Sähkömagneettiset kentät häiritsevät ihmisiä

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

"Sähkömagneettiset kentät häiritsevät energiahoitaja Sinikka Vasavan mukaan ihmisiä paljon luultua enemmän. Siltamäkeläinen energiahoitaja kärsi itsekin säryistä ja unettomuudesta vuosia, kunnes hän keksi syyn vaivoilleen: töpselit ovat seinässä väärin päin!"

Miksi tällaista ei ole opetettu minulle aiemmin? En enää ihmettele miksi aina ahdistaa. Nyt se selvisi! -Ja heti helpotti kun ymmärsin irroittaa töpselit seinästä. Kokeile!

täällä lisää: http://koti.mbnet.fi/antonr/topseli.jpg

Sivut

Kommentit (16)

Vierailija

Töpseli-ongelmaan voisi kokeilla kierrettyä parikaapelia, joka ei häiritse sähkömagn. kentällään ympäristöä. Tosin niitä on hankala saada virtajohdoiksi, mutta jos ongelma on hyvin yleinen, sillä voi olla hyvätkin markkinat.

Kenttien vaikutusta en juuri ole havainnut, mutta kun olen ollut osana virtapiiriä (240 V), olen havainnut kipua ja jonkinasteista puutumista sormissa.
Staattiset räpsyt ovat joskus ikäviä.

Pikku Gen
Seuraa 
Viestejä3210
Liittynyt2.6.2005

...ja minä voisin ruveta valmistamaan foliopaperisuojia, joita laitetaan töpselien ympäri ja mikä ettei päähänkin, säteiltä suojelemaan. 100e/kpl, miltä kuulostaisi?

Siisus. Miten tyhmiä ihmiset oikein ovat?

...Älkää kertoko. En oikeastaan halua tietää.

"Ubi est actio hic?" Missä täällä on säpinää?

o_turunen
Seuraa 
Viestejä10604
Liittynyt16.3.2005

Minulle sähkömagneettiset kentät ovat krooninen häiriö, ja kärsin niistä suunnattomasti. Ei ole varaa ostaa häiriötöntä huonetta, ja sitten taiteillaan ja yritellään ymmärtää mittalaitteden näyttöjen sekoiluja. Pitäisi kieltää kaikki sähkövehkeet, että pääsisi kunnolla mittaamaan.

Korant: Oikea fysiikka on oikeampaa kuin sinun klassinen mekaniikkasi.
Korant: Jos olet eri mieltä kanssani olet ilman muuta väärässä.

Volitans
Seuraa 
Viestejä10670
Liittynyt16.3.2005

Sähkömagneettisista kentistä olen saanut ongelmia - tai ainakin oireita. Tukka nousee välillä mukavassa jännitekentässä mukavasti pystyyn - ja mukavia valokaariakin olen sormenpäähäni saanut.

Eniten ongelmia tulee kuitenkin, kun kännykän kuuluvuus heikkenee juuri silloin, kun sitä tarvitsisi.

Vierailija
Tyräpoika
Miksi tällaista ei ole opetettu minulle aiemmin? En enää ihmettele miksi aina ahdistaa. Nyt se selvisi! -Ja heti helpotti kun ymmärsin irroittaa töpselit seinästä. Kokeile!

Jos käyn sähköpääkeskuksesta vaihtamassa nolla- ja vaihepiuhat keskenään tietämättäsi, et huomaa missään mitään eroa. Se on selvä asia.

Tyräpoika

Jospa tutustuisit myös Kansanterveystieteen laitoksen maasäteilyraporttiin, niin eiköhän siitä ala selvitä mikä on totta ja mikä ei

Vierailija
MarsMan
Jos käyn sähköpääkeskuksesta vaihtamassa nolla- ja vaihepiuhat keskenään tietämättäsi, et huomaa missään mitään eroa. Se on selvä asia.

Paitsi jos pistorasiat on maadoitettu nollajohtoon, kuten yleensä on tapana, niin johan alkaa huomaamaan. Pistorasialle tulee yleensä vain kaksi johtoa ja maadoitus tehdään nollajohdosta maadoitusnastoille parin sentin johdon pätkällä.

Neutroni
Seuraa 
Viestejä26840
Liittynyt16.3.2005

Juu, sähkökentillä on tapana tuottaa johtavassa aineessa virtoja, ja niistä ei elimistö pidä. 230 V sormien (onneksi saman käden) välillä tuotti kerran sen verran ikäväntuntuisia oireita, ettei huvita toiste kokeilla. Vaiheesta kapasitiivisesti maahan on sekin joskus oireillut, joskaan ei yhtä pahasti. Jälkimmäisessä tapauksessa pistorasian kääntäminen ennen sähkölaitteeseen koskemista olisi tosiaan auttanut (käsittelin rikkinäistä jatkojohtoa). Suosittelen kuitenkin ennemmin varovaisuutta sähkölaitteiden, erityisesti eristeviallisten, kanssa.

Neutroni
Seuraa 
Viestejä26840
Liittynyt16.3.2005
Ertsu
Paitsi jos pistorasiat on maadoitettu nollajohtoon, kuten yleensä on tapana, niin johan alkaa huomaamaan. Pistorasialle tulee yleensä vain kaksi johtoa ja maadoitus tehdään nollajohdosta maadoitusnastoille parin sentin johdon pätkällä.

Vanhoissa asennuksissa noin. Nykyään tuota käytetään harvoin, lähinnä vanhoja asennuksia korjatessa. Jossain vaiheessa nollaus rasiassa oli kai kielletty, mutta EU vapautti sen taas.

Tuossa tapauksessa nollan ja vaiheen vaihto tosiaan alkaa tuntumaan. Kolmivaihekoneissakin se saanee aikaan mielenkiintoisia savumerkkejä.

Muistakaa sitten, ettei töpseleitä pidä omin päin käännellä, vaan ehdottomasti pitää tilata kallis puoskari kääntämään.

Paul M
Seuraa 
Viestejä8560
Liittynyt16.3.2005

Juttua ei parane vähätellä enää. Amerikkalaisten mehiläisten vakava sekoaminen mahdollisesti sähkökentistä ei ole vielä pois suljettu juttu. Ja kannattaa huomata, että ne ovat varsin kaukana sähkölaitteista jossain maaseudun pellon reunassa verrattuna ihmisiin.

Sähkön kanssa työkseni touhutessa asiassa ei ole mitään romantiikkaa eikä mystiikkaa enää, mutta sähkökatkoksen tullen mieli muuttuu aina seesteiseksi. Onko oikeasti tehty sokkotutkimusta sen suhteen aistiiko ihminen sähkökenttien häviämisen?

Meikäläisellä on mainio testeri, jolla näen heti puuttuuko (sähköön kytketystä) laitteesta maadoitus. Olen löytänyt useita lovettuja pistotulppia ja viallisia pistorasioita ihmisten keittiöistä kuntoaviokeikoilla. Se antaa valon 10 sentin päästä, jos on 110 V kuoressa haamusähköä tai 20 sentin päästä jos on täysi jännite laitteen kuoressa. Mutta mielenkiintoista on, että se antaa samaisen sähkökenttäilmaisun myös kipsilevy- ja kiviseinistä aika ajoin. Esimerkiksi jos on aivan tavallinen suojaeristetty metallikuorinen valaisin ruuvattuna seinään ja sen johto on pistorasiassa. Kipsilevyseinä antaa sähkökenttää monen metrin päässä valaisimesta kunnes hiipuu nolliin. Kuinka monella lienee lukuvalaisin sängyn päädyssä ruuvattuna seinään? Siinä sitten on pää sähkökentässä aivan varmasti.

Aivosähköilmiöt ovat millivolttijuttuja. Asuinympäristön sähkökentät ovat isoja verrattuna solutason jännitteisiin. Eli en ainakaan minä halua kiistää enkä lietsoa, mutta juttu on aivan varmasti kesken.

Hiirimeluexpertti. Majoneesitehtailija. Luonnontieteet: Maailman suurin uskonto. Avatar on halkaistu tykin kuula

Vierailija
Ertsu
MarsMan

Pistorasian maadoittaminen nollajohtoon on ollut kiellettyä jo parikymmentä vuotta. Sitä ei saa tehdä missään tapauksessa vaan se keltavihreä maajohto pitää vetää sinne missä sitä tarvitaan. Entäpä sitten jos nollajohto sattuu irtoamaan jostain kohtaa? Silloin vaihe kiertää laitteen rungon kautta ja se on kuoleman paikka.

Älkää hyvät ihmiset tehkö tuollaisia virityksiä. Se on hengenvaarallista ja lisäksi laitonta.

Vierailija
Paul M
Onko oikeasti tehty sokkotutkimusta sen suhteen aistiiko ihminen sähkökenttien häviämisen?

Pikaisella Googlettamisella ei tullut esille aiheeseen liittyvää. No tuo vanha maasäteilyraportti kuitenkin....

Vierailija
MarsMan
Pistorasian maadoittaminen nollajohtoon on ollut kiellettyä jo parikymmentä vuotta. Sitä ei saa tehdä missään tapauksessa vaan se keltavihreä maajohto pitää vetää sinne missä sitä tarvitaan.

No ainakin minun asunnossani ne on maadoitettu nollajohtoon jonkun muun, kuin minun toimestani. Keittiöremontin yhteydessä se tuli esiin. Keittiössä on kaksi kiinteäasennettua loisteputkivalaisinta, joissa on pistorasiat samassa. Sähkö niihin tulee 2x1,5 mm²:n MMJ-kaapelilla. En näe mitään syytä ruveta muuttelemaan niitä, kun nykyinenkin toimii. Se keltavihreä johto pitäisi kaiken lisäksi vetää ainakin sähkökeskukselle asti.

Vierailija

Minua harmittaa se, että "sähköallergikot" väittävät sähkömagneettisen säteilyn aiheuttavan oireita. Sähkömagneettinen säteilyhän on siis valoa. Valolleko ne ovat allergisia???

Vierailija
Kalevi
Minua harmittaa se, että "sähköallergikot" väittävät sähkömagneettisen säteilyn aiheuttavan oireita.

Eivät he tietääkseni väitä olevansa allergisia sähkömagneettiselle säteilylle, vaan sähkökentälle (tai vaihtoehtoisesti magneettikentälle).
Sähkömagneettinen säteilyhän on siis valoa.

Näkyvän valon lisäksi on olemassa myös muita taajuuksia.
Valolleko ne ovat allergisia???

On olemassa valoallergikkoja. He eivät voi mennä ulos päiväsaikaan, vaikka taivas olisi pilvessä.

Paul M
Seuraa 
Viestejä8560
Liittynyt16.3.2005
Kalevi
Minua harmittaa se, että "sähköallergikot" väittävät sähkömagneettisen säteilyn aiheuttavan oireita. Sähkömagneettinen säteilyhän on siis valoa. Valolleko ne ovat allergisia???

En ole tietääkseni fyysisesti sähköallerginen, mutta edelleen jankutan sitä, että asia on kesken. 50Hz magneettikenttä ainakin vaikuttaa elimistön läpi. Varsinainen sähkökenttä taitaa vaimentua aivan johtavan kehon pintaan eli jännite ei suoraan "mene läpi" sähkökenttänä. Mutta eri osassa kehon pintaa on eri jännite tuon kentän vaikutuksesta ja sehän pyrkii tekemään pieniä tasausvirtoja. Virrat taasen kulkevat sieltä mistä helpoiten juttu sujuu ja aivan varmasti kehon sisäosissa läpi solujenkin.

Tarkoitan sitä, että parasta olisi suhtautua objektiivisesti tähän asiaan kuten jotkut osasivat maapallon ollessa vielä litteä suhtautua väitteisiin pallomaisesta maapallosta aivan objektiivisesti ilman isoa kiihkoa puolesta tai vastaan lukuunottamatta virallisia elimiä kuten papistoa.

Hiirimeluexpertti. Majoneesitehtailija. Luonnontieteet: Maailman suurin uskonto. Avatar on halkaistu tykin kuula

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat