Bensiini rupeaa maksamaan 2.20 euroa litra

Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005

Kohta saasteet vähenee suomesta kun polttoaineveroa nostetaan.

On arvoitu että 10-20 prosenttia ajaminen vähenee suomalaisilla.

Toivottavasti uusi verosysteemi ei mene läpi eduskunnassa.

Diesel joku 1.50 euroa litra ja Bensiini 2.2 euroa litra, sitten vielä Huoltoasemat nostaa hintoja, niin ainakin 3-4 euroa maksaa litra polttoaineet.

Miksi Media ei uutisoi, on valtion taholta varmasti kieletty, että ei aiheuta hämminkiä.

Aamulehdessä oli toki, mutta muista en ole löytänyt.

Sivut

Kommentit (28)

asdf
Seuraa 
Viestejä11075
Liittynyt16.3.2005

Helvatan bensa, miksi se nyt sillä tavalla rupeaa maksamaan? Eikö joku voisi neuvotella bensiinin kanssa, että rupeaisi maksamaan vaikka 0,5 e/litra. Luulisi, että se on bensiinille itselleen niin sanotusti yks hailee, mitä se maksaa. Ihmeellisiä kiukuttelijoita nämä nykyajan polttoaineet.

tiäremiäs
Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005
asdf
Helvatan bensa, miksi se nyt sillä tavalla rupeaa maksamaan? Eikö joku voisi neuvotella bensiinin kanssa, että rupeaisi maksamaan vaikka 0,5 e/litra. Luulisi, että se on bensiinille itselleen niin sanotusti yks hailee, mitä se maksaa. Ihmeellisiä kiukuttelijoita nämä nykyajan polttoaineet.

Onko noin?

asdf
Seuraa 
Viestejä11075
Liittynyt16.3.2005
tiäremiäs
asdf
Helvatan bensa, miksi se nyt sillä tavalla rupeaa maksamaan? Eikö joku voisi neuvotella bensiinin kanssa, että rupeaisi maksamaan vaikka 0,5 e/litra. Luulisi, että se on bensiinille itselleen niin sanotusti yks hailee, mitä se maksaa. Ihmeellisiä kiukuttelijoita nämä nykyajan polttoaineet.




Onko noin?

Luulen vahvasti, että on.

Vierailija

Veroilla on käyttäytymistä ja valintoja ohjaava vaikutus. Esimerkiksi kun viinaa alettiin verottaa ja säännöstellä ja sen haittoista valistaa niin kulutus viisinkertaistui vuosisadassa.

Höyrykoneiden kehitys sai potkua siitä kun miestyövoimaa alettiin verottaa riittävästi. Kannatti ostaa kone korvaamaan työntekijöitä.

Autoilun verotuksella voi myös olla huikeita vaikutuksia. Esimerkisi aidon autoteollisuuden syntyminen suomeen estettiin verokikkailuilla: Itsetehdystä autosta maksoi saman veron kuin ulkomailta tuodusta autosta. Kannustavaa vai mitä.
Englannissa saa vaikka sohvan alle rakentaa pyörät ja rekisteröidä sen autoksi. Siellä oli kukoistava autoteollisuus ennen sosialisointia.

Vierailija

Tämäpä on hyvä asia tämä hinnannousu.

Olen aina ihmetellyt miksi kaikki pelkäävät öljyn loppumista. Eihän se öljyn käyttö öljyn loppumiseen lopu. Se loppuu jo aiemmin öljyn korkeaan hintaan.

Vierailija

No nämä on nyt näitä mätäkuun juttuja ...

Yhtenä vuonna nähtiin "mätäkuussa" jossakin itärajalla leijona.

Näitä tulee joka kesä näitä juttuja, mutta onhan se tietenkin tosi, että bensiinin hinta myös tulevaisuudessa tulee nousemaan.

tiäremiäs
Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005
Lapin Mies
No nämä on nyt näitä mätäkuun juttuja ...

Yhtenä vuonna nähtiin "mätäkuussa" jossakin itärajalla leijona.

Näitä tulee joka kesä näitä juttuja, mutta onhan se tietenkin tosi, että bensiinin hinta myös tulevaisuudessa tulee nousemaan.

Verotuksella nousee ehkä ja sitten polttoainekauppiaiden nostot on eri juttu vielä siihen.

Itse arvioin 95 rupee siinä 3 euron tietämillä oleen jos polttoainevero kiristyy.

Vierailija

iran tuo bensiinistään noin 40% ulkomailta ja sikäläiset joutuvat pulittamaan hurjat 0,08 euroa litralta.

on se niin väärin.

Vierailija

Jos jengi alkaa fillaroimaan bensan hinnan korotuksen vuoksi, kansantalous säästä porukan terveyden parantuessa alentuneina terveydenhuoltoon menevinä rahoina -> verotuksen kevennysmahdollisuus, jonka taas syö kohonneet tuotteiden hinnat kuluttajan kannalta, mutta taas toisaalta tulee myös säästöä vähentyneinä sairauspoissaoloina työpaikalta , joka taas aiheuttaa tulon menetyksiä yksityislääkäreille, mutta työnantaja hyötyy ja voi taas palkata uutta porukkaa ja tämä parantaa työllisyyttä ja taas yhteiskunta säästää ja voi alentaa halutessaan tämänkin vuoksi verotusta.

Päätelmä: Bensan hinnan korotus verottajan niin halutessa voi alentaa tuloveroa merkittävästi, jos siis reunaehto täyttyy (Jengi lisää fillarointia eli liikuntaa)

Vierailija

huonoa bisnestä jos valtio nostaa polttoaineveroja se nostaa kokonaisinflaatiota
ihan sikana

ja se syö firmojen voitot toisella kädellä

palkkojen sitten pitäsi nousta sille tasolle että ihmisillä olis varaa kulkea

no ikuinen oravanpyörä
valtio ottaa ihmisiltä enemmän rahaa niin ihmisillä on vähemmän rahaa ei kulutusta niin ei talouskasvua

Vierailija

Sopii, jos vastaavasti junalla matkustamisesta tehdään puolet nykyistä halvempaa. Nykyhinnathan ovat aivan sikamaisia palvelutasoon nähden.

Vierailija

Toisaalta taas jos ihmiset joutuvat luopumaan autoistaan kustannussyistä, he joutuvat käyttämään huomattavasti hitaampia julkisia kulkuneuvoja tai polkeman itse pyörällä, jolloin kuluu hukkaan tuhansia miestyötunteja pelkkään työmatkaliikenteeseen.

Työnantajat eivät anna tässä asiassa periksi, joten se on työläisen vapaa-ajasta pois ja stressi kasvaa kun palautumisaikaa leikataan jopa tunteja päivässä.

Sen lisäksi että teet vaativaa työtä, tulee sinun myös kärsiä omalla ajallasi ruumiillista rasitusta säiden armoilla, tai henkistä turhautumista ruuhkabusseissa.

Vierailija
golbojob
huonoa bisnestä jos valtio nostaa polttoaineveroja se nostaa kokonaisinflaatiota
ihan sikana

ja se syö firmojen voitot toisella kädellä

palkkojen sitten pitäsi nousta sille tasolle että ihmisillä olis varaa kulkea

no ikuinen oravanpyörä
valtio ottaa ihmisiltä enemmän rahaa niin ihmisillä on vähemmän rahaa ei kulutusta niin ei talouskasvua

Ei ole lainkaan huono idea. Verotuksella muutetaan kuluttajien kulutustottumuksia tehokkaammin kuin millään mainoskampanjalla. Kuluttajat ostavat keskimäärin aina sen, mikä on heille edullisin vaihtoehto.

Se mikä on väärin, on se että keppi ja porkkana verotuksessa on Suomessa tyystin unohdettu se porkkana ja tarjotaan pelkkää keppiä. Joko maksat paljon, tai sitten maksat enemmän, tai sitten maksat vielä enemmän.

Korkealla polttoaineverolla ei ole mitään perusteita, ellei samaan aikaan ole tarjolla joku muu vaihtoehto johon kuluttajia ohjataan tällä korkealla verotuksella. Muutenhan siinä lyödään kuluttajaa ja kansalaista kartulla päähän ihan lyömisen ilosta.

Liikkuminen on useimmille pakko, että voi käydä töissä, sillä kukaan ei ala muuttamaan joka vuosi sinne missä töitä kulloinkin on tarjolla, eivätkä kaikki voi asua firman naapurissa ja kaupan vieressä, eikä varsinkaan silloin jos työpaikka ja kauppa eivät satu olemaan vierekkäin.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat