Miksi lukuja on enemmän kuin numeroita?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Käväisin erään maailmankuulun filosofin vessassakin ja siellähän oli parikin typsykän kuvaa, mutta itse ongelma ei valjennut minulle mitenkään.

Sivut

Kommentit (38)

Vierailija
Kauko
Käväisin erään maailmankuulun filosofin vessassakin ja siellähän oli parikin typsykän kuvaa, mutta itse ongelma ei valjennut minulle mitenkään.

Numeroita on kymmenen, mikäli nolla lasketaan mukaan. Lukuja onkin sitten ääretön määrä. En osaa sanoa, miksi.

Vierailija

Koherenssikukko kohotti rensseleitään, jolloin korrespondenssikukko teki samaa, eikä huomaamatta sen syytä tai itseään lyhentämättä.

Vierailija
A. Ankka
Kauko

Numeroita on kymmenen, mikäli nolla lasketaan mukaan. Lukuja onkin sitten ääretön määrä. En osaa sanoa, miksi.

Numerot, nimet, yleiskäsitteett, niiden järjestyämisoikeus on taivaan lahja parhaille pojilleen, jotka on numeroitava so. Järjestettävä numero uno epäjärjestykseen, koska jokainen on numero uno.

Vierailija

Häh, onko tässä jokin vilosohvinen kompa?
Matematiikassa reaaliluvut voi esittää desimaalikehitelmänä, jolloin voi käytännössä laittaa numeroita peräkkäin äärettömän paljon.
Ei siinä tarvi sen enempää spekuloida=filosofoida.

Vierailija

Numero uno on eri neiti kuin numero unon nimi. Numero unon nimen ymmärtäminen on matematiikkaa.

Myös neitirouvavongödel on käynyt italiaanossa.

Vierailija
70 sextillion stars
Häh, onko tässä jokin vilosohvinen kompa?
Matematiikassa reaaliluvut voi esittää desimaalikehitelmänä, jolloin voi käytännössä laittaa numeroita peräkkäin äärettömän paljon.
Ei siinä tarvi sen enempää spekuloida=filosofoida.

Minä en pojista tykkää, mutta yksikkö on myös kaksikon nimi.

Vierailija

On kutkuttavaa ajatella, notta mitenkähän keskustelija Kauko reagoisi, jos joku toinen palstalainen alkaisi puhelemaan yhtä hullunkurisesti tai jopa hämäräperisemmin kuin Kauko itse. Tuntisiko Kauko tuolloin kilpailun voiman lihassaan?

Onkohan mahdollista, että Kauko pönkittää itsetuntoaan ja nautiskelee herättäessään kummastusta ja triviaa muissa salaperäisyydellään? Mielenkiintoinen tapaus. Mielenkiintoista olisi tietää motiivi.

Kauko, miltä sinusta tuntuisi, jos joku kirjoittelisi täällä keskivertoihmisen silmään vielä salaperäisemmin kuin sinä?

Vierailija

Luulenpa että pieni ymmärtäminen sai havahtumaan asioiden vaikeaa ymmärrettävyyttä. Huomattuaan ettei täydellistä ymmärtämistä voi saavuttaa on käytävä taistoon ymmärtämättömyyden keinoin.
Jo Rambo totesi aikonaan saman: "Jos haluat voittaa sodan on sinun tultava sodaksi."

Vierailija

No meidän Kaukoparantajahan se taas on täällä itseään nolaamassa..

Mietippä sitäkin, miksi erilaisia lauseita on enemmän, kuin sanoja?

-idiootti

-sinä olet idiootti.

..miksei jälkimmäiselle ole omaa sanaa? miksi se koostuu kolmesta eri sanasta?

Se, että numeroita on juuri se kymmenen, johtuu todennäköisesti ihmisen sormista.
Jos ihmisellä olisi 12 sormea, olisi numeroitakin se määrä.

Ei se sen kummempi juttu ole.

Vierailija
Peksa
On kutkuttavaa ajatella, notta mitenkähän keskustelija Kauko reagoisi, jos joku toinen palstalainen alkaisi puhelemaan yhtä hullunkurisesti tai jopa hämäräperisemmin kuin Kauko itse. Tuntisiko Kauko tuolloin kilpailun voiman lihassaan?

Onkohan mahdollista, että Kauko pönkittää itsetuntoaan ja nautiskelee herättäessään kummastusta ja triviaa muissa salaperäisyydellään? Mielenkiintoinen tapaus. Mielenkiintoista olisi tietää motiivi.

Kauko, miltä sinusta tuntuisi, jos joku kirjoittelisi täällä keskivertoihmisen silmään vielä salaperäisemmin kuin sinä?

Olen ollut nokakkain sekä Landen että Pinomaan kanssa.

Hekinkehonkoittaen kehoittivat molemmat minua opiskelemaan.

Mutta missä?

He ovat kirjoittaneet itse parhaat oppikirjat.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat