Laulujoutsenia pitää pian metsästää?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

http://www.yle.fi/uutiset/24h/id62728.html

Olen samaa mieltä. Tiedän, että mun mökeiltä ammuttiin kaks tollaista. Hyvä niin, koska ei uskaltanut mennä edes uimaan. Viime kesänä noita pahiksia oli Koskenpään pelloilla isäntien laskelmien mukaan yli 30. Ne terrosioi kaikkea. Samoin kuin sudetkin siellä.
Eräätkin mökkivuokralaiset aikoivat perua vuokrasopimuksen just tuon vuoksi, koska en pystynyt takamaan turvallisuutta.
Minä en muuten ampunut. Tiedän kyllä kuka.

Sivut

Kommentit (99)

Volitans
Seuraa 
Viestejä10670
Liittynyt16.3.2005

Joutsen puraisi minua kerran sormeen ja heti perään varpaaseen. Hieman sattui. Oli kiittämätön tuo joutsen, sillä syötin sitä ranskanleivän paloilla ja kun hetkeksi herkun tarjoilu loppui, niin joutsen hyökkäsi kimppuun. Heitin sitä sitten ranskanleivällä kylkeen - taisi sattua sekin. Mutta leivän kyllä söi.

Joutsenien liha on ollut aiemmin erittäin arvostettua. Englannin kuningas omisti aiemmin koko valtakunnan joutsenet - ja jos joutsenen salaa metsästi, niin tuomio oli pään katkaisu. Joutsenen lihan korvasi sittemmin amerikasta tuotu kalkkuna, jonka liha on mureampaa, mutta otus kuitenkin yhtälailla juhlallisen isokokoinen.

Mukavahan tuollaista otusta olisi ainakin maistaa, varmaan ihan oivallista.

tiäremiäs
Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005
Volitans
Joutsen puraisi minua kerran sormeen ja heti perään varmaaseen. Hieman sattui. Oli kiittämätön tuo joutsen, sillä syötin sitä ranskanleivän paloilla ja kun hetkeksi herkun tarjoilu loppui, niin joutsen hyökkäsi kimppuun. Heitin sitä sitten ranskanleivällä kylkeen - taisi sattua sekin. Mutta leivän kyllä söi.

Joutsenien liha on ollut aiemmin erittäin arvostettua. Englannin kuningas omisti aiemmin koko valtakunnan joutsenet - ja jos joutsenen salaa metsästi, niin tuomio oli pään katkaisu. Joutsenen lihan korvasi sittemmin amerikasta tuotu kalkkuna, jonka liha on mureampaa, mutta otus kuitenkin yhtälailla juhlallisen isokokoinen.

Mukavahan tuollaista otusta olisi ainakin maistaa, varmaan ihan oivallista.

Osta haulikko.

Volitans
Seuraa 
Viestejä10670
Liittynyt16.3.2005
tiäremiäs
Ootko lassi edes mies jos lintuja pelkäät.

Veikkaampa, että olisi aikamoista huvia katsella, kun joutsen pistää tiäremiästä kuriin On muuten aikamoisia otuksia ja käyvät isonkin ihmisen kimppuun.

Vierailija
Volitans
tiäremiäs

Veikkaampa, että olisi aikamoista huvia katsella, kun joutsen pistää tiäremiästä kuriin On muuten aikamoisia otuksia ja käyvät isonkin ihmisen kimppuun.
Juuri noin. Kyllä mun 50 kiloinen Labradorinnoutajakin sai kyytiä. Jännästi ensin ne metelöi kauemapana. Me olimme koiran kanssa siivoamassa rantaa. Sittten huomasin, että se joutsenpariskunta tulee kohti. Ihan hiljaa. Siivet jo koholla. Ja tämä on 100% varmaa.
Kyllä meitä poikia vietiin ja todella lujaa. Soitin sitten poliisille, että saanko ampua. Soitin riistanhoitoyhdistykseen Jyväskylään. Vastukset molemmilta todella tylyt. En saa edes kivellä heittää, ennen kuin käyvät kiinni. Sitten saa kuulema kajauttaa vaikka halolla.
Samahan on susien kanssa. Sen pitää ensin raadella sut, että saat puolustautua.

Siinä vaan meni tollainen 450 euroa. kun olin rehellinen. Mökkivuokralaiset eivät tulleet.

EDIT: http://www.lomajukola.net

Neutroni
Seuraa 
Viestejä26890
Liittynyt16.3.2005
tiäremiäs
Remingtoniin vaan jatkomakasiini ja kunnon 4 milliset haulit omaavat patruunat. Niin lähtee joutsenet pois.

Remmington syö vain 4 patruunaa ilman jatkomakasiiniä.

Saikos noita patruunoita kolme olla, ellen väärin muista. Eikä niitä enempää tarvitakaan, jo toisen jälkeen lintu on haulikon kantaman ulkopuolella. Metsästyksessä on parempi pyrkiä laaki ja vainaa -politiikaan.

Voisihan noita joutsenia metsästää, jos sen todetaan olevan ekologiselta kannalta asiallista. Ja miksei olisi, jos joutsenia on paljon ja ne lisääntyvät tehokkaasti. Tiedä sitten tarvittaisiinko siihen jotain lupakäytäntöä, etteivät metsästäjät innoissaan tappaisi ensimmäisenä syksynä puolta joutsenista.

tiäremiäs
Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005
Neutroni
tiäremiäs
Remingtoniin vaan jatkomakasiini ja kunnon 4 milliset haulit omaavat patruunat. Niin lähtee joutsenet pois.

Saikos noita patruunoita kolme olla, ellen väärin muista. Eikä niitä enempää tarvitakaan, jo toisen jälkeen lintu on haulikon kantaman ulkopuolella. Metsästyksessä on parempi pyrkiä laaki ja vainaa -politiikaan.

Voisihan noita joutsenia metsästää, jos sen todetaan olevan ekologiselta kannalta asiallista. Ja miksei olisi, jos joutsenia on paljon ja ne lisääntyvät tehokkaasti. Tiedä sitten tarvittaisiinko siihen jotain lupakäytäntöä, etteivät metsästäjät innoissaan tappaisi ensimmäisenä syksynä puolta joutsenista.

Ei rajaa pumppuhaulikossa ole, puoliautomaatissa vain jos sillä metsästää.

tiäremiäs
Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005
Neutroni
tiäremiäs

Riippuu vähän metsätyksestä jos tuholaislintuja ampuu, vaikkapa räkättirastaita mansikkapellosta, siihen on täysikapasiteetti hyväksi. Mutta muualla metsästyksessä ei tarvi kun 3 korkeentaan.

Vierailija

Mulle tuo luonto on äärimmäisen tärkeä. En ehkä itekään ymmärrä sitä. Minä elän siitä, kuten Aslak ja muutkin erämiehet/naiset

Sitä en vaan hyväksy, että jossain Brysselissä määrätään, että miten hoidamme asioita riistan suhteen. En ole ikinä ampunut ilmakkoa voimakkaalla ketään. Aion kyllä hankkia airball käsiaseita mökeille.

Minusta on tosi rasittavaa se, että ihminen joutuu elämään täällä korvessa jatkuvaa taistelua rauhoitettuja eläimiä kohtaan. Minä en ammu, mulla on siihen muut keinot. prkl. Sen hirvipolun kyllä tuhoan, joka menee Jukolan pihan poikki. Sinne ei enää tapeta yhtään hirveä. Voin milloin vain irtisanoa sopimuksen. Tulkaa kokeilemaan, te betonilaatikkoeläjät.

Vierailija
Lassi
Volitans
tiäremiäs

Juuri noin. Kyllä mun 50 kiloinen Labradorinnoutajakin sai kyytiä. Jännästi ensin ne metelöi kauemapana. Me olimme koiran kanssa siivoamassa rantaa. Sittten huomasin, että se joutsenpariskunta tulee kohti. Ihan hiljaa. Siivet jo koholla. Ja tämä on 100% varmaa.
Kyllä meitä poikia vietiin ja todella lujaa. Soitin sitten poliisille, että saanko ampua. Soitin riistanhoitoyhdistykseen Jyväskylään. Vastukset molemmilta todella tylyt. En saa edes kivellä heittää, ennen kuin käyvät kiinni. Sitten saa kuulema kajauttaa vaikka halolla.
Samahan on susien kanssa. Sen pitää ensin raadella sut, että saat puolustautua.

Siinä vaan meni tollainen 450 euroa. kun olin rehellinen. Mökkivuokralaiset eivät tulleet.

EDIT: http://www.lomajukola.net

Hoh, oletko noin heikko, että et pysty maalla puolustautumaan laulujoutsenta vastaan? Ymmärtäisin kyllä, jos olisitte olleet vedessä kaulaanne myöten, mutta maalla: Ihmisenhän pitäisi olla ylivoimainen, jaloilla potkii päin kaulaa, niin kyllä siinä uskoisi joutsenen häipyvän.

ihan vihjeenä: luonnonvaraisia eäimiä ei kannattaisi ikinä ruokkia: Ne olettavat, että sinulla on lisää sitä ruokaa, ja joutsen syö helposti vaikka viisi kiloa leipää: iso lintu, iso ruokahalu.

Vierailija
tyson
Hoh, oletko noin heikko, että et pysty maalla puolustautumaan laulujoutsenta vastaan? Ymmärtäisin kyllä, jos olisitte olleet vedessä kaulaanne myöten, mutta maalla: Ihmisenhän pitäisi olla ylivoimainen, jaloilla potkii päin kaulaa, niin kyllä siinä uskoisi joutsenen häipyvän.

ihan vihjeenä: luonnonvaraisia eäimiä ei kannattaisi ikinä ruokkia: Ne olettavat, että sinulla on lisää sitä ruokaa, ja joutsen syö helposti vaikka viisi kiloa leipää: iso lintu, iso ruokahalu.

Tuskin olen ihan heikompia. Sinähän ihan vinkeä kirjoittaja olet. Milloin olet kävellyt korvesa ihan yksin. Tuskin koskaan. No se siitä

On kolme "rauhoitettua" eläinlajia Suomessa. Joutsen, susi ja karhu. Kaikki noi on uhka tavalliselle kesämökkiläisille. On ainoastaan karhu, jota kartan. Sudet on OK. samoin joutsenet. En van halua joutua oikeuteen esim. joutsenia kohti heittämistä kivistä. Et ole luontoihmisiä.

Karhua, joka möyrii joka ainoa syksy toisella paikallani, niin kunnioitan. Susien kansa pärjään, jos Tico -herra on sisällä, turvasa. Joutsenilta saa helposti katkaistua kaulan. Muutaman krraan ehtivät nokkia, mutta se siinä.

Kyllä tämä on ihan faktaa. Älä KOSKAAn yritäkään paeta karhua puuhun, ellet ole apina...

ps. Onneks toi pantasusi Ursa tapettiin täällä keväällä. Tosin sen pennut vaeltaa nyt Tampereen seuduilla.

Vierailija

Laulujoutsen on Suomen kansallislintu, ja ainakin pari vuotta sitten oli edelleen uhanalainen.

Kyhmyjoutsen on se harminkappale.

Volitans
Seuraa 
Viestejä10670
Liittynyt16.3.2005
Merteuil
Laulujoutsen on Suomen kansallislintu, ja ainakin pari vuotta sitten oli edelleen uhanalainen.

Kyhmyjoutsen on se harminkappale.

Nyt puhut asiaa. Kyhmyjoutsen oli sekin, joka itseäni pahoinpiteli.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat