Hyvää Juhannuksenaikaa kaikille

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Nautitaan Suomen kesästä, kuka maalla, kuka missäkin. Itse jäin nauttimaan jussista tälläkertaa ihanan kesäiseen ja rauhalliseen Helsinkiin.

Muistakaa, että kuuma kiuas selässä ei saa uida !

Kommentit (11)

Vierailija

Vetskarit kiinni sitten jos lähdette veneilemään. Pysyy tilastotkin kauniimpina

HYVÄÄ JUHANNUSTA KAIKILLE FOORUMILAISILLE

Vierailija
Ayla

[size=150:1bbww1gl]GLAD MIDSOMMAR[/size:1bbww1gl]

-------
Ayla

Ävenså trevlig midsommar gämte danser och trollkonster runt midsommarstången, eller ni kanske kallar den i Sverige för majstång.

Åländsk midsommarstång:

ps. Midsommardagen som vi firar i Norden är inte den riktiga, ty den är ju anpassad till det närmaste veckoslutet. Den riktiga midsommardagen infaller alltid den 24.6, alltså midsommaraftonen har vi i år "på riktigt" först inkommande lördag och inte fredag.

Vi här i Finland har p.g.a detta faktum en enastående möjlighet att optimera midsommarfirandet. I år kan vi t.ex. fira midsommaraftonen i Helsingfors på fredagen och sedan ta någon snabb morgonfärja till Tallinn för att fortsättä där på lördagen med midsommaraftonfirandet! Nämligen de Baltiska länderna har inte ruckat på denna helg.

Ha en riktigt bra midsommar allihopa,
Snaut

Vierailija

Jag ska titta på min pappas fitta, det smackar mycket bra. Kokkoja kehiin, palakaa tulessa! Huomenna inferno hela natten.

Vierailija
Ayla
Snaut

MIDSOMMAR, De ljusa nätternas tid
http://hem.passagen.se/farila/midsommar.htm

Ahaa, nu förstod jag äntligen (enligt din länk) varför midsommarstången i Sverige kallas för majstång. Benämningen syftar ju på lövade hus, alltså majade - majstång. Jag har alltid undrat varför ni i Sverige på midsommaren reser "vappusalkoja":)

Uusimmat

Suosituimmat