Totuus on kylmä

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Ei voi olla todempaa kuin mittarien jäätyminen.

Sivut

Kommentit (25)

Vierailija

Mikä on tosi/totuus?

Ehkä olet joskus lukenu tai kuullu seuraavan, ehkä et;

Sokrates oli aikeissa ylittää joen siltaa pitkin kun pian tykkänään mies astui tämän eteen. Mies sanoi viisaaksi kehutulle Sokrateelle: Sano minulle yksi asia, joka on varmasti tosi, niin saat ylittää sillan. Muutoin heitän sinut jokeen.

Mitä Sokrates vastasi?

Elekee muut ny menkö vastaamaa!

Vierailija
skOh

En voinu vastustaa kiusausta. mutta hän vastasi että "Ylitän nyt sillan"

Vierailija
Einesteini
skOh

Onko se kovin varmasti totta? Mieshän saattoi sanoa että "etkä ylitä", ja heittää jokeen.

Vierailija
skOh

Sokrates oli aikeissa ylittää joen siltaa pitkin kun pian tykkänään mies astui tämän eteen. Mies sanoi viisaaksi kehutulle Sokrateelle: Sano minulle yksi asia, joka on varmasti tosi, niin saat ylittää sillan. Muutoin heitän sinut jokeen.

Mitä Sokrates vastasi?

Myönnettäköön, etten ole fiksuimmasta päästä (tai sitten olen väsynyt), mutta mietin oikeasti mitä vitsiä siinä on, että Sokrates vastaa: "Elekee muut ny menkö vastaamaa!" Ehdin miettiä, ennen kuin luin ketjua pidemmälle, että muut ihmisetkö sieltä Sokrateen takaa alkaa hänen kommenttinsa jälkeen heitellä jotain tyhmiä yritelmiä, ja mies heittelee niitä jokeen ja hiljainen Sokrates saa jatkaa rauhassa sillan yli...

Vierailija
Pertsa3
Einesteini
skOh

Onko se kovin varmasti totta? Mieshän saattoi sanoa että "etkä ylitä", ja heittää jokeen.

Kun trolli kysyy moista niin voit käskeä trollia tekemään mitä lystäät, esimerkiksi sanomalla että "Kohta trolli hyppää jokeen". koska se on varmasti totta jos trolli ei ymmärrä että hänelläkin on päätäntä oikeus.

Vierailija

No, Sokrates toteaa, että totta on että sinä seisot siinä ja sanot heittäväsi minut jokeen jos en kerro "tosiasiaa".

Vierailija

"Heitä minut jokeen." Kuten päkäpääkin oli googlettanut. Klassinen ongelmanratkaisukysymys.

http://www.koulukino.fi/uploads/materia ... eijona.pdf

Sfinksi on hirviö, jonka muinaiset
kreikkalaiset kuvasivat siivekkääksi
olennoksi, jolla oli naisen pää ja koiran
ruumis, käärmeen pyrstö, leijonan käpälät ja
linnun siivet. Sfinksi vaani yksinäisellä
paikalla matkustajia ja haastoi heidät
ratkaisemaan arvoituksia. Egyptiläisessä
tarustossa se on vartija, joka suojelee
pyramideja. Hahmo kuvattiin leijonaksi, jolla
on ihmisen pää ja faaraoiden päähine.

Vierailija

Kun Kipparikvartetti lauloi Messuhallissa joulujuhlissa meidän lasten kärsimykseksi nöf, nöf, nöf, nöf-fiuii, tuntui tavallaan kotoisalta katsoa elokuva Pont-nöffin rakastajat. Ja siltä ne kyllä näyttivätkin. Sanon vaan.

Mieluummin ja syvästikin liikuttuneena voin olla kuulematta Bridge Over Troubled Water'ia. Minua on kielletty monessa paikassa olla edes yrittämättä sitä itse esittää. Laitan tähän kielloista huolimatta pari virtaa:

Don

Seinä

Noin, mutta jos tuli vettä korviin, joudutte jonoon, jonka keskivaiheilla kait nyt olen. Hauska syöpäläinenpä piru painaa kuulohermokimppua, jonka osasena on myös tasapainoaisti. Siksipä jouduinkin hylkäämään dervissihaaveeni, jotka eivät kiinnostaneetkaan muun takia kuin sen typeryyden, jonka jo luulen hankkineeni.

Vierailija
Einesteini
skOh

Ei vastannu

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat