Terroristin profiili

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

En oikein osannut päättää kumpaan kategoriaan tämä threadin kuuluisi.. psygologia vai yhteiskunta.. no any way..

Millaiset henkilöt päätyvät suorittamaan terroristi-iskun?

Iltalehden mukaan eräs Brittein saarilla asuva "Tohtori Bilal Abdullah, 27. Royal Alexandran sairaalan lääkäri" "oli suoranainen vätys. Jätti usein saapumatta yövuoroon, eikä koskaan vastannut hälytyksiin. Hyvin välinpitämätön ja laiska lääkäri." Mutta muut terroristi epäillyt olivat ahkeria ammattikuntansa edustajia. Lehdessä myös ihmeteltiin murentunutta kuvaa "köyhyydessä ja kurjuudessa elävästä terroristista."

En tietenkään väitä tai tue väitteitä että laiskuudella ja terrorismilla olisi mitään tekemistä toistensa kanssa.. pikemminkin päinvastoin. Sellainen easy going guy ehkä vähemmässä määrin tukisi terrorismin ideologiaa tai suorittaisi iskuja koska ajattelisin sellaisen henkilön olevan enemmänkin riippuvuus suhteessa elämän nautinnoista. Toisaalta Jihad tarkoittaa elämän nautinnoista luopumista Islamin hyväksi.

Tässähän on mielestäni kyseessä lapsuudesta asti tapahtuva aivopesu.
Terrorismin ideologiaa (en lähde tätä enenmpää erittelemään. Jokainen voi itse miettiä) voidaan verrata siihen kristillisenoikeiston suoltamaa nationalistista propagandaa jota meillekkin opettajat ja televisio suoltaa.
Toisaalta kerta nämä uudet lääkäriterroristit ovat varmasti katkeroituneet Brittien imperialistisesta ulkopolitiikasta ja siitä että he joutuvat joka päivä näkemään aatteenveljiensä kuolemasta kertovia uutisia sodasta joka on aloitettiin laittomasti ja tekaistujen todisteiden perusteella..
Uskoisin että tälläisiin ideologiaan perustuvien iskujen motiviina on halu päästä otsikoihin ja tuoda perheelle kunniaa.. tuskin kukaan enää 2000-luvulla uskoo pääsevänsä taivaasen X neitsyen kanssa..

Mutta kuitenkaan en usko että yhdysvaltalaista neokonservatiivien maailmanherruuden tavoittelua voi pysäyttää enää mikään.. tuollaiset pikku iskut ovat kuin pieruja saharassa. Ottaen huomioon meidänkin nykyisen hallituksen linjan.
Paitsi ehkä jatkuvasti kasvava talouden alijäämä ja velkaantuminen

Sivut

Kommentit (36)

Vierailija

Terrorismille ei varmasti koskaan saada luotua yhtä ja yhteisesti hyväksyttyä määritelmää, joten se tuskin onnistuu terroristinkään kohdalla.

Mielestäni näissä tapauksissa on ainakin yksi hyvä puoli, nimittäin vasemmistolaisten hellimä ja sitä kautta hiljaisesti hyväksymä myytti köyhyydestä terrorismin syynä, on nyt romutettu, kun tekijöissä on näinkin monta hyväpalkkaista lääkäriä.

Toisaalta Britit on itse siilanneet maahan näitä terroristisiemeniä vuosikymmeniä, sillä Britit kuten USA:kin on koko toisenmaalmansodan historian automaattisesti tukenut ja antanut turvapaikkoja milloin minkäkin maan vapaustaistelijoille ja esim. Afganistanin Taleban hallinto sai näiltä toimijoilta rajattomasti tukea ja aseita, sekä koulutusta silloin kun se vielä taisteli N-liittoa vastaan.

Toisaalta, mielestäni henkilö joka muuttaa länsimaihin ja ottaa päämääräkseen länsimaisen yhteiskunnan tuhoamisen, on aina potentiaalinen terroristi ja karkoitettava maasta.

Vierailija
Uraanimies
tuskin kukaan enää 2000-luvulla uskoo pääsevänsä taivaasen X neitsyen kanssa..

ihan yhtä fiksua luulla
että ylipäänsä pääsee taivaaseen...

jos suomessa on ihmisiä mitkä
moiseen satuun uskoo...
niin miksei muualla maailmassa voisi olla...

kyllä mä uskon että ne tekee
terrori iskun lopulta itsekkäistä syistä..
tai siis veikkaisin..

siksi siihen on keksitty tommonen
tarina..
samahan se on meillä...
"elä hyvin ja kunniallisesti niin pääset taivaaseen"
eli palkkio..

kukas sitä nyt päätään räjäyttäis
ellei saa siitä palkkioo..
halvaks tulee noi palkka kustannukset..

"joo tilataan taas niitä muovisia avaimia.. joo
niitä sekunda versioita.. ne menee kertakäyttöön.. "

Vierailija
omena
Uraanimies
tuskin kukaan enää 2000-luvulla uskoo pääsevänsä taivaasen X neitsyen kanssa..

ihan yhtä fiksua luulla
että ylipäänsä pääsee taivaaseen...

jos suomessa on ihmisiä mitkä
moiseen satuun uskoo...
niin miksei muualla maailmassa voisi olla...

kyllä mä uskon että ne tekee
terrori iskun lopulta itsekkäistä syistä..
tai siis veikkaisin..

siksi siihen on keksitty tommonen
tarina..
samahan se on meillä...
"elä hyvin ja kunniallisesti niin pääset taivaaseen"
eli palkkio..

kukas sitä nyt päätään räjäyttäis
ellei saa siitä palkkioo..
halvaks tulee noi palkka kustannukset..

"joo tilataan taas niitä muovisia avaimia.. joo
niitä sekunda versioita.. ne menee kertakäyttöön.. "

No eikö ne nyt sitten pääse sinne taivaaseen, minun mielestä ne ottaa oikein "räjähtävän lähdön" siihen suuntaan ...

Vierailija

Täällä ne valkoiset lampaat keskustelevat terroristeista. Meikäläinen kuuluu näihin mustiin lampaisiin ja olen sitä mieltä että terrorismissa on kyse valtion terrorismista. Al-Qaidankin on aika taitavasti luotu CIA:ssa valtion viholliseksi ja kansa uskoo kaikkeen propagandaan mitä lauotaan jatkuvalla syötöllä. Niin ja jos oletkin musta lammas joka kyseenalaistaa tämän niin muut valkoiset lampaat ryhtyvät debunkkaamaan.

Vierailija
Uraanimies

Tässähän on mielestäni kyseessä lapsuudesta asti tapahtuva aivopesu.

Kyseessä on käytännössä aivan sama, jo lapsuudesta alkanut aivopesu, joka (muissa) nationalistisissa ympyröissä johtaa "vihollisen tuhoamiseen isänmaan hyväksi". Yhden terroristi on toisen vapaustaistelija. Minulle murhaaja on aina vain murhaaja.

Vierailija
tollo_peloton
Täällä ne valkoiset lampaat keskustelevat terroristeista. Meikäläinen kuuluu näihin mustiin lampaisiin ja olen sitä mieltä että terrorismissa on kyse valtion terrorismista. Al-Qaidankin on aika taitavasti luotu CIA:ssa valtion viholliseksi ja kansa uskoo kaikkeen propagandaan mitä lauotaan jatkuvalla syötöllä. Niin ja jos oletkin musta lammas joka kyseenalaistaa tämän niin muut valkoiset lampaat ryhtyvät debunkkaamaan.

Näin puhuu suvun "musta lammas" ...

Vierailija

Oletteko nähneet niitä WTC tornien sortumis videoita joissa näkyy niitä pieniä räjähdyksiä.. pitäis joku päivä käydä kaikki videot läpi.. voihan se olla että ne on vain jollain kuvankäsittely ohjemalla aikaan saatuja.. olen kyllä aika vakuuttunut että WTC iskuissa oli kyse USA:n sisäisestä iskusta että saadaan oikeutus lähteä sotimaan..

Onko kukaan lukenut kirjaa nimeltä Globalia? kirjoittanut Rufin, Jean-Christophe.

Osamahan kiisti alussa tehneensä ne iskut mutta kun kerta kaikki niin väitti niin pakkohan sen on olla totta..

http://video.google.com/videoplay?docid=-1656880303867390173
kantsii kattoo

Vierailija
Uraanimies
Oletteko nähneet niitä WTC tornien sortumis videoita joissa näkyy niitä pieniä räjähdyksiä.. pitäis joku päivä käydä kaikki videot läpi.. voihan se olla että ne on vain jollain kuvankäsittely ohjemalla aikaan saatuja.. olen kyllä aika vakuuttunut että WTC iskuissa oli kyse USA:n sisäisestä iskusta että saadaan oikeutus lähteä sotimaan..

Onko kukaan lukenut kirjaa nimeltä Globalia? kirjoittanut Rufin, Jean-Christophe.

Osamahan kiisti alussa tehneensä ne iskut mutta kun kerta kaikki niin väitti niin pakkohan sen on olla totta..

http://video.google.com/videoplay?docid=-1656880303867390173
kantsii kattoo

Kyllä iskut oli Al Gaidan tekosia, mikä ryhmä oli kyseessä ja Oliko Osma sen johdossa on sitten toinen juttu, minä pidän Osaman Bin Ladenia syyllisenä ja näyttö on esitetty.

Ei USA:n kaltaisessa maassa pysty yksinkertaisesti tekemään mitään tälläista niin ettei se paljastuisi jo alkuvaiheessa, siinä on liian paljon ykstyiskohtia jotka voi mennä pieleen.
Suurissa valtioissa, USA, Saksa, N-liitto, Kiina jne... on aina eniten pelätty erillaisia salajuonia ja muita sabotääsejä joilla horjutetaan vallanpitäjien asemaa, siksi siellä jokaista merkittävää turvallisuuspuolen viranomaista seurataan ja tarkkaillaan niin monen muun organisaation toimesta, ettei mitään vallankaappausyritykset tai muut operaatiot yksinkertaiaesti pysy salassa.
Ei Stalin Saksalaisia pelännyt missään vaiheessa, se pelkäsi omien kapinaa tai vallankaappausta, siksi siellä jatkuvasti puhdistettiin eri organisatioita ja noin 35 miljoonaa ihmistä joutui näiden puhdistusten kohteeksi.

Vierailija
Lapin Mies
Ei USA:n kaltaisessa maassa pysty yksinkertaisesti tekemään mitään tälläista niin ettei se paljastuisi jo alkuvaiheessa, siinä on liian paljon ykstyiskohtia jotka voi mennä pieleen..

niinpä...

maa missä pressa joutuu myöntää
harrastaneensa seksiä alaisensa kanssa...
voisi salaa räjäyttää pari pilvenpiirtäjää..

omituinen homma..

Vierailija
omena
Lapin Mies
Ei USA:n kaltaisessa maassa pysty yksinkertaisesti tekemään mitään tälläista niin ettei se paljastuisi jo alkuvaiheessa, siinä on liian paljon ykstyiskohtia jotka voi mennä pieleen..

niinpä...

omituinen homma..

Kyse oli puhelinseksistä ...

Vierailija
Kyllä iskut oli Al Gaidan tekosia, mikä ryhmä oli kyseessä ja Oliko Osma sen johdossa on sitten toinen juttu, minä pidän Osaman Bin Ladenia syyllisenä ja näyttö on esitetty.

Näyttö on esitetty kuten näyttö irakin joukkotuhoaseista=?

Monica Lewinsky itse tuli julki asian kanssa..

Ei ole ensimmäinen kerta kun suurvalta tekeytyy uhrkiksi oikeuttaakseen hyökkäyksen vieraaseen maahan
tuleeko Mainilan laukauksista mitään mieleen

Vierailija
Uraanimies

Näyttö on esitetty kuten näyttö irakin joukkotuhoaseista=?

Monica Lewinsky itse tuli julki asian kanssa..

Ei ole ensimmäinen kerta kun suurvalta tekeytyy uhrkiksi oikeuttaakseen hyökkäyksen vieraaseen maahan
tuleeko Mainilan laukauksista mitään mieleen

Näyttö, on että 12 terroristista on 11 Saudi-arabiasta, niiden taustat ja muut yhteydet on selvitetty.
Al Gaida kyllä ihan perusteksteissään ja propagandassaan on ottanut päämääräksi länsimaiden tuhoamisen, siihen ei kyllä riitä esim. USA:n pörssin räjäyttäminen tai valkoisen talon tuhoaminen, tai Bentagonin.
Nehän on vain rakennuksia, jotka voidaan aika nopeasti rakentaa uudestaan ...

Vierailija

Olihan siellä Mainilassakin kranaattikuoppia ja kuolleita venäläisiä. Kokonaista 13 venäläistä kuoli tuossa Mainilan terrori-iskussa.

Vierailija

unohtuiko että Talibanit olivat valmiit neuvottelemaan Osaman luovutuksesta jos USA esittäisi nämä todisteet että Osama bin Laden olisi todellakin iskujen takana.. USA ei esittänyt mitään koska eivät sitä pysty todistamaan. Sen sijaan USA ajoi samaa agressiivista sotakampanjaansa kuin 1999 kosovon pommitusten edeltävänä aikana.. USA:n viholliset ovat olleet valmiit neuvottelemaan turvatakseen maansa rauhan mutta USA:n sotahaukat ovat aina estäneet nämä neuvottelut..
Ja helppohan niitä henkilöllisyyksiä on tuottaa

Vierailija
SAMAEL
Yhden terroristi on toisen vapaustaistelija. Minulle murhaaja on aina vain murhaaja.
Juurikin näin.
Suomalaisille Eugen Schauman on jonkinlainen sankari. Venäläiset aikoinaan pitivät ja pitävät varmaan vieläkin Suomen kenraalikuvernöörin murhaa luonnollisesti terroritekona. Kyse on pitkälti näkökulmasta.

Al-Qaidan perimmäinen tavoitehan ei ole USA:ssa, vaan Saudi-Arabiassa. USA sattuu olemaan heidän tärkein liittolaisensa ja on siksi tulilinjalla. Mikäli Al-Qaida pääsee tavoitteeseensa ja kuningashuone kaatuu tulee monesta länsimaissa hulluna terroristina pidetystä ihmisestä kansallissankari.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat