Diesel auton muuttaminen maakaasulla käyväksi

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Onko mahdollista?

Mulla on 3L diesel auto jonka maakaasulla käyväksi muuttamalla säästää polttoainekuluissa n.80%. Itsellä ajokilometrejä tulee n. 40-50 tuhatta km vuodessa.

Tällä tuo on laillista ja lainsäädäntöä noille ei ole olemassa.
Monet taksit toimii kaasulla.

Voiko siis diisselin muuttaa maakasukäyntiseksi vai pitääkö olla bensavehe?

Sivut

Kommentit (83)

Vierailija

Bi-fuel-autojen yhdeydessä ei mainita dieseliä, mutta kyllä bensa. Lainsäädäntö muuten taisi helpottua äskettäin?

Vierailija

Vitsailut sikseen "luonnonystävä".
Autossa on seitsemän paikkaa ja yhden pallin paikalle mahtuu kivasti pullo.
Täällä on tankkausasemia ja firmoja jotka on tehnyt tuhansia muunnoksia.
Siis mun kysymys on, että voiko diesel koneelle tehdä saman mitä bensavehkeelle?
Puristukset on eri jne.

Bensavehkeissä se käy ja kaasulta vaihto bensalle käy vaan vivusta kääntämällä. Siis saako vastaava toiminnetta diseliin?

Jos ei niin perusteluja kiitos.

Vierailija

Selitys on simppelisti se että kaasu tarvitsee kipinän. Dieselmoottori on hyvin kranttu polttoaineen laadulle ja sen palotilarakenteet on tehty erityisesti se huomioiden.
Voitelematon dieselpumppu ei kauaa pyöri sekään.

Vierailija
tietää
Selitys on simppelisti se että kaasu tarvitsee kipinän. Dieselmoottori on hyvin kranttu polttoaineen laadulle ja sen palotilarakenteet on tehty erityisesti se huomioiden.
Voitelematon dieselpumppu ei kauaa pyöri sekään.

Ok, selkis. Tänks.

Vierailija
Rasputin
tietää
Selitys on simppelisti se että kaasu tarvitsee kipinän. Dieselmoottori on hyvin kranttu polttoaineen laadulle ja sen palotilarakenteet on tehty erityisesti se huomioiden.
Voitelematon dieselpumppu ei kauaa pyöri sekään.



Ok, selkis. Tänks.

No...

Samaahan minä sanoin

Toinen asia on sitten ehkä että tuloilmaan voisi syöttää kaasua. Silloin diesel sytyttäisi mutta kaasu antaisi lisäpotkua. Säästyisi polttoainetta. Menee tosin vähän kokeiluksi...

Ps. Joko sinulla on hyvin isot pallit tai sitten väristynyt näkemys kaasupullon koosta. Toisen pallin korvaaminen kaasupullolla voi myöskin olla tuskalias toimeenpide.

Vierailija

Asiaa tutkimatta päättelen että kaasun sekoittaminen imuilman joukkoon aiheuttaa muutoksia palotaphtumassa, niin että moottorin toiminta heikkenee, vaika seossuhde olisi muutettu.
Jokatapauksessa ottomoottori sopii ongelmitta siihen ja on edullisempi.

Vierailija
Norppa

Ps. Joko sinulla on hyvin isot pallit tai sitten väristynyt näkemys kaasupullon koosta. Toisen pallin korvaaminen kaasupullolla voi myöskin olla tuskalias toimeenpide.

Takana on kaksi "pallia". Ne voi nostaa seinälle. Toisen poistamlla saa kivasti tilaa. Tavaratilaa on autossa muutenkin kohtuu paljon.

Vierailija

Kyllä käytännössä nykydieselillä voi ajaa kaasulla. Moottorin tietokone pitää ohjelmoida uusiksi ja asentaa kaasun syöttöjärjestelmä imuilman ottoon. Pelkällä kaasulla ei voi ajaa, koska se vaatisi että kaasua syötettäisiin ruiskutussuuttimien läpi, joita taas ei ole suunniteltu kaasulle, eikä dieselissä ole sitä kipinää. Australiassa on tosin myynnissä autoja, joissa on nestekaasun suoraruiskutus. Niissä on kokonaan erilainen polttoainejärjestelmä ja tulpat.

Muunnos on siinä, että säädetään moottori syöttämään minimaalisen määrän dieseliä jolla seos syttyy, ja kaasu annostellaan sekoittajalla imuilman joukkoon kulloisenkin kaasupolkimen asennon mukaan.

Käytännössä siis kone käy tyhjäkäyntiä dieselillä ja matkaa kaasulla.

Vierailija
Veikko
Kyllä käytännössä nykydieselillä voi ajaa kaasulla. Moottorin tietokone pitää ohjelmoida uusiksi ja asentaa kaasun syöttöjärjestelmä imuilman ottoon. Pelkällä kaasulla ei voi ajaa, koska se vaatisi että kaasua syötettäisiin ruiskutussuuttimien läpi, joita taas ei ole suunniteltu kaasulle, eikä dieselissä ole sitä kipinää. Australiassa on tosin myynnissä autoja, joissa on nestekaasun suoraruiskutus. Niissä on kokonaan erilainen polttoainejärjestelmä ja tulpat.

Muunnos on siinä, että säädetään moottori syöttämään minimaalisen määrän dieseliä jolla seos syttyy, ja kaasu annostellaan sekoittajalla imuilman joukkoon kulloisenkin kaasupolkimen asennon mukaan.

Käytännössä siis kone käy tyhjäkäyntiä dieselillä ja matkaa kaasulla.

öö säästää ... pitää kysellä firmoista jotka tekee muutoksia.

Vierailija
Veikko
Kyllä käytännössä nykydieselillä voi ajaa kaasulla. Moottorin tietokone pitää ohjelmoida uusiksi ja asentaa kaasun syöttöjärjestelmä imuilman ottoon. Pelkällä kaasulla ei voi ajaa, koska se vaatisi että kaasua syötettäisiin ruiskutussuuttimien läpi, joita taas ei ole suunniteltu kaasulle, eikä dieselissä ole sitä kipinää. Australiassa on tosin myynnissä autoja, joissa on nestekaasun suoraruiskutus. Niissä on kokonaan erilainen polttoainejärjestelmä ja tulpat.

Muunnos on siinä, että säädetään moottori syöttämään minimaalisen määrän dieseliä jolla seos syttyy, ja kaasu annostellaan sekoittajalla imuilman joukkoon kulloisenkin kaasupolkimen asennon mukaan.

Käytännössä siis kone käy tyhjäkäyntiä dieselillä ja matkaa kaasulla.

Niinhän minä sanoin.

Jos on wanha tiiseli niin softaa ei tarvitse konffata uudestaan.

Täytyy vaan varoa että kaasu ei dieselin puristuksessa syty itsekseen. Nakutus tuhoaa tehot ja moottorin.

Vierailija
Rasputin
Norppa

Ps. Joko sinulla on hyvin isot pallit tai sitten väristynyt näkemys kaasupullon koosta. Toisen pallin korvaaminen kaasupullolla voi myöskin olla tuskalias toimeenpide.




Takana on kaksi "pallia". Ne voi nostaa seinälle. Toisen poistamlla saa kivasti tilaa. Tavaratilaa on autossa muutenkin kohtuu paljon.

AHAA!

Puhuit auton palleista. Minä ajattelin että tarkoitit kuskin.

Vierailija
Norppa
Veikko
Kyllä käytännössä nykydieselillä voi ajaa kaasulla. Moottorin tietokone pitää ohjelmoida uusiksi ja asentaa kaasun syöttöjärjestelmä imuilman ottoon. Pelkällä kaasulla ei voi ajaa, koska se vaatisi että kaasua syötettäisiin ruiskutussuuttimien läpi, joita taas ei ole suunniteltu kaasulle, eikä dieselissä ole sitä kipinää. Australiassa on tosin myynnissä autoja, joissa on nestekaasun suoraruiskutus. Niissä on kokonaan erilainen polttoainejärjestelmä ja tulpat.

Muunnos on siinä, että säädetään moottori syöttämään minimaalisen määrän dieseliä jolla seos syttyy, ja kaasu annostellaan sekoittajalla imuilman joukkoon kulloisenkin kaasupolkimen asennon mukaan.

Käytännössä siis kone käy tyhjäkäyntiä dieselillä ja matkaa kaasulla.




Niinhän minä sanoin.

Jos on wanha tiiseli niin softaa ei tarvitse konffata uudestaan.

Täytyy vaan varoa että kaasu ei dieselin puristuksessa syty itsekseen. Nakutus tuhoaa tehot ja moottorin.

Viddu teirän kanssa, mulla on uus ja kova polkukone.

Vierailija

Googleen: lpg cng car kit
Niin jo löytyy muuntosarjaa, jolla saa jotain kaasulisuketta. En jaksanut enempää kaivaa.

Vierailija
Rasputin
Veikko
Kyllä käytännössä nykydieselillä voi ajaa kaasulla. Moottorin tietokone pitää ohjelmoida uusiksi ja asentaa kaasun syöttöjärjestelmä imuilman ottoon. Pelkällä kaasulla ei voi ajaa, koska se vaatisi että kaasua syötettäisiin ruiskutussuuttimien läpi, joita taas ei ole suunniteltu kaasulle, eikä dieselissä ole sitä kipinää. Australiassa on tosin myynnissä autoja, joissa on nestekaasun suoraruiskutus. Niissä on kokonaan erilainen polttoainejärjestelmä ja tulpat.

Muunnos on siinä, että säädetään moottori syöttämään minimaalisen määrän dieseliä jolla seos syttyy, ja kaasu annostellaan sekoittajalla imuilman joukkoon kulloisenkin kaasupolkimen asennon mukaan.

Käytännössä siis kone käy tyhjäkäyntiä dieselillä ja matkaa kaasulla.




öö säästää ... pitää kysellä firmoista jotka tekee muutoksia.

Enkä oikein ole varma että uusissakaan tarvitsee ohjelmoida uusiksi. Yleensähän tietokoneella säädetään sytytystä otossa tai ruiskausta dieselissä.

Kaasua tuloilmaan ja kaasupoljin säätelee kaasuhanaa. Ei siihen pitäisi mitään softamuutoksia tarvita. Voin kyllä olla väärässä...

Vierailija
Rasputin
Norppa
Veikko
Kyllä käytännössä nykydieselillä voi ajaa kaasulla. Moottorin tietokone pitää ohjelmoida uusiksi ja asentaa kaasun syöttöjärjestelmä imuilman ottoon. Pelkällä kaasulla ei voi ajaa, koska se vaatisi että kaasua syötettäisiin ruiskutussuuttimien läpi, joita taas ei ole suunniteltu kaasulle, eikä dieselissä ole sitä kipinää. Australiassa on tosin myynnissä autoja, joissa on nestekaasun suoraruiskutus. Niissä on kokonaan erilainen polttoainejärjestelmä ja tulpat.

Muunnos on siinä, että säädetään moottori syöttämään minimaalisen määrän dieseliä jolla seos syttyy, ja kaasu annostellaan sekoittajalla imuilman joukkoon kulloisenkin kaasupolkimen asennon mukaan.

Käytännössä siis kone käy tyhjäkäyntiä dieselillä ja matkaa kaasulla.




Niinhän minä sanoin.

Jos on wanha tiiseli niin softaa ei tarvitse konffata uudestaan.

Täytyy vaan varoa että kaasu ei dieselin puristuksessa syty itsekseen. Nakutus tuhoaa tehot ja moottorin.




Viddu teirän kanssa, mulla on uus ja kova polkukone.

Kokeile vaan. Ei se nakutus kertalaakista mitään haittaa tee ja sen huomaa kyllä. Lähinnä jos ajaa satoja kilometrejä nakuttaen niin syntyy lastua.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat