Sivut

Kommentit (178)

Japetus
Seuraa 
Viestejä11984

Tokkura kirjoitti:
Japetus kirjoitti:
Tokkura kirjoitti:
Japetus kirjoitti:

"Hän" on siinä ohikiitävän hetken tajunnut, että sekoitti aksonit ja dendriitit sekä oligondendrosyytit ja astrosyytit keskenään.

Se on hänen asiansa. No interest.

Ahaa. Haluatko siis väittää, ettet ole Arkkis?

Tämä on nimimerkkipalsta, ja minä ole eri nimimerkki.

Ei mitään väliä. Olet sama henkilö. Vai kiistätkö sen?

Lainaus:
Jos mulla sälytetään jotakin "vastuuta" Arkkiksen kirjoittelusta, voidaan sälyttää vaikka kuinka monen muunkin bannatun nimimerkin kirjoittelusta. Ja sellaista on yritettyjen, esimerksiksi sinun kanssasi kinanneiden, joita olet sitten jossakin muualla väittänyt Arkkiksen kirjoittamiksi eri nimimerkillä.

Mitä ihmeen roskaa? Ihmiset kirjoittavat. Yhdellä ihmisellä voi olla useampi nikki, eikä niitä tietenkään eri henkilöinä tule kohdella.

Lainaus:
Lainaus:
Lainaus:
Astrosyytit eivät myelinisoi mitään, eivät etenkään dendriittejä. Siksi kaikki kuvassa viittaa ainoastaan olgodendrosyyttien myelinisoimiin aksoneihin.

Kuva ei näy. Osoite vauhtunut.

Paskapuheesi on joka tapauksessa osoitettu.

Olen tullut palstalle nimimerkkinä 16.1.2016. En suinkaan silti sanoudu irti varsinkaan sellaisista Arkkiksen kirjoituksista, joita olen lainannut.[/quote]

Sinä olet Arkkis. Vai haluatko kiistää sen?

Lainaus:
Sää olet ruvennut kuin salama kirkkaalta taivaalta jauhamaan ensin "dendriittien" ja sitten "astrosyyttien myelinisoimisesta", täysin pölkkypäistä jargoonia, jota muka "MINÄ olisin väittänyt"!.

Sinä olet väittänyt täysin pölkkypäistä paskaa asiasta. Ja sitten valehdellut, ettet koskaan väittänyt mitään.

Lainaus:
LÄHES YHTÄ PÖLKKYPÄISTÄ KUIN ETTÄ "TEITOISUUS OLISI SITÄ ETTÄ VÄLITTÄJÄAINEET LUKISIVAT KEENISTÄ AJATUKSIA" (JA KAIKEN JÄRJETTÖMYYDEN PÄÄLLE VIELÄ, ETTÄ "KUTEN APLYSIALLAKIN"!)!!!!!

Juu, tällaisen pyramiittipotaskan tunkeminen muiden suihin onkin koko lailla törkeää.

Lainaus:
Lainaus:
Eikä mun tarvitse tietää sen vieraan alan nippelisnappelisterminologiaa.

Mitään et tosiaan tiedä; se on selvä.

Sinä olet jauhanut "banaanikärpäsenkin myeliinistä", vaikka sillä ei ole oligodendrosyytteja eikä aivoja ollenkaan.[/quote]

En ole jauhanut mistään banaanikärpäsen myeliinistä, vaan sanonut ainoastaan, että sitä on niillä vähemmän kuin ihmisellä, minkä oli tarkoitus kattaa sekä banaanikärpäsen myeliinille analogisen hermotupen että varsinaisen myeliinin osuus. Kummassakin tapauksessa väite on täysin totta. Eivätkä oligodendrosyytit ole ainoita myelinisoivia gliasoluja, pelle. Et todellakaan tiedä mitään, kusetat vain:

Never forget:

Tokkura kirjoitti:
Japetus kirjoitti:
Väärä ketju. Täällä perätön horinasi kuului, että astrosyytit myelinisoivat dendriittejä. Mutta otettakoon sitten tämäkin tänne.
Kyllä ne sitä tekevätkin, mutta se liittyy synaptiseen muistiin.
Ja sitten:
Tokkura kirjoitti:
Japetus kirjoitti:
Tokkura kirjoitti:
Yhteen astrosyyttiin saattaa liittyä satoja neuroneja.
Täysi savusilli. Ne eivät myelinisoi dendriittejä.
En ole väittänyt missään sellaista, saati pistänyt Fieldsin suuhun.
  Ethän niin, idiootti. Pari riviä ylempänä vain.😂😂😂  Mikä oikein saa sinut kuvittelemaan tällaisen menevän läpi? Ihan vain vähäjärkisyys yksinkö?
Lainaus:
Ihmisen oligodendrosyyttimyeliiniä joka ssis Wikin mielestä on AINOATA myeliiniä, ei ole millään muulla lajilla.

Wiki ei ole tuota mieltä. Valehtelet taas.
Lainaus:
Sen sijaan se mm. sinun jauhamasi neoronien sisäinen "CREB-myeliini" (jolle pitäisi keksiä uusi nimi) on yhteistä vaikkapa simpanssin kanssa.

Ja lisää valetta. En ole koskaan puhunut mistään neuronien sisäisestä myeliinistä tai CREB-myeliinistä. Et näköjään osaa olla kusettamatta missään.

https://hameemmias.vuodatus.net/lue/2015/10/merietanalla-ja-banaanikarpasella-ei-voida-tutkia-ihmisen-psyykea[/quote]

Olli S. paljastaa salaisuutensa: "Mä puhun tahallani ristiin, että Japetus saisi oikeita aiheita syyttää mua."
o_turunen himokkaana: "Minä en todellakaan kuse housuuni vaan sinun silmääsi."
sääpeikolla leikkaa: "No ihmisen vaikutus ei ole alle 50% ja ei ole alle 50%.. eiköhän se olisi silloin 50-50 suurimman osan mukaan papereista... näin nopeasti pääteltynä"
Keijona ymmärtää naisia: "Onkohan sellaista munasolua edes olemassa ? Onko joku nähnyt sellaisen?"

Japetus
Seuraa 
Viestejä11984

Tokkura kirjoitti:
Lainaus:
Tokkura kirjoitti:
Japetus kirjoitti:
Lainaus:
Väärä ketju. Täällä perätön horinasi kuului, että astrosyytit myelinisoivat dendriittejä. Mutta otettakoon sitten tämäkin tänne.

Wiki käyttää vaan eri terminologiaa. En ole sidoksissa wikiin.

Kaikki käyttävät samaa terminologiaa.

NO ET AINAKAAN SINÄ, KUN BANAANIKÄRPÄSELLÄ EI OLE OLIGODENDROSYYTTEJÄ OLLENKAAN! 

Ikinä en ole tällaista väittänytkään, idiootti. Se on pelkkää kusetustasi. Aivan kuten tämä:
Never forget:
Tokkura kirjoitti:
Japetus kirjoitti:
Ja sitten:
Tokkura kirjoitti:
Japetus kirjoitti:
Tokkura kirjoitti:

Lainaus:
Tokkura kirjoitti:

Lainaus:
Sinun neuroniensisäiset "CREB-myeliinisi " EIVÄT OLE WIKIN TERMINOLOGIALLA MYELIINIÄ OLLENKAAN!
Koita nyt saada joku tokku hörönlörötykseesi.

Koskaan en ole mistään witun "CREB-myeliinistä" puhunut. Lopeta jo tämä älytön valehtelu.

Sun järjettömyyksitäsi ota selvää:

Et ymmärrä mitään; siinä ongelma. En ole koskaan käyttänyt termiä "CREB-myeliini", en edes puhunut CREBistä ja myeliinistä samassa yhteydessä. Kaikki siihen viittaava on vain sinun paskapuhettasi. Lainauksesi vain osoittavat todeksi entistä vahvemmin. Itse olet sen sijaan jäänyt kiinni ilmeisestä paskanjauhannasta ja valehtelusta:
Never forget:
Tokkura kirjoitti:
Japetus kirjoitti:
Ja sitten:
Tokkura][quote=Japetus kirjoitti:
Tokkura kirjoitti:
Ethän niin, idiootti. Pari riviä ylempänä vain.😂😂😂  Mikä oikein saa sinut kuvittelemaan tällaisen menevän läpi? Ihan vain vähäjärkisyys yksinkö?

Olli S. paljastaa salaisuutensa: "Mä puhun tahallani ristiin, että Japetus saisi oikeita aiheita syyttää mua."
sääpeikolla leikkaa: "No ihmisen vaikutus ei ole alle 50% ja ei ole alle 50%.. eiköhän se olisi silloin 50-50 suurimman osan mukaan papereista... näin nopeasti pääteltynä"
Keijona ymmärtää naisia: "Onkohan sellaista munasolua edes olemassa ? Onko joku nähnyt sellaisen?"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Tokkura
Seuraa 
Viestejä5512

Japetus kirjoitti:
Tokkura kirjoitti:
Japetus kirjoitti:

Nimimerkit eivät myönnä eivätkä myöskään kiistä (ettei voida lypsämällä ja vaihtoehtoja pois sulkemalla selvittää henkilöä). Jos mää olisin sinä vaihtaisin pikapikaa nimerkkiä...
Lainaus:
Lainaus:
Jos mulla sälytetään jotakin "vastuuta" Arkkiksen kirjoittelusta, voidaan sälyttää vaikka kuinka monen muunkin bannatun nimimerkin kirjoittelusta. Ja sellaista on yritettyjen, esimerksiksi sinun kanssasi kinanneiden, joita olet sitten jossakin muualla väittänyt Arkkiksen kirjoittamiksi eri nimimerkillä.

Mitä ihmeen roskaa? Ihmiset kirjoittavat. Yhdellä ihmisellä voi olla useampi nikki, eikä niitä tietenkään eri henkilöinä tule kohdella.

He ovat eri nimimerkkejä ja heitä tulee sillaisina kohdella, tai sitten vaihtaa palstan luonnetta (tai muille palstoille).

Lainaus:
Lainaus:

Olen tullut palstalle nimimerkkinä 16.1.2016. En suinkaan silti sanoudu irti varsinkaan sellaisista Arkkiksen kirjoituksista, joita olen lainannut.

Sinä olet Arkkis. Vai haluatko kiistää sen? [/quote]
Viittaan ylle. Henkilöllisyyden tiukkaminen on laitonta, uhkailua, laillisista asioista.

Lainaus:
Lainaus:
Sää olet ruvennut kuin salama kirkkaalta taivaalta jauhamaan ensin "dendriittien" ja sitten "astrosyyttien myelinisoimisesta", täysin pölkkypäistä jargoonia, jota muka "MINÄ olisin väittänyt"!.

Sinä olet väittänyt täysin pölkkypäistä paskaa asiasta.

En ole. Ja minä olen ammatti-teorinamuodostaja, joskin vanhuuseläkkeellä.

Lainaus:
Ja sitten valehdellut, ettet koskaan väittänyt mitään.

Lainaus:
LÄHES YHTÄ PÖLKKYPÄISTÄ KUIN ETTÄ "TEITOISUUS OLISI SITÄ ETTÄ VÄLITTÄJÄAINEET LUKISIVAT KEENISTÄ AJATUKSIA" (JA KAIKEN JÄRJETTÖMYYDEN PÄÄLLE VIELÄ, ETTÄ "KUTEN APLYSIALLAKIN"!)!!!!!

Juu, tällaisen pyramiittipotaskan tunkeminen muiden suihin onkin koko lailla törkeää.

Olet sekä väittänyt että linkannut. Etkä ole suinkaan ainoa: täysin uskomaton aivopieru on esimerkiksi tätä "synapsien läpi kulkeva RNA-virus-ajatuspaketti"...

Lainaus:
Lainaus:
Lainaus:
Lainaus:

Sinä olet jauhanut "banaanikärpäsenkin myeliinistä", vaikka sillä ei ole oligodendrosyytteja eikä aivoja ollenkaan.

En ole jauhanut mistään banaanikärpäsen myeliinistä, vaan sanonut ainoastaan, että sitä on niillä vähemmän kuin ihmisellä, minkä oli tarkoitus kattaa sekä banaanikärpäsen myeliinille analogisen hermotupen

Banaanikärpäsen aksoineissa ei ole hermotuppea. Tämä totuus kyllä löytyy sinultakin suorasanaisena, ja nyt sitten taas päinvastoin:
" EIkka Patainen: https://www.tiede.fi/comment/618984#comment-618984

Selkärangattomilla kuten banaanikärpäsillä ei esiinny lainkaan Fieldsin mekanismia, koska niiden neuronien aksonit eivät myelinisoidu:

http://www.duodecimlehti.fi/web/guest/arkisto?p_p_id=dlehtihaku_view_article_WAR_dlehtihaku&p_p_action=1&p_p_state=maximized&p_p_mode=view&_dlehtihaku_view_article_WAR_dlehtihaku__

Kärpänen aivosairauksien tutkimusmallina:

" ... Kärpäsen aksonikimput eivät ole myeliinin ympäröimiä kuten selkärankaisilla, ... "

Kirjoitus siis kuitenkin paljastaa sellaisen erittäin tärkeän salaisuuden, että SELKÄRANGATTOILLA EI OLE LAINKAAN SITÄ BIOLOGISTA MEKANISMIA, JOLLE SELKÄRANKAISTEN OPPIMINEN JA MM. IHMISEN TAJUNTA PERUSTUU. ...

”Japetus”: "On totta, että "Fieldsin mekanismia" - joka siis tarkoittaa myeliinin edistämää temporaalista summautumista - ei esiinny kärpäsillä. Tämä ei kuitenkaan sulje moniakaan behavioraalisia piirteitä pois. Fieldsin löytämä myelinisoitumisen periaate on mm. oppimiseen vaikuttava, mutta ei sen perustava mekanismi. Myelinisoituminen parantaa oppimista edistämällä sen solutason mekanismia eli LTP:tä, jota taas on havaittu banaanikärpäsilläkin... "

Lainaus:
että varsinaisen myeliinin osuus.

Ai nyt tämä ihmisen ratkaiseva, ja vielä muistalajeista erottava oligodendrosyyttimyeliini EI OLE SULLE LAINKAA "VARSINAISTA MYELIINIA"!!!???
No MITÄ SE SITTEN OPN???!! (Ei kai vaan kumminkin Creb-myeliiniä neuroneissa...?)
NYT VEDÄT ITSE WIKIÄ VASTAAN ETTÄ PAUKKUU!!!!
Lainaus:
Kummassakin tapauksessa väite on täysin totta. Eivätkä oligodendrosyytit ole ainoita myelinisoivia gliasoluja, pelle.

Vaan myös...?

Tokkura
Seuraa 
Viestejä5512

Japetus kirjoitti:
Et todellakaan tiedä mitään, kusetat vain:

Never forget:

Tokkura kirjoitti:
Japetus kirjoitti:

Tässä käy täysin velvästi ilmi, että kyseessä ei ole Wikin neurologinen myeliinituppeenkääriminen.

Vaiv täysi pönttö voi löytää tuosta kojtakin muka "KUSETUSTA"!!!

Japetus kirjoitti:
Ja sitten:
Tokkura kirjoitti:
Japetus kirjoitti:
Tokkura kirjoitti:

No en todellakaan ole tuossa sanonutkaan niin.
Lainaus:
Lainaus:
Ihmisen oligodendrosyyttimyeliiniä joka siis Wikin mielestä on AINOATA myeliiniä, ei ole millään muulla lajilla.

Siis AIVOISSA. En viitsi nyt ruveta kaikkia asiaa sivuavaia Wiki-juttuja eri kielillä kokoamaan tähän, mutta noin se on. Oligodendrosyytit eivät siirrä myeliiniä neuroneihin, vain astrosyytit siirtävät ainakin sen rakennesioa, dendriittien kautta.
Lainaus:
Sen sijaan se mm. sinun jauhamasi neoronien sisäinen "CREB-myeliini" (jolle pitäisi keksiä uusi nimi) on yhteistä vaikkapa simpanssin kanssa. [/quote]
Ja lisää valetta. En ole koskaan puhunut mistään neuronien sisäisestä myeliinistä tai CREB-myeliinistä. Et näköjään osaa olla kusettamatta missään. [/quote]
Linkkisi ovat ainakin puhuneet ja sekoittaneet myös huo kaksi keskenään.
Sinä olet sitten vaan horissut kokonaan asian vierestä noista välittäjäaineista, PKA:sta, CREBistä, fosforylaatiosta.
Niitä ei kannta "analysoida", ne ovat vain sanoja peräkkäin. varsinaista järkeä ja sanomaa on vain tosissa jutuissa.

https://hameemmias.vuodatus.net/lue/2015/10/merietanalla-ja-banaanikarpasella-ei-voida-tutkia-ihmisen-psyykea

Japetus
Seuraa 
Viestejä11984

Tokkura kirjoitti:
Japetus kirjoitti:
Tokkura kirjoitti:
Japetus kirjoitti:

Nimimerkit eivät myönnä eivätkä myöskään kiistä (ettei voida lypsämällä ja vaihtoehtoja pois sulkemalla selvittää henkilöä). Jos mää olisin sinä vaihtaisin pikapikaa nimerkkiä...

Täysin idioottimaista. Ensinnäkin kirjoitustyyli ja -aihepiiri paljastavat paljon enemmän kuin avoimet myönnöt; jos henkilöllisyyttä haluaa selvittää, pärjää varsin hyvin ilmankin. Toiseksi, jos et myönnä etkä kiistä multinikkeilyä, et myöskään voi vaatia, että eri nikkejä kohdellaan kuin eri henkilöitä. Sinä olet täysin ilmeisesti Arkkis – noin parinkymmenen muun nikin ohella – etkä voi edellyttää erillisenä pitämistä, jos et halua sitä kiistääkään.

Lainaus:
Lainaus:
Lainaus:

He ovat eri nimimerkkejä ja heitä tulee sillaisina kohdella, tai sitten vaihtaa palstan luonnetta (tai muille palstoille).

Ei tietenkään tule. Henkilöt edelleen kirjoittavat, henkilöinä kirjoittajia myös kohdellaan ja henkilöillä voi olla useampia nikkejä.

Lainaus:
Lainaus:
Lainaus:

Olen tullut palstalle nimimerkkinä 16.1.2016. En suinkaan silti sanoudu irti varsinkaan sellaisista Arkkiksen kirjoituksista, joita olen lainannut.

Viittaan ylle. Henkilöllisyyden tiukkaminen on laitonta, uhkailua, laillisista asioista.

[/quote]

Siis mitä? Miten jokin voi olla laitonta laillisista asioista? Mitä helvettiä tämä aivotyhjiösi ilmentymä edes tarkoittaa? Tosiasiassa ei ole mitään laitonta kysyä henkilöllisyyttä – ei edes tiukasti – eikä Arkkis edes ole henkilöllisyys vaan nimimerkki.

Lainaus:
Lainaus:
Lainaus:

Sinä olet väittänyt täysin pölkkypäistä paskaa asiasta.

En ole. Ja minä olen ammatti-teorinamuodostaja, joskin vanhuuseläkkeellä.

Olet seniili paskanjauhaja ja toivoton kusettaja. Toimintasi vastaa tätä luonnehdintaa pilkulleen.
Never forget:

Tokkura kirjoitti:
Japetus kirjoitti:
Ja sitten:
Tokkura kirjoitti:
Japetus kirjoitti:
Tokkura kirjoitti:

Japetus
Seuraa 
Viestejä11984

Tokkura kirjoitti:
Lainaus:

Lainaus:

Olet sekä väittänyt että linkannut. Etkä ole suinkaan ainoa: täysin uskomaton aivopieru on esimerkiksi tätä "synapsien läpi kulkeva RNA-virus-ajatuspaketti"...

En ole väittänyt enkä linkannut. Tämä on silkkaa valetta taas kerran. Aivan kuin hölinäsi tässä:
Never forget:
Tokkura kirjoitti:
Japetus kirjoitti:
Ja sitten:
Tokkura kirjoitti:
Japetus kirjoitti:
Tokkura kirjoitti:
[quote][quote kirjoitti:
Lainaus:

Sinä olet jauhanut "banaanikärpäsenkin myeliinistä", vaikka sillä ei ole oligodendrosyytteja eikä aivoja ollenkaan.

Lainaus:
Banaanikärpäsen aksoineissa ei ole hermotuppea. Tämä totuus kyllä löytyy sinultakin suorasanaisena, ja nyt sitten taas päinvastoin:

Ei löydy. Banaanikärpäsilläkin on hermotuppea:

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4020514/

The two halves of the Drosophila VNC are connected by axonal commissures which span the distance between the longitudinal connectives which undergo ensheathment by glial cells during embryogenesis. This ensheathment is critical for neuron and glial survival as well as proper nervous system function.

http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1002/glia.21092/full

Nevertheless, the shared cellular and molecular mechanisms underlying developmental plasticity and enwrapping glial functions, strengthen the opportunity to use Drosophila to understand the brain, to model brain diseases and to understand the involvement of glial cells in nervous system regeneration.

www.med.upenn.edu/ngg/user_docs/Freeman-Doherty.pdf

Invertebrate glia do not generate myelin sheaths, and the Drosophila genome lacks orthologs of most myelin
genes (Marc R. Freeman, unpublished). However, Drosophila glia appear capable of forming multi-layered
membrane sheaths around neurons that are morphologically similar to the myelin sheaths of mammals (Figure 3b), and glial hyper-wrapping of axons has been observed in at least one Drosophila mutant, swiss cheese [48]. Multi-layered glial sheaths have also been described in larger insects such as honeybees, where sheaths can exhibit up to eight glial wraps around axons, and larger sheaths in vivo [50].

Kuten sanottu siis, banaanikärpäsillä ja muilla hyönteisillä ei ole myeliiniä mutta sille rakenteellisesti ja toiminnallisesti analogista hermotuppea kyllä.

Lainaus:

Lainaus:
että varsinaisen myeliinin osuus.

Ai nyt tämä ihmisen ratkaiseva, ja vielä muistalajeista erottava oligodendrosyyttimyeliini EI OLE SULLE LAINKAA "VARSINAISTA MYELIINIA"!!!???
No MITÄ SE SITTEN OPN???!! (Ei kai vaan kumminkin Creb-myeliiniä neuroneissa...?)
NYT VEDÄT ITSE WIKIÄ VASTAAN ETTÄ PAUKKUU!!!!

En sinne päinkään. Varsinainen myeliini on ihan vain myeliiniä. Ei-varsinainen myeliini on sille analoginen hermotuppirakenne, jota esiintyy mm. banaanikärpäsillä. Ei-varsinainen myeliini siis ei ole myeliiniä, mutta sillä on samankaltainen rakenne ja funktio. Hyvin simppeliä.

Lainaus:
Lainaus:
Kummassakin tapauksessa väite on täysin totta. Eivätkä oligodendrosyytit ole ainoita myelinisoivia gliasoluja, pelle.

Vaan myös...?

Arvaa, tonttu. Alkavat s:llä. Huomaa kyllä, ettei sinulla ole perusteistakaan mitään käryä. Puhut vain paskaa:
Never forget:
Tokkura kirjoitti:
Japetus kirjoitti:
Ja sitten:
Tokkura kirjoitti:
Japetus kirjoitti:
Tokkura kirjoitti:

Japetus
Seuraa 
Viestejä11984

Tokkura kirjoitti:
Japetus kirjoitti:
Et todellakaan tiedä mitään, kusetat vain:

Never forget:

Tokkura kirjoitti:
Japetus kirjoitti:

Tässä käy täysin velvästi ilmi, että kyseessä ei ole Wikin neurologinen myeliinituppeenkääriminen.

Vaiv täysi pönttö voi löytää tuosta kojtakin muka "KUSETUSTA"!!!

Japetus kirjoitti:
Ja sitten:
Tokkura kirjoitti:
Japetus kirjoitti:
Tokkura kirjoitti:

No en todellakaan ole tuossa sanonutkaan niin.

Tasan niin sanoit. Ensin väitit, että astrosyytit myelinisoivat dendriittejä, ja sitten sanoit, ettet ole niin missään väittänyt. Ei tämä kusetuksesi mene läpi.

Lainaus:
Lainaus:
Lainaus:
Ihmisen oligodendrosyyttimyeliiniä joka siis Wikin mielestä on AINOATA myeliiniä, ei ole millään muulla lajilla.

Siis AIVOISSA. En viitsi nyt ruveta kaikkia asiaa sivuavaia Wiki-juttuja eri kielillä kokoamaan tähän, mutta noin se on. Oligodendrosyytit eivät siirrä myeliiniä neuroneihin, vain astrosyytit siirtävät ainakin sen rakennesioa, dendriittien kautta.

Astrosyytit eivät myelinisoi, pelle. Tämä rakenneosapyramiittisi on täyttä roskaa. Samalla logiikalla kaikki hiiliatomeita mihin tahansa siirtävä toiminta on myelinisointia. Rakenneosia kun ne hiiliatomitkin ovat. Samanlaista kusetusta kuin väitteesi tässä:
Never forget:

Tokkura kirjoitti:
Japetus kirjoitti:
Ja sitten:
Tokkura kirjoitti:
Japetus kirjoitti:
Tokkura kirjoitti:

Lainaus:
Lainaus:
Sen sijaan se mm. sinun jauhamasi neoronien sisäinen "CREB-myeliini" (jolle pitäisi keksiä uusi nimi) on yhteistä vaikkapa simpanssin kanssa.

Ja lisää valetta. En ole koskaan puhunut mistään neuronien sisäisestä myeliinistä tai CREB-myeliinistä. Et näköjään osaa olla kusettamatta missään. [/quote]
Linkkisi ovat ainakin puhuneet ja sekoittaneet myös huo kaksi keskenään.[/quote]
Eivät ole tehneet kumpaakaan. Linkkini ovat tieteellisistä lähteistä, joita et tietenkään ymmärrä, mutta sitä suuremmalla syyllä sen tyhmän turpasi tulisi pysyä kiinni. Nyt sieltä tulee pelkkää valetta, kuten tässä:

Never forget:

Tokkura kirjoitti:
Japetus kirjoitti:
Ja sitten:
Tokkura kirjoitti:
Japetus kirjoitti:
Tokkura kirjoitti:

Lainaus:
Sinä olet sitten vaan horissut kokonaan asian vierestä noista välittäjäaineista, PKA:sta, CREBistä, fosforylaatiosta.

Eli nyt myönnät, etten ole mitään "CREB-myeliinia" maininnut. Miksi sitten puhuit siitäkin paskaa?

Lainaus:
Niitä ei kannta "analysoida", ne ovat vain sanoja peräkkäin. varsinaista järkeä ja sanomaa on vain tosissa jutuissa.

Pyramiittiroskaa. Et vain tajua asiasta mitään.

Tokkura
Seuraa 
Viestejä5512

Figure 1

Neural circuitry for imitation represented in the right hemisphere. vPMC = ventral premotor cortex; IFG = inferior frontal gyrus; IPL = inferior parietal lobe; STG = superior temporal gyrus. According to the evidence cited in this review, these regions are important to understand the relationship between the mirror neuron areas and the possible therapies in post-stroke patients.
MITÄ PERKELETTÄ!!!

https://intarchmed.biomedcentral.com/articles/10.1186/1755-7682-6-41

" The mirror neuron system in post-stroke rehabilitation

Diana Carvalho, Silmar Teixeira, Marina Lucas, Ti-Fei Yuan, Fernanda Chaves, Caroline Peressutti, Sergio Machado, Juliana Bittencourt, Manuel Menéndez-González, Antonio Egidio Nardi, Bruna Velasques,

Mauricio Cagy, Roberto Piedade, Pedro Ribeiro and Oscar Arias-Carrión

Email author

International Archives of Medicine20136:41

https://doi.org/10.1186/1755-7682-6-41

©  Carvalho et al.; licensee BioMed Central Ltd. 2013

Received: 3 September 2013

Accepted: 12 October 2013

Published: 17 October 2013

Abstract

Different treatments for stroke patients have been proposed; among them the mirror therapy and motion imagery lead to functional recovery by providing a cortical reorganization. Up today the basic concepts of the current literature on mirror neurons and the major findings regarding the use of mirror therapy and motor imagery as potential tools to promote reorganization and functional recovery in post-stroke patients. Bibliographic research was conducted based on publications over the past thirteen years written in English in the databases Scielo, Pubmed/MEDLINE, ISI Web of Knowledge. The studies showed how the interaction among vision, proprioception and motor commands promotes the recruitment of mirror neurons, thus providing cortical reorganization and functional recovery of post-stroke patients. We conclude that the experimental advances on Mirror Neurons will bring new rational therapeutic approaches to post-stroke rehabilitation.

Keywords

Imagery Imitation Mirror neurons system Mirror therapy Rehabilitation Stroke

Tokkura
Seuraa 
Viestejä5512

Japetus kirjoitti:
Lainaus:
Oligodendrosyytit eivät siirrä myeliiniä neuroneihin, vain astrosyytit siirtävät ainakin sen rakennesioa, dendriittien kautta.

Astrosyytit eivät myelinisoi, pelle. Tämä rakenneosapyramiittisi on täyttä roskaa. Samalla logiikalla kaikki hiiliatomeita mihin tahansa siirtävä toiminta on myelinisointia. Rakenneosia kun ne hiiliatomitkin ovat.

Mooses!

Nyt mä näen vasta tämän ensimmäisen kerran: oligoendrosyytit syöttävät kaikenlaisia aineita, huomattavasti muonimutkaisempiakin proteiineja ja rasvoja kuin myeliinin aineosat, aksonien kautta neuroneihin. Se on tietysti lopulta ilmeistäkin, kun aksoni voi oll vaikka metrin pituinen.
Astrosyytit syöttävät ilmeisesti lähinnä glukoosia. Lisäksi ne muodostavat glykosaminoglykaanin ainesosia, joka on myeliiniltä eristävän hermotuppiverkon (perineuronal net) materiaali.
Okei, sovitaan niin, että astrosyytit eivät myelinisoi missään mielessä.
Ne estävät jopa uusien synapsien muodostuksessa tarvittavan rakenteellisen myeliinin esiintymistä. Saattaa olla eikä keikki myeliini aivoissa muodostuu glia-soluissa. Arstosyytit syöttävät kuitenkin mm. ravinnostakin peräisin olevaa koleterolia OLOGODENDROSYYTTEIHIN, sillä nämä kuten neuronit ja mikrogliatkaan eivät ole tekemisissä verenkierron kanssa.
https://hameemmias.vuodatus.net/lue/2018/02/myelinaatio-psyykkisen-toiminnan-perusta

" ... In the search for alternative routes for myelinating cells to affect axonal functions it was striking that extracellular vesicles can directly transfer material to axons from both oligodendrocytes (Frühbeis et al 2013, Krämer-Albers et al 2007) and Schwann cells (Court et al 2008, Lopez-Verrilli et al 2013). Importantly, the transferred mRNAs and proteins include promising candidates to locally provide degeneration-preventing or regeneration-promoting support. Notably,also other cues by myelinating cells have the capacity to support axons, including glial cell-derived neurotrophic factor (GDNF) (Wilkins et al 2003) or gap junction-forming connexins.

Indeed, CX29/Gjc3 and CX32 /Gjb1 are present in adaxonal myelin (Altevogt et al 2002) and may provide routes for the passage of small metabolites, notwithstanding that their actual substrates are yet unknown. Mild axonal pathology emerges upon mutations affecting CX32 in the X-linked form of Charcot-Marie-Tooth disease (CMT1X) and in null-mutant mice (Anzini et al 1997, Hahn et al 2001). In this model the axonopathy precedes demyelination (Vavlitou et al 2010),supporting the concept that many myelin constituents primarily support axonal rather than myelin integrity.

Metabolic coupling of axons and oligodendrocytes

Mitochondria are transported rapidly along axonal internodes but slow down at the nodes of Ranvier (Misgeld et al 2007). Experimentally enhanced electrical activity further decelerates mitochondrial transport (Ohno et al 2011), probably reflecting a local requirement for mitochondria-generated ATP to maintain the ion potential across the axonal membrane. However, it is not a trivial question how axonal mitochondria gain the pyruvate or lactate required for oxidative ATP-production.

Tokkura
Seuraa 
Viestejä5512

jatkuu:

" Glucose is supplied to the brain via blood vessels (Figure 3), from which it is taken up by endothelial cells to be transferred to astrocytes. In astrocytes, glucose may be stored in the form of glycogen or undergo glycolysis, i.e. catabolized into pyruvate and lactate (Wiesinger et al 1997). During myelin biogenesis, oligodendrocytes consume astrocyte-derived lactate as an energy source for their mitochondrial ATP-pro-duction, or, more directly, for the synthesis of myelin lipids (Rinholm et al 2011, Sanchez-Abarca et al 2001). Strikingly, however, mitochondria are not required for the maintenance of mature myelin by oligodendrocytes (Fünfschilling et al 2012), different from Schwann cells (Fünfschilling et al 2012, Viader et al 2011). Oligodendro-glial maturation thus coincides with a switch from a  requirement for mitochondrial functions to the ability of pursuing a non-mitochondrial (i.e. glycolytic) energy metabolism. Importantly, this concept is supported by the finding that axonal integrity is independent of functional oligodendroglial mitochondria (Fünfschilling et al 2012). "

Lainaus:
Lainaus:

Eli nyt myönnät, etten ole mitään "CREB-myeliinia" maininnut. Miksi sitten puhuit siitäkin paskaa?

Sää kirjuutat PITKÄAIKAISMUISTISTA ja Fildsin mekanismista mm. seuraavaa:
https://hameemmias.vuodatus.net/lue/2015/10/merietanalla-ja-banaanikarpasella-ei-voida-tutkia-ihmisen-psyykea
”Japetus”: cAMP aktivoi proteiinikinaasi A:n (PKA), joka fosforyloi transkriptiotekijä CREB:in käynnistäen siten DNA-sekvenssin kopioitumisen mRNA:ksi. mRNA kulkeutuu ribosomeihin ja aloittaa pitkäkestoisiin muutoksiin johtavan proteiinisynteesin.

Tuossa sää puliset ensin synaptisesta kemiallisesta signaalinsiirrosta, jossa neuronunulkoinen AMP vaikuttaa tuon neuroninsisäisen (syklisen) cAMP:in määrään.

Sitten lähdet kertoilemaan AIVA YLEISTÄ GEENINLUKUMEANISMISTA: PKA-fosforylaatio, CREB, "RNA-kopion" , otto geenistä, joka RNA-signali sitten ALOITTAA PAIKÄAIKAISIIN (MUISTI)MUUTOSKIIN JOHTAVAN PROTEINISYNTEESIN!!!!

MITÄ HELVETIN MUUTAKAAN TÄMÄ MUISTIIN YHDISTETTYNÄ VOISI OLLA KUIN "MUISTOJEN LUKEMISTA KEENISTÄ"???!!!

Ja MISTÄ WITUSTA NE AMPit ja cAPIT, PKA:t ja CREBIT "TIETÄVÄT" MIKÄ "MUISTO" SIELTÄ PITÄISILUKEA????

VAI ONKO KULLAKIN ERI NEURONILLA IKOMA "KENEETTINEN OMINAIMUISTO"!!!??? (siis eimerkiksi se pierupeilineuroni!)?

Japetus
Seuraa 
Viestejä11984

Tokkura kirjoitti:
jatkuu:

" Glucose is supplied to the brain via blood vessels (Figure 3), from which it is taken up by endothelial cells to be transferred to astrocytes. In astrocytes, glucose may be stored in the form of glycogen or undergo glycolysis, i.e. catabolized into pyruvate and lactate (Wiesinger et al 1997). During myelin biogenesis, oligodendrocytes consume astrocyte-derived lactate as an energy source for their mitochondrial ATP-pro-duction, or, more directly, for the synthesis of myelin lipids (Rinholm et al 2011, Sanchez-Abarca et al 2001). Strikingly, however, mitochondria are not required for the maintenance of mature myelin by oligodendrocytes (Fünfschilling et al 2012), different from Schwann cells (Fünfschilling et al 2012, Viader et al 2011). Oligodendro-glial maturation thus coincides with a switch from a  requirement for mitochondrial functions to the ability of pursuing a non-mitochondrial (i.e. glycolytic) energy metabolism. Importantly, this concept is supported by the finding that axonal integrity is independent of functional oligodendroglial mitochondria (Fünfschilling et al 2012). "

Lainaus:
Lainaus:

Sää kirjuutat PITKÄAIKAISMUISTISTA ja Fildsin mekanismista mm. seuraavaa:
”Japetus”: cAMP aktivoi proteiinikinaasi A:n (PKA), joka fosforyloi transkriptiotekijä CREB:in käynnistäen siten DNA-sekvenssin kopioitumisen mRNA:ksi. mRNA kulkeutuu ribosomeihin ja aloittaa pitkäkestoisiin muutoksiin johtavan proteiinisynteesin.

Tuossa sää puliset ensin synaptisesta kemiallisesta signaalinsiirrosta, jossa neuronunulkoinen AMP vaikuttaa tuon neuroninsisäisen (syklisen) cAMP:in määrään.

Sitten lähdet kertoilemaan AIVA YLEISTÄ GEENINLUKUMEANISMISTA: PKA-fosforylaatio, CREB, "RNA-kopion" , otto geenistä, joka RNA-signali sitten ALOITTAA PAIKÄAIKAISIIN (MUISTI)MUUTOSKIIN JOHTAVAN PROTEINISYNTEESIN!!!!

MITÄ HELVETIN MUUTAKAAN TÄMÄ MUISTIIN YHDISTETTYNÄ VOISI OLLA KUIN "MUISTOJEN LUKEMISTA KEENISTÄ"???!!!

Ei se ole minkään helvetin muiston lukemista ei geenistä eikä mistään muualtakaa. Tajuat vain asiasta niin saatanan vähän, ettet pysty tuotakaan täyspäisesti lukemaan.

Lainaus:
Ja MISTÄ WITUSTA NE AMPit ja cAPIT, PKA:t ja CREBIT "TIETÄVÄT" MIKÄ "MUISTO" SIELTÄ PITÄISILUKEA????

VAI ONKO KULLAKIN ERI NEURONILLA IKOMA "KENEETTINEN OMINAIMUISTO"!!!??? (siis eimerkiksi se pierupeilineuroni!)?

Täyskahjoa pyramiittia. Ei edes etäisesti minkään todellisen kaltaista.

Japetus
Seuraa 
Viestejä11984

Tokkura kirjoitti:
Japetus kirjoitti:
Lainaus:
Oligodendrosyytit eivät siirrä myeliiniä neuroneihin, vain astrosyytit siirtävät ainakin sen rakennesioa, dendriittien kautta.

Astrosyytit eivät myelinisoi, pelle. Tämä rakenneosapyramiittisi on täyttä roskaa. Samalla logiikalla kaikki hiiliatomeita mihin tahansa siirtävä toiminta on myelinisointia. Rakenneosia kun ne hiiliatomitkin ovat.

Mooses!

Nyt mä näen vasta tämän ensimmäisen kerran[...]

Erinomaista. Jo toinen vilpillinen persläpi viikon sisään myöntää vilppinsä, kun sitä tarpeeksi on häneltä tivattu. Jälleen yksi lisäosoitus siitä, kuinka paljon parempi tämä palsta olisi, jos  ylläpito poistaisi vilpillisen välttelijän viestit, kunnes välyeltyihin kysymyksiin vastataan.  

Tokkura
Seuraa 
Viestejä5512

Japetus kirjoitti:
Tokkura kirjoitti:
Japetus kirjoitti:
Lainaus:

Mooses!

Erinomaista. Jo toinen vilpillinen persläpi viikon sisään myöntää vilppinsä, kun sitä tarpeeksi on häneltä tivattu. Jälleen yksi lisäosoitus siitä, kuinka paljon parempi tämä palsta olisi, jos  ylläpito poistaisi vilpillisen välttelijän viestit, kunnes välyeltyihin kysymyksiin vastataan.  

Minä en ole tehnyt mitään VILPPIÄ sen enempää kuin luutavasti Arkkiskaan!

Minä näin siitä Max Planck -isntituutin artikkelista ensimmäisen kerran, että oligodendrosyytit syöttävät proteiineja neuroneihin, ja astrosyytit lähinnä glukoosia.

Sinä taidat olla PÄÄTOIMITTAJA, koska kuka tahansa muu olsi heitetty miltä tahansa palstalta tuollaisen skitsofloodaamisen takia helvettin!!!

Tokkura
Seuraa 
Viestejä5512

Japetus kirjoitti:
Tokkura kirjoitti:
Japetus kirjoitti:
Tokkura kirjoitti:
Japetus kirjoitti:

"Hän" on siinä ohikiitävän hetken tajunnut, että sekoitti aksonit ja dendriitit sekä oligondendrosyytit ja astrosyytit keskenään.

Se on hänen asiansa. No interest.

Nimimerkeillä on oikeus olla nimerkkejä. Jos ei ole, se ei ole nimimerkkipalsta. Palstalla on voinut olla vaikka kuinka monta bannattua Arkkista. Sinä olet vaikka itse saattanut ottaa sen yhdeksi nikiksi ja kirjoitella jotakin tuollaisia, mistä myöhemmin huudat!
Lainaus:
Lainaus:

Kukaan ei voi "ottaa vastuuta", mitä jollakin poistetulla nimerkillä vaikka jälkikäteen kirjoitellaan!

Lainaus:
Lainaus:
Lainaus:
Lainaus:
Lainaus:
Astrosyytit eivät myelinisoi mitään, eivät etenkään dendriittejä. Siksi kaikki kuvassa viittaa ainoastaan olgodendrosyyttien myelinisoimiin aksoneihin.

Kuva ei näy. Osoite vaihtunut.

En keskustele asiasta. Jos palsta pitää HENKILÖrekisteriä NIMIERKEISTÄ, siis seuraa systemattisesti heidän todellisia henkilöllisyyksiään ja tallentaa tietoa (ja ehkä myykin!) , se tekee henkilörekisteririkoksen. Rikokseen houkutteleminen on sekin rikos.

Luonnollisilla ja juridisilla henkilöillä on oeikus perustaa keskutelupalsta, mutta heillä/niillä EI OLE OIKEUTTA PERUSTAA HENKILÖREKISTERIÄ.

Lainaus:
Lainaus:

Sinä olet väittänyt täysin pölkkypäistä paskaa asiasta. Ja sitten valehdellut, ettet koskaan väittänyt mitään.

SE KOKO ASIA EI KUULU TÄMÄN KESKUTLUN AIHEESEEN TIEDERIKOLLISUUDESTA MILLÄÄN TAVALLA!!!

Lainaus:
Lainaus:

Lainaus:
Lainaus:
Lainaus:

En ole jauhanut mistään banaanikärpäsen myeliinistä, vaan sanonut ainoastaan, että sitä on niillä vähemmän kuin ihmisellä, minkä oli tarkoitus kattaa sekä banaanikärpäsen myeliinille analogisen hermotupen että varsinaisen myeliinin osuus. Kummassakin tapauksessa väite on täysin totta. Eivätkä oligodendrosyytit ole ainoita myelinisoivia gliasoluja, pelle.

Ei puhuta perifeerisestä hermostosta. (Diellä ei ole kukaan koskaan väittänytkään olevan "peilineuroneja", ainakaan mun tietääkseni...

Tokkura kirjoitti:
Lainaus:
Ihmisen oligodendrosyyttimyeliiniä, joka siis Wikin mielestä on AINOATA myeliiniä, ei ole millään muulla lajilla.

Siis oon niillä tietysti oligodendrosyyttimyeliiniä, mutta erilaista:
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2732873/

Lainaus:
Lainaus:

Ja lisää valetta. En ole koskaan puhunut mistään neuronien sisäisestä myeliinistä tai CREB-myeliinistä. Et näköjään osaa olla kusettamatta missään.

En huoli toistaa. Tuolta linkistä voi katsoa sanalla CREB.

Japetus
Seuraa 
Viestejä11984

Tokkura kirjoitti:
Japetus kirjoitti:
Tokkura kirjoitti:
Japetus kirjoitti:
Lainaus:

Mooses!

Minä en ole tehnyt mitään VILPPIÄ sen enempää kuin luutavasti Arkkiskaan!

Et toki enempää. Saman verran samaa paskanjauhantaa ja valehtelua kuin hänelläkin. Tällaisia älyttömyyksia muun muassa:
Never forget:
Tokkura kirjoitti:
Japetus kirjoitti:
Ja sitten:
Tokkura kirjoitti:
Japetus kirjoitti:
Tokkura kirjoitti:

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat