Kaksivuotias tyttö pääsi Mensan jäseneksi

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Mitenkähän lie. Onko Mensan testit samat kaikissa maissa?
"Kaksivuotias brittityttö on huippuälykkäiden kansainvälisen Mensa-järjestön uusi jäsen. "
Lähde: http://www.iltalehti.fi/uutiset/2007062 ... 5_uu.shtml

EDIT: Sekoilee noi britit muutenkin: Brittityttö sai tyrmäävät 25 nimeä l: http://www.iltalehti.fi/uutiset/2007062 ... 2_uu.shtml

Tai sitten Iltalehden toimituksessa on joku nuori brittitoimittaja kesätöiissä, joka ei tajua median vaikutusta mielipidemuokkaajana.

Jääköön molemmat uutisoinnit oman arvoonsa

Sivut

Kommentit (40)

Vierailija

Jos nyt itse luit muutakin kuin otsikon, niin kyseessä on ikäsidonnainen tulos. Aikuisilla sama tulos vastaisi äkkiä arvioiden alle 50 pisteen osamäärää, jolla luokiteltaisiin idiootiksi.
Mielestäni mielenkiintoiseksi asian tekee se, että kaksivuotias on hyväksytty jäseneksi. Olen aina kuvitellut, että jäseneksi pääsee vasta lähempänä täysi-ikäisyyttä.

Vierailija
bdbdbd
Jos nyt itse luit muutakin kuin otsikon, niin kyseessä on ikäsidonnainen tulos. Aikuisilla sama tulos vastaisi äkkiä arvioiden alle 50 pisteen osamäärää, jolla luokiteltaisiin idiootiksi.
Mielestäni mielenkiintoiseksi asian tekee se, että kaksivuotias on hyväksytty jäseneksi. Olen aina kuvitellut, että jäseneksi pääsee vasta lähempänä täysi-ikäisyyttä.

Luin toki, ja sehän tässä hämmästyttää. Jäseneksi Mensa -yhteisöön. Onkohan uutisoinissa jotain vikaa, epätarkkuuttaa. Pitääpä tutkia mensan sivuilta asiaa.

Ding Ding
Seuraa 
Viestejä9031
Liittynyt16.3.2005

Tämän jutun uutisoinnissa näkyy taas, että ihmiset eivät tiedä mitä ÄO tarkoittaa.

Tässä yksi: "Georgia achieved an incredible 152, putting her in the top 0.2 per cent, or one in 500, of the population's most intelligent people." http://in.news.yahoo.com/070622/139/6h9hp.html

No ei se nyt uskomatonta minusta ole, että Britanniasta löydetään lapsi, joka on älykkäämpi kuin 499 samanikäistä lasta 500:sta.

Täällä lisää:
http://www.dailymail.co.uk/pages/live/a ... ge_id=1770

Vierailija

Yleensä vanhemmat harvemmin vievät 2-vuotiaita lapsiaan Mensan testeihin. Testit maksavat jonkin verran, ja koska tämän uutisen jälkeen testeihin tietenkin ilmoitetaan koko joukko 2-vuotiaita, rahavirta kasvaa. Oliko se sitten tahallinen buffi-juttu uutisiin vai ei, niin toki on ihan mielenkiintoista tietää että jo nuoretkin voivat päästä tuohon järjestöön.

Vierailija

Eikös se kaikkialla ole ÄO ikäsidonnainen? Minulle on opetettu joskus opetettu, miten tuo lasketaan ja se on ikäsidonnainen.

Kait siinä on joku imago kysymys, kun 2-vuotias hyväksyttiin mensaan (ainakin vanhemmat pääsevät kehumaan...) Eikös suomessa ole ikäraja mensan testeihin? Joskus katselin missä järjestetään ja millä ehdoilla pääsee testiin ja jäi mieleen, ettei Suomessa alaikäinen taida päästä testiin...

Vierailija

Antoihan ne englannissa potkut sille nätille blondille kun se lunttasi. Kyllä niiden rehellisiä täytyy olla.

Vierailija
Ding Ding
Tämän jutun uutisoinnissa näkyy taas, että ihmiset eivät tiedä mitä ÄO tarkoittaa.

Tässä yksi: "Georgia achieved an incredible 152, putting her in the top 0.2 per cent, or one in 500, of the population's most intelligent people." http://in.news.yahoo.com/070622/139/6h9hp.html

No ei se nyt uskomatonta minusta ole, että Britanniasta löydetään lapsi, joka on älykkäämpi kuin 499 samanikäistä lasta 500:sta.

Täällä lisää:
http://www.dailymail.co.uk/pages/live/a ... ge_id=1770

Niin, Suomessa syntyy vuosittain noin 50-60000 lasta, joten vähintään 100 heistä on samaa tasoa.

Vierailija

Mikähän toi sitten on? Eikö noissa testeissä mitata matikkapäätä ja loogista ajattelua? Ei tuon tytön kyvyt mitenkään yliluonnollisilta kuulostanut, laskee kymmeneen ja tunnistaa värejä. Kyllä munkin 2,5v. pikkuveli osaa laskea kymmeneen ja tunnistaa ainakin joitain värejä. Autoja se varsinkin tunnistaa. Kiinnostas tietää että miten tuo testi on tehty.

On toi silti varmaan fiksumpi kuin minä, sitä en epäile.

Neonomide
Seuraa 
Viestejä14018
Liittynyt23.6.2005

Mikä on tytön ennuste vaikkapa 12-vuotiaaksi samalla älykkyysskaalalla?

Pretending to be certain about propositions for which no evidence is even conceivable—is both an intellectual and a moral failing. —Sam Harris

Vierailija
Neonomide
Mikä on tytön ennuste vaikkapa 12-vuotiaaksi samalla älykkyysskaalalla?

Jos testi on ikäsidonnainen, niin eiköhän sen pitäisi olla kutakuinkin sama kuin nyt. Älykkäämpi kuin 99,8% saman ikäisistä.

Vierailija
bdbdbd

50 pisteellä ei todellakaan luokitella idiootiksi.

Vierailija
Dredex
Yleensä vanhemmat harvemmin vievät 2-vuotiaita lapsiaan Mensan testeihin. Testit maksavat jonkin verran, ja koska tämän uutisen jälkeen testeihin tietenkin ilmoitetaan koko joukko 2-vuotiaita, rahavirta kasvaa. Oliko se sitten tahallinen buffi-juttu uutisiin vai ei, niin toki on ihan mielenkiintoista tietää että jo nuoretkin voivat päästä tuohon järjestöön.

Ei ne kyllä maksa paljo paskaakaa

slam
Seuraa 
Viestejä2127
Liittynyt11.5.2006
Lassi
Brittityttö sai tyrmäävät 25 nimeä

Yritetään ilmeisesti myös älykkyyden lisäksi itseään tutkivaa skitsofreenista "nerouden" yleistä ilmentymää valmistaa... mitä nimien määrään on luottamista.

Antaisivat edes elää terveen elämän.

Hyvin polkee.

Vierailija
skOh

50 pisteellä ei todellakaan luokitella idiootiksi.

Idiootiksi muistaakseni luokitellaan alle ÄO 50 ja imbesilliksi alle ÄO 5. Vaikka eiköhän nämä määritelmät ole jo nykyään vanhentuneita.

jm: siis käsittääkseni kyseessä on ollut soveltuvuustesti, joka ei "aikuisten älykkyystestin" kanssa ole samanlainen ja testi käsittää vähän muutakin kuin parin värin tunnistamisen ja kymmeneen laskemisen. Kyseinen tyttö oli suoriutunut testistä 5-6 vuotiaan tavoin.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat