Kengän korjaaminen

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Vinkkejä palstalaiset, miten korjata kengänpohjaan tullut reikä? Astuin naulaan ja nyt kengän kumipohjassa on pieni reikä, mutta juuri sen kokoinen että siitä tulee vesi läpi kun kävelee esimerkiksi märällä nurmikolla.

Millä se kannattaisi korjata?

Uusavuton olen.

Kommentit (15)

Vierailija

Leikkaa reikä pois. Sillä reiästä eroon pääsee.
Mutta totta vie asiaan. Purukumi voi vanha luotettava paikkausaine. Siis reilusti purukumia ja kengänpohjallinen sen päälle

Vierailija

Mikäs olisi paras purukumi? Eikö purukumi kuivuessaan muutu semmoiseksi kovaksi ja vedenpitäväksi? Pitääpi kokeilla -.-

Kauppaan ostamaan Jenkkiä.

Vierailija
Ceric
Vinkkejä palstalaiset, miten korjata kengänpohjaan tullut reikä? Astuin naulaan ja nyt kengän kumipohjassa on pieni reikä, mutta juuri sen kokoinen että siitä tulee vesi läpi kun kävelee esimerkiksi märällä nurmikolla.

Millä se kannattaisi korjata?

Uusavuton olen.

Liimalla.

Neutroni
Seuraa 
Viestejä26835
Liittynyt16.3.2005

Vie se suutarille. Niillä on käytössä kunnolliset liimat. Rahvaan kaupoissa myytävillä liimoilla et tee mitään, ja kunnollista teollisuusliimaa myydään vain paljon kenkiä kalliimmissa isoissa astioissa (eikä se säily avatuna pitkään).

tiäremiäs
Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005
Neutroni
Vie se suutarille. Niillä on käytössä kunnolliset liimat. Rahvaan kaupoissa myytävillä liimoilla et tee mitään, ja kunnollista teollisuusliimaa myydään vain paljon kenkiä kalliimmissa isoissa astioissa (eikä se säily avatuna pitkään).

Epoksia myydään pienissä tuubeissa.

Neutroni
Seuraa 
Viestejä26835
Liittynyt16.3.2005

Epoksi- ja syanoakrylaattipikaliima eivät todellakaan sovellu kenkien korjaukseen. Ne ovat siihen liian kovia. Suutarit liimaavat kontaktiliimalla, mutta se on aivan eri liimaa kuin normaalit rautakaupan bostikit.

Jos nyt välttämättä itse haluaa kokeilla, kokeilisin ensin Sikaflex nimistä tiivistysmassaa. Silikonia olen itse kokeillut, se kesti isossa reiässä noin kilometrin kävelyn.

Vierailija

Lenkkarien korkokanta meni rikki ja jalka kastui. Keskellä korkoa oli joku erikoisjoustorakennelma. Laitoin Sikaflexia. On kestänyt.

Vierailija
Neutroni
Silikonia olen itse kokeillut, se kesti isossa reiässä noin kilometrin kävelyn.

Mitä sitten tapahtui, menikö kenkä uudestaan rikki?

Vierailija
Neutroni
Epoksi- ja syanoakrylaattipikaliima eivät todellakaan sovellu kenkien korjaukseen. Ne ovat siihen liian kovia. Suutarit liimaavat kontaktiliimalla, mutta se on aivan eri liimaa kuin normaalit rautakaupan bostikit.

Itseasiassa naulan reijän suutari paikkaa tollaisella:

Maksaa kaupassa n 10euroa ja kestää. Vittumaista käyttää, sotkee ja kuivaa kauan. Loppupurkilla ei todennäköisesti tee mitään, sillä on hankala saada säilymään avaamisen jälkeen. Suutari tekee halvemmalla, kun mitä itse saa aineet.

Ja pikaliimasta. Kyllä sillekin löytyy käyttökohteita kengistä.

Vierailija
iisti
Kolmannen kerran tähän ketjuun, sikafleks.

Tuubi sikan tiivisteliimaa maksaa suunnilleen saman verran, kuin oikeakin tavara l. n. 10e. Ennemmin hieman yli, kuin alle.

Suutari ottaa todennäköisesti n. 5 euroa. Voi olla, että kaksi riittää.

Uusimmat

Suosituimmat