Ompas "suvaitsevaista" meininkiä

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Meillä Suomessahan ei ole "etnisiä ongelmia" Ei tietenkään !

http://www.yle.fi/uutiset/kotimaa/oikea/id61716.html

Sivut

Kommentit (17)

Vierailija
kvasaari_a16
Meillä Suomessahan ei ole "etnisiä ongelmia" Ei tietenkään

No, kumpi osapuoli on enemmän syyllinen?

Vierailija

Minä en ymmärrä miksi ulkomaalaiset yleensä menevät jonnekin Kajaaniin tai Jojensuuhun. Nehän on tunnetusti rasistisia paikkoja.

Vierailija

Ymmärsinkö uutisen oikein, vai onko suomessa niin, että jos minä tapan neekerin, se on pahempi, kuin jos tappaisin suomalaisen?

Neonomide
Seuraa 
Viestejä14026
Liittynyt23.6.2005
Tsagatai
Minä en ymmärrä miksi ulkomaalaiset yleensä menevät jonnekin Kajaaniin tai Jojensuuhun. Nehän on tunnetusti rasistisia paikkoja.

Kaksi kertaa olen muilutusta nähnyt, joten aika vähän on kokemusta. Ekan kerran tönäistiin "vahingossa" suojatiellä, tokan kerran kaverini meni auttamaan, kun tuttu veikko kävi tumman pojan kippuun huoltiksen lähellä.

Täällä on nykyisin koko joukko ulkomaalaisia vaihto-opiskelijoina, ja Joensuu on todella hyvässä maineessa. Heitä vastaan olen perseilyä nähnyt vain kerran, ja sekin oli vian huutoa ruokapöydän ääressä.

Pretending to be certain about propositions for which no evidence is even conceivable—is both an intellectual and a moral failing. —Sam Harris

Vierailija
radeon
Ymmärsinkö uutisen oikein, vai onko suomessa niin, että jos minä tapan neekerin, se on pahempi, kuin jos tappaisin suomalaisen?

Ymmärsit. Tämähän laissa näyttää olevan lähtökohtana.
Sitä se "ylisuvaitsevaisuus" teettää.

Vierailija
Neonomide
Heitä vastaan olen perseilyä nähnyt vain kerran, ...

Tarkoittaako "perseily" samaa kuin perseennuoleminen??

Vierailija
radeon

Se riippuu syystä miksi tapoit. Jos tapoit neekerin sen vuoksi että se on neekeri, niin se on pahempi kuin että tapoit suomalaisen viinapullosta johtuvan riidan vuoksi. Toisaalta lienee myös vakavampi rikos tappaa suomalainen sen vuoksi että tämä on suomalainen kuin tappaa neekeri viinapullosta johtuvan riidan vuoksi. Rasistisen motiivin vuoksi voidaan samasta rikoksesta langettaa kovempi tuomio.

Ding Ding
Seuraa 
Viestejä9031
Liittynyt16.3.2005

Tuossa Kajaanin jutussa oli kyse siitä, että tämä suomalainen suuttui baarissa ulkomaalaiselle siitä, että ulkomaalaisen seurassa oli suomalaiselle tuttu nainen, joka suomalaisen mielestä kuului suomalaisen porukkaan eikä ulkomaalaisen.

Vierailija
Ding Ding
Tuossa Kajaanin jutussa oli kyse siitä, että tämä suomalainen suuttui baarissa ulkomaalaiselle siitä, että ulkomaalaisen seurassa oli suomalaiselle tuttu nainen, joka suomalaisen mielestä kuului suomalaisen porukkaan eikä ulkomaalaisen.

Et kai etsi "oikeutusta" sekopäiselle rasistisella väkivalalle ?

Vierailija
kvasaari_a16
Ding Ding

Et kai etsi "oikeutusta" sekopäiselle rasistisella väkivalalle ?

Tämähän on tavallinen tarina. Suomalainen mies kostaa hyvin usein toiselle miehelle sen, jos edellinen on seurueeseen kuulumaton ja tulee iskemään seurueen naisia. Ei siinä rotu tai kansalaisuus (yleensä) vaikuta.

P.S. Perseily on lähinnä armeijaslangia, joka ei tarkoita ainoastaan epäsoveliasta verbaalista käyttäytymistä, vaan etenkin konkreettista sääntöjen vastaista toimintaa.

Vierailija

Koko jutun voi kiteyttää yhteen lauseeseen: Paljon melua tyhjästä!

Jos toisena osapuolena eivät olisi olleet jotkut hiivatin "mokkakikkelit" niin juttu ei täälläkään kiinnostaisi ketään ja yle ei uutisoisi.

dot4
Seuraa 
Viestejä410
Liittynyt11.5.2007
Neonomide
Tsagatai

Kaksi kertaa olen muilutusta nähnyt, joten aika vähän on kokemusta. Ekan kerran tönäistiin "vahingossa" suojatiellä, tokan kerran kaverini meni auttamaan, kun tuttu veikko kävi tumman pojan kippuun huoltiksen lähellä.

Täällä on nykyisin koko joukko ulkomaalaisia vaihto-opiskelijoina, ja Joensuu on todella hyvässä maineessa. Heitä vastaan olen perseilyä nähnyt vain kerran, ja sekin oli vian huutoa ruokapöydän ääressä.

Kieltämättä hyvä fiilis on kaupungissa nykyään. Toista se oli 90-luvun puolivälissä.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat