TM ja Sebring

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Uusi TM ( 13-07 ) murhaa uuden Chrysler Sebringin, riisikiikut muka parempia, pyh !

"Jäykkä, jäykempi, jäykin ...", hitto, enhän minä rallia aja, hieman pehmeämpi jousitus on vain mukavampi.

"Ei ole omiaan mutkaisella soratiellä". Jenkin saattaa edistyneessä maassaan olla hieman vaikeaa mieltää moista peräkylää, jossa autoilijoilta ryövätyt miljardit pannaan aivan muihin tarkoituksiin ja
tiet ovat kehitysmaakunnossa.

Sikäli TM on oikeassa, että uusi Sebring on huonompi kuin vanha, on
lähdetty "eurooppalaistamalla" pilaamaan hyvä jenkki !

Sivut

Kommentit (21)

Vierailija

On muuten raivostuttavaa ajella pehmeäalustaisella autolla. En ymmärrä moista "mukavuutta". Ohjaustuntuma on nolla ja mutkiin saa tulla todella varovaisesti. Lisäksi moottoritiehoijaukset ja "lentoon lähteminen" ovat ikäviä piirteitä.

Ei alustan tarvitse mikään pintakova kivireki olla jos perheautosta puhutaan, mutta kyllä ajo-ominaisuuksien täytyy jonkinlaiset olla jo turvallisuussyistäkin... Kyllä hyvä, napakka alusta voi olla mukava ja onkin, verrattuna jenkkilulliin.

JuurikinNiin
Seuraa 
Viestejä1887
Liittynyt4.3.2007

Kattos ku TM:ssä ne vertailut tehdään suomen olosuhteissa... Jos läksee johonki Houstoniin ajeleen, asia on tietty eri, tai jos ei osaa painaa kytkytintä...

Suomen uusriistokapitalismin pääjehu on Sauli Niinistö. -Pirta-

Vierailija
Volitans
TM:n toimittajalla nyt vaan sattuu olemaan hieman kokonaisvaltaisempaa kokemusta eri autoista, kuin Tri_Outolemmellä.

Vielä mitä,suurten massojen autoja kuten riisikiikkuja myydään niin paljon, että niillä on varaa lahjoa lehti. Kuka uskaltaisi sanoa pahaa sanaa lullasta, joka tuottaa mainostuloja eniten ? Jenkkien maahantuoja
Aro-yhtymä on ikävä kyllä täysi m...kku, sekin vaikuttaa. Kun hankin
jenkkini, seuraavana päivänä oli kylkiäisenä navigaattori. Esitin, että
sellainen kuuluu minullekin. Sain tapella viikkoja tästä "lahjasta"
Todellista PR:aa.

Vierailija
nuori_urho
On muuten raivostuttavaa ajella pehmeäalustaisella autolla. En ymmärrä moista "mukavuutta". Ohjaustuntuma on nolla ja mutkiin saa tulla todella varovaisesti. Lisäksi moottoritiehoijaukset ja "lentoon lähteminen" ovat ikäviä piirteitä.

Ei alustan tarvitse mikään pintakova kivireki olla jos perheautosta puhutaan, mutta kyllä ajo-ominaisuuksien täytyy jonkinlaiset olla jo turvallisuussyistäkin... Kyllä hyvä, napakka alusta voi olla mukava ja onkin, verrattuna jenkkilulliin.

Olet tuskin 50-lukuista tuoreempaa jenkkiä kosketusetäisyydellä ollutkaan,
niin nollatietoa tuo on.

Vierailija
JuurikinNiin
Kattos ku TM:ssä ne vertailut tehdään suomen olosuhteissa... Jos läksee johonki Houstoniin ajeleen, asia on tietty eri, tai jos ei osaa painaa kytkytintä...

"Kytkytin" ... mikä sellainen on ? Minulla on vain kaasu ja jarru.
Käynnistyskampikin puuttuu, sehän lienee eurolullien vakiovaruste?

Volitans
Seuraa 
Viestejä10670
Liittynyt16.3.2005
Tuppu L
nuori_urho
On muuten raivostuttavaa ajella pehmeäalustaisella autolla. En ymmärrä moista "mukavuutta". Ohjaustuntuma on nolla ja mutkiin saa tulla todella varovaisesti. Lisäksi moottoritiehoijaukset ja "lentoon lähteminen" ovat ikäviä piirteitä.



Oletko koskaan kuullut tälläisestä?:

http://www.autowiki.fi/index.php/Kallistuksenvakaaja

Ei se auta, jos alusta on liian vetelä lähtökohtaisesti. Löysällä alustalla varsinkin väistöt muuttuvat todella vaikeiksi.

Kun alusta on kunnossa ja vaikka se olisi kovakin, niin ajo on silti tasaista. Taannoisessa 944 Turbossani oli säädettävät iskunvaimentimet (heilahduksenvaimentimet oikeasti). Sillä pystyi ajamaan vaikka 100 km/h nykyisin muodissa olevien hidastetöyssyjen päältä, eikä auton sisällä tuntunut juuri minkäänlaista töyssäystä. Kerran sitten eräs uusi Volvo ajoi perässäni 50 km/h alueella, no en turhaan käynyt jarruttelemaan ja ajoin hidasteen yli tuon 50 km/h. Volvo perässä ja alusta osui töyssyyn niin, että kipinät vaan sinkoilivat. Kyseisessä Volvossakin on merkittävästi parempi alusta, kun jenkkilössöissä.

Jäykällä alustalla auton ohjaustuntuma ja nopeus paranee. Pienimmät töyssyt tasoitaa rengas.

Oleellista hyvässä pidossa on myös jousittamattoman massan paino. Hyvät kevytmetallivanteet laskevat oleellisesti pyörän painoa (en nyt puhu mistään halpisaluvanteista), jolloin pyörä pystyy seuraamaan helpommin tien epätasaisuuksia.

Auton hyvällä ajettavuudella on oleellinen merkitys täällä Suomen kelirikko-olosuhteissa.

Vierailija

Ajonhallintajärjestelmä estää tuollaisiin tilanteisiiin joutumisen, kerrotaan
että uuteen Relluun ( kuten A-Mersuunkin ) se oli pakko tehdä, kun auto
oli niin huonosti suunniteltu, että ilman ESP:ä ei pysynyt käsissä missään
nopeudessa. Mukavuudessa ei mikään voita aitoa jenkkiä. En tarkoita näitä Kauko-Idässä koottuja klooneja.

Vierailija
Dr_Strangelove
Ajonhallintajärjestelmä estää tuollaisiin tilanteisiiin joutumisen, kerrotaan
että uuteen Relluun ( kuten A-Mersuunkin ) se oli pakko tehdä, kun auto
oli niin huonosti suunniteltu, että ilman ESP:ä ei pysynyt käsissä missään
nopeudessa. Mukavuudessa ei mikään voita aitoa jenkkiä. En tarkoita näitä Kauko-Idässä koottuja klooneja.
Mistä se mukavuus siis tulee? Itselläni kiehuttaa kovasti ajaa löllöalustalla varustettua autoa. Siitä on mukavuus kaukana.

Vierailija
Dr_Strangelove
Volitans
TM:n toimittajalla nyt vaan sattuu olemaan hieman kokonaisvaltaisempaa kokemusta eri autoista, kuin Tri_Outolemmellä.

Vielä mitä,suurten massojen autoja kuten riisikiikkuja myydään niin paljon, että niillä on varaa lahjoa lehti.

TM:n toimittajalla nyt vaan taitaa olla myös poliittisesti vähemmän värittyneet mielipiteet mitä autoihin tulee. Ai mutta, lehti olikin Tekniikan Maailma, ei Politiikan Maailma.

Vihjasit, arvon Tohtori Outolempi, että TM olisi lahjottu eräiden autovalmistajien toimesta, joka mahdollisesti vaikuttaisi toimittajien mielipiteisiin "riisikiikkujen" paremmuudesta jenkkiautoihin verrattuna.

No, mikäli näin on, mistä syystä jenkkiautojen valmistajat sitten eivät olisi onnistuneet vastaavia lahjuksia tarjoamaan? Onko kyseessä kylmä valuutta, tai sen puute? Ja minä kun luulin Amerikan kapitalistien olevan tarpeeksi varakkaita tällaiseen toimintaan?

Joka tapauksessa Outolemmen lahjomisessa jenkit vaikuttavat onnistuneen, sillä oli kyse melkein asiasta kuin asiasta, niin Outolempi näyttää olevan valmis vannomaan Amerikan nimeen.

Oh yeah, happy 4th of July, Dr_Strangelove! Rejoice, it's the Independence Day! And good night to you, too.

Vierailija
Dr_Strangelove
Ajonhallintajärjestelmä estää tuollaisiin tilanteisiiin joutumisen, kerrotaan
että uuteen Relluun ( kuten A-Mersuunkin ) se oli pakko tehdä, kun auto
oli niin huonosti suunniteltu, että ilman ESP:ä ei pysynyt käsissä missään
nopeudessa.

A-Mersun kaatamiseen tarvittiin ammattikuski.

Väistöllä ei kaadu. Piti olla sitä ennen täsmälleen oikean pituinen heilautus toiseen suuntaan, eli resonanssin puolikasta piti hyödyntää.

Sitten Mersu levensi renkaita. Se olisi riittänyt estämään, mutta brandin säilymisen kannalta piti panna myös ESP vakioksi.

Hyvin se ESP siinä toimii, testasin kerran. Kaadon merkitys oli lähinnä siinä, että autotehtaiden pitää mainostaa autolehdissä enemmän. Jenkit sitä ei ole paljoa harrastaneet, mikä näkyy joka lehden mainoksista 90-luvulla. Nykyajoista en tiedä.

Volitans
Seuraa 
Viestejä10670
Liittynyt16.3.2005
Dr_Strangelove
Jenkin saattaa edistyneessä maassaan olla hieman vaikeaa mieltää moista peräkylää, jossa autoilijoilta ryövätyt miljardit pannaan aivan muihin tarkoituksiin ja
tiet ovat kehitysmaakunnossa.

Tässä olen kyllä aivan samaa mieltä. Pelkästään polttoaineveroina kerätään summia, joilla saisi koko Suomen tiestön tarkoituksenmukaiseen kuntoon. Nyt on siellä täällä sellaisia möykkyteitä, pettäviä reunuksia tms., että kustannuksia tulee yksittäisille autoilijoille kohtuuttomasti - ja vain huonojen teiden vuoksi - Turvallisuudesta puhumattakaan: Nyt ovat keksineet halpiskorjata routarailoja bitumilla, jopa 100 km/h rajoitusalueilla - nämä ovat sateella todella liukkaita, eikä niitä edes välttämättä sateessa huomaa. Ongelmia tulee, jos autolla täytyy tehdä esim. väistöliike- No, jenkkiautollahan peli olisi jo game over tässä vaiheessa muutenkin.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat