Korttitalo

Seuraa 
Viestejä1807
Liittynyt26.8.2005

Kun vähänkin älykkäälle ihmiselle siunaantuu luppoaikaa, hän saattaa ruveta filosofiksi, mikä merkitsee sitä, että hän on jo melkein hullu. Hän alkaa rakennella hienoja ajatuskuvioita ja huomaamatta peruspalikkana on jokin pieni juttu, joka ei kestä todellisuutta. Kuvioiden rakentelua jatketaan loogisesti eteenpäin. Hän alkaa pitää itseään tosi viisaana, ellei peräti nerona. Hän saattaa päätyä laskelmissaan siihen tulokseen, että samatilavuuksisen kuution pinta-ala on pienempi kuin pallon.

Arvatkaa onko kokemusta ? Hourulaan minua vietäessä minulla oli käsitys että voisin nähdä tulevaisuuteen. Selostin teoriaani ambulanssikuskille, joka kuunneltuani minua sanoi että pystyn tekemään ihmeitä. Epäilin asiaa. Teoriassa oli sellainen haittapuoli, että oli huiskarvan varassa, että maailma pysyi paikallaan. Paikallaan se kumminkin näytti pysyvän, mutta perillä hän kuuli auton alla kolinaa, jota minä en kuullut.

Tällaisin menetelmin on tieteistarinat rakennettu, mielikuvitus on päästetty valloilleen. Usein ollaan katastrofin partaalla. Kuitekin tyhmä lehmä parressaan tai laitumella märehtii kaikessa rauhassa ja huomenna sillä päivä on uus.

Kommentit (10)

Ronron
Seuraa 
Viestejä9265
Liittynyt10.12.2006

Oletko varma?

Luulin että puhut jotain korttitaloista :/ korttitalot onkin mielenkiintoisia.. aatelkaa nyt.. korttitalo hiihaa hihhulihei!

くそっ!

slam
Seuraa 
Viestejä2127
Liittynyt11.5.2006

- Olit kuin hiljainen aamuyö
kyyneleesi vapisivat
ennen uhrausta
ne valuivat lohduttomina
mikään teoria ei ehtinyt
ensin paikalle katsomaan
kuinka pullealta lellikiltä
oli otettu pallo pois

- Sinun sielusi herkkyys hajoaa
tuulet ovat tulleet
tekemään sinusta katkeran
pettyneen yhteisöläisen
annatko kotkan lentää vielä
muutaman kiepahduksen

jatkuu:

- Sinulle illan kauneus oli
kuin saattohuilujen innoitus
ne nostivat kotkan siipiä
etkö huomannut niiden
itkevän ja nauravan
pudottavan höyheniään
sinne mihin varjot lankeaa

- kyyneleet kuivataan
harmonia eteen veivataan
saat istua ruokapöytään
ja katsoa ulos
tunnet iloisen todellisuuden

Hyvin polkee.

Vierailija
Mestariampuja PiPi
Kumpi painaa vähemmän: kilo höyheniä vai kilo rautaa?

Rauta on tiiviimpää, joten kilolla höyheniä on suurempi tilavuus -> enemmän nostetta -> pienempi paino. Olenpa minä viisas. Kummassa on enemmän energiaa: 100 grammassa kevytmakkaraa vai 100 grammassa käristettä?

Juoni
Seuraa 
Viestejä1461
Liittynyt20.10.2005
Tuppu L
Mestariampuja PiPi
Kumpi painaa vähemmän: kilo höyheniä vai kilo rautaa?

Rauta on tiiviimpää, joten kilolla höyheniä on suurempi tilavuus -> enemmän nostetta -> pienempi paino. Olenpa minä viisas. Kummassa on enemmän energiaa: 100 grammassa kevytmakkaraa vai 100 grammassa käristettä?

Ei ole painokaan pienempi, mutta kilon höyhenpussin saavuttama huippunopeus pudotettaessa jalalle todennäköisesti on ja lisäksi jalkaan kohdistuva paine myös.
Olipa sekava lause.

slam
Seuraa 
Viestejä2127
Liittynyt11.5.2006
Tuppu L
Olenpa minä viisas. Kummassa on enemmän energiaa: 100 grammassa kevytmakkaraa vai 100 grammassa käristettä?

onko tuhkaksi asti käristetyssä vielä paljon energiaa?

Hyvin polkee.

Vierailija
slam
Tuppu L
Olenpa minä viisas. Kummassa on enemmän energiaa: 100 grammassa kevytmakkaraa vai 100 grammassa käristettä?

onko tuhkaksi asti käristetyssä vielä paljon energiaa?

Makkarassa on kemiallisenkin energian lisäksi paljon muutakin energiaa, kuten lämpöenergia, liike-energia ja ydinenergia, jotka usein "unohtuvat" makkarapakettien merkinnöistä.

http://www.youtube.com/watch?v=P9UdX-Ycv60

Vierailija
Erakko
Selostin teoriaani ambulanssikuskille, joka kuunneltuani minua sanoi että pystyn tekemään ihmeitä. Epäilin asiaa.

Mistä muuten johtuu, että ihmisillä on kova tarve kertoa näkemyksistään juuri nimenomaisesti ambulanssikuskille, bussikuskille tai taksikuskille?

Onko kuljettajalla hallussaan sellainen ylempi totuus että hän voi antaa vastauksen mieltä askarruttaviin kysymyksiin?

Vierailija
Kehäkettu
Onko kuljettajalla hallussaan sellainen ylempi totuus että hän voi antaa vastauksen mieltä askarruttaviin kysymyksiin?

On.

Uusimmat

Suosituimmat