Kuolonkolari vihreiden syy

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Turuntien kuusi ihmishenkeä vaatinut kolari voidaan laittaa vihreiden
piikkiin, turvallinen mottoritie olisi ollut valmis aikaa sitten, elleivät vihreät
olisi sitä sabotoineet "liito-orava" yms. käyttäen. On perin ikävää, että
tämä porukka saa narrattua lisää ääniä ihanteellisilta ja tietämättömiltä
nuorilta. Nyt esitetään tiemaksuja teiden korjaamiseksi. Mihinkäs ne ko-
rotetut autonkäyttömaksut menevätkään ?

Sivut

Kommentit (67)

Vierailija

Vihreiden ja kaikkien, jotka vastustavat tieverkon parannusta ja hidastavat tahallaan jo käynnissä olevia projekteja löytämällä harvinaisia kovakuoriaisia, tikkoja tms työmaa-alueelta, tulisi tuntea pisto sydämessään.

Eikä tuo traaginen tapaus ole ainoa. Konginkankaan onnettomuus oli myös yksi seuraus siitä, että liukkaalla kapealla tiellä alamäessä rekan nopeudenrajoitin iski kiinni ja painava perävaunu tuhosi bussin.

Oletteko ajaneet Viitasaarelta pohjoiseen n. 50 km? Siinä on myös yksi hengenvaarallinen tieosuus valtatiellämme E4.

Päätiet kuntoon ja rekoille reilu lisämaksu siitä, jos ajavat pyhäpäivinä

Vierailija

[quote="Leuka"]Vihreiden ja kaikkien, jotka vastustavat tieverkon parannusta ja hidastavat tahallaan jo käynnissä olevia projekteja löytämällä harvinaisia kovakuoriaisia, tikkoja tms työmaa-alueelta, tulisi tuntea pisto sydämessään.

Eikä tuo traaginen tapaus ole ainoa. Konginkankaan onnettomuus oli myös yksi seuraus siitä, että liukkaalla kapealla tiellä alamäessä rekan nopeudenrajoitin iski kiinni ja painava perävaunu tuhosi bussin.

Onko siis Konginkankaan onnettomuuskin vihreiden syytä? Vai kenen? Ihmisiä kuolee auto-onnettomuuksissa, ja se ei ole kenenkään muun kuin autoilijoiden itsensä syytä. Mitäs läksivät.

Toope
Seuraa 
Viestejä23135
Liittynyt23.7.2006

Jonkinverran on tullut ajettua Turku-Helsinki-väliä ja Helsinki-Kotka-väliä. Vaikka moottoritietä alkaakin olla jo suurimmalla osalla tietä, on osa tiestä edelleen täysin vastuuttomassa tilassa. Moottoritien viivyttäminen johtaa ihmishenkien menetykseen tulevaisuudessakin.

Tosin rautatieverkkoakin voisi kehittää, varsinkin itä-Suomessa. Kotka on yksi tärkeimmistä satamakaupungeista Suomessa, mutta rautatieverkkoa ei sinne pystytä levittämään. Ainoa yhteys on Kouvola! Helsinki-Pietari- rautatie kulkisi luonnollisesti rantaa pitkin, mutta hanke lienee nykyaikana liian kallis!

Kokeilkaapa luonnonsuojelijat joskus ajaa Kotka-Helsinki- tietä rekkaliikenteen seassa (5 vuotta sitten laskin 22 rekkaa putkeen). On muuten tappavaa touhua.

"Siirtolaisuuden hyväksyminen kehitysmaista oli pahin virhe, jonka länsimaat tekivät Toisen Maailmansodan jälkeen." - Toope

Peili olisi se keksintö, jota arabialainen ja islamilainen maailma tarvitsisi. He voisivat sen kautta nähdä syyllisen siihen, miksi omat yhteiskunnat eivät toimi.

http://tinyurl.com/jbs6kqp

Vierailija

Huomen: Käy ajelemassa vaikka lomareissu Ruotsissa Malmön kautta Tukholmaan ja tule sieltä Haaparannan kautta Helsinkiin, niin huomaat eron.

Ero on sellainen, että jurppii sen jälkeen vähintään viikon tämä suomalainen autoilijoiden lypsäminen.

Vierailija

Se on muuten kumma miten niinkin yleinen eläin kuin liito-orava voi olla suojeltu. Itse oraviahan ei juurikaan näy, mutta niiden paskaa on siinä määrin kaikkialla, että jos liito-oravan paskaa polttaisi energiaksi, ei kuudetta ydinvoimalaa tarvittaisi.

Pikku Gen
Seuraa 
Viestejä3210
Liittynyt2.6.2005

Vaikka meillä olisi maailman parhaat ja korkealuokkaisimmat tiet, niin meillä olisi juuri yhtä paljon kuolonkolareita kuin nytkin, jos liikennekäyttäytymistä ei saada kuriin. Sitä paitsi väestö vanhenee ja kuljettajien riski saada sairaskohtaus kesken ajon kasvaa.

Muuan kaverini kommentoi joskus, että paras tapa vähentää liikenneonnettomuuksia olisi täyttää ratin ja penkin väli vaahtomuovilla ja automatisoida kaikki muu liikenne paitsi syrjäisimmät mökkitiet. "Ei sieltä eilenkään ketään tullut" ja "Minä menen tästä nyt!" ovat tappaneet enemmän autoilijoita kuin hirvet.

"Ubi est actio hic?" Missä täällä on säpinää?

Vierailija

En tiedä nykytilannetta, mutta pari vuotta sitten Suomessa oli kuolonkolareita suhteessa automäärään enemmän, kuin Saksassa, jossa on todella liikennettä. Kertoo kehnoista teistä ja nokkakolareista.

Vierailija
Leuka
Eikä tuo traaginen tapaus ole ainoa. Konginkankaan onnettomuus oli myös yksi seuraus siitä, että liukkaalla kapealla tiellä alamäessä rekan nopeudenrajoitin iski kiinni ja painava perävaunu tuhosi bussin.

Onko siis Konginkankaan onnettomuuskin vihreiden syytä? Vai kenen? Ihmisiä kuolee auto-onnettomuuksissa, ja se ei ole kenenkään muun kuin autoilijoiden itsensä syytä. Mitäs läksivät.


Kyllä Konginkankaan onnettomuus oli ensisijaisesti päättäjien syytä, ei yksin vihreiden.

Lainsäätäjät ovat suuressa viisaudessaan sallineet, että rekan perävaunu saa olla 1,4 kertaa PAINAVAMPI vetoautoa.
Jokainen järjellään ajatteleva tajuaa, miten painava perävaunu vie kevyttä vetoautoa kuin pässiä narussa. Sellainen yhdistelmä on yksinkertaisesti mahdoton hallittava.

Vierailija
Leuka
En tiedä nykytilannetta, mutta pari vuotta sitten Suomessa oli kuolonkolareita suhteessa automäärään enemmän, kuin Saksassa, jossa on todella liikennettä. Kertoo kehnoista teistä ja nokkakolareista.

onneksi meillä on korkat polttoaine/auto/liikenne/jne/jne verot joilla voidaan rakentaa hyviä teitä.....

Vierailija

Asuntoauto ajautui tuntemattomasta syystä rekan eteen = vihreiden syy. Nyt sai ääliö-kilpailu lisää varteenotettavia osallistujia. Aitoja idiootteja.

Toope
Seuraa 
Viestejä23135
Liittynyt23.7.2006
SAMAEL
Asuntoauto ajautui tuntemattomasta syystä rekan eteen = vihreiden syy. Nyt sai ääliö-kilpailu lisää varteenotettavia osallistujia. Aitoja idiootteja.

Kaukaa haettu, mutta ei täysin aiheeton syytös.

Viherpiipertäjät ovat viivyttäneet esim Turku-Pietari- moottoritietä. Se moottoritie tulee estämään monia tämänkaltaisia onnettomuuksia.

"Siirtolaisuuden hyväksyminen kehitysmaista oli pahin virhe, jonka länsimaat tekivät Toisen Maailmansodan jälkeen." - Toope

Peili olisi se keksintö, jota arabialainen ja islamilainen maailma tarvitsisi. He voisivat sen kautta nähdä syyllisen siihen, miksi omat yhteiskunnat eivät toimi.

http://tinyurl.com/jbs6kqp

Vierailija
Toope
Se moottoritie tulee estämään monia tämänkaltaisia onnettomuuksia.

Jos nyt lähdetään liikkeelle vaikka siitä faktasta, että yksikään moottoritie ei estä onnettomuuksia, vaan yksinomaa aiheuttaa niitä.

Toope
Seuraa 
Viestejä23135
Liittynyt23.7.2006
Pikku Gen
Vaikka meillä olisi maailman parhaat ja korkealuokkaisimmat tiet, niin meillä olisi juuri yhtä paljon kuolonkolareita kuin nytkin, jos liikennekäyttäytymistä ei saada kuriin. Sitä paitsi väestö vanhenee ja kuljettajien riski saada sairaskohtaus kesken ajon kasvaa.

Liikenneturvallisuus toki lähtee jokaisesta itsestään. Jokaisella tiellä liikkujalla tietenkin on vastuu yleisestä turvallisuudesta, siitä ei mihinkään pääse. Mutta jos meillä olisi paremmat tiet, liikennekuolemia ei tapahtuisi yhtä paljon kuin nykyään. Moottoriteiden lisääminen pääväylillä vähentäisi kuolemia ja vammautumisia. Jos väestö vanhenee, toivoisin näiden vanhusten tosiaan ajelevan moottoriteillä, eikä kaksikaistaisilla maanteillä!

"Siirtolaisuuden hyväksyminen kehitysmaista oli pahin virhe, jonka länsimaat tekivät Toisen Maailmansodan jälkeen." - Toope

Peili olisi se keksintö, jota arabialainen ja islamilainen maailma tarvitsisi. He voisivat sen kautta nähdä syyllisen siihen, miksi omat yhteiskunnat eivät toimi.

http://tinyurl.com/jbs6kqp

Kosh
Seuraa 
Viestejä21228
Liittynyt16.3.2005
Toope

Kokeilkaapa luonnonsuojelijat joskus ajaa Kotka-Helsinki- tietä rekkaliikenteen seassa (5 vuotta sitten laskin 22 rekkaa putkeen). On muuten tappavaa touhua.

Krhm. Kotkasta itäänpäin mentäessähän se kunnon huvi vasta alkaakin. Samalla kun tie muuttuu surkeammaksi, rekkojen määrä sen kuin kasvaa, ja lisäksi tullaan vilkkaille hirvimannuille. Kaiken kruunaa ajoittain valtatiellä seisova rajaa ylittämään pyrkivien rekkojen jono. Siis pysäköitynä valtatien ajokaistalle, silmänkantamattomiin rekkoja, kaiken muun liikenteen survoutuessa jäljellejäävälle tien osuudelle (vastaantulijain kaista). Lisätään vielä huono sää ja katastrofeja tapahtuu sataprosenttisellla varmuudella.

Mainittakoon, että seiskatie on osa eurooppalaista valtaväylää E-18, ja sen Suomi on jo ajat sitten sitoutunut rakentamaan kokonaan moottoritieksi. Eipä vaan tunnu kiinnostavan... Tietysti raha on rajallista, muta kai jotakin nyt voisi tehdä, antaa urakan vaikka yksityisesti ja tietullein tms. rakennettavaksi. Nykymeininki ei kerta kaikkiaan voi jatkua.

Se oli kivaa niin kauan kuin sitä kesti.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat