Ongelma

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Kun juttelen tuntemattomille ja joskus tutuillekin, niin minua ahdistaa rinnan kohdalta. Ahdistusta on ollut vasta tämän vuoden myöhäisestä syksystä asti enkä oikein keksi sille syytä. Ahdistus vaikuttaa mielialaani, kun juttelen ihmisille. Se on kuin särky enkä sen takia voi olla hyvällä tuulella tai puhua
normaalist ns. tavallisesti, vaan kuulostan kenties ulkopuolisen silmin hieman pidättyväiseltä ja jäykältä.

Kommentit (7)

Vierailija

Minua ei niinkään ahdista kahdenkeskinen juttelu, mutta minua ahdistaa suurempi määrä ihmisiä ja seurustelu heidän kanssaan. Olen jotenkin sellainen, että en voi antaa juttujen vaan tulla ja mennä, vaan haluaisin korjata ihmisten asiavirheet, vaikka ei tarvitsisi kuin olla hiljaa tai jutella mukana niitä näitä.

Kun pääsen tilanteesta kotiin, minun pitää oikein rauhoittaa itseni, koska olen joutunut seurassa pingottamaan ja "käyttäytymään".

Tästä syystä en pidä itseäni sosiaalisena, koska n.s. sosiaalinen ihminen osaa antaa asioiden mennä omalla painollaan ja unohtaa, mutta minulle se on ahdistavaa.

Luulen, että monet eivät ymmärrä sitä ja luulevat minusta aivan päinvastaista, vaikka sehän on ihan sama mitä luulevat.

Tämän takia en hakeudu mihinkään yhdistystoimintaan.

Vierailija

Haluaisin ratkaista ongelmani, mutta siedätyshoito ei ole auttanut ainakaan pysyvästi. Se voi johtua myös siitä, että olen ollut pitkän aikaa epäsosiaalinen ja nyt aukko pitää kuroa umpeen. Haluan parantua ongelmasta, sillä muuten en oikein pärjää yhteiskunnassa.

Vierailija

Meneppäs tuonne nyt aluksi: http://www.pelokkaat.org/

Sieltä varmaan löytyy apua ongelmiin ja muita jotka kärsii samoista asioista.
Itsellä ollut samanlaisia ongelmia mutta nykyään väkisillä menen kaikenlaisiin tilanteisiin ja nykyään jopa rockbändissä lavalla uskalla boustailla

Vierailija
Joker
Haluaisin ratkaista ongelmani, mutta siedätyshoito ei ole auttanut ainakaan pysyvästi. Se voi johtua myös siitä, että olen ollut pitkän aikaa epäsosiaalinen ja nyt aukko pitää kuroa umpeen. Haluan parantua ongelmasta, sillä muuten en oikein pärjää yhteiskunnassa.

Oletko tutkinut mitä mahdollisuuksia paikkakunnallasi yhteiskunnan taholta olisi tarjolla. Epäilen, että ongelma juontuu jossakin elämän vaiheessa hukattuun itsetuntoon. Yritä ajatella, että muut ihmiset eivät ole enemmän oikeassa tai arvokkaampia kuin sinä. Jos näyttää siltä, että joku yrittää pomottaa, on se hänen ongelmansa. Hyvän itsetunnon omaavan ei tarvitse yrittää alistaa toista, vaan olla ihan oma itsensä. Toisaalta kaikilla on varmaan tilanteitä, joissa on jostakin syystä jännittynyt, mutta kuten itse ajatteli, olisi luultavasti siedätyshoitoakin jonkin verran otettava.

Finlandes
Seuraa 
Viestejä1399
Liittynyt19.6.2005

Vuosia sitten päähäni jäi soimaan joku biisi. En vain muistanut mikä biisi oli kyseessä. Olin silloin ulkomailla eikä kukaan tiennyt mitä biisiä viheltelin.

Sitten törmäsin suomalaiseen joka osasi heti sanoa mikä kipale oli kyseessä:

Armitage
Veikko Lavia lainatakseni: Ota löysin rantein, älä jännitä.

Se vasta ahdistikin.

Uusimmat

Suosituimmat