Miksi niin paljon kaljuja ?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

"Kojak-kampaus" on yleistynyt tavattomasti viime vuosina.
Onko tähän syynä muoti, "klani" näyttää "miehekkäämmältä", vanhen-taahan se ? Mömmöt ? Testosteronit bodareilla vievät tukan.
Kaljuja venäläisiä näkyy erityisen paljon, ympäristömyrkyt vaiko
säteily ? Pikkupojillahan Wanhaan Hyvään Aikaan puliksi ajaminen
kesäksi toimi täintorjuntakeinona.

Sivut

Kommentit (47)

Vierailija

Täytyy hommata silmälasit. Luin: "Miksi on niin paljon kaluja".

Eiks ihminen 80-luvun homobuumin ja Blue Oister baarien jälkeen luopunu karvoituksestaan ja tää posliinivallankumous on vaan kiihtyny seuraavina vuosikymmeninä. Pian miehet vahaa kulmakarvatkin veks.

Kohta kaikki on Antti Kasvioita - joka oli muuten aikamoinen visionääri ja edelläkävijä.

Juro Vonkaaja
Seuraa 
Viestejä274
Liittynyt8.9.2006
Dr_Strangelove
Onko tähän syynä muoti, "klani" näyttää "miehekkäämmältä"

Itselläni tukka harveni päälaelta sellaiseksi liuhuksi, että oli parempi kun leikkasin loputkin (sen sijaan että olisin alkanut pekkaroimaan tai kuutsailemaan).

Sivuvaikutuksena alko sitten hartiat näyttään leveämmiltä, joten voin lopettaa rahojen tuhlauksen punttisalilla. Tupla bonus siis, säästyy parturirahat ja salin vuosimaksut paremppin tarkoitukseen kuten esim. Laatuviineihin ja konjakkiin

Eli voipa monellakin turhamaisella bodarilla kaljun motiivi olla mentaalidouppaus.

Sama se on kuulemma kalunkin kanssa - kun ajelee karvat, niin näyttää isommalta.

Itse olen Stillerin pmmy:n jäsen. Mutta silti olen kyllä sitä mieltä, että aikamiehelle karvapehkosta pilkistävä pili on miehekkäämpi kuin pikkupojan paljas nappula.

Vierailija
Juro Vonkaaja
Dr_Strangelove
Onko tähän syynä muoti, "klani" näyttää "miehekkäämmältä"

Itselläni tukka harveni päälaelta sellaiseksi liuhuksi, että oli parempi kun leikkasin loputkin (sen sijaan että olisin alkanut pekkaroimaan tai kuutsailemaan).

Sivuvaikutuksena alko sitten hartiat näyttään leveämmiltä, joten voin lopettaa rahojen tuhlauksen punttisalilla. Tupla bonus siis, säästyy parturirahat ja salin vuosimaksut paremppin tarkoitukseen kuten esim. Laatuviineihin ja konjakkiin

Eli voipa monellakin turhamaisella bodarilla kaljun motiivi olla mentaalidouppaus.

Sama se on kuulemma kalunkin kanssa - kun ajelee karvat, niin näyttää isommalta.

Itse olen Stillerin pmmy:n jäsen. Mutta silti olen kyllä sitä mieltä, että aikamiehelle karvapehkosta pilkistävä pili on miehekkäämpi kuin pikkupojan paljas nappula.

Just, niinhän se kertoi isälleen entinen mannekin, kun alakouluun
meni ja suihkussa jumpan jälkeen kävi: "Muil pojil oli ku pakettinappula,
miul ko HK:n sininen". Isä selitti johtuvan siitä, että mannepoika oli 36.

Juro Vonkaaja
Seuraa 
Viestejä274
Liittynyt8.9.2006
Dr_Strangelove
"Muil pojil oli ku pakettinappula, miul ko HK:n sininen"

Kirjoitin jo omaan postaukseeni , että "…pakettinappula." Mutta sitten arvelin että nuoriso-osastolle ei moinen menneisyyden termi avautuisi, joten kirjoitin kuitenkin pelkän nappulan

Missä mahtoi muuten mahtoi sijaita sorvaamo, josta kauppiaat ja helppoheikit tilasivat pakettinapplat?

Vierailija

Kaljuuntuminen on mysteeri. Miehet joilla on vahva tukka saattavat alkaa kaljuuntua jo kolmekymppisinä ja toisilla, kuten minulla, on ohut hiuslaatu ollut ikänsä, mutta eivät kaljuunnu. Minullekin parturit ennustivat ollessani parikymppinen, että ohimolahdekkeet vetäytyvät vuosi vuodelta kauemmas. Höh, minulla on vieläkin ihan hyvä tukka ja ohentuminen on ollut vähäistä.

Eräs kampaaja selitti nuorten miesten kaljuuntumisen yhtenä syynä oleva, että suihkuttavat vettä pääaelleen kovalla paineella peseytyessän... Mene ja tiedä, en oikein usko tuota, mutta liiallinen lakin pitäminen kyllä kaljuunnuttaa. Onhan selvää, ettei pimeässä kasva mitään.

Tämä paljaaksi ajelu on sitten ihan oma lukunsa. Minulle hippiaikana nuoruuttaan eläneelle moinen muoti on kauhistus Näyttäähän se tosin toimivan, jos mies on hyväkuntoinen eikä kovin läski.

Vierailija
"Dr_Strangelove" "Kojak-kampaus" on yleistynyt tavattomasti viime vuosina.
Onko tähän syynä muoti, "klani" näyttää "miehekkäämmältä", vanhen-taahan se ? Mömmöt ? Testosteronit bodareilla vievät tukan.
Kaljuja venäläisiä näkyy erityisen paljon, ympäristömyrkyt vaiko
säteily ? Pikkupojillahan Wanhaan Hyvään Aikaan puliksi ajaminen
kesäksi toimi täintorjuntakeinona.

Olisiko syynä ehkä tuo puliksi ajelu. Silloin aurinko pääsee paahtamaan ihoa ja ihon sekä karvankasvu heikkenee.
On mielikuva että venäjällä tuo puliksiajelu on ollut yleisempää.

Petu
Seuraa 
Viestejä2287
Liittynyt17.3.2005

Moro! No ,se on varakkuus kysymys ; me ollaan niin rikkaita ,että tukkakin on tehty nahasta . Ei vaistekkaan , se on muotijuttu ja osittain geneettistä . Meitä "harvapäisiä" tulee olemaan jatkossakin enemmän , koska se on geneettisesti äidin puolelta periytyvää . Ainakin joskus on sanottu , ihan tieteellisesti . Minulla on talvella ns "talvitukka " noin 1 mm ja kesällä se saa sitten hulmuta valtoimenaan , noin 3 mm :ä .

Vierailija

kerrankin fiksu muoti...
käytännöllinen..
ja helppo pitää siistinä..

kerta viikkoon 3 min..
hiustenhoitoon..

Vierailija

Niin on minullakin vielä 65-vuotiaana hyvä ja vahva tukka, vähän alkaa
harmaantua. Geeneillä lienee asiaa, isäukolla oli, valkoinen toki jo, hyvä
tukka vielä 89 vuotiaanakin, jolloin kuoli. Myös Reaganilla oli hyvä kuon-
talo vanhanakin. Eikä liene testosteronin puutettakaan, ukolla kolme ja
minulla kaksi lasta ( harkitusti ei enemmän ) ja eturauhanen vaivaa. En usko
tuohon suihkujuttuun, parturit puhuvat aina omiaan, kauppaavat ihme-hil-
sevettä, vaikka sisäerityksestähän se johtuu ..

Vierailija

Onhan tukkamuoti vaihdellut aina, mitä ihmeellistä kaljussa nyt on? Tuntuu jo että se taitaa olla menossa pois muodista pikkuhiljaa. Janne Virtasellakin alkaa olemaan vähän fledaa. Itselläni on kalju ja nuorena pitkä mutta kun luonto hoiti asian niin en viitsinyt näyttää Juicelta vaan napsaisin tukan kokonaan pois. Kalju on minusta aika äijä, kyllähän monet hakevat katu-uskottavuutta kaljulla. Kuvitelkaapa Tony Halmeelle polkkatukka. Mauri Pekkarinenkin voisi heittää piisaminsa nurkkaan ja ajaa kokonaan kaljuksi, tulisi terävämpi vaikutelma. En ole koskaan ymmärtänyt tupeita enkä sitä, että kasvatetaan pitkä tupsu ja kiedotaan se kaljun ympärille. Se on kyllä hyvin koominen.

Uimari Antti Kasvio kertoi ajaneensa muuten säärikarvansakin ennen kilpailua, eihän se vaikuttanut uintisuoritukseen teknisesti ja kutisikin takaisin kasvaessaan, mutta toi se kai vähän psykologista vaikutelmaa. Ovathan merieläimet karvattomia. Kalat ainakin, hylkeellä taitaa olla ohut turkki mutta se viihtyykin kylmissä vesissä.

Petu
Seuraa 
Viestejä2287
Liittynyt17.3.2005

Aloin kaljuuntumaan jo 18 -vuotiaana . En voisi edes kuvitella ,että meikäläisellä olisi tukkaa päässä . Enkä ole sitä kaivannutkaan . Äijjää on se ,että jaksaa kuunella kaljuvitsejä ja pientä ivaa siitä . Moni hiljenee ,kun heittää itse parhaimmat tsoukit . Kukin kantaa karvansa tai karvattomuutensa . Naisille kaljuuntumien on todellinen ongelma ,tai he suhtautuvat siihen ongelmana . Mielestäni kalju nainen on ok .

Vierailija
Petu
Mielestäni kalju nainen on ok .

hyvän muotoisen kallon omaava nainen
on ÄLYTTÖMÄN hyvän näköinen kaljuna..

äijät ohjelmassa olevat äijät
ovat varmaan äijän näkösiä kun
aamulla harjaa tukkaansa...
" hynynen tuus auttaa.. mulla on vähän takussa tää tukka...
ai saatana.. sattuu älä revi.."

ei tukka miestä tee...
eikä edes tukattomuus..

Vierailija

Asimov kirjoitti:

Mauri Pekkarinenkin voisi heittää piisaminsa nurkkaan ja ajaa kokonaan kaljuksi, tulisi terävämpi vaikutelma. En ole koskaan ymmärtänyt tupeita enkä sitä, että kasvatetaan pitkä tupsu ja kiedotaan se kaljun ympärille. Se on kyllä hyvin koominen.

Jup, näin on, vaikka kai se on itsetunnosta kiinni. Toiset kompensoi kaljuuttaan pitämällä baskeria, kuten Veltto Virtanen. Sellaisen käyttäminen tosin vaatii jonkinlaista taiteellisuutta, jos ei muuta niin taiteilijan heikkoudet nyt kummiskin.

Itse peittelin harmaita sävyttämällä nelikymppisestä lähtien, mutta sitten päätin, että antaapa työntää vain. Kallista sellainen ja akkamainen olo istua kampaajan tuolilla myssy päässä. Nyt sitten valkenee charmantisti koko pää.

Piru Naiseksi
Seuraa 
Viestejä3164
Liittynyt16.3.2005

tukkaa tarvitsee? Koreilun välineenä kuontalo toimii. Kiirekarvoituksen siistiminen ja tuunaaminen antaa leivät ja särpimet ja mahdollisuuden toteuttaa itseään lukuisille hius- ja parta-alan ammattilaisille ... niin, ja tietysti shampoo- ja hiusvärikauppiaille, kampaamotuotemainosten tekijöille ja malleille sekä mainostilan ja -ajan myyjille...
Onko niin, että evoluution aikana lajillemme on jäänyt hiukset siksi, että ne suojaisivat pystykävelijää polttavalta auringonpaahteelta? Nykyäänhän pääkarvakasvusto ei kuulemma suojaksi riitä, vaan lakkia tahi hattua pitää meidän käyttämän helleaikana.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat