Voiko luomen poistaa ite

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Mulla on tollanen tosi ärsyttävä finnin kokonen luomi, voiko sen repiä siitä jotenki irti kotikonstein vai tuleeko siitä monta litraa verta?

Sivut

Kommentit (26)

Vierailija

Finnin kokoinen luomi missä? Kiveksissä? Joo ja voi olla aika kivulias kokemus repiä syystä koska siihen käytetään puudutusta.

Vierailija
edi
Mulla on tollanen tosi ärsyttävä finnin kokonen luomi, voiko sen repiä siitä jotenki irti kotikonstein vai tuleeko siitä monta litraa verta?

En todellakaan suosittele. Lääkäriin tiesi toivottavasti vie...

Vierailija

Itse poistin luomia pakastimessa jäädytetyillä hohtimilla.
Eli ota se luomi puristuksee jääkylmänä. Pidä siinä minuutin verran. Putoo pois viikon kuluttua.

Vierailija

ei kannata varmaan, sillä olen ymmärtänyt että se voi olla pahempi juttu jos sen poistaa väärällä tavalla. Se pitäisi mielellään saada pois juurineen kaikkineen. Olen kyllä joskus itseasiassa sellaisia tosipieniä leikannut ihan saksilla, mutta todennut että ei se taida olla kovin hyvä idea. Kannattanee jättää muuten rauhaan mutta käydä poistattamassa ne isoimmat (erityisesti jos ovat tummia, jolloin muodostavat tietyn syöpäriskin)

Volitans
Seuraa 
Viestejä10670
Liittynyt16.3.2005
edi

Tottakai sen voi repiä ja vertakin voi tulla litroittain - ihmisessä verta piisaa - joillakin yli neljä litraa. Hankit vaan kunnollisen kirurginveitsen, sterilointivälineitä ja eikun leikkaamaan. Kannattaa ensin harjoitella, että kestää kipua.

Vierailija
Volitans
edi

Tottakai sen voi repiä ja vertakin voi tulla litroittain - ihmisessä verta piisaa - joillakin yli neljä litraa. Hankit vaan kunnollisen kirurginveitsen, sterilointivälineitä ja eikun leikkaamaan. Kannattaa ensin harjoitella, että kestää kipua.

Kakarana leikkasin syylän syvältä sveitsin arrmeijan linkkarilla. Nyt mulla ei oo syyliä.

Volitans
Seuraa 
Viestejä10670
Liittynyt16.3.2005
Maukka Perusjatka

Kakarana leikkasin syylän syvältä sveitsin arrmeijan linkkarilla. Nyt mulla ei oo syyliä.

Sveitsiläiset veitset ovatkin hyviä, millään pilipali leathermannilla ei homma onnistu.

Vierailija

Kokeile sitä mun jäädytysmenetelmää ja raportoi.

Se toimii. Luomi kuivuu ja putoaa itsestään pois viikon aikana.
Se puristus ja jäädyttäminen tappaa siitä kai verenkierron.

Ei jää ainakaan mitään arpia.

Aweb
Seuraa 
Viestejä41238
Liittynyt16.3.2005

Luomi on kasvain, yleensä hyvälaatuinen. Sen leikkely, mikäli sitä ei onnistu poistamaan kokonaan, aiheuttaa lisäkasvua ja hyvälaatuisuus voi muuttua syöväksi. Ei siis missään tapauksessa pidä mennä itse luomia repimään.

Lisäksi kehossa kulkee erinäisiä hermoja, joista maallikko ei tiedä mitään, ja itse tehty luomenpoistokirurgia voi aiheuttaa vaikkapa kasvohermon katkeamisen, jolloin seurauksena on toispuoleinen kasvohalvaus. Itseltäni poistettiin pari viikkoa sitten luomi tällaisesta paikasta (kasvohermon vierestä), ja kyseisestä syystä se tehtiin leikkaussalissa. Poliklinikalla ko. homma ei hoitunut.

Maukan konsti on ihan perseestä. Tuolla tavalla saa itselleen vain melanooman.

Teuvo: "Aweb on tosi tyhmä eikä Hänen tyhmempää ole kuin Phony, asdf, Mummo"

Vierailija
Aweb

Maukan konsti on ihan perseestä. Tuolla tavalla saa itselleen vain melanooman.

Kuinka niin? Kasvain tappaa ite ittensä.
Ei mul oo melanoomaa. Poistin luomia noin useita.

Vierailija

Olen joskus lapsena leikannut saksilla syylän pois joka oli inhottavasti nenässä. Verta tuli tolkuttomasti, mutta pääsin syylästä eroon. En suosittele kellekkään.
Muutamat tutuistani, joilla on ollut isoja luomia, ovat poistaneet ne hirttämällä. Ohut vahva lanka kiedotaan luistavalla solmulla luomen juurelle. Sitä sitten kiristetään pikkuhiljaa ja vähän ajan päästä luomi tippuu pois. Luomi kuolee verenkierron loppumiseen eikä poisto ole sinällään vaaraksi kenellekään. Poiston ajan ja jälkeenkin voi tuntua pientä imakkaa jomotusta joka loppuu viimeistään kun iho on kasvanut taas umpeen.

Vierailija

Itelläni jäi aikoinaan iso luomi selästä armeijan verkkopaitaan kiinni, verta tuli vähäsen mutta luomi irto kokonaan.

Toope
Seuraa 
Viestejä23135
Liittynyt23.7.2006
Maukka Perusjatka

Maukka saattaa jättää mainitsematta, että lääkäri amputoi siltä käden tuon operaationsa takia.

Mutta "edi": Anna mennä vaan. Tuleehan siitä verta, mutta tosimies kestää sen. Komeat arvet sitäpaitsi vetoavat naisiin. Go for it! Voit saavuttaa jopa Darwin-palkinnon.

"Siirtolaisuuden hyväksyminen kehitysmaista oli pahin virhe, jonka länsimaat tekivät Toisen Maailmansodan jälkeen." - Toope

Peili olisi se keksintö, jota arabialainen ja islamilainen maailma tarvitsisi. He voisivat sen kautta nähdä syyllisen siihen, miksi omat yhteiskunnat eivät toimi.

http://tinyurl.com/jbs6kqp

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat