Mitä hauskaa olet puuhaillut elämäsi aikana?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Kävin ensimmäisen kerran interreilillä -86 syksyllä vähän ennen kuin menin armeijaan. Tukholmassa näimme miten eräs tyyppi seisoi paikoilaan heilumatta yhtään ja hänen kädessään oli muki johon lapset kävivät pudottamassa kolikoita. Aina kun kolikot putosivat mukiin, tyyppi alkoi täristä ja mukissa olevat kolikot tietysti antoivat kolikkomaisen äänen ja se oli lapsista hauskaa. Kyseisellä torilla jossa on isoja kolmioita, oli joitakin satoja ihmisiä pysähtynyt katsomaan jutskaa.

No noin vuoden päästä tästä olimme oliko se Ibitzalla kavereiden kanssa ja päätin kokeilla samaa. valitsin paikaksi rannan jossa liikkui paljon turisteja ja kolikoita alkoi pudota mukiin, mutta itsestäni alkoi tuntua tylsältä pysyä paikoillaan ja keksinkin pistää mukin maahan ja aloinkin liikkua nykäyksen omaisesti joka kerta kun mukiin putosi kolikoita.

Ihmiset ottivat kymmeniä valokuvia, joissa he seisoivat vierelläni. Eli minusta saattaa olla jopa joitakin satoja valokuvia ympäri eurooppaa.

En tiedä oliko joku vienyt paikoillaan seisomisen robottimaiseksi nykäys nykäykseltä liikkumiseksi ennen minua, mutta olin ainakin ensimmäisten joukossa kokeilemassa sitä.

Jo kaikki tuokin oli hauskaa, mutta se miksi avasin tämän aiheen perustui siihen että muistin miten kokeilin samaa tyhjä drinkkilasi kädessäni, niin että seisoin aivan paikoillani liikkumatta ja sanoin kavereille, että tulevat ja kaatavat juomaa lasiin, jonka jälkeen kumosin kaiken alas. Tämän jälkeen porukka alkoi juottamaan minua urakalla ja sain nopeat ilmaiset humalat. Se oli aika hauskaa.

Vuonna 1991 tienasin samalla menetelmällä Atlantic Cityssä linja-autorahan New Yorkiin, josta minulla oli lento seuraavana päivänä Eurooppaan, koska Atlantic Cityn pankit eivät tunnistaneet Suomen sadan markan seteliä oikeaksi rahaksi.

Onesimple

;):)

Sivut

Kommentit (34)

Vierailija

Vuonna 1995 kävin kysymässä Kuopion pakallistelevisiolta että kiinnostaako heitä selainen, että tekisin heille ohjelmaa, jossa Kuopiolaisilta kyseltäsiin torilla tai jossakin muualla yhteiskunnallisia asioita. No kiinnosti ja sovittiin että teen kahdeksan jaksoa heille heidän laitteillaan ilmaiseksi.

Eli minun ei tarvinnut maksaa kamerasta, kameramiehestä ja editointilaitteista ja heidän ei tarvinnut maksaa minulle.

Tein tietysti ensimmäisen jakson silloisesta tupakkalaista, joka oli juuri astunut voimaan.

Kysyin kolme kysmystä noin kymmeneltä ihmiseltä Kuopion torilla.

1. Mitä mieltä olet tupakkalaista.

2. Mitä mieltä olet tupakoinnista ravintoloissa.

3. mitä mieltä olet jos tarjoilijat suojautuisivat tupakansavulta kaasunaamarilla.

Se oli ihmisistä oikein hauska kysymys.

Minulla on vielä tallessa tuo jakso, joka jäi ainoaksi. Se saattaisi olla hauska uusinta nyt kun tupakointi on vihdoinkin kielletty ravintoloissa.

Kerroin nimittäin kameramiehelle, että seuraava jakso tehdään silloisen isoimman Kuopiolaisen kauppakeskuksen edessä, niin että kauppakeskus ja sen logo näkyy taustalla, jolloin voin pyytää sponsorointitukea kauppakeskukselta.

No syystä tai toisesta silloisen paikallisteeveen pomo oli ensimmäisen jakson jälkeen sitä mieltä että olin käyttänyt liian kauan heidän editointilaitteitaan ensimmäiseen jaksoon, vaikka sama tyyppi esitti alunperin, että käytä aikaa ensimmäisen jaksoon, että siitä saadaan laadukas.

No paikallisteeveen ohjelmavalikoimaan tuli heti sen jälkeen ohjema jossa Kuopiolaisia haastateltiin kyselemällä heiltä mielipiteitä erilaisiin yhteiskunnallisiin asioihin.

Onesimple

Vierailija

Sponsoroinnista tuli mieleen, että teimme kavereiden kanssa "kopion" eräästä Columbon jaksosta vuonna 1993 kesällä. Eli kuvasin, ohjasin, editoin ja näyttelin yhden osan itse, niin että velipoika kuvasi silloin.

Kun Savolainen versio Columbosta eli Olumbo vihdoin oli valmis, tarjosin sitä paikallisteeveeseen ja se kelpasi sinne.

No sitten hakemaan sponsoreita eli esitin eri firmoille mitä olemme tehneet ja että voisin mainostaa heidän firmaansa Olumbon alussa, eli lyhyt teksti jossa kerrottaisiin että tämä ja tämä firma oli tukemassa Olumbon valmistumista.

Sain mm. vuoden vaipat esikoiselle eräältä kaupalta.

Olumbon teko oli hauskaa ja oli myös hauskaa huomata miten Olumbon jälkeen alettiin ennen elokuvan alkua mainostamaan että se ja se firma tarjoaa tämän ja tämän elokuvan katselunautinnon katsojille.

Onesimple

Vierailija

Voi voi, "Savor" se täällä yksinpuhelee lauantaiaamuna, no, ei näy
paljon olevan väkeä netissä nyt muutenkaan.

Eipä muistu äkkiä mieleen mitään noin hauskaa, että olisi matkarahoja
kerjännyt tai filmitähtenä ollut ... no, olinhan nuorempana avustajana ihan
aidossa amerikkalaisessa elokuvassa "Reds", jota kuvattiin täällä Porkkalassa ja Helsingissä. Suuri hetki oli, kun maailmankuulu italialainen
kuvaaja Vittorio Storaro sanoi "Mene pois tieltä !"

Vierailija
Veikko
Savor
Oli aika hauskaa.

Avasin aiheen Muron sivuille ja aiheeni lukittiin 19 minuutin kuluttua ja se oli hauskaa.

http://plaza.fi/muropaketti/bbs/t492829,0#m1701068333

Onesimple

Se tosin johtuu siitä että muropaketin säännöstöissä on yksiselitteisesti kielletty omien henkilökohtaisten tai yritysten, yhdistysten tai järjestöjen sivujen mainostus ja promotointi.

Eli minun olisi vain pitänyt kopioida tekstiäni suoraan Muron sivuille? Osasimpa olla tyhmä. No haitanneeko tuo mittään.

Muutama tyyppi pyysi avaamaan aiheen Muronkin sivuille. No lunastin lupaukseni.

Onesimple

Vierailija
CE-hyväksytty
Mä panin kerran tyttöystävääni. Sen jälkeen en oo pannu. Eikä sekään kauhean hauskaa ollu. Vähän niinkuin itsesaastutusta, mutta paljon vaivalloisempaa.

Khöm.. Ihan vain tuli mieleen, että vieläkö olette yhdessä?

Vierailija
Savor
Veikko
Savor
Oli aika hauskaa.

Avasin aiheen Muron sivuille ja aiheeni lukittiin 19 minuutin kuluttua ja se oli hauskaa.

Onesimple

Se tosin johtuu siitä että muropaketin säännöstöissä on yksiselitteisesti kielletty omien henkilökohtaisten tai yritysten, yhdistysten tai järjestöjen sivujen mainostus ja promotointi.

Eli minun olisi vain pitänyt kopioida tekstiäni suoraan Muron sivuille? Osasimpa olla tyhmä. No haitanneeko tuo mittään.

Onesimple

Koska tiedän että sitä tekstiä on paljon ja sen asiasisältö on mitä on, se todennäköisesti lukotetaan vedoten sääntöihin

3.1 Yletön floodaus
2.10 "Gallupit"/turhaakin turhemmat (mielipide)kyselyt ja muut kertakäyttöthreadit

ja mahdollisesti vielä edelleen:
1.4 Suora mainostaminen ilman asianmukaisia lupia

Koska julistaminen voidaan lukea mainostamiseksi. Siinä vain mainostetaan aatetta tai ideologiaa eikä tuotetta tai firmaa.

Vierailija
Savor

Sinua on kustu silmään oikein kunnolla, osittain aiheellisesti.

Vierailija
Veikko
Savor
Oli aika hauskaa.

Onesimple

Aika hauskaa.

Muron tyypit eivät ilmeisesti uskalla väitellä maailmankaikkeuden toimintavasta ja lukottivat aiheeni heti tekosyyllä.

Todiste tekosyystä.

http://plaza.fi/muropaketti/bbs/t423807

Onesimple

slam
Seuraa 
Viestejä2127
Liittynyt11.5.2006

Olen suorittanut elämäni ihan pa-styleen. Aivojeni mukainen käsikirjoitus on selkeesti poimittavissa tuosta järjestelmättömyydestä ja monista erittäin typeristä ratkaisuista.

On kait minulla ollut mukaviakin hetkiä, kun kallo on sattunut olemaan iloisella tuulella. Väsyneenä ja hieman raukeena kavereiden kanssa nauraminen on ollut yksi vapauttavia kohokohtia.

sisäisen kireyden laukeaminen levollisuuteen on niitä yksittäisiä ja yksityisiä ilon hetkiä ollut. Pysähdyt tyynen järven rantaan ja vain katsot maisemaa... tunnet kuinka lepäät, annat ajan pysähtyä ja taas voittaa sinut. Ja samalla yrittää opetella unohtamaan ja palaamaan siihen nollapisteeseen, jossa heräät maailmaan ja yhteisöä ei ole olemassa. Koskettelet kiviä ja tutkit ympäristöä... tunnet elämän kaikkialla.

Hyvin polkee.

Vierailija
Savor

Aika hauskaa.

Muron tyypit eivät ilmeisesti uskalla väitellä maailmankaikkeuden toimintavasta ja lukottivat aiheeni heti tekosyyllä.

Todiste tekosyystä.

http://plaza.fi/muropaketti/bbs/t423807

Onesimple

Niin mikä tuo todiste on? Tuollahan keskustellaan nettipelisivuista joilta saa ilmaista rahaa. Se ei ole suoraa mainontaa, eivätkä ne ole yhdenkään keskustelijan omia firmoja. Jos mainostukseksi luettaisiin kaikki missä esiintyy joku sivun osoite, niin silloinhan ei voisi keskustella mistään nettisivusta.

Jos avaat ketjun jossa sanotaan että katsokaa tämä sivu, ja se sivu on itsesi tekemä, niin se on suoraa mainontaa ja promotointia. Sen saa lukottaa.

Jos avaat ketjun jossa listataan sivuja joilta saa ilmaista pelirahaa, se on korkeintaan epäsuoraa mainontaa ja siten sallittua, mikäli siihen liittyy jotain keskustelemisen arvoista asiaa.

Sitäpaitsi, tieteelliseen metodiin ei kuulu tehdä vertaisarviointia "torin laidalla" vaan ihan oikeissa julkaisuissa joissa teoriaa päästään vertailemaan muihin vastaaviin, sellaisten ihmisten kanssa jotka ymmärtävät jotain niistä muistakin teorioista jotta vertailu ylipäätään onnistuu. Muropaketissa asiasta jauhaminen on kuin yrittäisi päästä hienoon ravintolaan takaoven kautta sisään ilman pöytävarausta.

Se on yritys vaikuttaa propagandalla ihmisiin jotka eivät ole perehtyneet asiaan tarpeeksi että ymmärtäisivät sen päälle jotain, ja jonka ansiosta he helpommin uskovat myös paikkansapitämätöntä tietoa. Sellaista harrastavat vain huijarit jotka tietävät ettei heidän teorioillaan ole mitään oikeaa pohjaa.

Toimivaa teoriaa ei tarvitse erikseen promotoida. Se leviää itse sen takia että se vain yksinkertaisesti toimii ja ihmiset sen näkevät. Se herättää automaattisesti keskustelua. Huuhaateoriasta ei voi kauaa puhua kun jo huomataan ettei siinä ole päätä eikä häntää.

Aivan varmasti Jehovantodistajat ja Helluntailaiset sun muut tuntevat olevansa täysin oikeassa ja kokevat että on ehdottoman tärkeää levittää sanomaa eteenpäin. Aivan samalla tavoin, sinä olet viesteinesi kuin Vartiotorni postiluukussa.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat