannattaisi ostaa irtopulloissa eikä mäyräkoirissa tai sikspakeissa. Vaikka pahvia kierrätetäänkin, ei sitä kannata turhaan kerätä. Valmistus ja kaatopaikalle vienti kuluttaa energiaa ja painoväreissä on raskasmetalleja, mäyräkoirissa jopa muovikahvat nykyään. Tuotteiden valmistajat kietovat tuotteita isoihin pakkauksiin että ostaisimme lisää ja enemmän.

Asimov kirjoitti:

"Tuotteiden valmistajat kietovat tuotteita isoihin pakkauksiin että ostaisimme lisää ja enemmän."

Hmm.. Ja tosiaankin samaan aikaan vingutaan, kuinka suomalainen lihoo. Tämä kehityskaari näyttää loputtomalta.
Nykyään kaikkea saa KingSize, XXXXL koossa, ja ne tavalliset pakkauskoot häipyvät markkinoilta.

Fazer on hyvä esimerkki tästä. Pikku hiljaa se ujuttaa markkinoille isompia karkkipusseja.. Tosin 300g ei ole enää kovin vähän. Samoin on käynyt tavallisille suklaapatukoille...
Sama linja esim. Saarioisella.

Enemmän on parempi kuin vähemmän?

Syö niin paljon kuin jaksat on mainos, joka pitää minut kiitettävästi ravitsemusliikkeen ulkopuolella

Kuriositeettina mainittakoon, ettei suomalainen enää tahdo mahtua standardikoon ruumisarkkuun...

Danone Actimel... voi hyvänen aika:

Mutsini oli ostanut sellaisen 4-packin erään kerran tuossa talvella, ja lahjoitti tämän minulle. Ehdin latkia yhden pullon päivässä kahden päivän ajan, kun alkoi tapahtua; pierua lykkäsi niin saatanasti, ja haju oli voimakkain koskaan (en liioittele lainkaan, enkä sanoin voi kuvailla niiden kaasujen luomaa vaikutusta, pahempaa en ole ikinä haistanut). Sama toistui vielä kolmantena päivänä, jolloin en enää mainittuun tuotteeseen sosiaalisista syistä ollut koskenut.

Voi helvetti, pakkauksessa vielä sanotaan, että rahat saa takaisin mikäli ei ole tuotteeseen tyytyväinen. Olisikohan minun pitänyt purkittaa kaasut ja lähettää palautteena? Uudenmaan alue olisi varmaankin ollut kuin joukkotuhoaseen jäljiltä mikäli olisin Actimelia sen suositellun 2 viikkoa vetänyt...

""" Kun kerran pastöroitu, homogenisoitu, rasvaton maito on terveysruokaa, ja terveellisien bakteerien lähde käsittelemätön täysmaito on julistettu sairauden lähteeksi, niin poimitaan pieni osa tuosta vaarallisesta aineesta, patentoidaan, sekoitetaan sokeroituun valkoiseen litkuun, brändätään ja saadaan kansa miljardimainosbudjetilla uskomaan mitä tahansa. """

http://www.anttiheikkila.com/index.php?id=2&art=186

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Dirk Gently
Taloustutkimus Oy tutkii eri asioita, syy taitaa vaan olla idiooteissa vastaajissa.

Itse kuuluin niihin suomalaisiin joilta asiaa tiedusteltiin...

Setissä kyseltiin erilaisia juttuja koskien kaiken maailman mehuja ja kivennäisvesiä, laitti- ja tavallisia limppareita sekä noita ihmeen jugurttijuomia.

Liekö sitten tutkimuksen kohderyhmänä ollut nuoria naisia, senhän tietää jo valmiiksi millaisen vastauksen heiltä kysyttäessä saa...

Hämmentää.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Suosituimmat