Sinä diktaattorina.

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Mulle heräsi suunnaton halu päästä diktaattoriksi. Vallanhimo on suunnaton.

On vielä auki, että miten pääsen toteuttamaan itseäni ja päättämään tämän pienen maamme asioista. Onko muilla vinkkejä?

Se ei ole niinkään auki mitä tulisin tekemään. Näistä lähtisin liikkeelle:

1 ) Vaatisin Venäjää palauttamaan karjalan uhkaamalla natoon liittymisellä.
2 ) Perustaisin Karjalaan oman Romani- valtion, jonne muut euroopan maat voivat lähettää romaninsa. Suomen mustalaiset pakko siirretään.
3 ) Kaikkialla saa polttaa
4 ) 2 ydinvoimalaa rakenteille samantien.
5 ) Teiden nopeusrajoitukset +20km/h
6 ) Ruotsin puhuminen Suomen alueella rangaistavaksi.
7 ) Uskonnon opetus vapaaehtoiseksi kouluissa.
8 ) jne.

Paljon on parannettavaa Suomessa, mutta demokratian rattaat ovat liian jähmeät. Kunnon diktaattori puikkoihin(kuten minä), niin alkaa asiat paranemaan tässä kommunisfasistiskonservatiivisessa maassa.

Sivut

Kommentit (30)

Vierailija

Aloittaisin melko vaatimattomasti:

1) Kati Sinenmaa mielentilatutkimukseen ja pakkohoitoon.

Loput sitten vähän siihen malliin, miten mieleen juolahtaa.

Pikku Gen
Seuraa 
Viestejä3210
Liittynyt2.6.2005

Jaha, meille tulee sota. Minä kieltäisin tupakan, käytön, myynnin ja valmistuksen ja laittaisin tieliikenteen automatisoiduksi. Suurin hasardi tiellä sijaitsee ratin ja penkin välissä. Ja mitä hyötyä on Karjalan palautuksesta tms, sittenkunmustatuleemaailmandiktaattori niin kaikki kuuluu mulle joka tapauksessa! Uskonnon tunnustuksellinen opetus kielletään, mutta teoriat pitää lastenkin tietää että osaavat vastustaa mahdollisia fundamentalistivanhempiaan. Hömppätieteiden perusteettomuus voisi tulla siinä sivussa, ja taide- ja taitoaineet pakollisiksi joka koulutusasteelle.

Lisää?

"Ubi est actio hic?" Missä täällä on säpinää?

Vierailija

AltaVatin ajatukset eivät kävisi minulle ainakaan kokonaan. Jos AltaVati jostain syystä pääsisi diktaattoriksi, niin siitä syntyisi luultavasti suuria mielenosoituksia ja AltaVatin kannalta huonoimmassa tapauksessa hänet syrjäytettäisiin nopeasti. Naapurimaatkaan eivät hänen ajatuksista varmaankaan kauheasti pitäisi.

Vierailija
Hiukkanen
AltaVatin ajatukset eivät kävisi minulle ainakaan kokonaan. Jos AltaVati jostain syystä pääsisi diktaattoriksi, niin siitä syntyisi luultavasti suuria mielenosoituksia ja AltaVatin kannalta huonoimmassa tapauksessa hänet syrjäytettäisiin nopeasti. Naapurimaatkaan eivät hänen ajatuksista varmaankaan kauheasti pitäisi.

Tuohon kiteytyy juuri suomalaisen valta -järjestelmän syvin olemus.

"ne ehkä VOI suuttua"
"voi voi, tämä VOI koitua kohtaloksi"
"en tiedä pitäisikö meidän.. siirytään käsittelemään heijastin pakko lakialoitetta"

Me olemme robotti -valtio. Täällä ei luovuus kukoista.

Minua kiinnostaakin mitä te tekisitte diktaattorina.

Vierailija
AltaVati

Heh Tietääkö kukaan yhtään diktaattoria joka olisi kokenut ns. luonnollisen kuoleman?

Vierailija
MarsMan
AltaVati

Heh Tietääkö kukaan yhtään diktaattoria joka olisi kokenut ns. luonnollisen kuoleman?

Ei vielä.

olli-san
Seuraa 
Viestejä419
Liittynyt28.1.2007
MarsMan

Kim Il-Sung?
Mao Zedong?

Onhan näitä "hienoja miehiä", jotka ovat kuolleet luonnollisesti. :/

Vierailija

Mutta meillä kaikillahan on ollut mahdollisuus nousta diktaattoriksi(kin) jo vaikka kuinka kauan.

http://www.nationstates.net

Itse peli on ilmainen ja se toimii tuon nettisivuston välityksellä. Pelin ideana on siis perustaa oma valtio, jonka hallintomuodon saa itse valita. Sitten valtiotaan täytyy hoitaa ja helliä, kuten bonsai-puuta ikään. Asiain hoito sitten tässä valtiossa tapahtuu päivittäin eteen hypähtävän tapausten muodossa, sekä muin keinoin. Suosittelen kokeilemaan, mikäli tuollaiset puuhat kiinnostavat.

Vierailija
MarsMan

Chaplin.

Jonkun se piti sanoa.

Chrattac
Seuraa 
Viestejä12
Liittynyt24.7.2006

Tätä olenkin pitkään miettinyt, mutta pääosin tekisin seuraavaa:

1) Lisäisin ydinvoimaa 1 tahi 2 reaktoria, vähintään toinen käyttöön Thoriumilla.
2) Lakkauttaisin hiililauhdevoimalat.
3) Tämän jälkeen laskisin verotusta ja bruttopalkkoja, niin että nettopalkat pysyisivät tasollaan.
4) Verotuksella eväisin kirkon viralllisen aseman suomen verottajana sekä samalla päättäisin tämän aatamin aikaisen kirkkovaltio suhteen.
5) Loisin valtiollisia tehtaita ja yhtiöitä ympäri maata, muuallekin kuin kehä III sisälle.
6) Lisäisisin uudistuvien energialähteiden tutkimukseen lisää määrärahaa, nyt kun todennäköisesti Suomen valtion kassa karttuu erilaisten yhtiöiden siirtäessä verotuksen pienentyessä toimistojaan mahdollisesti Suomeen, jolloin valtion verokassa kasvaa verotettavien määrällisenä kasvuna.
7) Leikkaisin sosiaaliturvaa, jotta sellaiset typerykset, jotka elävät syyttä suotta sen varjolla menisivät töihin. (sairaus)eläkeläiset, YH-äidit, opiskelu yms perusteltu tukien varassa eläminen sallituksi, ehkä lisäystäkin jopa.
Löyhentäisin ulkomaalaisten maastapotkimisperusteita, töyntekijät voivat pysyä maassa, työttömät pois viimeistään 3 vuoden maassaolon jälkeen, jos työtä ei ole löytynyt. Erityistapaukset erikseen.
9) Pakkoruotsin aseman heikentämistä, B1-kieleksi voi vaihtoehtoisesti valita myös saksan, ranskan, venäjän, espanjan tahi jonkun muun ruotsinkielen kanssa, pakollisena yksi kieli kuitenkin lisää yläasteen alussa.
10) Antaisin viranomaislausunnon Green Peacen terrorismista.
11) Höllentäisin tekijänoikeusmafian oikeuksia.
12) Näiden jälkeen loisin jonkin elimen joka suunnittelee lakeja sekä elimen, joka koostuu erialojen asiantuntijoista neuvonantajikseni, koska en toki tiedä kaikesta kaikkea ja voin myös erehtyä. Lakeja suunnittelevalle elimelle luotaisiin keskustelu foorumit, joihin heitä velvoitetaan laittamaan kaikki suunniteltavissa olevia lakeja koskeva informaatio, jolloin tällaisen tietoyhteiskunnan kansalaisten olisi helppo seurata ja ottaa kantaa suunniteltavissa oleviin lakeihin ja uudistuksiin.

Absoluuttisen totuuden etsiminen on harhaa, koska ainoa totuus joka on absoluuttinen kieltää kaltaistensa olemassaolon.

Vierailija

Määräisin kaikki kisakireät naikkoset henk. koht. seksiopetukseen palatsiini.

Valtion epäkohdat hoituisivat sitten myöhemmin koska täysillä pusseilla ei ajattele järkevästi.

Vierailija
AltaVati

On vielä auki, että miten pääsen toteuttamaan itseäni ja päättämään tämän pienen maamme asioista. Onko muilla vinkkejä?

Se ei ole niinkään auki mitä tulisin tekemään. Näistä lähtisin liikkeelle:

1 ) Vaatisin Venäjää palauttamaan karjalan uhkaamalla natoon liittymisellä.
2 ) Perustaisin Karjalaan oman Romani- valtion, jonne muut euroopan maat voivat lähettää romaninsa. Suomen mustalaiset pakko siirretään.
3 ) Kaikkialla saa polttaa
4 ) 2 ydinvoimalaa rakenteille samantien.
5 ) Teiden nopeusrajoitukset +20km/h
6 ) Ruotsin puhuminen Suomen alueella rangaistavaksi.
7 ) Uskonnon opetus vapaaehtoiseksi kouluissa.
8 ) jne.

Paljon on parannettavaa Suomessa, mutta demokratian rattaat ovat liian jähmeät. Kunnon diktaattori puikkoihin(kuten minä), niin alkaa asiat paranemaan tässä kommunisfasistiskonservatiivisessa maassa.

ensin: vaikka diktaattori olisin, niin silti tekisin sellaisia päätöksiä, että kansalla olisi luottamus minuun ja nauttisin suosiota.

1. mielessä varmasti kävisi karjalan vaatiminen takaisin, mutta en usko että se onnistuisi ainakaan NATO:n liittymisen uhalla, koska loppujen lopuksi Suomen NATO:n liittyminen ei olisi Venäjälle todellakaan paha asia verrattuna Baltian maiden liittymisellä NATO:n.
2. Ulkomaalaiskysymyksen hoitaisin yksinkertaisesti. jokaisen maahamuuttajan pitäisi osata Suomea. lisäksi pistäisin maahanmuuttajien rikostilastot syyniin. jos jotain epäilyttävää olisi (esim. rikollisuuden lisääntyminen) niin sitten tulisi tiukempi politiikka.
3. Uskonto ja Ruotsi EHDOTTOMASTI vapaaehtoisiksi.
4. Ahvenanmaa suomalaiseksi: kaikissa palveluissa henkilökunnan osattava Suomea. tämä varmaan lisäisi tavallisten suomalaisten halukkuutta muuttaa sinne.
5. kuntosalit parturit ja kaikki ihmisten ulkonäköä edustavat asiat ilmaisiksi.
6. Rikkaitten verotus huomattavasti ankarammaksi.
7. Työttömille järjestettävä ilmainen koulutus heidän haluamiinsa työpaikkoihin.
8. Ydinvoiman välitön lisärakentaminen niin ,että Suomella olisi sähköä yli oman tarpeen.
9. Suomen tieosuuksille keskikaiteet yhteentörmäyksien välttämiseksi.
10. järvien juoksutus systeemit pois käytöstä (palauttaisi ne enemmän luonnollisemmiksi)
11. RKP pois puoluerekisteristä.
12. Ruotsin kielen omaavilla ei etuasemaa työnhaussa yleisille työpaikoille, jotka eivät liity suoraan Ruotsin kieleen.
13. Joukkoliikenne ilmaiseksi.
14. Tuloerot huomattavasti pienemmiksi.
15. kulttuurin tukeminen pois.
16. veikkauksen ja alkon monopoli pois.
17. tupakka laittomaksi.
18. Uskonnon merkityksen vähentäminen yhteiskunnassa.
19. Kirkkojen rakentamisen loppu.
20. Kirkot, jotka eivät ole historiallisesti merkittäviä> käyttötarkoituksen muutaminen (elokuvateatterit, musiikkilavat)
21. kulttuuriministerin tilalle "tiede"-ministeri.
22. tieteen kehityksen täysimittainen tukeminen.
23. Sosiaaliturva suuremmaksi, turvaa tarvitsevien määrä pienemmäksi.
24. Greenpeacen toimintaa rajoitettava.
25. mielenosoitusten torjunta lievemmäksi, mielenosoitusten syihin pureuduttava ja mahdolliset muutokset.
26. tekijänoikeudet pois ehdottomasti.
27. Mielipiteen ilmaisun TÄYDELLINEN VAPAUS. "sanan säilä ei ketään vahingoita" "kukaan ei pakoita sinua lukemaan kaikkea törkyä"

tätäkin listaa varmaan vielä päivitettävä.

Marssilainen
Seuraa 
Viestejä3337
Liittynyt29.3.2005

Jos dikstaattoriksi ruvetaan, niin ei mitään vaatimattomia höpöhöpö juttuja. Minä rupeaisin MAAILMAN diktaattoriksi. Ensinä mukulakivet hiiteen maanteiltä ja oishan tuota kaikkea tekemistä. Limalöllöjä, kissoja ja muuta epämääräistä ei saa syödä. Pottu se on ruokaa, eikä mikkään kryyni. Jos joku tarkkasilmäinen on huomannut, niin tuo minun avatarihan on itseasiassa Imperious leader, eräästä TV sarjasta Jaa maailman kunkku lähtee nyt pesulle. Moikka kansalaiset.

Siinä se taas nähtiin, kuinka vilunki rehellistä huiputtaa...

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat