Ahkeruus on ilomme.

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Tuli tässä ystävämme Katin urinointia lueskellessa mieleen, että miksi ihmiset pitävät ahkeruutta työelämässä niin suurena hyveenä?

Menit mihin tahansa keskikaljakuppilaan, niin sieltä löytyy aina ihmisiä pätemässä sillä, että kuinka vitusti duunia mä teen.
Asiahan toki olisi ymmärrettävää, jos kyseisten henkilöiden palkka olisi sidoksissa tehdyn työn määrään, mutta kun kyse ei ole kuitenkaan kuin muutamista euroista kuukaudessa.
Tai jos kyse olisi pitkän päivän/pitkän viikon tekemisestä, jolloin rahaa tulisi ylitöistä. Mutta ei, normi 8.5 tunnin työpäivä, viitenä päivänä viikossa ja normipalkalla.

Ilmiö kaiken lisäksi on aivan sama iästä riippumatta ja koskee niin haalarit päällä sorvin ääressä puurtajaa, kuin kauluspaidassa suunnittelupöytää työmaanaan pitäviä.

Kyllähän sitä kiitosta saa, jos hoidat hommat hyvin, pomo tarjoaa firman kahvilassa pullakahvit ja jos oikein ison pomon asiakkaalle lupaamat järjettömät aikataulut onnistut pitämään, voi jopa elokuvalipun saada palkinnoksi.
Varmasti monen yrityksen motivaattorina käyttämä pikapalkitseminen hyvin tehdystä työstä.

Päätelmänä voitaisiin pitää sitä, että ihmiset pätevät sillä, että raatavat turhaan, kun vähemmälläkin pärjäisi. Tekevät vain kasvottomalle kapitalistille rahaa, ilman mitään konkreettista hyötyä itselleen.

Miksi siis tällaisella asialla ihmiset pätevät?
Miksi joku järjetön perustelu keksitään raatamiselle, sellaista kysyttäessä?
Onko kyse psykologisesta vai yhteiskunnallisesta asiasta?

Sivut

Kommentit (45)

Vierailija

No kun Runeberg kehu että Suomalaiset on niin sitkeitä ja työtäpelkäämättömiä puurtajia niin näytetään nyt sille mihin me pystytään!

Vierailija
Tollo
Hahaha, olin lähes varma, että tämä on sinenmaan threadi.

Ei helv... No inspiraation lähteenä sinenmaan kirjoitukset tähän toimivatkin.

Wolf
Seuraa 
Viestejä820
Liittynyt29.5.2005

Etsitkös siis oikeesti töitä, vai haaveiletko vaan niistä?
Minä paahdan tuossa 60 tuntia viikossa, voisin antaa niistä osan sulle, (palkkaa en tietysti anna!)

Navigare necesse est, vivere non necesse (Cicero)

tiäremiäs
Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005
Wolf
Etsitkös siis oikeesti töitä, vai haaveiletko vaan niistä?
Minä paahdan tuossa 60 tuntia viikossa, voisin antaa niistä osan sulle, (palkkaa en tietysti anna!)

Mää vai?, emmää ny oo ettiny 3 kuukauteen syksyllä meen johki, niin jos sieltä alkais työelämä.

Mulla on häiriöitä mielessä, niin se vähän esteenä ollu, niin en oo viittiny työhakemisella stressailla.

Wolf
Seuraa 
Viestejä820
Liittynyt29.5.2005

Lomailet siis koko kesän ensiksi! Kesällä on hitosti hyviä duunipaikkoja siellä Tampereellakin, olen itse nähnyt ja kuullut! Eikun menet reippaasti työkkäriin siitä vaan...hopi hopi!

Navigare necesse est, vivere non necesse (Cicero)

Vierailija
tiäremiäs
En tiä, en oo oikein töitä koskan tehny. vaikee sanoo asiaan mitään. Ehkä en sano mitään.

Aiai ku voiski vaa vetää lepii ja tulla vielä toimeen ohella. Ite duunailen raksalla kesän, työvuorot vaihtelee 12h ja 16h välillä aina syyskuuhun asti. Minä ainaki painan paljon töitä juurikin sen korvauksen takia.

Vierailija

"Ite duunailen raksalla kesän, työvuorot vaihtelee 12h ja 16h välillä aina syyskuuhun asti."

Kannattaa käydä kouluja, että saa kevyen sisätyön. Labrassa energiafirmassa työ on helppoa, enimmäkseen koneiden säätelyä ja pientä räpellystä uusiutuvien energialähteiden parissa.

Muuten voi vaikka huilia ja syljeksiä kattoon jos huvittaa... Hommatkaas iisi sisätyö, niin ei tarvitse olla hampaat irvessä. Palkka on silti kohtalainen.

Miten se nyt meni...
ahkeruus on ilomme, laiskuus intohimomme! En viitsisi itse hankkia rasittavaa ja raskasta työtä, vaan kevyttä ja mukavaa. Enemmän aikaa ja potentiaalia viihteelle ja harrasteille, työ on pelkkä rahansaannin väline minulle. Minulle työ ei ole muuta kuin rahaa, maksutta en tekisi mitöään "oikeaa" työtä.

Harrasteet ja muu elämä on se josta ihminen nauttii. Työ on väline saavuttaa niihin tarvittavat rahat.

tiäremiäs
Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005
taiteilijatyyppi
"Ite duunailen raksalla kesän, työvuorot vaihtelee 12h ja 16h välillä aina syyskuuhun asti."

Kannattaa käydä kouluja, että saa kevyen sisätyön. Labrassa energiafirmassa työ on helppoa, enimmäkseen koneiden säätelyä ja pientä räpellystä uusiutuvien energialähteiden parissa.

Muuten voi vaikka huilia ja syljeksiä kattoon jos huvittaa... Hommatkaas iisi sisätyö, niin ei tarvitse olla hampaat irvessä. Palkka on silti kohtalainen.

Miten se nyt meni...
ahkeruus on ilomme, laiskuus intohimomme! En viitsisi itse hankkia rasittavaa ja raskasta työtä, vaan kevyttä ja mukavaa. Enemmän aikaa ja potentiaalia viihteelle ja harrasteille, työ on pelkkä rahansaannin väline minulle. Minulle työ ei ole muuta kuin rahaa, maksutta en tekisi mitöään "oikeaa" työtä.

Harrasteet ja muu elämä on se josta ihminen nauttii. Työ on väline saavuttaa niihin tarvittavat rahat.

ei raksaduunit oo raskaita, nosturilla nostetaan ne mitä ihmiset ei jaksa ite nostaa.

tiäremiäs
Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005
Wolf
Lomailet siis koko kesän ensiksi! Kesällä on hitosti hyviä duunipaikkoja siellä Tampereellakin, olen itse nähnyt ja kuullut! Eikun menet reippaasti työkkäriin siitä vaan...hopi hopi!

Ei sielä työkkäristä tai vuokrafirmoista oikein hyviä töitä saa jos on minun asemassa. Mutta onhan sielä niitä töitä tarjolla mitkä on opiskelijoille tarkoitettu, missä muutama tunti viikossa, semmosia voisikin ettiä.

Tosin saa sossusta melkein saman verran kun 3:lla siivoustyöllä.

Työharjoitteluun tai valmennukseen menen syksyllä, sieltäkin tienaa enempi kun noilla 3 tuntia viikossa töillä, sitten saa vielä oman alan kokemustakin syksyn hommista.

Mun mun mielenhäiriöillä ei ole hyvä kilpailuedut työmarkkinoilla.

tiäremiäs
Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005
bdbdbd
Tuli tässä ystävämme Katin urinointia lueskellessa mieleen, että miksi ihmiset pitävät ahkeruutta työelämässä niin suurena hyveenä?

Menit mihin tahansa keskikaljakuppilaan, niin sieltä löytyy aina ihmisiä pätemässä sillä, että kuinka vitusti duunia mä teen.
Asiahan toki olisi ymmärrettävää, jos kyseisten henkilöiden palkka olisi sidoksissa tehdyn työn määrään, mutta kun kyse ei ole kuitenkaan kuin muutamista euroista kuukaudessa.
Tai jos kyse olisi pitkän päivän/pitkän viikon tekemisestä, jolloin rahaa tulisi ylitöistä. Mutta ei, normi 8.5 tunnin työpäivä, viitenä päivänä viikossa ja normipalkalla.

Ilmiö kaiken lisäksi on aivan sama iästä riippumatta ja koskee niin haalarit päällä sorvin ääressä puurtajaa, kuin kauluspaidassa suunnittelupöytää työmaanaan pitäviä.

Kyllähän sitä kiitosta saa, jos hoidat hommat hyvin, pomo tarjoaa firman kahvilassa pullakahvit ja jos oikein ison pomon asiakkaalle lupaamat järjettömät aikataulut onnistut pitämään, voi jopa elokuvalipun saada palkinnoksi.
Varmasti monen yrityksen motivaattorina käyttämä pikapalkitseminen hyvin tehdystä työstä.

Päätelmänä voitaisiin pitää sitä, että ihmiset pätevät sillä, että raatavat turhaan, kun vähemmälläkin pärjäisi. Tekevät vain kasvottomalle kapitalistille rahaa, ilman mitään konkreettista hyötyä itselleen.

Miksi siis tällaisella asialla ihmiset pätevät?
Miksi joku järjetön perustelu keksitään raatamiselle, sellaista kysyttäessä?
Onko kyse psykologisesta vai yhteiskunnallisesta asiasta?

Yhteiskunnallisesta asiasta on kysymys.

Vierailija
tiäremiäs

Yhteiskunnallisesta asiasta on kysymys.

Vaikka yhteiskunta ei palkitse mitenkään raatamista, kuin korkeintaan muut juopot Känni-baarissa (rullalautanaamion kantapaikka) kuuntelemalla ja nekin yrittävät vain nokittaa omilla jutuillaan. Onhan tietysti jotain mitä kertoa.

Yhteiskunta ei kuitenkaan halveksi ihmisiä, ketkä eivät raada töissään, ennemminkin helpoissa hommissa olevat ihmiset, jotka saavat palkkansa mahdollisimman vähällä työllä, ovat niitä ihailtuja yksilöitä.

Vierailija
tiäremiäs
Wolf

Ei sielä työkkäristä tai vuokrafirmoista oikein hyviä töitä saa jos on minun asemassa. Mutta onhan sielä niitä töitä tarjolla mitkä on opiskelijoille tarkoitettu, missä muutama tunti viikossa, semmosia voisikin ettiä.

Tosin saa sossusta melkein saman verran kun 3:lla siivoustyöllä.

Työharjoitteluun tai valmennukseen menen syksyllä, sieltäkin tienaa enempi kun noilla 3 tuntia viikossa töillä, sitten saa vielä oman alan kokemustakin syksyn hommista.

Mun mun mielenhäiriöillä ei ole hyvä kilpailuedut työmarkkinoilla.

Eikö sinun pitänyt perustaa oma yritys? Muistan niin lukeneeni ja suosittelin siivousalaa, mutta se ei ole helppo. Olisi pakko yrittää tutustua alaan lattiatasolta ja sen jälkeen vasta ryhtyä harkitsemaan.

Ei ole sossun luukulla asioiva kenellekään kateuden kohde. Ei. Jos ihminen ei monien yritysten ja sairausaikojen jälkeen saa töitä, ei häntä pidä automaattisesti pitää työtä vieroksuvana.

Vierailija
liis@

Ei ole sossun luukulla asioiva kenellekään kateuden kohde. Ei. Jos ihminen ei monien yritysten ja sairausaikojen jälkeen saa töitä, ei häntä pidä automaattisesti pitää työtä vieroksuvana.

Tiäremiäs ei ainakaan ole työtä vieroksuva, se on käynyt ilmi monessa viestiketjussa. Hän on motivoitunut ja älykäs, ainakin viesteistään päätellen. Jos minulla olisi oma yritys, harkitsisin hänen palkkaamistaan.

Minua kiinnostaisi tietää, miltä tiäremiäs näyttää...

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat