Kuinka moni katsoo tv:tä?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Kuinka moni teistä elää ilman tv:tä? Eli ei ihan oikeasti edes omista sellaista?

Itse olen ns "Tv-lapsi" Vartuin väritelevison kanssa, ja se oli yksi parhaista kavereistani. Kun olin nuori, meillä oli itseasiassa kaapelitv kotona.

Kun muutin omilleni, katselin yhä aika paljon tv:tä omassa kodissa. Kunnes lupahallinto pudotti luukusta alas uhkauskirjeen!

Ja sitten elämäni muuttui! Aloin aluksi kuuntelemaan tv:tä kuulokkeilla. Erään kerran ovikelloani kirjaimellisesti HAKATTIIN sen verran voimakkaasti, etten edes uskaltanut avata! Ja sen jälkeen laitoin koko tv:n visusti talteen keittiön kaappiin!

Siitä lähtien se on ollut siellä vain niitä päiviä varten, jolloin päivitän koneen. Tietokone on nyt korvannut minulla tv:n tyystin! Suunnilleen kerran kuussa rutiinipäivitysten yhteydessä otan sen esiin kaapista, ja avaan sen, kuunnelleen sitä kuulokkeilla(usein viikonloppu)

YLE:n kanavien taso on nykyään laskenut niin paljon, että KAUHISTELEN mitä tapahtuisi, jos koneeni kaatuisi jossain vaiheessa kokonaan(onneksi on sen verran varalaitteita, että käytännössä kotini on pieni multimediakeskus!)

Olen entistä enemän miettinyt mihin tuota härveliä edes tarvitaan, kun hoidan niin paljon työ, opsikelu, ja ihmis-suhdeasioitani muutenkin verkossa jo pelkän viihteen lisäksi! Taisi kuukausi sitten Nelosen Lauantai-illan ratoksi tulla sieltä leffa "Tosi varas" tai jotain, joka oli suunnilleen vuodelta 2000. Kylmät väreet kiirivät pitkin selkäpiitäni! Subtv puolestaan näyttää 1990-luvun Simpson jaksoja, ja kesällä tulee tuon tuutin taso laskee vielä entisestään!

Elokuussa sitten taas alkavat lupahallinnon tehostetut tarkastukset ja kamppanijat! Pelottaa, jos ne sitten päättävät jatkaakin analogisia lähetyksiä VIELÄKIN pitempään! Ärsyttää myös nuo Lumo ja Plustv:n jatkuvat kamppanijat, joihin törmää kaduilla ja ostoskeskuksissa, ja kaiken maailman roskalehtisistä, joita ne tiputtelevat postiluukusta! 1-Megatvun laajakaistayhteys maksaa minun alueellani noin 30€/kk, ja laitteet joita käytän, saan käytännössä puoli-ilmaiseksi! En ymmärrä, mihin tuota hiton töllä edes tarvitsen? Jos haluan sieltä jotain laadukasta, päätyisin maksamaan enemmän kuin laajakaistasta, ja mitä minä edes joillain 7-10 vuotta vanhoilla leffoilla teen?

Toisaalta hieman ärsyttää, kun amiksessa kaikki puhuvat aina "siitä ja siitä" leffasta. No, alkoi sielläkin ikääntyvä porukka toteamaan, että ottaa päähän nuo lupahallinnon ainaiset ahdistelut. Ehkä hekin siis pian lopettavat töllöttimen katselun. Toivoa ainakin sopii pitää yllä !

Kommentit (12)

Vierailija
TomiHollanti

Olen entistä enemän miettinyt mihin tuota härveliä edes tarvitaan, kun hoidan niin paljon työ, opsikelu, ja ihmis-suhdeasioitani muutenkin verkossa jo pelkän viihteen lisäksi!

TomiHollanti

Toisaalta hieman ärsyttää, kun amiksessa kaikki puhuvat aina "siitä ja siitä" leffasta.

Nämä selittävät aika hyvin, miksi olet aina niin helvetin ulalla.

Vierailija

En omista televisiota. Nykyinen näyttölaitteeni hoitaa sen homman paljon paremmin.

Jos asuisin isommassa asunnossa, voisin harkita television ostamista sitä varten että saisin suuremman kuvan. Varsinaista televisiota en todennäköisesti siitä katselisi kuin harvoin.

En katsele juurikaan elokuvia, koska olen pettynyt nykyisen elokuvatuotannon laatuun enkä itseasiassa hirveästi välitä elokuvista viihdemuotona. Useimmat ovat kaiken lisäksi niin huonoja, että ne katseltuaan miettii mihin muuhun olisi voinut käyttää hukkaan heitetyn puolitoista tuntia. Vanhat elokuvat taas olen jo nähnyt aikoinaan, joten niitä on turha katsoa uudestaan.

Animaatiofilmeistä kuitenkin tykkään. Ne ovat usein oikein viihdyttäviä. Draamaa ja toimintaelokuvia puolestaan inhoan. Komediat, jännärit ja dekkarit ovat myös mielenkiintoisia, mutta niiden puolella on viimeaikoina ollut melko hiljaista.

Vierailija

Lopetan katselun tuon digitv-paskan pakon jälkeen, ku analogiset loppuu. En osta ja telkusta kattelen enää vanhoja vhs:ä ja dvd leffoja. Uutiset näkyy netistä, muutapa ei juuri tarvikaan pakolla. En jää kaipaamaan. Netistä saa, jos joku muu sattuu kiinnostamaan. Yle ja muut saa haistaa paskan. Tv lupaa en ole ikinä maksanut, aina kun ovat soitelleet, sanon olevani vanhoillislestaadiolainen ja alan puhua jumalan sanaa ja siteeraamaan raamattua. Ehkäpä tuon edellisen vuoksi ovelle ei kolkutella ja jotakin neljän vuoden välein tullu tarkistussoitto, että vieläköhän olen ilman vastaanotinta ja uskossa. Jotakin hyötyä on näemmä ääriuskovaisistakin.

Volitans
Seuraa 
Viestejä10670
Liittynyt16.3.2005
Lettu Haimakainen
Tv.ssä on päivän vanhat uutiset. Sieltä ei näy kuin Mythbusters ja CSI.. Aina sillon tällö.

TV links, niille jotka eivät halua warettaa.

OK. Kiitti. Aika hyvä. Tämä korvannee "ultimate grillauskastikkeen reseptin", jonka taisin jo itse kehitelläkin.

Vierailija
Volitans
OK. Kiitti. Aika hyvä. Tämä korvannee "ultimate grillauskastikkeen reseptin", jonka taisin jo itse kehitelläkin.

Ole hyvä.

dot4
Seuraa 
Viestejä410
Liittynyt11.5.2007

Telkkaria katson nykyään vähän liikaakin, kun jätin nettiyhteyden pois. Voice on paras kanava ja ylen musiikki-tv kans hyvä. Tv-maksu on turhan kova.

olli-san
Seuraa 
Viestejä419
Liittynyt28.1.2007

En omista tällä hetkellä. Töissä tulee sen verran paljon tuijotettua sitä. Eikä noilta kanaviltakaan tule kuin pari kertaa viikossa ohjelmaa jota jaksaisi katsoa.

Vois joskus lähitulevaisuudessa hankkia tietokoneeseen joko ulkoisen usb-härpäkkeen, tai sitten tv-kortin. Tulis vaan tv-lupatarkastaja käymään, niin vois keittää sille kahvit.

Vierailija

Olen ollut ilman TV:tä pian 7 vuotta. Edelleen olisi mukava katsella kiinnostavia futismatseja ja dokumentteja ( sekä luonto- että muuten vaan dokumentteja ). Uutiset löytyy netistä jos välttämättä tarvii katsoa. Joskus katselen jonkun leffan tietokoneella, mutta sekin harvoin. Kohtuullisen turha kapistus koko televisio.

Uusimmat

Suosituimmat