Putin uhkaa Eurooppaa ohjuksilla

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Vladimir Putin on uhannut uudelleensuunnata keskimatkan ohjuksia
Eurooppaan, jos USA rakentaa "roistovaltioilta" suojaavan ohjustorjunnan
tänne.

Kuulostaa kovin "kylmän sodan" puheelta, muuttuiko Venäjällä mikään
kommunismin "kaaduttua", johdossa on KGB ja politiikka entinen.

"Vallanpitäjät vaihtuvat, valheet säilyvät".

Kommentit (13)

Vierailija

Miten se näyttää minusta siltä että Venäjä vastaa jenkkien ohjushaasteeseen omalla panoksellaan? Turhaa Venäjää on kaikesta syyttää. Tällä kertaa länsi (kerrankin) aloitti. En ainakaan itse usko Bushin selityksiin ohjussysteemin harmittomuudesta suhteessa Venäjään. Se äijä on valehdellut ennenkin.

Vierailija
Tsagatai
Miten se näyttää minusta siltä että Venäjä vastaa jenkkien ohjushaasteeseen omalla panoksellaan? Turhaa Venäjää on kaikesta syyttää. Tällä kertaa länsi (kerrankin) aloitti.

No jaa, Venäjän reaktio osoitti vain, että puolustusjärjestelmälle todella olisi tarvetta. Sen verran epäluotettava tuo itäinen rikollisvaltio on ja tulee näköjään aina olemaan. Järjestelmä on kuitenkin suunnattu Irania vastaan, eikä sillä tekisi paljoakaan ryssää vastaan.

En ainakaan itse usko Bushin selityksiin ohjussysteemin harmittomuudesta suhteessa Venäjään.

Omapa on ongelmasi, mutta jos vedät karttapallolle suoran viivan Teheranista Washingtoniin, saatat jopa ymmärtää, miksi järjestelmä sijoitetaan juuri sinne minne sitä ollaan sijoittamassa.

Vierailija

Venäjän johdon asenne osoittaa, että se pitää itseään Euroopan vihollisena. Tämä ei ole varsinaisesti uutinen, onhan se tiedetty ennenkin.

Vierailija
Fëanor
Tsagatai
Miten se näyttää minusta siltä että Venäjä vastaa jenkkien ohjushaasteeseen omalla panoksellaan? Turhaa Venäjää on kaikesta syyttää. Tällä kertaa länsi (kerrankin) aloitti.

No jaa, Venäjän reaktio osoitti vain, että puolustusjärjestelmälle todella olisi tarvetta. Sen verran epäluotettava tuo itäinen rikollisvaltio on ja tulee näköjään aina olemaan. Järjestelmä on kuitenkin suunnattu Irania vastaan, eikä sillä tekisi paljoakaan ryssää vastaan.

En ainakaan itse usko Bushin selityksiin ohjussysteemin harmittomuudesta suhteessa Venäjään.

Omapa on ongelmasi, mutta jos vedät karttapallolle suoran viivan Teheranista Washingtoniin, saatat jopa ymmärtää, miksi järjestelmä sijoitetaan juuri sinne minne sitä ollaan sijoittamassa.

Espanja ja Italia olisivat maantieteellisesti parempia kohtia kuin puola. Puola on useamman tuhannen kilometrin päässä ohjuksen mahdolliseslta reitiltä. Taitaa olla että italia ja espanaj ei ole taivuteltavissa ottamaan tällaisiä ohjusjärjestelmiä mailleen.

Vierailija
Fëanor

No jaa, Venäjän reaktio osoitti vain, että puolustusjärjestelmälle todella olisi tarvetta. Sen verran epäluotettava tuo itäinen rikollisvaltio on ja tulee näköjään aina olemaan.

Jep. Mä huitasin snagarilla yhtä v-maisen näköstä kaveria päin pläsiä ja uskokaa tai älkää - se yritti lyödä takaisin! Onneksi olin tehnyt ennaltaehkäisevän toimenpiteen ja eliminoinut potentiaalisen hyökkääjän.

Ding Ding
Seuraa 
Viestejä9031
Liittynyt16.3.2005
Jumalruoska
Espanja ja Italia olisivat maantieteellisesti parempia kohtia kuin puola. Puola on useamman tuhannen kilometrin päässä ohjuksen mahdolliseslta reitiltä. Taitaa olla että italia ja espanaj ei ole taivuteltavissa ottamaan tällaisiä ohjusjärjestelmiä mailleen.

Espanja ja Italia ovat aika kaukana Iranista USA:ta kohti lähtevistä ohjuksista:

Vierailija

Tuota noin, mutta:

Jos Iran ampuu Yhdysvaltoja kohti ydinohjuksen, Tsekissa olevasta tukikohdasta ammutaan ohjus, joka hyvällä tuurilla osuu Iranin ydinohjukseen ja räjäyttää sen ilmassa, EUROOPAN YLÄPUOLELLA? Mites se laskeuma?

Ja USA voisi laittaa omia torjuntaohjuksiaan vaikka Islantiin, EU huolehtikoon itse omasta puolustuksestaan.

Vierailija
Ceric
Tuota noin, mutta:

Jos Iran ampuu Yhdysvaltoja kohti ydinohjuksen, Tsekissa olevasta tukikohdasta ammutaan ohjus, joka hyvällä tuurilla osuu Iranin ydinohjukseen ja räjäyttää sen ilmassa, EUROOPAN YLÄPUOLELLA? Mites se laskeuma?

Ja USA voisi laittaa omia torjuntaohjuksiaan vaikka Islantiin, EU huolehtikoon itse omasta puolustuksestaan.

Tuota karttaako kun katsoo, niin ohjus todennäköisesti rysähtäisi Ruotsiin ...
Joka ei sinänsä ole mikään menetys.
Mutta ohjus tuskin räjähtää, se vain hajoaa kappaleiksi.

Vierailija

Ihmeellistä provosointia Venäjältä.. mitä se haittaa, jos jenkit haluavat puollustautua ohjuksia vastaan? Oliko Venäjällä suunnitelmia ampua niitä ohjuksia tästä Euroopan yli? Miksi sen tarvitsisi niin tehdä?

Sitä paitsi Venäjä voi helposti ampua ohjuksia pohjoisnavan yli.. mielestäni Venäjän reaktion olisi mielestäni "kuulunut" olla "Ai puollustaudutte te ohjuksia vastaan.. sitten mekin!" ja olisvat ihan rauhassa ilman sen suurempaa elämöintiä tehneet oman vastaavan systeemin..

Uusimmat

Suosituimmat